jarig en........

@Esther83 wrote:

Mijn lievelingshapjes op een verjaardag…



Cherrytomaatjes door midden en zaadjes verwijderen. Fetta verkruimelen en op smaak brengen met uitgeperste knoflook, wat olijfolie en italiaanse kruiden. Ik maak ze zelf altijd lekker pittig maar als je daar niet van houd kun je ookw at minder kruiden gebruiken.



Rode paprika in reepjes snijden. Plak ham (grote plakken eventueel door midden) insmeren met bourcin, reepjes paprika erop en rollen maar.



Of heel simpel maar vaak als eerste weg. Eieren hard koken door 4en snijden en oprollen in (paarden) rookvlees.



Iets wat niet binnen binnen mn dieet past maar wel lekker haha. Mini worstenbroodjes van danarol en mini knakworstjes. Een normaal blik danarole snij ik de plakken altijd in 3 delen op zo’n manier dat je 3 goede stukkenkrijgt (lastig uitleggen zo). Plakje kaas erop en mini worstjes, oprollen en de oven in.




Zeg mevrouw wilt u niet mijn recepten kopieren hahaha! Ik had ze ook al opgeschreven op pagina 1 van deze topic :wink:

toastjes met zelfgemaakte salades. Kip curry, surimi of tonijn :drool:.



Stokbrood in de oven met kruideboter ertussen.



plakje tomaat met plakje mozarella en wat olijfolie erover.



Toast met een plakje gehaktbrood erop en wat joppie saus



jeetje is zo veeeeeeeel wat je kunt maken, zl er eens op etrug komen waneer ik wakkerder ben





:zzz:

tjee wat zijn jullie creatief!

:drool:



Mijn gasten hebben het slecht bij mij :mrgreen: …ben van het simpele kaasblokje, worstje, toastje, gehaktballetje



(maar ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan verjaardagen)

Ik maak wel eens mini-quiches (http://www.jannekes.nl/index.htm?url=/hartigetaart/miniquichesbaconui.htm) en dan drie smaken. Die leg ik dan in de vriezer en als we een verjaardag hebben of onverwacht bezoek, dan heb ik altijd lekkere hapjes (15 minuutjes in de oven en dan zijn ze lekker :drool: ).

monchou met ene fijn uitje prakken. Dit uitstrijken over plakjes ham, oprollen en in stukjes snijden…



snijword oprollen in een tuutje en deze vullen met selderysalade



rookvlees oprollen met een stukje ei erin…



gevulde eieren maken

die monchou vind ik dan weer lekkerder zonder het uitje…



ehm… stukje ananas met katenspek eromheen gerold is ook lekker.



plakje kipfilet opgerold met daarin kipkerrie salade.



kaas met komkommer is ook altijd een hit en de mannen hier hebben het liefst gewoon een hele grote schaal met stukjes droge worst.

wij deden de monchou met dille en dan in zalm



kipfillet met stukjes perzik



asperges in ham



cherrytomaatjes vullen met tonijn salade



plakken komkommer iets uithollen en vullen met sellerysalde



dadels vullen met monchou



kaas met uitje of augurkje of plakje annanas of druif



eieren met rookvlees



etc