Je wordt ouder Mamma.....

Heb er nog nooit één ontdekt maar heb 2 kleuren highlights (ik ben ook nog maar 29 :angel:).

Grijze haren kan ik denk ik wel mee leven (gelukkig is er verf!), ik vind die rimpels, slapper wordende huid etc. erger :(.



Bij manlief (35) is er af en toe een grijze haar te vinden maar zijn probleem is meer die terugtrekkende haargrens en steeds dunner wordend haar :lol:

Ik heb geen grijze haren, ik heb witte tussen mn gewone haren.

Ik heb Vitiligo (huidziekte) en dat zit ook op mn hoofdhuid en dus loopt het her en der door in mn haar.



Verven heeft dan ook helaas geen zin. :mrgreen:

Het kan me werkelijk niet schelen dat ik grijze haren zou krijgen.

Soms zegt manlief wel, houd je dat lange haar totdat je oud bent? Dat vind ik dan wel vervelend, want oudere vrouwen met heel lang haar vind ik ook niet echt passend, tenzij het je heeeeeeeel goed staat.

Mijn haar hangt nu tot op mijn middel als het los is, dus dan zal er een flink stuk afmoeten.

Gelukkig wordt ik dinsdag 28 en mag ik mezelf nog tot de twintigers rekenen…maar of dat een garantie is? :mrgreen:

Ik vrees van niet :lol:



Fijn wel van die hardvochtige tienjarige dochters haha!



Ik heb nog geen grijze haren, mijn zus werd wel al grijs toen ze zo oud was als ik nu. Mijn man is al jaren kaal aan het worden, maar het zet niet echt door. Beetje inhammetjes en achterop wat dunner. Hij doet het met de tondeuze en als hij dat netjes bijhoudt ziet dat er prima uit :slight_smile: Gelukkig hoor, hij is heel donker (haar dan, zn huid een beetje) dus echt kaal lijkt me een gek gezicht!



Ik baal idd meer van ouder-wordende huid, mn gezicht ziet er gewoon sneller vermoeid/minder fris uit zeg maar, en als ik niet oplet met de zon krijg ik volgens mij heel snel zo’n engbruinrimpeldecolllete :shifty: Smeren dus, zowel creme als zonnebrand en als het echt erg zonnig is kleed ik me ook weleens om (ik verbrand heel snel dus zonnebrand is dan niet voldoende).

Zon is sowieso funest voor je huid, in dat opzicht ben ik wel blij met mijn zonneallergie, ik bak nooit.

10 minuten in de zon zitten doet mij al geen goed.

Dus lekker uit de zon blijven onder een parasol of shirtje aan.



Dus op zich heb ik wel een goede huid, dikke huid ook.

Krijg net als mijn moeder wel last van couperose, ik zie het nu al op mijn wangen.

Mijn moeder heeft het heel erg op d’r neus, helemaal rood is die.

Dat vind ik ook niet echt geweldig, ga mij daar maar eens in verdiepen of daar iets aan te doen is.

En dan geen camouflage make-up, want ik gebruik geen make-up 8)

Ik vond mijn eerste grijze haar een paar weken geleden. Nou ja, op mijn 40e vind ik het niet zó’n ramp, al moest ik wel ff slikken. Maar goed, ik verf mijn haar al 25 jaar knalrood, dus het was voor mij eerder een teken dat ik weer eens naar de kapper moest :smiley:



Toen ik twee jaar terug begon met afvallen en ik na een tijd 40 kilo kwijt was, schrok ik meer van de rimpels die ik opeens had. Vet vult rimpels zo lekker op… met een mager koppie komen ze ineens onbarmhartig tevoorschijn :hand:

Ik verf mijn haar al jaaarren, en nu is het witblond

Dus al wil ik zie nu toch geen grijs of wit haar.

Ga iedere 6weken naar de kapper en omdat ik zelf zout en peperkleur heb…

Ook door kapster geen “oude” haren gevonden…

Na de zomer neem ik extenstions en zodra die er weer uit gaan laat ik mijn haar grijs verven…



Ik vin het zo mooi!!!

