JAN'08 Stoppers! deel 3 - 17 baby's! Compleet!!!!

Hi Mereltje, leuk dat je komt vertellen! Fijn dat het goed gaat met E.ke. Tja, die nachten zijn pittig hè. Haar ritme is volledig omgedraaid… Lukt het je om overdag ook even te slapen?

Je bent dus goed toegetakeld van benee :frowning: Zit je in soda-badjes om ontsteking tegen te gaan? Ik moest dat, en dat prikt… maar heeft wel erg geholpen. Hoop dat je er niet al te veel (lees: geen of weinig) last van hebt!!

De surprise… ehm… die is nog steeds in de maak. We zijn met papier en behangselplak aan de slag gegaan, en dat moet nog drogen. En dat gedicht moet ook nog. Twee zelfs :shock: . Wat doe ik hier nog??

tot later! lfs Jules

Imani zal inmiddels wel bevallen zijn toch???

Heb d’r een PB gestuurd, die is gelezen.

In ieder geval…

Imani, GEFELICITEERD!!! met de geboorte van jullie dochter!

Het zou fijn zijn als je even iets liet weten.

jules, was de surprise uiteindelijk nog gelukt? :stuck_out_tongue:

Imani, ik hoop dat alles goed is met jou en je dochter, ben erg nieuwsgierig!

Toedels, jij hebt een hoop onderzoeken voor de boeg zeg… Hoe is t verder? Voel je je goed?

Hier gaat t steeds beter… Dag/nachtritme is nu goed, 's nachts gaat er ook steeds wat meer tijd tussen de voedingen zitten. Overdag is vaak wat minder, dan komt ze vaker en huilt ze meer. Af en toe hebben we wel een echte prutdag, gisteren bijvoorbeeld. Ze heeft veel gehuild en 's avonds veel aan t spugen geweest, waardoor ze steeds honger had (en mama had nog niet weer genoeg melk). Uiteindelijk toen een hele voeding gekolfd (eerste keer, zo’n 100cc, vond ik al best wat), zodat ze die rustig kon drinken, want als ze overstuur is drinkt ze veel lastiger aan de borst. En toen vannacht heerlijk geslapen :slight_smile:

Afgelopen zondagmiddag is ze gedoopt.

En dan nog ff een foto:

Mereltje…WAUW wat een plaatje :inlove:

En zo fijn dat het dag/nacht-ritme nu goed is. Geeft jezelf, maar ook jullie meissie wat meer rust & ritme.

BV is bij mij toen totaal mislukt, heb bewondering voor de dames die het wel doen. TOPPIE hoor!

Heb de afgelopen dagen een nieuwe ervaring opgedaan… 's ochtends opstaan en gelijk boven de wc-pot hangen :sick:

Was ff schrikken voor manlief en mijn meissie, want dat heb ik de hele zwangerschap dus nog niet gedaan. Maar gaat nu weer beter, heb waarschijnlijk toch een virusje te pakken gehad.

BV, gaat het ook deze keer niet worden, omdat het de vorige keer dus totaal mislukt. Ik moest steeds bij blijven voeden.

En heb nog niet het gevoel dat mijn borsten gegroeid zijn. :think:

Tja, veel onderzoeken :mrgreen:

Begin van de zwangerschap werd mij gevraagd of ik mee wilde doen aan dit onderzoek (naar zwangerschap-diabetes), ik behoor tot een risico-groep. Dit wil niet zeggen dat ik het ook daadwerkelijk heb/krijg.

Het voordeel is wel… de extra echo’s :mrgreen: Kan ik nog vaker naar de beeb kijken.

en Jules, hoe gaat het met jou??? en Mare?

Mereltje, wat een mooi kindje heb je!! Lastig he, als ze zoveel huilen en spugen. Mare krijgt nu johannesbroodpitmeel, om de voeding te verdikken. Dat gaat wel een stukje beter.

De surprise was erg gaaf geworden, al zeg ik het zelf! Uiteindelijk nog behoorlijk wat tijd in gestoken, maar we waren tevreden.

Imani, gefeliciteerd met je dochtertje! Leuk dat er zoveel meiden geboren worden. Hoe gaat het met jullie?

Nathalie, mijn vriend, Mare en ik waren vorige week ook één dag ziek. Allemaal overgeven, vreselijke rotdag was het! Virusjes vliegen rond, waarschijnlijk ook bij jou… Voel je je nu weer fit?

liefs, Jules

Hallo Dames!

Sorry voor het late antwoord. Onze laptop was gecrasht en daardoor zaten we een tijdje zonder internet… Hierbij het verslag!

Op dinsdag 17 november 2009 ben ik bevallen van een mooie gezonde dochter.

De gehele dag op dinsdag 17 november had ik al wat ‘buikkrampen’. Omdat ik uitgerekend was op 27 november (en er op had gerekend dat ze te laat zou komen ivm met relatief kleine buik) en ik allerlei verhalen had gehoord over dagenlange harde buiken en oefenweeen, realiseerde ik mij niet helemaal dat dit echte weeen waren! Ik ben die dag nog gewoon naar de Albert Heijn geweest!

Toen ik eenmaal thuis was heb ik toch maar de tijden van deze ‘krampen’ genoteerd en wat bleek zeer regelmatig om de 5 minuten.

Om 18uur was mijn man thuis en vlak daarvoor moest ik naar de wc rennen omdat mijn vliezen braken!

De weeen kwamen steeds sneller en werden ook pijnlijker. Omdat we van de verloskundige hadden doorgekregen dat we pas mochten bellen als de weeen een uur lang om de 2 a 3 minuten kwamen, hebben we de tijden netjes bijgehouden met en digitaal horloge en om 20uur hebben we de verloskundige gebeld. Die kwam rond 20.40uur. Tegen die tijd kwamen de weeen al om de minuut en heb ik heel erg mijn best gedaan met ademhalingsoefeningen (maar toch hield ik het bijna niet meer!)

Wat bleek? Ik had al 9 cm ontsluiting!

‘Daar gaat mijn ruggenprik’, dacht ik meteen. Gelukkig mochten we nog wel naar het ziekenhuis! Het was geen pretje in de auto over de verkeersdrempels in de wijk en vervolgens over de snelweg, maar manlief pufte lief mee!

Eenmaal in het ziekenhuis mocht ik direct gaan persen! Eerst op mijn rug, vervolgens op mijn zij, daarna heel lang staand (dat vond ik het fijnst) Ook heb ik de baarkruk geprobeerd, maar dat vond ik pijnlijk en niet prettig zo dicht bij de grond! Uiteindelijk na 1,5uur persen dreigde de verloskundige met ‘dokter halen en vaccuumpomp’ en toen heb ik ergens nog een oerkracht vandaan gehaald om extra hard te persen. Tegen die tijd ben je het echt zat en wil je gewoon dat dat kind eruit komt! Toch was er een knip nodig, maar toen was ze er snel!

Om 23 uur zag onze kleine meid het levenslicht. Helemaal gezond, goede score met ongeveer 50cm en 3300gram!

Inmiddels is onze kleine meid dus alweer een maand! De tijd vliegt! Ze is (meestal) heel zoet en makkelijk te troosten. Ze krijgt borstvoeding en flesvoeding, omdat ik niet genoeg melk aanmaak. Zelfs met veel aanleggen en kloven, werd het niet genoeg. Voorlopig nog even ‘Het beste van beiden’ dus…

Ik wens alle mama’s veel plezier met hun kleine schatten en de zwangeren nog veel succes met de zwangerschap en bevalling! Het is het allemaal dubbel en dwars waard als je daarna je lieve baby in je armen houdt…

Liefs Imani

P.S. Ik vermeld de naam van onze dochter niet omdat we een vrij uitzonderlijke naam hebben gekozen. In 2008 waren er maar 10 meisjes zo genoemd dus ivm privacy laat ik haar naam weg… Ik neem aan dat jullie dit begrijpen! :smiley:

Imani, gefeliciteerd met jullie meissie! Begrijpelijk dat je de naam niet wilt zeggen (wel jammer hoor, wordt wel heel nieuwsgierig :oops: … hier ook een naam die weinig voorkomt namelijk)

Geniet van haar!

Hier gaat t spugen nu wat beter, hopelijk juich ik niet te vroeg ;).

Slapen overdag is drama, ze slaapt vaak maar kort (een uur ofzo) en is daarna niet meer in slaap te krijgen… Tegen het eind van de dag is ze dan helemaal wild en overstuur. Vandaag naar het CB geweest en binnenkort neemt de wijkvpk contact op met ons, hopelijk hebben we daar wat aan. Op dit moment slaapt ze lekker, al twee uur, dus soms kan ze het wel…

Ze was overigens lekker gegroeid, nu 4 kilo, netjes op het gemiddelde lijntje :). Ze lacht al lekker en kijkt op schoot en in de box haar ogen uit.

We moeten wel een echo voor de heupjes, ik hoop dat t meevalt…

Jee Imani, wat een verhaal! Wel fijn hoor, dat je al zo snel zoveel ontsluiting had! Ben ook heel benieuwd naar de naam, maar begrijp dat je 'm voor je houdt.

Mereltje, Mare sliep bij ons in het begin ook amper gedurende de dag. Gek word je ervan… Ze had erg veel last van maagzuur en kreeg daar uiteindelijk wat tegen.

Nu heb ik me erbij neergelegd dat ze steeds maar 3 kwartier tot een uur slaapt overdag. De medicatie hebben we nu gestopt en ze krijgt johannesbroodpitmeel (nutriton). Dit scheelt er veel, ik vond haar niet zo goed op de medicatie reageren.

liefs, Jules

Jules, wat voor ritme heb je dan, nu ze zo weinig slaapt?

En dat nutriton, doe je dat door BV (en hoe doe je dat dan) of geef je FV?

Ik denk dat ik eerst juist net te lang wachtte met het in bed leggen. Dat ze juist te moe werd om meteen in slaap te vallen.

Nu is het ritme zo:

ze wordt 's ochtends wakker en krijg voeding. Dan leg ik haar al na een uur weer in bed. Soms begint ze wel even te huilen, maar dan laat ik haar wel liggen (max 10 minuten). Dan slaapt ze meestal anderhalf uur. Dan weer wakker, voeden, een uur/anderhalf uur op en weer naar bed. Ookal slaapt ze dan maar kort (dus drie kwartier tot een uur). Dit hou ik zo de hele dag vol. Vanaf 5 uur is ze meestal op tot 10 uur. Dat is wel lang, maar overdag heeft ze bij elkaar toch wel 4 a 5 uur geslapen. Gaat op zich dus goed. Ze is ook vrolijker en huilt veel minder. Al kan dat natuurlijk ook door de leeftijd komen…

Ik geef borstvoeding en dan is nutriton niet heel handig. Maar anders moest ik de medicatie toedienen, wat ook niet handig was. Ik maak het klaar, zoals op het pak staat. Het wordt dan een soort papje. Met een babylepeltje geef ik haar voor de voeding een paar lepeltjes, als het papje nog lauw/warm is. Het is vrij smakeloos en volgens mij voor een baby niet erg vies. Het is vooral een vreemde substantie voor ze. Mijn vriend ligt in een deuk als ik het geef.

Ze ligt voor me op het voedingskussen en huilt, want ze heeft honger en krijgt de borst niet snel genoeg. Mond ver open dus, ideaal om er een lepel in te stoppen. Dan stop ik snel de tepel erachteraan, waardoor ze meteen begint te zuigen en zo het papje dus doorslikt. Dan weer een lepeltje en weer de borst. Even handig in worden, maar dan gaat het prima.

Misschien is het ook wat voor jullie, al is natuurlijk elk kindje anders!

liefs van Jules

Mare is dus best lang wakker achter elkaar (of lijkt dat maar zo). In elk geval 's avonds een hele poos, wauw…

Dat Nutriton is dus best een geknoei als ik het zo lees. Hoop dat we dat niet nodig gaan hebben.

Hier gaat t vandaag en gisteren wat beter. Sinds zondag is het spugen echt veel minder gelukkig. Gisteren al minder huilen en vandaag al een keer vier uur tussen de voedingen 's ochtends en nu zitten we ook weer bijna aan de vier uur… Lekker hoor, ik hoop dat t door zet.

Vandaag al wel telefoon van de wijkverpleegkundige gehad, maar die was dus nu even niet nodig. Ze wilde het hebben over inbakeren, maar gezien de heupecho en dat het toch beter gaat, doen we dat eerst maar niet…

Straks ga ik maar eens even langs de apotheek, want een tweede kindje is erg welkom, maar nog liever even niet :hand:

Ja, ze is 's avonds erg lang wakker achter elkaar. Niet zo handig met al die kerstdinertjes… Maar ach, zij zorgt ervoor dat ik niet teveel kan eten, als ik met haar bezig moet zijn. En dat is dan wel fijn, want ik zit net weer op het gewicht van voor de zwangerschap!

Hoe is het bij jullie nu? Je gaat toch niet de pil slikken hè? Want dat is funest voor je borstvoeding…

Voor iedereen natuurlijk:

Hele fijne kerstdagen!!

liefs van Jules

Handige manier om op gewicht te blijven ja :slight_smile:

Hier ook terug op het gewicht van voor de zwangerschap, alleen nog een klein buikje over. Kan er op zich niet mee zitten, maar wil het liever kwijt, want mn broeken willen niet zo makkelijk dicht. :roll:

Ik ga de minipil slikken Jules, moet kunnen met BV toch. Gewone pil is not done idd :hand:

Vannacht was heerlijk, ze liet 6 uur tussen de voedingen en toen meteen weer in slaap (helaas kon ik toen eerst de slaap niet vatten :evil: )

Fijne feestdagen :mrgreen:

Hele fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2010!!!

liefs toedels + gezin

He Toedels, hoe was de echo?

Heb weer beebie gespiekt :inlove:

Gaat nog steeds goed op schema.

Bij de VK ook weer goed gekeurd.

Bloeddruk 90-65

Baarmoeder 2 vingers boven m´n navel, en opgemeten 23 cm.

Suiker geprikt 4.0

En de uitslag van de suikerwatertest was ook al binnen. 3 uur nadat ik het goedje naar binnen had gewerkt 3.9

De echo’s:

Van oor tot oor, en de ruggengraat.

En de groei van de beebie op curve:

Van oor tot oor, en hoofdomtrek

Buikomtrek, en lengte bovenbeentje

Geschat gewicht

Ziet er goed uit! Waarom heb je die suikertest moeten doen? Ivm diabetes ofzo??

Hoe gaat het met je babietje? Druk of rustig? Vaak de hik?

Hier gaat het heel goed. Mare groeit echt hard en is heel vrolijk. Ze slaapt elke nacht 10 uur achter elkaar. O we zijn zo blij maar haar!! De maagproblemen hebben we goed onder controle met het johannesbroodpitmeel, maar het is wel echt een enorm geklieder aan het worden. Mare kijkt steeds naar de lepel en mept 'm dan weg om vervolgens haar vuisten in d’r mond te stoppen…

Liefs van Jules

enneh… de beste wensen voor 2010!!

De pretecho… we hebben heel even mogen spieken :mrgreen:

Beebie lag er verkeerd voor dus mochten we weer even naar de wachtkamer, moest flink wiebelen en hopelijk zou het dan draaien.

Toen ik weer naar binnen mocht, lag de beebie nog steeds hetzelfde.

Dus moesten een afspraak maken voor een nieuwe echo.

Morgen gaan we weer spieken :dance:

Weer een buikfoto:

Ter vergelijking vorige erbij geplaatst.

Ooooow heerlijk dat de maagprobleempjes nu goed onder controle zijn.

En het geklieder… ach dat neem je toch wel voor lief.

10 uurtjes in de nacht… heerlijk!!! Kan niet anders zeggen.

Ik begin nu langzaam aan steeds vaker aan een mogelijk bevalling te denken.

En ook al is het de vorige keer allemaal super gegaan, en weet ik wat ik kan verwachten. Maakt het me toch een beetje bang.

Jules, wat een kliederaar zeg…

Toedels, gelukkig krijgen jullie (en beeb) en herkansing voor de pretecho, veel plezier!

Hier een pittige tijd achter de rug. Vanaf dat ze drie weken was ging E.ke steeds slechter slapen… Nu ruim een week terug zijn we begonnen met inbakeren, ze sliep toen meteen een stuk beter. Helaas had ze wel weer haar dag-nachtritme omgedraaid :roll: . Uiteindelijk brak dat mij zo op dat ik op de klok ben gaan voeden in de hoop dat dat ritme zo wat bij zou trekken… Uiteindelijk ging het steeds beter, wel hebben we haar eerst s nachts op dr eigen kamer gehad, omdat wij nauwelijks rust kregen. Maar toen kwamen we erachter dat ze s nachts pas lekker slaapt als er iemand bij haar is… Dus nu slaapt ze weer bij ons. En zo waar: half elf laatste voeding en om half zeven werden wij wakker van de wekker :slight_smile: . En toen begon zij ook wakker te worden :). Ik heb vannacht heel even haar gehoord en een speen gegeven, verder een supernacht :smiley:

Strakkies laat in de middag mogen we weer spieken :inlove:

Mereltje, jeetje zware tijd achter de rug. :hug:

Tis even uitzoeken wat de juiste oplossing is, en gelukkig hebben jullie die nu gevonden.

En heerlijk is dat dan he, als je de volledige nachtrust heb gehad :dance:

Werd vanochtend wakker, en dacht het eerste aan KOK… heb geen antwoord gegeven op de vraag van de suiker-watertest :oops:

Nee, ik heb geen diabetes. Ik behoor wel tot een risico-groep die tijdens de zwangerschap diabetes kan krijgen, aangezien mijn vader wel diabetes heeft, en ik iets overgewicht.

Mijn verloskundige vroeg of ik mee wilde doen aan een onderzoek.

Er is een actieve groep en een passieve groep. De actieve gaan 2x in de week sporten onder begeleiding in het ziekenhuis. En de passieve groep hoeft alleen de testen te doen.

Ze willen dus weten of het uitmaakt tijdens de zwangerschap of de diabetes kan worden voorkomen (ofzo) … snap je?

Ik behoor tot de passieve groep, en doe gewoon mijn dagelijkse dingen.

Aangezien suiker-baby’s meestal groot/zwaar zijn, krijgen we dus ook extra echo’s om de groei in de gaten te houden.

Nog meer spieken :dance: