Och hemel wat een ellende - en wat best wel sneu voor je kids zo net aan het begin van het schooljaar gelijk al dit.
Sterkte met al het was en schoonmaakwerk - van het idee alleen al wordt ik bloedsjagrijnig.
ow balen
wij hebben ook prijs vandaag maar dan met vlooien het hele huis zit onder inclusief kai met allemaal beten
al 2 weken waar de dokter van zei ow dat is waterpokken mmm voor de derde keer dan ow dat kan hoor.
succes met opruimen
ik heb gelijk toen Dave naar school ging een luizenzak aangeschaft op school… daar gaat trouw zijn tas en jas in.
hij haartjes zijn altijd kort…
nu maar hopen dat het afdoende is.
Lasse heeft ook een luizenzak maar voor de bso gaat hij nu naar een ander deel van de school en daar hangt dus niet zijn luizenzak - schiet niet echt op eigenlijk. Vorig jaar had hij bso in zijn eigen klas lokaal dus dat kwam goed uit maar dat is dus nu veranderd. Misschien maar eens even aankaarten hoe hier een mouw aan te passen :shifty:
Wij zijn vooralsnog allemaal luis en neetvrij.
Ben nog flink aan het wassen en kammen.
Vanavond weer een behandeling er tegen aan. Breng ze wel gewoon naar szhcool vandaag. Zonder jas… :think:
Doe wel een vest aan ofzo… :lol:
Ooo, luizen :evil: :twisted: hier ook kinderen die er schijnbaar erg bevattelijk voor zijn. Ik zag gisteren bij dat de HEMA ook luizenzakken verkoopt voor 5 euro. Ik heb er meteen 2 gekocht. Brr… ze hadden ze zelfs op vakantie op de camping. Gelukkig had ik het spul meegenomen.
@mamaartje wrote:
Ooo, luizen :evil: :twisted: hier ook kinderen die er schijnbaar erg bevattelijk voor zijn. .
Wat minder hun haren wassen wellicht, luizen schijnen nogal dol te zijn op erg schoon haar.
Vandaag heeft mijn moeder nog een neet uit mijn haar gevist en ik bij Mateo een miniluisje…
Verder zijn we nu luisvrij. Heb nog 2 wassen te doen, maar dat heeft niet zoveel prioriteit. Morgen nog een keer met de lotion en nog een week blijven kammen.
Grom.
Hier ook ervaren. Je mag blij zijn dat je jongens hebt (schrale troost) Ik heb twee meiden met megadik, lang haar. :evil:
Hier ook het hele gezin luis gehad…
Ik hoorde dat een luis maximaal 2 dagen zonder bloed kan, daarna is ie dood. Dus de hele reut wassen is niet nodig (al adviseren ze het wel van de GGD). :think:
Zitten neten alleen in het haar, of kunnen die ook ergens in je huis uitkomen??? Eitjes van een vlo (hond en kat) kunnen namelijk nog na 1 jaar!!!uitkomen :shock:
Oh Lydia, die berichtjes van jou zorgen ervoor dat ik overal jeuk krijg. Oudste is dag voor school begon kaal geschoren (met tondeuse, nog net kapje er op) en zodra middelste hoofdluis mocht krijgen dan gaat ook bij hem de tondeuse eroverheen. Man is al kaal en jongste is zo gekamd. En zelf zal ik dan ook flink aan de shampoo gaan en dan mijn haar er af. Vervolgens alles op kookwas, wat er niet tegen kan heeft pech.
Het is trouwens een bakerpraatje dat luizen alleen op schoon haar zitten. Anders zou ik mijn haar zes weken niet wassen, vermoed alleen dat ik dan ook jeuk zou krijgen. Oh bah, stomme kriebelbeestjes.