Je wordt ouder Mamma.....

@Zeemeermin wrote:

Mooi grijs is toch ook niet lelijk?

:wink: :lol: :mrgreen:






nee dat zegt men over rode haren… :stuck_out_tongue: :lol: :mrgreen: :wink:

Grijs is toch in de mode nu? :mrgreen: Maareuh hier ook al grijze haren zolang ik me kan herinneren. En manlief…die krijgt zo’n dunnende plek bovenop zijn hoofd (van de duim :angel: ) en grijs…met het jaar meer. Maar boeien, we hebben er geen van beide last van, ik verf zo af en toe voor mijn lol mijn haren en manlief nooit. En al die rimpels…die laten we ook maar zitten want elke 6 weken Botoxen lijkt ons geen van beide wat. :shifty:

Mijn man is eerder kaal dan dattie grijs is :mrgreen: Hij is 37 en heeft geen grijze haren, maar dat is ook niet makkelijk te zien in rossig haar.



Ik ben 41 en heb nog geen grijze haren, nog nooit eentje ontdekt. Maar ik ben zwaar erfelijk belast, mijn oma van vaderskant is 96 geworden en was toen enigzins grijs. Mijn vader werd pas dik in de vijftig een beetje grijs. Dus ik heb nog een paar jaartjes!



Overigens verf ik mijn haar meestal wel, maar dus niet vanwege de grijze haren.

@Rhiannon wrote:

En manlief…die krijgt zo’n dunnende plek bovenop zijn hoofd (van de duim :angel: )




:lol:

Meid ik zal je gerust stellen.

Ik ben 26 en ben al 2 jaar hartstikke grijs.

Ik moet dus echt mijn haar verven en dat regelmatig bij houden want ik heb niet een paar grijze haren. Maar ben echt behoorlijk grijs… 8)

Ik heb ook de eerste grijze haren te pakken. Wil eigenlijk wel verven, maar is er geen kleurshampoo o.i.d. die dekt? ik ben zo’n angsthaas voor verven :oops: . Graag tips :mrgreen:

Hahaha heerlijk topic :mrgreen: Manlief hier is al helemaal grijs, hij is 32. Ik heb flink wat grijze haren tussen de donkere haren in en ben 29. Ik ontdekte mijn eerste grijze haren op mijn zeventiende…

Voor zover ik weet geen grijze haren, maar daar hebben ze zo’n fijne uitvinding voor: VERF! Gewoon in de negeerstand gaan en verven die hap! Hub hier wordt gewoon kaal (van de petjes generatie en nog :roll: ) die moet het verplicht milimeteren maar is ook nog steeds in de ontkennende fase. Kaalheid kan je nou eenmaal niet met verf wegwerken :mrgreen:

stomme vraag… als jullie verven… welke tint doe je dan? iets donkerder of lichter dan je eigen? (voorheen spoelde ik ze ook, maar ja van donkerblond naar paars/rood/bruin, of rossig of highlights erin is zo opvallend… ik kan de goede kleur niet vinden…)

@Zeemeermin wrote:

@Pitje27 wrote:
stomme vraag… als jullie verven… welke tint doe je dan? iets donkerder of lichter dan je eigen? (voorheen spoelde ik ze ook, maar ja van donkerblond naar paars/rood/bruin, of rossig of highlights erin is zo opvallend… ik kan de goede kleur niet vinden…)




Ehm… naar de kapper gaan. Die krijgen het heel goed bij je eigen haartint. Zelf krijg ik dat never nooit niet voor elkaar!




en wat kost zoiets nou? en hoe vaak moet je het dan doen?

zeemeermin… onze kapper hanteerd iets van €50 voor alleen kleuren…



en tja… spoeling kan ik zelf ook… maar ik ben zo;n muts die het wel leuk vind dat het iets anders is… mijn eigen haarkleur hoef ik niks voor te doen… :wink:



het liefste wil ik iets donkerder… maar ja dan wordt ik helemaal zo;n bleke…

@Pitje27 wrote:

en tja… spoeling kan ik zelf ook… maar ik ben zo;n muts die het wel leuk vind dat het iets anders is… mijn eigen haarkleur hoef ik niks voor te doen… :wink:


Ik voel me echt een doos hoor, maar hoe werkt een spoeling? (Ik heb erg lang haar :wink: ). Kun je dat zelf? Dekt het dan ook voor een paar grijze haren?

