jaa ze zijn eindelijk slim geworden

de schoolfotograaf





eindelijk hebben ze het ondekt…

dat ouders de schoolfoto’s illegaal inscannen,

en de originele fotos terug geven…



maar nu eindelijk is er een lampje ingegaan…



jaaa folie erom…

indien de folie is opengemaakt, het volledige bedrag betalen… :thumbup:





pluim voor de schoolfotograaf…



eindelijk kunnen de ouders niet meer scannen :mrgreen:

en onze broodwinst minderen :naughty: :dance:



hadden ze al 5 jaar eerder moeten doen…



psje… ik heb vandaag netjes de schoolfotos besteld,

en betaald :wink: :stuck_out_tongue: :wink:

Dat gaat hier op school toch al een jaar of 3 zo! Wat gek dat ze daar bij jullie zo laat achter zijn!

jep… dat vond ik ook…

ik hoorde vorig jaar ouders roepen…

hey pss inscannen bij de H.ema

kost je niks dan…



was daar zo boos over…

Wij kregen ze gewoon zo mee hoor (geen folie).

Inscannen zou ik niet zo gauw doen, de kwaliteit wordt toch echt zichtbaar minder. Nog los van dat het niet netjes is natuurlijk.



Overigens vond ik de foto’s niet zo duur hoor - 4 foto’s plus een fotopen voor 12,50. Dat heb ik wel over voor een paar mooie foto’s, dan loont inscannen toch niet echt de moeite?

Ik koop ze, en scan ze wel in voor het “archief”…

@Fietje wrote:

Ik koop ze, en scan ze wel in voor het “archief”…
zo doen wij het ook.

het zou niet eens in mij op komen om dat te doen…

nu je het zegt denk oojaa zo kunnen ouders dus denken…



nee hoor ik koop ze veel liever veel te leuk om meteen uit te delen…

Bij de psz kon je ze vorig jaar digitaal bekijken (met logo van de fotograaf er over heen) en dan bestellen. Inscannen/kopieren e.d. was er dus niet bij.

Wij krijgen een klein pasfotootje met een bestelformulier eraan. :slight_smile:

jeetje zeg, had ik zelf nooit aan gedacht om het zo te doen. vind het gewoon diefstal. De fotograaf wordt zo bestolen van zijn/haar inkomsten :hand: nee vind ik echt niet kunnen.

Wat zijn we op KoK weer lekker verantwoord :mrgreen: .



Ik was niet eens op het idee gekomen…maar zou het niet snel doen.



Jullie downloaden dan vast en zeker ook niet via de pc series, films en games etc die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn…

Zo eerlijk ben ik dan…Ik koop gewoon netjes het hele setje voor nog geen 11 euro. Het komt niet eens bij me op om ze snel in te scannen en dan terug te geven en ze “niet te nemen”.

Wij kopen de set en voor de oma’s scanden wij er een groot exemplaar bij. Mag dat wel, of ben ik dan alsnog illigaal bezig :wink: :mrgreen:

:think: ik zal het dan maar gewoon eerlijk zeggen: wij kopen er wel een aantal, maar ik heb ze ook allemaal ingescand. Voor 3 kinderen in 3 verschillende klassen loopt het toch wel in de papieren, opa’s en oma’s willen ze graag en wijzelf voor het archief zeg maar.



En eerlijk gezegd vind ik de prijzen best hoog…en zolang de fotograaf het hier op deze manier doet zal ik ook gewoon blijven scannen naast het bestellen van een klein aantal foto’s.

Heb het ook gedaan met de onderwaterfoto’s van zwemles…ik bestel er 1 set van, en voor de opa’s en oma’s en de vader van mijn dochter is het een gescand exemplaar…kunnen ze zelf kiezen wat ze er mee doen.



Of je dit nou diefstal moet noemen… :think:

Ik download inderdaad ook muziek en roms voor de nintendo ds[/spoiler]

@Soleil wrote:

Wat zijn we op KoK weer lekker verantwoord :mrgreen: .



Ik was niet eens op het idee gekomen…maar zou het niet snel doen.



Jullie downloaden dan vast en zeker ook niet via de pc series, films en games etc die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn…




nee dat doe ik ook niet als ik een liedje wil hebben koop ik het gewoon in de platen zaak…

games koop ik ook gewoon wat heb ik er aan 500 gekopieerde spellen als je er maar 1 speelt…

Nou hier digitaal de foto’s gekregen/moeten bekijken, maar die ***** fotograaf verdient bakken geld aan zijn slechte kwaliteit foto’s :hand: . Dus de groepsfoto kopen mijn 2 vriendinnen en ik samen, en we scannen hem in. Ga geen 8,50(!) betalen voor een 10x15 foto van slechte kwaliteit waarop 9 van de 10 kinderen niet eens vrolijk kijkt!



… en ja, wil de foto wél hebben, omdat ikhet leuk vindt later terug te zien bij wie Lenn op de groep zat op het kdv :wink:

hier was het (op Luna haar vorige psz) op school kijken en betalen anders mag je ze niet mee nemen

zal mij benieuwen hoe het op deze school gaat

Op het kdv en t/m groep 2 was het altijd een dichte enveloppe, openen is complete set afnemen. Vind dat niet meer dan logisch idd ivm scannen. Tot mijn verbazing was het in groep 3 dus niet zo, nieuwe fotograaf. Maar die schoolfoto was zo ontzettend mooi, echt van superkwaliteit die ik met een zelfscan of zelfs een hemascan exht niet voorelkaar zou krijgen. Heb de hele set genomen + een extra uitvergroting van 20x20.

Maar daarna ook zelf ingescand voor in het digitale album en de ontelbare pasfoto’s voor al die vriendenboekjes :slight_smile:

en ik hoor zo vaak… ohh we hebben de school fotos in laten scannen…





zou het in brabant zooo erg zijn…??




zal even erbij typen heb zelf 7 jaar een fotostudio gehad,

en deed zw. fotografie, en als ik dan bij de mensen thuis kwam voor de baby fotos zag ik de gekopieerde fotos aan de muur hangen…



en zo duur was ik echt niet :oops:

@Angel & Luna wrote:

hier was het (op Luna haar vorige psz) op school kijken en betalen anders mag je ze niet mee nemen

zal mij benieuwen hoe het op deze school gaat




Sinds vorig jaar hebben ze dat bij Sharon’s school ook ingevoerd, dat was niet vanwege het kopieren maar omdat school maanden lang achter mensen aanmoesten om het geld te innen (ook erg toch?!! :silenced: :wall: )

Nu hangt er in de aula een bord met een pasfoto en kan je na schooltijd de foto’s kopen.