jaa ze zijn eindelijk slim geworden

@Gab wrote:

en ik hoor zo vaak… ohh we hebben de school fotos in laten scannen…





zou het in brabant zooo erg zijn…??




zal even erbij typen heb zelf 7 jaar een fotostudio gehad,

en deed zw. fotografie, en als ik dan bij de mensen thuis kwam voor de baby fotos zag ik de gekopieerde fotos aan de muur hangen…



en zo duur was ik echt niet :oops:




Oh wat erg :shock: , ik zou me kapot schamen.

Maar deed jij dan niets met een watermerkje ofzo.

En vroegen de mensen zelf of je weer kwam voor de baby, en heb je er nooit iets over gezegt.

Jeetje hoe genant zeg :oops:

ik maakte geboortekaartjes



dus van zw en babyfoto’s



maar dat was idd om door de grond te zakken…



maar goed… vind het het zelfde met de schoolfotos

hoorde de ouder vandaag allemaal mopperen dat ze in de folie zaten, met een watermerk…

Hier doen ze er ook folie om. Maar het kost maar 6 euro voor 3 vellen (klassefoto, grote foto en vel kleintjes). Voor dat geld ga ik niet moeilijk doen met scannen.



Op het KDV werden ook 'school’foto’s gemaakt en die waren wel iets duurder ik denk 8,5o voor de grote foto en de kleintjes. Maar daar kreeg je 1 mini foto met een nummer erop op een envelop geplakt. En dan kon je hem bestellen met gelijk geld erin als je hem leuk vond. Dus de school hoeft niet achter geld aan.

Serieus, het is niet eens in me opgekomen om dit te doen :? Ik zei ook al tegen mijn man: heb jij hier ooit aan gedacht? Hij ook niet :mrgreen: IK zou het ook nooit doen ookal krijgen wij ze hier gewoon in een zakje mee. De originelen zijn toch een stuk mooier en ik voel me er niet goed bij om zo iets te doen.

ik koop ze en mijn ouders scannen ze :mrgreen:

wij doen niet aan nabestellingen van 5.50 per foto :hand:

terwijl ik veel betere foto maak…maar ja de groepsfoto is toch eentje die ik elk jaar wil hebben… en ze staan er wel leuk op… dus dan koop ik ze toch maar…

Hier loopt het woord “COPY” in dikke vette rode letters over de foto. Dus dat is niet te scannen. Wij betalen dus zo’n £25 voor een setje van 6 fotos in verschillende maten.

@Nefarious wrote:

Hier loopt het woord “COPY” in dikke vette rode letters over de foto. Dus dat is niet te scannen. Wij betalen dus zo’n £25 voor een setje van 6 fotos in verschillende maten.




Jeetje bij jullie is echt alles duur he Nef.

Is er nou niets wat goedkoper is in GB?



Nou ja wat ik al zei, ik koop ze en voor verdere familie maak ik een kopietje.

Ik ga ook geen nabestellingen doen,. dat vindt ik echt te duur.

Zoals gezegt 5,50 en dat een paar keer tel uit je winst.

Ik koop ze altijd braaf :angel:

Vind het alleen zooooo jammer dat ze dit jaar geen broertje/zusjes foto’s meer maken. Heb ik eindelijk alledrie de kids samen op 1 school, hebben ze het afgeschaft $%^#&*$ :wall:

Tot vorig jaar kon je in de pauze ook kindjes brengen die nog niet eens op school zaten, mochten ze op de foto met broer en/of zus, nu helemaal noppes meer, kostte te veel tijd. Beetje suffig vind ik want als mensen de moeite nemen om met je baby of peuter een half uur in de rij te staan dan weet je als fotograaf toch zeker dat ze gaan afnemen als de foto goed is?



O, en inscannen doe ik sóms, als de kleine pasfotootjes opraken aan vriendenboekjes enzo.



Ben trouwens een doos met foto’s van mijn kinderen, als ze ergens op staan dan moet ik die foto hebben, ook bij dierentuinen en attractieparken (duur!) :oops:

heb eerlijk gezegt nog nooit stil gestaan om die foto’s inte scannen bij ons zijn ze gemiddelt ook 11 euro en dat vindt ik eenm goede prijs vor alle foto’s die je krijgt.



ps. koop ook eigenlijk altijd de schoolfoto’s

Ik ben absoluut geen heilig boontje, wij downloaden ook films, maar bij geweldige films of muziekdvd’s kopen we deze ook.

Maar het is echt niet in me opgekomen om dat met de foto’s zo te doen. :shock: Dat mensen het wel doen, jammer, want de fotograaf krijgt toch alleen betaald via de foto’s, als de helft geen foto’s afneemt, maar wel inscant (iedereen wil toch minimaal een groepsfoto) zal de fotograaf het ook niet vol kunnen houden :?



Ik vind het wel zeker diefstal, je neem wel de foto’s, maar betaalt de fotograaf er niet voor.



Als je eenmaal een setje gekocht hebt en je scant ze dan in, dat snap ik, dat zou ik ook doen. Zeker als bijbestellingen zo duur zijn. Maar dan heeft de fotograaf niet voor niks gewerkt. :wink:

@mamma van sharondenise wrote:

@Angel & Luna wrote:
hier was het (op Luna haar vorige psz) op school kijken en betalen anders mag je ze niet mee nemen

zal mij benieuwen hoe het op deze school gaat




Sinds vorig jaar hebben ze dat bij Sharon’s school ook ingevoerd, dat was niet vanwege het kopieren maar omdat school maanden lang achter mensen aanmoesten om het geld te innen (ook erg toch?!! :silenced: :wall: )

Nu hangt er in de aula een bord met een pasfoto en kan je na schooltijd de foto’s kopen.




oh dat zou hier ook best de reden kunnen zijn dan :doh:

Jee, misschien had ik wel slim moeten worden voor de fotograaf dat deed…heb nooit gescand en er ook geen moment aan gedacht… :oops:

We krijgen op het kdv altijd 4-6 verschillende foto’s per kindje, een groepsfoto per klas en 4 zusjes-foto’s…en daar mag je dan uit kiezen; vaak neem ik 3 verschillende per meid, de groepsfoto en 3 zusjes foto’s en dat dan in verschillende maten voor opa’s en oma’s en ben dan rond de 60 euro kwijt… :wall:

Ik weet niet beter eigenlijk dan ddat ze al deden…

alleen had ik vorig stukken lijm van die plakrand van het hoesje op myrna’s foto,precies op haar gezicht, dat zag ik pas bij het openmaken, heb ik toen over gebeld en kreeg later heel netjes een andere goede foto ervoor terug :thumbup:



had je leuke foto’s?

Bij ons op school kunnen ouders de foto’s op school komen bekijken en als ze ze willen contant betalen.

Wij kopen een set, en scannen die dan weer in voor de rest van de familie en inderdaad vriendenboekjes en dergelijke. :slight_smile:

Hier zitten ze zolang ik me kan herinneren in een hoesje waar je wel de foto door kan zien, maar als je hem opent dan ben je verplicht minstens een foto af te nemen. Bij twee setjes foto’s krijgen we de brusjesfoto gratis dus ben ik 17 euro kwijt voor alle foto’s en ze zijn nog leuk ook.



wij scannen ze wel in op de pc hoor, leuk als bureaubladachtergrond en we mailen ze naar familie en vrienden toe die ver weg wonen. Bijbestellen heb ik nog nooit gedaan.