@Zeemeermin wrote:

@Wawa wrote:
@Zeemeermin wrote:
@Pitje27 wrote:
stomme vraag… als jullie verven… welke tint doe je dan? iets donkerder of lichter dan je eigen? (voorheen spoelde ik ze ook, maar ja van donkerblond naar paars/rood/bruin, of rossig of highlights erin is zo opvallend… ik kan de goede kleur niet vinden…)




Ehm… naar de kapper gaan. Die krijgen het heel goed bij je eigen haartint. Zelf krijg ik dat never nooit niet voor elkaar!




en wat kost zoiets nou? en hoe vaak moet je het dan doen?




Als je heel dicht bij je eigen haartint blijft dan is het niet nodig om vaak te kleuren. Uitgroei is dan namelijk nauwelijks te zien. Er zijn kappers die niet zo duur zijn met kleuren, maar dan moet het wel een makkelijke kleur zijn die in 1 keer aan te brengen is. Ik zit zo’n 2 uurtjes in de kleur, tja… dat kost wel wat. Maar dat wil ik zelf!




Uhmm, kan je niet mee naar de kapper? :lol: :lol:

troost je ik werd op mn 25e al grijs.

Ik ga er toch maar eens over nadenken of ik het laat verven. Erg spannend :wink:

moet zeggen ik was laatst naar de kapper 1 dag voor de verjaardag van Charity om lichte plukken te zetten.

40,- betaald en je zag er bijna niks van bovenop.

in mijn tweede laag zaten wel lichte plukken.



pfff wat was ik boos zeg.gelukkig heeft een vriendin het kunnen fixen.

zodat ik er toch nog fatsoenlijk bij liep op de verjaardag.



terwijl ik vorig jaat precies hetzelfde heb laten doen door precies dezelfde kapster…



wil dus maar zeggen dat je altijd pech kunt hebben met verven…

@Zeemeermin wrote:

Janneke, hier in de omgeving zijn wel kappers die voor 20 euro prima het haar verven. Ik wil je ook wel een keer helpen? Ik doe het voor een lekkere lillifee cupcake hahaha!




ohh… daar hou ik je aan… :mrgreen:



wawa en spoeling vervaagt steeds, en is naar een x aantal wkn eruit, maar dat gaat geleidelijk

verf moet eruit groeien…

Ik verf mijn haren ook altijd, maar heb nog geen grijze haren. Mijn man ook niet, maar zijn vader ook nog niet echt. Mijn vader is zilver/grijs, mijn moeder heeft wel grijze haren, maar het valt minder op omdat ze coupe soleil heeft. Laatst was een vrouw in een winkel helemaal verbaasd dat mijn dochter oma tegen haar zei :lol:

@Tante Soesa wrote:

Voor zover ik weet geen grijze haren, maar daar hebben ze zo’n fijne uitvinding voor: VERF! Gewoon in de negeerstand gaan en verven die hap! Hub hier wordt gewoon kaal (van de petjes generatie en nog :roll: ) die moet het verplicht milimeteren maar is ook nog steeds in de ontkennende fase. Kaalheid kan je nou eenmaal niet met verf wegwerken :mrgreen:




Hahaha, nou ik zou ook liever grijs zijn dan kaal hoor :mrgreen:

Ik ben afgelopen zaterdag 31 geworden, en een week daarvoor is door de kapster ook een inie minie grijs haartje ontdekt… :frowning: :oops: Ik vond het ook echt niet leuk om te horen, maar ach, zo lang het bij 1 haar blijft :wink: (vast niet) gelukkig is er haarverf :thumbup:

Als ik van mijn papa en mama heb word ik pas rond mijn 50e een heel klein beetje grijzig en die hebben nog best wel een mooie kleur, nu respectievelijk 52 && 54 :smiley: