jarig en........

… wat zetten jullie dan op tafel voor bijzondere hapjes?



Ik houd er wel van om bijzondere hapjes op tafel te zetten en dacht :think: misschien kunnen we zo elkaar wel op ideetjes brengen.



Dus wat voor lekkere hapsnapjes freubel jij in elkaar zet jij op tafel bij een verjaardag?

plakjes kipfilet (van het broodbeleg), besmeren met paturain en dan oprollen en in 3 snijden.



Plakjes komkommer met een driehoekje camembert erop (hap-klaar-formaat).



simpel ouderwets gevuld eitje

ivm het vele sonja-en van iedereen staat er tegenwoordig ook:



komkommer,wortel,radijs,paprika,bloemkool op tafel met een sausje.

Ik heb een hele lekkere, maar dan moet je wel ff bakken van te voren.



geitenkaas in bladerdeeg:



ik gebruik een muffinbakblik (waar je 12 muffins in kan bakken), daar drappeer ik een bladerdeeglap in.

Daarin leg ik een bolletje geitenkaas (maak ik zelf een bolletje van) iets groter dan een pepernoot, maar iets minder dan 2 pepernoten.

Daarover een drupje honing, en een walnoot erop.

In de oven tot de bladerdeeg gaar is (15 tot 20 min)



Op de verjaardag zelf nog ff 8 minuutjes in de oven opwarmen. Heeeeeeerlijk.

@schoen wrote:

ivm het vele sonja-en van iedereen staat er tegenwoordig ook:



komkommer,wortel,radijs,paprika,bloemkool op tafel met een sausje.




Oh geweldig! Wat tolerant! ha ha!

van die haast 1 haps mini pizzaatjes :drool: :drool: :drool:

Of wat groteren en dan in stukjes snijden.

Mini worstebroodjes

Gevulde tomaatjes

Mini tosti (grote tosti in stukjes)

ham met asperges erin gerold

huzaresalade (zelfgemaakt) en stokbrood

spiesjes met fruit of hartig



en de standaard dingen… chips… worst… kaas… taart

zelf haal ik wraps bladen, even in de koekenpan, smeren met een kruidenkaasje oid en daar parmaham op, soms nog kruimels ijsbergsla en dan oprollen en in plakken snijden, prikkertje erop en YUMMIE



die bladerdeeg hapjes zijn ook leuk!! Ga ik proberen maar dan met port salut denk ik!



Bladerdeeg in vieren snijden, ieder ruitje dat er is, coctail worstje erin, 2 puntjes op elkaar plakken en hup even in de oven.

Mjummie zal aan jullie denken zondag :smiley: Is overigens de dag dat mannetje en ik elkaar 6 jaar geleden ontmoeten, dus ook een beetje feest.



Verder geen tips, hier liet ik altijd kant en klare hapjes maken. :oops:

gehaktballetjes :drool:

ik kom nooit heel veel verder dan chips nootjes en als ik echt uitpak een toastje met wat brie of een saladetje… maar meestal komt er hier niet zo heel veel, dus hoef ik ook niks op tafel te zetten :mrgreen:

Wraps idd besmeren met paturain en dan oprollen en ik stukjes snijden (pannekoekeffect) en nog lekkerder is met gerookte zalmfilet ertussen :drool:

ik maak altijd veel hapjes omdat ik het kokkerellen zo leuk vindt :oops:



Gevulde tomaatjes:

Halveer cherry tomaatjes en hol ze uit, verkruimel feta kaas en doe er beetje olijfolie bij, knoflook op eigen smaak en italiaanse kruiden toevoegen, alles goed door elkaar roeren en de halve tomaatjes vullen met het feta mengsel (errug lekker)



Mini croissantjes:

Haal een blik danaroll en snijd 1 plakje in 3 stukken, doe er een klein plakje kaas tussen met een party knakworstje, oprollen, eigeel of melk er opsmeren en in de oven! Kan je van te voren maken maar vers nog lekkerder :wink:



asperges opgerold in een plakje ham



gevulde eieren



gekookte ei opgerold in (paarde)rookvlees



zo kan ik nog even door gaan :slight_smile:

WIj doen sinds 2 jaar wraps maken … en dan kan iedereen ze zelf vullen



We hebben dan kip, gehakt, komkommer, tomaat, feta, mais, paprika, uien en wat sausjes.



Maar ik wilde dit jaar ook iets anders doen, dus ben benieuwd :angel:

wat een heerlijke ideetjes komen er voorbij zeg! :mrgreen:

:drool:

Krijg er honger van.

Kleine minitaostje (die ronde) met een plakje mozzerella en zongedroogdtomaatje erop en als laatst een beetje bassilicum



Selderij met kruidenboter



Idd de groentjes op tafel



Bladerdeeg in 4 stukken snijen, kaas en ham ertussen (kan zoveel tussen, wat jij lekker vind) dicht maken beetje geklopte ei erop en in de oven…

Oja bij de hema hebben ze Bruschetta en kleine gekruide staafjes. Die kun je in de bruschetta dippen… :drool:

MMMMMMMMMMMM lekker hoor :mrgreen:

Mijn lievelingshapjes op een verjaardag…



Cherrytomaatjes door midden en zaadjes verwijderen. Fetta verkruimelen en op smaak brengen met uitgeperste knoflook, wat olijfolie en italiaanse kruiden. Ik maak ze zelf altijd lekker pittig maar als je daar niet van houd kun je ookw at minder kruiden gebruiken.



Rode paprika in reepjes snijden. Plak ham (grote plakken eventueel door midden) insmeren met bourcin, reepjes paprika erop en rollen maar.



Of heel simpel maar vaak als eerste weg. Eieren hard koken door 4en snijden en oprollen in (paarden) rookvlees.



Iets wat niet binnen binnen mn dieet past maar wel lekker haha. Mini worstenbroodjes van danarol en mini knakworstjes. Een normaal blik danarole snij ik de plakken altijd in 3 delen op zo’n manier dat je 3 goede stukkenkrijgt (lastig uitleggen zo). Plakje kaas erop en mini worstjes, oprollen en de oven in.