Jan´10 stoppers#3:Duimen draaien voor Natascha

Pattycoat hoe vond je ´er komt een vrouw bij de dokter´?

Ik heb echt zitten janken bij het moment dat ze afscheid neemt van haar dochtertje,pfff heftig hoor. Heb de film nog niet gezien, jij wel?

Ik ga zo even je foto´s kijken!

Kiek, het wordt voor jou ook even spannend nietwaar? :pray:

Ja ik heb de film wel gezien. Toen viel het wel mee met de tranen, maar vanmiddag kwamen ze toch doorzetten. Emo doos die ik ben :lol:

Goedenavond dames,

Hebben jullie ook genoten van het mooie weer dit weekend?

Marbo, doe je wel een beetje rustig aan? Wat een lief idee zo’n vlindertje.

Pattycoat Ik ben in het verleden wel eens bij een gyn geweest, maar ik heb geen idee meer wie dat was. Het was in ieder geval een man. Eigenlijk maakt het mij altijd weinig uit wie ik heb, als ik maar geholpen word en het is wel prettig als ze een beetje vriendelijk zijn :slight_smile:

Heb je hem nu al uit? Ben je al in ‘De Weduwnaar’ begonnen?

Iev Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat we er samen uit zullen komen, dat is tot nu toe altijd gelukt. En ik denk dat het best wel snel goedkomt, vooral nu ik - zowel naar mijzelf als naar mijn man - het uitgesproken dat ik inderdaad weer te veel in mijn eigen wereld terugtrek en weer te veel met werk enzo bezig ben. Daar moet ik aan gaan werken, zal niet heel makkelijk zijn, maar het gaat wel lukken. Gelukkig heb ik ook een heel lieve vriendin waar ik goed mee kan praten hierover :slight_smile:

Natascha Ik ben er op zich niet echt tegen om alvast te laten kijken of alles wel goed werkt en ik ben er ook niet helemaal op tegen om te proberen mijn cyclus regelmatig te maken waardoor de kans op een zwangerschap natuurlijk toeneemt.

Helaas denkt mijn mannetje daar heel anders over, hij is sowieso al niet van de dokter, onderzoeken en medicijnen en dergelijke en al helemaal niet van te voren. Hij is nu van mening dat we nog niet echt ons best gedaan hebben (en daar heeft hij wel een puntje, de laatste tijd was het hooguit een keer per week) en hij vind dus dat we het gewoon eerst zelf moeten proberen. Hij wil zich voorlopig ook nog niet laten testen. Best lastig allemaal. Maar het komt wel goed, we gaan woensdag in ieder geval wel naar het ziekenhuis voor de intake en daarna zien we wel verder.

Nog gefeliciteerd met jullie 5-jarig huwelijk!

Kimmie, hoe is het nou? Heel veel sterkte morgen!

Helaas zit het weekend er alweer bijna op. Ik heb een goed weekend gehad, met af en toe wat zware gesprekken, maar op zich niet verkeerd. We gaan woensdag wel naar het intakegesprek van de fertiliteitspoli en verder zien we het wel even. Ik denk niet dat manlief nu al over te halen is om onderzoeken te laten plaatsvinden, en ik laat het afhangen van de informatie die we krijgen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik wel op een ‘normale’ manier zwanger kan worden, maar dat het probleem op dit moment ligt bij de onregelmatige cyclus. Sinds we bezig zijn (nu ruim 4 maanden) hebben we pas 1 kans gehad, en dat is niet veel natuurlijk.

Wel ben ik gisteren (weer) begonnen met ovulatietesten zodat we misschien een beetje een richtlijn hebben en verder hebben we afgesproken het klussen iets meer te plannen. Dat is nog wel eens lastig omdat ik vroeger opsta en dus ook vroeger naar bed ga dan hij. Maar het gaat wel goed komen.

Helaas is het weekend weer ten einde en moet ik morgen weer vroeg op. Maar de weken vliegen voorbij en voordat je het weet is het weer weekend :slight_smile:

Tot snel!

Vervelend SaC, helemaal als je een onregelmatige cyclus hebt. Die van mij is ook niet altijd hetzelfde maar scheelt hooguit 5 dagen. Ik hoop dat woensdag die intake goed is en je man open staat voor de informatie ed.

Pattycoat die tranen rolden bij mij ook ineens over m´n wangen! Ik was toen ook zwanger dus die hormonen gierden door mijn lijf…

Het wordt nu wel weer spannend ja. Nu ik thuis zit ben ik er automatisch ook veel te veel mee bezig. Ik kan me ook niet echt meer herinneren wat ik bij de eerste zwangerschap voelde. Volgens mij niet zoveel.