@Bri wrote:

Ik verf mijn haar al jaaarren, en nu is het witblond

Dus al wil ik zie nu toch geen grijs of wit haar.

Ga iedere 6weken naar de kapper en omdat ik zelf zout en peperkleur heb…

Ook door kapster geen “oude” haren gevonden…

Na de zomer neem ik extenstions en zodra die er weer uit gaan laat ik mijn haar grijs verven…



Ik vin het zo mooi!!!




Jij bent gek!!

Je haar grijs verven, doe normaal Bri :hand:



:-*

volgens mij was ik een jaar of 20 bij mijn eerste grijze haar…



inmiddels ben ik 31 en best wel een beetje grijs aan het worden, als het me te erg stoort gooi ik er een verfje tegen aan :mrgreen: , een keer of 3 per jaar…



@Bri, misschien is foto’s plaatsen van ‘mooi grijs’ een optie om het iets te verduidelijken?



gr L

Ik zie net dat mijn dochter d’r grote heldin ook al met grijs haar is gesignaleerd.

Nu kan ze me niet meer uitlachen, ik ben nu nu ineens hip 8)









Het gaat hier natuurlijk om lady Gaga, maar ja zij kan alles hebben nietwaar :stuck_out_tongue: :wink:

Mooi grijs is toch ook niet lelijk?

:wink: :lol: :mrgreen:

@Kwakje wrote:

@Zeemeermin wrote:
Mooi grijs is toch ook niet lelijk?

:wink: :lol: :mrgreen:






nee dat zegt men over rode haren… :stuck_out_tongue: :lol: :mrgreen: :wink:




Hahaha, sssstttttt :angel: !

Grijs is inderdaad in de mode. Ik verf mijn haar elke 6-8 weken in een wit / grijze blond tint. Is heeeeeel mooi hoor. Nog niemand heeft me “grijze postduif” :mrgreen: genoemd.



En kennen jullie het liedje… “ik heb eerbied voor jou grijze haren?” Hihihi :dance: !

@Pitje27 wrote:

stomme vraag… als jullie verven… welke tint doe je dan? iets donkerder of lichter dan je eigen? (voorheen spoelde ik ze ook, maar ja van donkerblond naar paars/rood/bruin, of rossig of highlights erin is zo opvallend… ik kan de goede kleur niet vinden…)




Ehm… naar de kapper gaan. Die krijgen het heel goed bij je eigen haartint. Zelf krijg ik dat never nooit niet voor elkaar!

@Wawa wrote:

@Zeemeermin wrote:
@Pitje27 wrote:
stomme vraag… als jullie verven… welke tint doe je dan? iets donkerder of lichter dan je eigen? (voorheen spoelde ik ze ook, maar ja van donkerblond naar paars/rood/bruin, of rossig of highlights erin is zo opvallend… ik kan de goede kleur niet vinden…)




Ehm… naar de kapper gaan. Die krijgen het heel goed bij je eigen haartint. Zelf krijg ik dat never nooit niet voor elkaar!




en wat kost zoiets nou? en hoe vaak moet je het dan doen?




Als je heel dicht bij je eigen haartint blijft dan is het niet nodig om vaak te kleuren. Uitgroei is dan namelijk nauwelijks te zien. Er zijn kappers die niet zo duur zijn met kleuren, maar dan moet het wel een makkelijke kleur zijn die in 1 keer aan te brengen is. Ik zit zo’n 2 uurtjes in de kleur, tja… dat kost wel wat. Maar dat wil ik zelf!

Wawa, ik doe het bij de kapper hoor hahaha. Heb een lastige kleur. Zou ik nooit zelf zo kunnen krijgen zoals zij het doen.

Een spoeling dekt volgens mij geen grijze haren, daarmee levendig je je haartint een beetje op.



Janneke, hier in de omgeving zijn wel kappers die voor 20 euro prima het haar verven. Ik wil je ook wel een keer helpen? Ik doe het voor een lekkere lillifee cupcake hahaha!

@Wawa wrote:

Ik ga er toch maar eens over nadenken of ik het laat verven. Erg spannend :wink:




Leuk! Ik zeg doen…