Januari 2012 stoppers: al 7 zwanger en nog 5 te gaan

Ik ben degene met de man die naar het buitenland is. En hij is militair inderdaad. Nu zit hij tegen de Poolse/Tjechische grens aan in Duitsland.



Hier wel een lekker weekend achter de rug. Het begon supergoed (ahum) mijn moeder is woensdag van een kies ontdaan omdat ze een ontsteking eronder had. Vrijdag was het alleen maar erger geworden en ze kon haast niet meer slikken en dus ook haar AB kreeg ze niet weg. Na overleg met de tandarts moest ze naar de Eerste Hulp, daar werd ze doorverwezen naar de kaakchirurg. Daar bleek dat ze een ontstoken speekselklier heeft. Deze is nu doorgeprikt en hopelijk zou het beter gaan. Gelukkig is dat ook zo en morgen moet ze terug voor controle. Mijn moeder heeft wel het idee dat ze haar klier gaan verwijderen want ze heeft er regelmatig last van.



Gisteren met mijn moeder, zusje en zoonlief naar de Ikea geweest en daarna heerlijk met z’n drieen gekookt. En vandaag met mijn moeder gewandeld. Al met al een lekker weekend. Morgen helaas weer werken.



Na anderhalve week gestopt te zijn met de pil ben ik tot nu toe nog steeds niet ongesteld. Weet een van jullie hoe dit zit?



Ik zal overigens even wat over mijzelf vertellen: Ik ben Marcella, in februari word ik 28 jaar en heb samen met manlief Alex een zoontje Dylan van 9 maanden. We wonen in Amersfoort en hebben onze woning nu 2 jaar in de verkoop staan en het schiet niet erg op. Ook hebben we nog 2 lieve katten die soms heel erg vervelend kunnen zijn ;). Ik werk nu als secretaresse voor 3,5 dag in Utrecht voor een bedrijf dat software maakt voor de gezondheidszorg. Vanaf april ga ik in Amersfoort werken als Office Manager in ons nieuwe pand. heerlijk op 2 kilometer bij ons huis vandaan en niet meer met de trein alle dagen heen en weer. Alex is 26 jaar, militair en weinig thuis momenteel. Hierdoor neem ik de zorg voor Dylan uiteraard volledig op mij. Niet altijd makkelijk maar we redden ons samen wel.

marcella… best pittig… welk bateljon zit je man dan? KLU/KLA/Marine/Kmar?

Ik ben zelf ook ‘militair’



En ondanks dat je best wel veel alleen er voor staat zijn jullie toe aan de 2e? Doet Dylan t goed? En je werkt ook nog eens 3,5 dag werken is niet niets! Ik werk 32 uur en vind het al pittig(niet om t werk maar gewoon om t feit dat ik zoveel van huis ben en mn dochter 3 dgn bij de oppas slaapt, ik begin om 6uur dus ga rond 5:15uur weg van huis en kom rond 5uur half 6 thuis)

Dus ik zeg wow… respect!! :slight_smile: Ben je van plan om minder te gaan werken als je evt een 2e mag krijgen? (T is geen snauw ofzo hoor gewoon bewondering voor je dat je zoveel aankunt ’ alleen’)



Leuk weekend dus gehad jij? mooi… Altijd fijn dat je van het weekend even opknapt?

Fijn dat je binnenkort op de fiets naar het werk kan :slight_smile: Scheelt waarschijnlijk een hoop gesjouw…



Nou ik ga weer even verder aan t werk!!

Hi,



Als eerste bedankt voor je bewondering. Dat is altijd fijn om te horen. Dylan is gelukkig een makkelijk mannetje en krijg genoeg hulp van mensen om mij heen als ik er alleen voorsta. Zo mag ik vaak met de buren mee eten. Mijn moeder en zusje helpen met oppas als Alex weg is en met het huishouden als dat een beetje in de verwarring komt en voor de gezelligheid komen ze uiteraard ook langs.



