Ja hoor...Bingo....

Heb net Micah (en natuurlijk Mateo) na 3 dagen school op moeten halen omdat ze een hele luis bij Micah hebben gevonden.



En dat terwijl ik ze van het weekend nog heb gecontroleerd en ik zelf luizenmoeder ben in de klas van Mateo…



Bah bah, ga ze nu even controleren.

Oh joepie… 1e week school en je valt meteen met je neus in de boter :roll:

juhj, ben dol op luizen…



wat een k-zooi lous. Hoop dat je ze snel onder controle hebt.



En waarom moet mateo ook -natuurlijk- naar huis? Of is er bij hem ook luis geconstateerd?



ik ga straks nano ook nog maar eens controleren…

Voor de zekerheid…



En nu 3-dubbel bingo, Mateo en ik ( :shifty: :shifty: :shifty: ) hebben ze ook.



Mark komt nu ook even naar huis voor controle…



ooooh

Hoera…



Succes. Lev had het ook.

Lekker praatje maar luizen op blond haar zijn doorzichtig :shifty: en op donker haar bruin.

We kammen hier al weken elke dag en luisvrij. Het kost je wel een uur per dag :wall: wassen, drogen, behandelen, kammen, bah.

4 keer bingo…



Mogen ze nu niet naar school?



Ze zeggen hier dat als je behandeld bent dat je dan naar school mag…Maar als ik zo lees dat ik weken bezig kan zijn. :shifty:

n mocht officieel niet naar school tot ze weg waren, geloof ik. maar dat is na 1 goede behandeling (zonder kroeshaar…)als het goed is al het geval. Want dan kunnen er enkel nog eitjes zitten (die je een week later eruit behandelt) maar die kunnen natuurlijk niet overspringen.



En niet voor het goedkoopste spul gaan. Hier werd iets XL-erigs aangeraden. Weet de naam niet meer precies, maar iets met XL dus, en groen-oranje verpakking.

Ik vind het onzin… Hebben ze luizenzakken? Zo nee, jas in plastic zak aan de kapstok. Sowieso handig als je ergens komt waar veel

Kinderen zijn (clubs etc)

Behandelen, kammen, vanavond weer kammen met cremespoeling (insmeren kammen wassen)

Kammetjes een nacht in gekookt water laten liggen, morgenochtend vroeg op, kammen en kinderen naar school. Elke dag een schoon bed, 2 keer kammen op een dag.

Over een week weer behandelen zodat evt eitjes niet meer uit kunnen komen.

Succes…

Xt luis is dat Fiep. Paranix is ook fijn. Prioderm kun je gebruiken maar dan liever de lotion. Sowieso liever geen shampoo want de inwerktijd is kort en je hebt lang nodig.

Je hebt 2 acties nodig hè; doden en verwijderen. Verwijderen is meer gedoe… Neten maken gebruik van een plakstof die je moeilijk los krijgt.

Leuk zeg om ervaring te hebben. Ik krijg jeuk…

We zijn net een uur bezig geweest. Ik heb de lotion van prioderm. In laten trekken, kammen tot je niets meer ziet en wassen.



Stuur mark zo weg voor een goede shampoo…Ben nu de lakens enzo aan het wassen. En er liggen nu ongeveer 5 stapels die ook nog moeten.

Hoe zit het met kleding in de kledingkast. Moet ik daar iets mee of kan ik die gebruiken.



klote wat een kudzooi. Pardon my french…

@marloes vip wrote:





Het is trouwens een bakerpraatje dat luizen alleen op schoon haar zitten. Anders zou ik mijn haar zes weken niet wassen, vermoed alleen dat ik dan ook jeuk zou krijgen. Oh bah, stomme kriebelbeestjes.




Het is geen bakerpraatje, heb het regelmatig met mijn kapper erover, dat je beter je haar "vies"kan houden. DUs niet te vaak wassen en elke dag schuim/gel/wax erin doen





Madre getsie krijg er jeuk van , sterkte met alles wassen :hug: :hug: Wel vreemd dat je kinderen niet naar school mogen

Vies haar=vetter=minder kans dat ze blijven kleven.

De was uit je kast hoef je niet te wassen, of je moet er een gedragen vest oid tussen hebben gelegd.

Kapstokken en knuffels niet vergeten. Auto zuigen.

oh bah en gewoon 4x bingo dus :thumbdown:

Knuffels etc idd ook niet vergeten en wat niet heet gewassen kan worden in een zak en die dichtbinden. Na een week is het spul dood… goed uitkloppen.



In de vriezer kan trouwens ook :thumbup:

Lous :hug:

weet hoet het voelt.

De acties van Lydia werken hier ook goed. Prioderm is enorme rotzooi, ook opletten, want daar krijgen sommige kinderen (net als de mijne) roos van en dat lijkt dan weer op luis (omdat ze bij roos ook hun hoofdhuid krabben).

In de vriezer zijn alle beesten dood na 48 uur.

Heb je een nisska kam? Of een gewone? Nisska is van ijzer, en is voor de kids echt vervelend(want heel strak), maar de neten komen er beter van los.

Je zou eventueel nog het oude topic kunnen nazoeken, want daar had Rooike een goede tip voor behandeling zonder rotzooi (insmeren met mayonaise/olijfolie en dan laten intrekken), dan krijg je geen chemische spullen naar binnen.



Sterkte ermee!



Esther

zonder bloed kunnen luizen het maar 1 dag uithouden. Dus je hele kast uitkammen hoeft niet.



Hier ook de rooike methode geprobeerd (may met olijfolie, nano heeft het er nog steeds over, die vond het het avontuur van het jaar!), maar de grote truck blijf toch vooral KAMMEN. Ik had ze bij mijzelf vrij snel uitgeroeid, door een goed middel en goed kammen. Hoop dat dat bij jullie ook gewoon zo werkt.



Succes met alles.

Wat voor middel had je Fiep?



xt luis?



En mayo en olijfolie wil ik vanavond ook nog wel proberen.



Hier net weer gekamt en het lijkt luisvrij te zijn.



ga zo verder met mijn volgende was. Heb de jassen in een tas gedaan.



Heb beddengoed, kussenhoezen van de bank, dekentjes van de bank, kleding van vandaag, handdoeken allemaal op hoopjes…



Verdorie…

Olijfolie en mayo is vet en azijn. Ik kam dan door met cremespoeling (vaseline kan ook) om de neten weg te krijgen en azijn kun je in het haar doen vooraf, hydrofiel luier erom en een nacht laten broeien zodat ze stikken.

Dochter reageert ook op prioderm Esther, de luizenmoeder zag neten maar het was roos vanwege de roos. Heb er eindeloos over gediscussieerd en er een kapper bij gehad om mijn gelijk te bewijzen :frowning:



Lous balen hè… :hug:

Ow wat een vreselijke hoop gedoe zeg! Ik moet zeggen, (maar dat durf ik bijna niet aangezien ik er dan waarschijnlijk gehéid vandaag of morgen mee te maken krijg) dat we hier nog nooit luis hebben gehad…



Heel veel sterkte Lous…

sterkte…



mag ik vragen (heb hier gelukkig nog geen ervaring mee, maar op de psz zie je het erg vaak)



als dat geconstateerd wordt wat moet je dan allemaal wassen?



en hoe kun je dit zien? ik wil dit zelf ook meer in de gaten houden, en kun je iets preventiefs doen?

Als het geconstateerd wordt, moet je alles wassen waar je kind mee in aanraking is gekomen, voor zover je het kunt wassen.



Dus: beddengoed, kleding, handdoeken etc. Alles op minimaal 60 graden.

Alles wat niet in de was kan, of niet op 60 graden mag, kun je in een grote plastic zak doen en dan een week (zonder zuurstof afgesloten zak) wegzetten en goed uitschudden.



Of 48 uur in de vriezer leggen (wilde dochter voor haar lievelingsknuffel)

want dan zijn ze ook dood.



Voor inhoud van de kleding kast:

Als je de gedragen kleding terug in de kast zou leggen, moet je ook die weer wassen, want dan kan het daar alsnog op blijven zitten.

En op kleding houden ze het langer uit dan 1 dag (weet helaas uit ervaring, niet van mezelf maar van ander), er kan nl. een neetje zitten, en als die net uitkomt, heb je weer luis.



Denk aan het stofzuigen van de vloerkleden, bekleding van de bank, auto, autostoel en bij ons moest zelfs de binnenkant van het dak van de auto (erg springerige dame)



Hier gaan de kids in het laatste weekend voor de school begint helemaal in de cremespoeling. en dan inderdaad kammen, kammen, kammen, gewoon ter preventie. Ik moet er echt niet aan denken.