SaC, ik ben eraachter gekomen dat die boeken van Kluun me niet echt boeien eigenlijk :oops: Anders was hij allang uitgeweest. Film was wel top :thumbup: Dus ik denk dat ik niet ga beginnen in de Weduwnaar…

Succes woensdag

Dat kan, ik heb nog niet veel mensen gehoord die de boeken van Kluun niets vinden, maar iedereen heeft zo zijn eigen favoriet :slight_smile:

Ik vond ze geweldig! Ik moet er nu alleen even niet aan denken om ze te lezen eerlijk gezegd.

Hey Meiden

Vandaag een dagje rustig aan gedaan hier, gisteravond had ik enorm veel last… en het dagje rustig aan heeft geholpen, want heb tot nu toe nergens last van. Ik hoo pdat het zo blijft met wat gas terug nemen. Ik ga van de week gewoon weer werken, weer in het normale ritme is denk het beste… ook lekker wat afleiding om te werken enz.

Kimmie hoe is het met jou?

Hoop dat de kuur zn werk gedaan heeft en dat het morgen allemaal mee zal vallen.

Liefs

SaC, dat kan ik me voorstellen…

Marbo, doe lekker rustig aan. Misschien wel lekker om weer in je werkritme te komen, maar als het niet gaat, moet je gewoon naar huis hoor :hug: :-*

Ik heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld omdat er niks gebeurde en ik vroeg me af of de injecties niet meer effect zouden hebben :think: Maar dat zou het niet, dus zij hebben mijn gyn. gebeld en die heeft andere pillen voorgeschreven, dus nu heb ik 4 tabletjes Cytotec in moeten brengen (vaginaal) en daar heb ik behoorlijk wat pijnlijke krampen en steken van maar nog steeds geen bloed :roll: Het zou binnen 24 uur moeten werken, dus het heeft nog even te gaan :pray: Morgen evengoed naar de gyn. voor de echo en dan verder beleid bespreken afhankelijk van de echo uitslag. Dusssss… leuke zondag :wink: Maar we hebben ook heerlijk genoten van het fantastische weer en ik ben ook flink verbrand op armen, gezicht en decolleté :shifty: Ook lekker wijs niet ingesmeerd :doh: Kids hebben zich hier ook lekker uitgeleefd in de zandbak, op het plein achter bij ons gespeeld en ook nog lekker met stoepkrijt geklooid :inlove: :lol: Ze zaten van kop tot teen onder het krijt, dus toen Joon moest slapen heb ik hem maar even gewassen en omgekleed, want ik kon hem zo echt niet in zijn bed leggen :lol:

Patricia, hier nog wel hoofdpijn maar hoop dat dat snel afzakt nu ik die andere pillen niet meer gebruik, maar ja er zit natuurlijk ook een stuk spanning bij wat hoofdpijn veroorzaakt :shifty: Heb je kleine ventje net even zitten bewonderen in het SF, geweldig zoals ie op zijn beentje zit te krijten :lol: :inlove: Lekker ding :inlove: Stoepkrijt is echt altijd goed met lekker weer :thumbup: Hier ook eervorig jaar Komt een vrouw bij de dokter gelezen en zitten janken :cry: :cry: Film niet gezien, maar geloof dat af zou doen aan het boek :think: Dat heb ik heel vaak als ik eerst het boek gelezen heb. Handige actie zeg van die houten balk :roll: :snooty: Hoop dat het makkelijk en snel opgelost wordt van de week :thumbup:

Kiek, is het bij jullie ook lekker weer of valt het tegen? En ja mannen komen van Mars en vrouwen van Venus he :lol: Irritant he dat je niet weet in welk vakje je het moet plaatsen :? Je bent er nu mee bezig en dan ben je je ineens enorm bewust van je hele lijf en alles wat het doet, wat zou het toch fijn zijn als we een knopje hadden om die bewustwording even uit te zetten :lol:

Saskia, balen dat je man er zo op tegen is of er tegenop ziet (want dat is het vaak :shifty: ). Want het feit dat jij zo’n onregelmatige cyclus hebt is toch sowieso al iets om naar te laten kijken en als jullie “gewoon” zouden kunnen beginnen met medicijnen ofzo om jou een regelmatige cyclus te geven, dan hoeft hij toch nog helemaal niet getest te worden??! En dan weet je ook wat beter wanneer je de meeste kans zou hebben en van daar uit kunnen jullie dan weer verder. Hoop dat ze jullie kunnen helpen woensdag, al is het nog maar een intakegesprek, maar dan kun je in elk geval vast je verhaal en je zorgen kwijt en horen wat zij voor jullie kunnen betekenen :thumbup: :-* Succes verder met de rest, lijkt me geen prettige situatie om met een kinderwens te zitten als je relatie even niet lekker loopt (ook al ben jij ervan overtuigd dat jullie er weer uitkomen, voor nu is het gewoon rot :hug: ).

Marbo, fjin dat het goed met je gaat :thumbup: En als jij je prettig voelt om weer voluit aan de slag te gaan moet je dat ook zeker doen :thumbup: Er zijn geen regels die zeggen hoe het moet, alleen jouw lijf en jouw gemoedstoestand kunnen daarin leidend zijn en als jij je goed voelt dan moet je lekker weer je dingen gaan oppakken en vooruit kijken hoor :-

:-
Kim

Ik heb net 2 nachtjes de moeder van een vriendin hier laten slapen. Vriendin woont in Australie, moeder was onderweg terug van Australie naar Europa en bleef hier steken. Vanochtend is ze weer op het vliegtuig gestapt… Naar Australie!!! De onzekerheid over die wolk is te groot en zelfs als Europa weer open gaat, duurt het zeker nog een paar dagen voor alle achterstand is weggewerkt.

Wat een gedoe…

Hierdoor hebben we ook niet ‘optimaal’ gebruik gemaakt van de groene dagen. Wel 1 keertje, maar ik weet niet of de timing goed is. En manlief is nu op zakenreis naar Jordanie. En volgende maand ben ik in NL tijdens de groene dagen en zit hij hier in Dubai. :pray: dat deze keer toch voldoende was.

Iev, wat jammer dat je de groene dagen niet optimaal hebt kunnen benutten.

Kim, hoe gaat het?

Marbo, helpt het een beetje met rust houden?

Hier zitten we ook in de groene dagen. Helaas gisteren ook niet kunnen benutten. Manlief had van het weekend een vrijgezellenfeestje en natuurlijk maar 1,5 uur geslapen. Die sliep om 19.30 uur. Vanavond nog maar eens proberen :smiley:

@SaC: Ik vind Kluun ook goed! Ik heb niet veel gelezen van hem maar wat ik heb gelezen vind ik ecgt goed. Vooral Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt is briljant haha. (kreeg mijn hub natuurlijk bij 1e zwangerschap…)

@Marbo: Fijn dat het na een rustig dagje beter met je gaat. Moet je morgen weer voor het eerst werken?

@Kimmie: Hoe gaat het? Nog geen nieuwe ontwikkelingen na vanochtend? Probeer rustig aan te doen en te genieten van je mannen, is een goede afleiding! Stoepkrijt kennen ze hier niet dus heb ik natuurlijk ook meegenomen :smiley: Het weer is hier prima. Lekker zonnetje en 21 graden denk ik. Vanaf morgen wordt het weer warmer.

@Iev: Ik hoop voor jullie dat die ene keer raak is! Zou wel fijn zijn, helemaal omdat je weet dat komende maand ook niks wordt.

@Topper: Klusze he! :wink:

Hier alles goed. Vanmorgen met een vriendin gaan koffiedrinken en nu ligt de kleine lekker op bed. Even een beetje internetten en zo een half uurtje in de zon. Heb ik nog niet gedaan hier dus kan wel…

Fijne dag allemaal!

Goedenavond,

Kiek Bij mij zit er vaak maanden tussen twee menstruaties. Ik heb laatst een lijstje gemaakt (omdat ik naar de gyn moest) en de ene keer zit er maar 55 dagen tussen, terwijl daarna 90 dagen niets komt en de laatste keer zelfs 112 dagen, dat is erg vervelend vooral omdat ik niet weet waar ik aan toe ben.

Ik heb dat boek van Kluun (Help! ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) aan mijn broertje gegeven toen hij vertelde dat hij vader gaat worden. Ik heb hem zelf nog niet gelezen, maar het lijkt me geweldig. Misschien dat ik het ook aan mijn mannetje cadeau doe als het bij ons (ooit) zover is :slight_smile:

Kimmie Hoe is het in het ziekenhuis gegaan vandaag? Wat vervelend dat je gisteren ook naar het ziekenhuis moest. Hopelijk ben je snel van die ellende af.

Iev Wat jammer dat jullie de groene dagen niet optimaal hebben kunnen benutten, en wat vervelend voor die moeder van je vriendin. Het is inderdaad een toestand dat er niets vliegt, maar ook wel begrijpelijk dat ze hiervoor kiezen. Ik geloof dat het niet zo goed voor de vliegtuigen is als dat as in de motoren terechtkomt en wat er dan gebeurt wil ik eigenlijk niet eens weten. Maar het is te hopen dat het snel weer opgelost is.

Ik denk dat ik de afspraak die voor woensdag gepland staat bij het ziekenhuis toch maar ga afzeggen, ik heb niet de indruk dat mijn mannetje er al echt aan toe is. Jammer, want ik zou wel heel graag iets willen doen om mijn cyclus regelmatiger te maken en daarmee de kans op een zwangerschap te vergroten. Maar in de brief die we gekregen hebben met de afspraakbevestiging staat heel duidelijk dat we met zijn tweeën moeten komen, en als hij er geen zin in heeft houdt het op. Ik wacht het wel af en blijf ondertussen gewoon ovulatietesten doen, misschien levert dat toch wat op. Al verwacht ik niet dat ik op korte termijn een eisprong zal hebben.

Ik baal wel een beetje van mijzelf ook. Ik wilde er niet zo heel erg mee bezig zijn en door dit alles ben ik dat wel. En dat is natuurlijk ook weer niet goed. Maar goed… onze tijd komt nog wel, of niet.

Fijne avond. Ik ga mijn bed opzoeken. Morgen weer vroeg op kantoor zijn. Helaas een erg drukke dag met veel afspraken :frowning:

Tot snel!

SaC voor jou een dikke knuffel, maar denk toch dat je er goed aan doet, laat het even rusten al is het maar 3 maandjes die afspraak kun je opnieuw maken en probeer eerst eens goed te praten met je man zodat jullie beide duidelijk hebben hoe je in de toekomst kijkt, ook betreft kinderen :wink: :-

Kim :-

Verder wel gelezen kan het niet onthouden :doh: :wall:

Dus kus voor jullie allemaal :-*

F’lien, ben je aan het werk? Hoe is het met je?

Inmiddels is wel duidelijk dat we er goed aan doen onze wens voorlopig bij een wens te houden en er niet verder aan te werken.

Ik denk dat ik hier de komende tijd niet heel erg actief zal zijn. Het is best wel confronterend en het maakt het niet makkelijker om over de wens heen te stappen, want die is nog steeds aanwezig.

Lieve meiden, ik wens jullie heel veel geluk en hopelijk tot snel!

:hug: :-* Lieve Sac,

Ik begrijp het confronterende van het meeschrijven meis.

Fijn dat jullie goed hebben kunnen praten, althans dat maak ik uit je verhaal op.

Die wens komt tot zijn recht, maar nu is kennelijk de goede tijd niet daar.

Probeer je focus elders te leggen meis, ooit ben jij moeder van een prachtig kindje :-* :-

Heel veel sterkte voor nu, want even je wens opzij leggen is niet zomaar gedaan, blijf er over praten met je man, dat lijkt me het belangrijkste :-

Hier een (te) rustige nacht, we hebben echt de klok vooruit zitten kijken :roll:
Gezien mijn nachten er altijd vreselijk uitzien geniet ik wel van elke minuut, alleen die lijkt er nu wel 2 te duren :lol: is nie snel goed nie he :wink:
Straks lekker mijn bedje in als Merel op school is :inlove:

:-*

Oh Sac wat vervelend zeg maar ik snap je heel goed hoor. Als je kinderwens zo groot is en hij kan op dit moment niet in vervulling gaan dan is het moeilijk om te lezen dat het bij anderen juist heel snel en makkelijk gaat. Inderdaad even wachten, al is dat heel moeilijk. Wie weet komt het ineens spontaan als je er juist wat minder mee bezig bent. Veel met je mannetje blijven praten, dat is altijd goed.

Nou F´lien je zal nu wel lekker in je bedje liggen. Erg he als het zoo rustig is op je werk. Ik had ook regelmatig avonddiensten waar geen eind aan kwam!

Hier alles weer opgestart en het is mooi weer. Ik heb geen krampen meer alleen heel moe maar dat zal de zeelucht wel zijn…

Fijn dagje allemaal!

SaC: ik hoop dat jullie er helemaal uitkomen en dan met de juiste gevoelens gaan proberen een kindje te krijgen. Tegen die tijd kan je weer meeschrijven met nieuwe ‘stoppers’ en al je gevoelens delen. Heel veel sterkte!

Kiek: het wordt spannend de komende dagen voor jou…

Wij gaan een paar daagjes op vakantie. Manlief moet werken in Jordanie en morgen gaan wij er ook heen en hem vergezellen. Het weekend in Jordanie is vrijdag en zaterdag, net als in Dubai. Zondag komen we dan weer terug. Dus hier een zwaai van ons en tot over een dag of 5! :hand:

Veel plezier Iev bij manlief! :-*