Alex zit bij de Kla zit bij 230 transport en bevoorrading- sgt1 wa van klasse 1,2 en 4.



De reden dat vooral ik weer aan een tweede toe ben is omdat ik geen groot leeftijdsverschil ertussen wil hebben. Heb dat vroeger (heb een broer en zus onder mij) als prettig ervaren en wil dat ook graag aan Dylan meegeven. Bij Dylan hebben we er 8 maanden over gedaan niet extreem lang maar mocht het bij deze weer ‘zolang’ duren dan zit er iets meer dan 2 jaar tussen en mocht het gelijk raak zijn (waar we uiteraard maar niet vanuit gaan) dan is het anderhalf jaar.

In mijn nieuwe baan ga ik 3 dagen werken van 9 uur dus 27 uur en werk nu 3.5 dag dus ga 1 uur minder werken maar daar staat tegenover dat ik nu gemiddeld 2 uur aan het reizen ben en dan lekker op de fiets ga en dus ook eerder thuis. Uiteindelijk is het een grote winsituatie voor mij.



Wat doe jij bij defensie? En wel heftig hoor dat je dochter 3 dagen bij de oppas slaapt. Zit je zover van de kazerne af?

Hallo meiden,



Zo, weer even een rustig moment. Vaak lees ik wel “stiekem” mee via de foon. Maar het echte typewerk gaat via een laptop toch wel een stuk prettiger.



Marcella, klinkt inderdaad pittig. Maar wat je in je laatste bericht verteld qua werk, uren etc dat zal inderdaad de belasting iets minder maken.

Fijn ook dat je moeder en zus mee kunnen helpen qua oppas. Neemt je denk ik toch ook behoorlijk wat zorg uithanden (en momentjes dat je even kan bijtanken als dat nodig is :wink: )

Wat een verhaal trouwens over je moeder. Heb er ook nooit eerder van gehoord, maar dat zal inderdaad pijnlijk geweest zijn. Hopelijk knapt ze snel op.



Dijo, welkom :mrgreen: .



Jeweldrop, hier geen ovulatietesten. Moet ik ook zeggen dat het bij mij, sindsmijn eerste zwangerschap, een stuk duidelijker is wanneer mijn eisprong valt.

Mijn advies is om in eerste instantie lekker jullie “ding” te blijven doen. Testjes, tempen etc kan allemaal nog. Kijk eerste eens wat je lichaam doet qua cyclus en geniet van het feit dat jullie zwanger willen worden. Mocht je je allemaal te lang gaan duren op een gegeven moment kan je altijd nog naar de testen en thermometer grijpen.



Hier een druk weekend gehad met voorbereidingen en het vieren van de verjaardag van Rayen. Hij is 30 december jarig, dus zondag was de eerstkomende mogelijkheid om het op een normale zondag te vieren.



Verder zal ik me ook nog even voostellen.



Shirley (hoe kan het ook anders), 8 jaar getrouwd met Andor, moeder van Thara (29 april 2007) en Rayen (30 december 2008).

Ik woon in Maarssen en werk 32 uur per week in Utrecht bij een koffiebrander. Daar zit ik op de afdeling contractbeheer.

Thara gaat inmiddels naar school (en drie keer per week naar de BSO. Rayen gaat drie keer per week naar het KDV. Andor en ik zijn allebei één dag thuis.



Door omstandigheden zijn we na de geboorte van Rayen niet bezig geweest met een derde. Nu we weer in rustiger vaarwater zaten begon het toch weer te kriebelen (voornamelijk bij mij :inlove: ). Stoute schoenen aangetrokken en gezegd wat ik het liefst zou willen. Heel goed over nagedacht met z’n tweetjes en tadaaaa… ik mag fijn met jullie kletsen :lol: .

Ah Marcella, dan woon ik niet heel ver bij jou vandaan (ik wil liever nog even anoniem blijven)



Ik zal ook nog even wat over mezelf vertellen. Ik ben Jeweldrop en ik ben 26 jaar en ik woon samen met mijn vriend en hond.

Ik wilde altijd al graag kinderen, maar mijn vriend nog niet. Vorige maand begon hij er ineens over en hebben we besloten dat we er vanaf nu voor gaan. Ikzelf werk met kinderen, vriend met computers.

Ik ben al zo’n 1,5 jaar niet meer aan de pil, omdat ik er niet zo goed tegenkon en heb daardoor al goed zicht op mijn cyclus. Helaas is deze onregelmatig en aan de hand van testjes heb ik volgens mij ook niet elke maand een eisprong, maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, eerst nog maar even wat vaker testjes gebruiken, heb ze nu iets van 4 cyclussen gebruikt.

In mijn omgeving zijn we de eerste die aan kinderen beginnen en dat zal denk ik voorlopig nog wel zo blijven. De broer van mijn vriend heeft wel al 2 kindjes.



Oh trouwens Marcella, toen ik stopte met de pil duurde het ongeveer 6,5 week voordat ik ongesteld werd.

Hallo dames,



Ik zal ook maar alvast aangeven dat ik er niet dagelijks ben. Hier heb ik het veel te druk voor. Ook ik blijf liever nog even anoniem.

Wel wil ik vertellen dat ik/we een dochter(tje) van 5 hebben.

Wegens privé omstandigheden beginnen we nu pas aan de tweede.

De kriebels heb ik al geruime tijd(zo’n 2jaar :slight_smile: )

Ik was altijd bang dat ik niet zo snel zwanger zou raken, omdat mijn moeder ook heel moeilijk kinderen kon krijgen. Maar na het stoppen met de pil ben ik niet meer ongesteld geworden en negen maanden later was onze kleine meid er :slight_smile: Dus Marcella,…:stuck_out_tongue: wie weet

Ik ben nu 6 jaar ouder(zwangerschap) en resultalen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dus ik weet niet of het deze keer weer zo snel zal gaan. Ik ga daar in ieder geval niet vanuit. Denk dat het gewoon een lucky shot was. Eigenijk ging het iets te snel voor ons gevoel. hehehe. Toen ik de test deed gingen we er niet vanuit dat die positief kon zijn, zo snel ,…dat kan toch niet. Maar goed, afwachten maar hoe het allemaal gaat lopen.

Dames k stop met schrijven merk dat t me niet gaat lukken!!



Succes met t zwanger worden!

Hier ook een januari stopper! Of eigenlijk een december stopper en januari klusser.



Begin december gestopt met de pil, maar vanwege alle feestdagen, drukte op het werk e.d. nog niet echt geklust voor een wondertje. Begin deze maand 1,5 dag bloeding gehad. Vond het niet echt een menstruatie, maar het was ook teveel voor niets.

Ik heb nog geen idee hoe mijn cyclus is. In december heb ik mijn ei niet gevoeld, dus ben heel benieuwd of ik die deze maand wel zal opmerken/voelen.

Ik gebruik geen testjes en themp ook (nog) niet. Eerst maar eens zien hoe alles loopt, dat kan later allemaal ook nog wel.



Om mij ook even voor te stellen. Ik ben 25 jr, mijn vriend 26 jr. We gaan voor ons eerste wondertje en hopen natuurlijk dat het snel raak mag zijn.

Beide werken wij in de horeca, wat drukke en lange werkdagen met zich meebrengt. Voor nu laat ik het hier even bij, aangezien onze omgeving nog niet weet dat wij gaan beginnen voor een wondertje.

Jammer dat je ermee stopt Dijo maar als je je er niet lekker bij voelt moet je het niet doen.

Lysken welkom bij ons clubje! Spannend hoor een eerste! Succes met klussen :slight_smile:

@Shirley79 wrote:

Marcella, Klopt het dat ik ergens gezien had dat jullie eigenlijk eerst wilden wachten tot Dylan een jaar is? Wat heeft jullie doen besluiten om toch maar eerder te starten?



Memmie, zit de kans er in dat je man een verrassing voor je heeft? Of moet daar dan nog over gesproken worden? Hier toch wel een tijd aan het wikken en wegen geweest. Uiteindelijk ik niet van mijn stuk af te brengen :mrgreen: En manlief die het eigenlijk ook wel wil. :lol:




Jaaaa dames! Ik mag me bij jullie aansluiten :dance: De kogel is door de kerk :inlove: Na veel twijfels en wat als’en hebben we toch besloten om voor ons laatste (3e) kindje te gaan. Beiden konden we geen reden bedenken ‘waarom niet?’ en dus het condoom laten liggen :inlove: Spannend hoor!



Ik ga nu ff 't lijntje bij lezen. Gelukkig nog maar 2 blzdn :mrgreen:



Ik wens jullie ook allen snel een voorspoedige zwangerschap toe :inlove:



:-*

Haa memmie wat leuk! Kun je toch met ons mee gaan kletsen.

Spannend hoor! Was je bij je andere kindjes snel zwanger?



Hier rustig weekend gehad. Volgens mij nog steeds geen eisprong gehad en nu op dag 27…we wachten geduldig af :roll:

Zal ik dan ook maar wat meer over mezelf vertellen?



Ik ben Noor, bijna 30 en getrouwd met M. We hebben in juni 2009 onze eerste dochter Roos* verloren na een zwangerschap van 26w6d door ernstige placenta-insufficientie (zie het hele verhaal hier: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=76498 ).



Na een hele zware periode, waarin we geen anticonceptie hebben gebruikt was ik na 7 maanden weer zwanger. Op 1 oktober 2010 is onze dochter Marie geboren. Nu we het leven weer goed op de rit hebben willen we toch nog wel een broertje of zusje voor haar en in december heb ik mijn koperspiraaltje laten verwijderen. Vorige week had ik mijn eisprong (voelde hem!), dus over een week weten we of het ‘raak’ was (zoals in mij eerste zs ook in de eerste ronde), of niet. Ik heb inmiddels een vrij regelmatige cyclus (31-30-28-31-28-28-28-26-26) dus dat is wel handig…



Op zich hoeft het van mij niet zo snel deze keer want ik volg de komende maanden een cursus en wil ook nog met m’n lief op wintersport.



We zullen zien!!

Jeetje, ik heb net je verhaal gelezen.

Wat lijkt me dat verschrikkelijk om mee te maken.

Mag ik vragen…dat placenta-insufficientie, is dat iets terugkerends, heb je daar dan bij nieuwe zwangerschappen grotere kans op dan anderen? Of kan iedereen dat krijgen?

Spannend hoor dat het misschien al raak is deze ronde, hoe voel jij je eisprong? En hoe lang voel je iets?

Alles is voor mij nieuw, geen idee wat ik zou moeten voelen :wink:

Dijo, Jammer! Maar als je zelf het idee hebt dat het niet gaat lukken… In ieder geval hoop ik dat je snel zwanger bent.



Memmie, wat fijn voor jullie!!! :dance: Kan met voorstellen dat je wel een vreugdedans gedaan hebt. Leuk hoor dat je mee komt kletsen.



Noor, zal je verhaal zo lezen, maar het klinkt verschrikkelijk. :hug: . Hopelijk is het snel raak (hoewel een wintersport toch ook wel erg leuk is… :wink: )



Jeweldrop, Moet zeggen dat ik mijn ei niet echt voel. Wel veranderd mijn afscheiding (sorry voor het praatje) vlak voor de eisprong. Het wordt helder, stroperiger en meer dan normaal. Voor mij een duidelijk teken. Na mijn eisprong is dat ook bijna gelijk weer weg. Misschien dat je hier iets mee kan.



Op dit moment zijn er nog niet heel veel meiden (maar wel gezellig toch :wink: ). Ben benieuwd hoeveel anderen er ook een goed voornemen hebben voor dit jaar en zich gaan aanmelden bij ons clubje.



Morgen weer aan het werk. Eigenlijk niet zoveel zin in… Weekend duurde weer veel te kort…

@ Jeweldrop: in de mate die ik had is het heel zeldzaam (meestal houdt de placenta het langer en is de kans op overleving daardoor groter) en ik heb wel een hoger risico op herhaling dan een ander. Daarom loop ik ook bij de gyn en heb als ik zwanger ben elke 3 weken een controle en echo. Vanaf de 12e tot de 36e week moet ik preventief bloedverdunners (ascal) slikken.

Ik realiseer me dat het weer een spannende tijd zal gaan worden. Mijn vorige zwangerschap verliep goed, hoewel Marie ook altijd aan de kleine kant is geweest (Roos* had een fikse groeiachterstand en daar blijf je dan toch alert op). De bevalling is ingeleid en ik zou nu wel heel graag een natuurlijke bevalling willen…



Ik voel mijn eisprong altijd als een soort steekjes en wat zeurende pijn aan de linker of rechter kant. Ook mijn afscheiding verandert zoals Shirley schrijft. Ben jij aan de pil geweest? Dan heb je waarschijnlijk al heel lang geen eisprong meer gehad. Ik heb ook het idee dat ik het na mijn zwangerschappen beter voel dan voorheen.



Morgen ook weer aan het werk… Ook geen zin in! Maar do-vr-za de eerste ronde van mijn opleiding; daar heb ik dan wel weer zin in :slight_smile:

Welkom Memmie en Noor. Gezellig hoor weer nieuwe meiden erbij. Ik heb ook even het verhaal van jou gelezen Noor. Wat een heftig verhaal zeg. Moet echt een hel op aarde zijn lijkt me. Ik hoop dat je een mooie en fijne zwangerschap krijgt. Dat hoop ik natuurlijk voor ons allemaal. :wink:

Noor, ik heb je ‘verhaal’ destijds wel mee gekregen… :cry:

Erg verdrietig.



Ik vind het nog steeds erg spannend en denk nog steeds: doen we er echt wel goed aan :oops: Maar we hebben beide de wens :inlove: , dus het is (vast) goed zo!

Ik zal me ook ff voorstellen: Ik ben ‘Memmie’ (vandaag) 31 jaar en ben getrouwd met M. (ruim 6 jaar, ruim 14 jr samen) en samen hebben we 2 zoontjes, T. en J. (en 2 :: ). We wonen in Drachten.



De rest maar ff onder een spoiler, is een heel verhaal.

De keuze voor een 3e kindje was normaal gesproken niet zo moeilijk geweest, maar met onze oudste hebben we een hele pittige tijd gehad (ook met de jongste, die sliep vanaf 4 mnd tot een maand of 10/11 's nachts niet, alleen maar gillen, krijsen, huilen. Dus mama was op!). Tycho is jong gediagnostiseerd met ADHD en was moeilijk in de omgang. Hij is in sept. aan de medicatie gegaan en ook naar de M(edisch)O(rthopedagogisch)D(agopvang) gegaan, en dat gaat erg goed! Wij hebben een ouder cursus gedaan om Tycho beter te begrijpen en om goed met hem om te kunnen gaan.

Ook is er een (lichte) Autistiche Spectrum Stoornis bij hem ontdekt uit de onderzoeken in de MOD.

Nu het thuis weer goed gaat en de hele situatie 180 graden is gedraaid is het weer gaan kriebelen :inlove:

Jesse is alweer 2,5 en ik heb altijd gezegd: Ik wil er liever geen 4 jaar tussen hebben, omdat je dan van voor af aan weer in de luiers zit. Als Jesse ruim 3 jaar is, dan gaat hij naar school wanneer de baby actiever wordt. Dus jah… dan moet het zolangzamerhand wel gebeuren :lol:



Zo, een heel verhaal… :oops: Maar dan weten jullie een klein beetje over 't hoe en wat van Memmie :wink:



Mijn cyclus is ruk… Lang en onregelmatig. Zit nu op dag 25 en heb nog geen ie gespot. 'k Gebruik ovu-testen om inzicht te krijgen in mijn cyclus na het stoppen met de pil (en nu dus om voor een 3e wondertje te gaan!).

Ik voel mijn eisprong helaas niet. 1x gehad, maar daarna niet weer…



Ook ben ik niet echt een ‘klusser’ om het zomaar te zeggen :inlove: Mijn libido is heeeel erg laaaag… en da’s natuurlijk niet echt handig… :roll: We gaan er dus lekker ongedwingen in en zien wel wanneer het ons wordt gegeven.

De eerste zwangerschap heeft een jaar op zich laten wachten en deze ging helaas met 11w4d mis :
: De 2e zwangerschap was 6 weken erna en daar is Tycho uit geboren. :inlove: De 3e zwangerschap was er zonder dat we er voor gingen en dus erg plotseling en onverwacht. Ik had door de BV nog niet echt een eigen cyclus gehad en we hebben het misschien 1x onveilig gedaan in die tijd. Deze zwangerschap ging met 6 a 7 weken mis. De 4e zwangerschap was er na 6 weken en daar is Jesse uit geboren :inlove: .



Nou, ik denk dat ik nu zo alles wel heb verteld :mrgreen:



oooohhhh, 'k vind het zooooo spannend :oops: :lol: :inlove:



:-*

Spannend hoor Memmie.



Sinds gistermiddag wat gerommel in mijn buik, maar geen idee of dat mijn eisprong is of niet… We zien het wel :smiley:

Gefeliciflapstaart Memmie :clap: :clap: :dance: :dance:

Nou dat je een mooi kadootje voor je verjaardag mag krijgen :wink: zal voor je duimen. Maar wat een verhaal ook bij jullie zeg. Lijkt me heel druk en moeilijk een kind met ADHD en autisme. Knap hoor.

Shirley, ik merk vaak wel wat verandering in mijn afscheiding, maar niet echt duidelijk. 1x wel en toen had ik ook een duidelijke eisprong op het testje, maar goed dat is al weer een poos terug, toen waren we er nog niet voor bezig.



Noor, heftig hoor, maar wel fijn dat je streng onder controle gehouden wordt, dat geeft dan lijkt me wel wat meer zekerheid, of niet?

Zou je dit keer wel een natuurlijke bevalling kunnen hebben of is dat uitgesloten?

Ik ben van ongeveer mijn 18e tot halverwege mn 24e aan de pil geweest, maar ik merkte dat ik er steeds minder tegen kon dus toen ben ik gestopt om te kijken wat het met me deed. Het duurde toen 6,5 week voor ik uit mn zelf ongesteld werd, dus opzich best netjes volgens mij? Ik heb toen een hele poos cyclussen gehad variërend van 44 tot 49 dagen, maar was er toen verder nog niet echt mee bezig. Toen het na een jaar nog niet heel veel korter was, begon ik me iets meer zorgen te maken omdat ik ook had gehoord dat als je cyclus langer is dan 35 dagen je grote kans hebt dat er geen eisprong is. Ben toen al een keer bij de dokter geweest om te vragen hoe dat zat en wat dat zou betekenen voor als we aan kinderen wilden beginnen. Er werd me toen verteld dat ik die ovulatietestjes een poos moest gaan gebruiken, zodat ik daar wat meer zicht op kreeg. In september, oktober en november heb ik kortere cyclussen gehad met toen wel een eisprong volgens de testjes. Daarna weer een cyclus van 42 dagen, niet getest vanwege vakantie.



Vrijdagavond heb ik wel wat steken gevoeld links ( maar nu ik er zo over nadenk, voel ik het eigenlijk altijd alleen maar links, als ik wat voel )

Maar ja ik weet niet of dat wat was. Ik wacht rustig af tot ik weer ongesteld ga worden (of niet) en dan zien we de volgende ronde wel weer verder.



Wat voor opleiding ga je doen?



Memmie, jij ook een onregelmatige cyclus lees ik. Welke testjes gebruik jij en hoevaak test je?



Zo heel verhaal hahaha…