In het forum van de oktobermoeders 2007 wordt in de komende weken de ene na de andere 20 weken echo gemaakt. Wat we ons afvroegen is of de jongen/meisje bepaling nu echt betrouwbaar is of dat het beter is nadien nog een pretecho te laten maken voordat de aanstaande ouders naar de winkel stuiven voor een roze jurk of stoere pet. :o
Zijn er mensen met die ervaring? Dat na de geboorte toch een andere naam / muts uitgezocht moest worden omdat het geslacht niet klopte?
Ik ben heel benieuwd!
Sija
Pff ik hoop het toch niet want ik heb echt alles blauw gekocht :oops: . Binnen nu en een paar weekjes kan ik het je vertellen .
Volgens mij is een 20 weken echo nooit 100% betrouwbaar ivm het geslacht. Echte zekerheid geeft volgens mij alleen de vruchtwaterpunctie !!
Ik lag 2 1/2 jaar geleden in het ziekenhuis en daar ging een jongentje toch echt weg in het rose! foutje van de echo.
Annamarie
Ja hier … met 20 weken en 5 dagen zouden we met 99% zekerheid een meissie krijgen.
Met 29 weken en 4 dagen kreeg ik weer een echo … en zag ik al direct dat we met 100% zekerheid toch echt een jochie zouden krijgen.
Gelukkig hadden we gekozen voor een neutraal kamertje :mrgreen:
Ben vandaag bij de gyn geweest en had t met haar over de 20 weken echo en dat we wss een
meisje krijgen deze keer en hoe betrouwbaar deze uitspraak is.
Ze zei tegen mij dat ze garantie geven tot aan de deur en dus zullen we echt nog af moeten wachten
of de echoscopiste gelijk heeft btreft t geslacht. Hoop t wel maar heb gelukkig nog genoeg
jongenskleding en meisjeskleiding al in overvloed gekregen dus ik wacht geduldig af.
Haha Mutti! Knap hoor dat jullie je in hadden gehouden met de roze verf in het kamertje! Lang leve de moderne medische technieken
Wel een extra dubbele verassing als je er bij de geboorte achter komt dat het toch een ander geslacht is dan je had gedacht.
Toch maar de pretecho?
Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we een zoon krijgen, en hubbie zach duidelijk 2 balletjes en een piemie :inlove:
Dus ik geloof niet dat hij nog een meissie wordt :mrgreen: maar kan altijd natuurlijk :think:
Vooral meisjes kunnen nog wel eens jongetjes zijn…Kennis van ons zou een tweeling krijgen, twee meisjes. Dus alles roze…en toen waren t twee jongens :wall:
bij ons was het juist bij beide jochies en alle echo’s overduidelijk dat het jongens waren. Dat piemeltje was echt niet te missen!! :inlove: Maar geloof, zoals iemand hierboven al zei, dat het bij meisjes wel eens minder duidelijk te zien is.
Bij onze 20weken echo, zij de gyn of echoscopiste (Geen iedee eigenlijk :think: ) dat ze het niet met zekerheid kon zeggen wat het was dus zij ze niets.
Bij de pretecho van 26weken was ze overduidelijk een meisje.
En de volgende echo`s (medische redenen) erna ook vroeg het elke keer.
In het ziekenhuis met de 20 weken echo zijden ze dat we een meisje zouden krijgen.
Ze wist het bijna zeker.
2 weken laten zijn we voor een pretecho gegaan.
Toch overduidelijk een jongen hoor…
Dus zo betrouwbaar vind ik de 20 weekse echo niet…
Marinda
bij de 20 weken echo en de 23 weken echo (op herhaling geweest) werd aangegeven dat we een meisje krijgen.
Vorige week een pretecho gehad en ook nu werd weer een meisje gezegd…
Ik hoop het van harte want ik heb inmiddels veel setjes voor een meisje.
Maar neem wel een neutraal setje mee naarhet ziekenhuis (je weet maar nooit…)
hier klopte het bijde keren :inlove:
Hier bij 15 weken eigenlijk al gezien wat het werd. Maar toch he, voor alle zekerheid toch echt ook een neutraal pakje mee naar het ziekenhuis. En dat zou ik bij een volgende beeb ook echt weer zo doen. Er is zoveel leuks in groen of creme of wit te koop daar ga ik graag voor naar een winkel 8)
Bij damian klopte het die ze piemel zagen we ook echt en ze balletjes :mrgreen:
En bij deze meid wist de echoscopiste het voor 99,9% zeker.En we hebben nu meiden kleren liggen maar hebben ook AL daman zekleertjes nog alleen het kamertje is gebloemt,Maarja hoop dat het klopt we hebben ook alleen een meiden naam
(jaja we zijn eruit)
Bij Jayden heb ik het zelf niet gezien, dus vertouwde op de (pret)echo. Maar bij deze zag ik het toch overduidelijk, en riep gelijk: “nog een jongetje!!” Duidelijk het balzakje en de piemel…
hier was het ook duidelijk met de 20 weken echo een Meisje, met de pretecho weer een meisje en met een echo met 34 weken zei de gyn ook weer een meisje toen was ik ook echt gerust gesteld dacht elke keer straks hebben ze het toch verkeerd gezien haha.
Bij de echo’s mogen ze idd nooit 100% garantie geven wat betreft het geslacht.
Overigens als je het geslacht wilt weten moet je dit ook zelf aangeven.
Bij Jelte* zei ze dat ze het al had gezien en liet ons toen duidelijk een piemeltje zien. Maar zei ze erbij, ze kon geen 100% garantie geven.
Wij hebben dus tegen iedereen gezegt dat het een jongetje zou worden, maar dat het stiekem ook een meisje kon zijn.
Bij de geboorte was het duidelijk een jongetje :inlove:
En nu met de 20 weken echo, had ze zelf nog niet gekeken toen we nogmaals vroegen wat het geslacht was. Binnen een paar seconden zei ze, Een jongetje voor 99,99% duidelijk!
Ik ga er dus eigenlijk wel vanuit dat het weer een jongetje wordt!
Mocht het stiekem toch een meid zijn, dan is mij dat ook prima. Een meiden naam hebben we ook klaar liggen. En het kamertje kan ook goed voor een meid.
Ik ken overigens ook een verhaal van iemand die een jongenstweeling verwachtte. De eerste kwam eruit en bleek een meid te zijn. Toen de gyn zei dat hij nu haar zusje ging halen kregen ze het even benauwd, maar gelukkig was dat wel een jongen. Een meisjesnaam hadden ze nog wel van helemaal in het begin, maar 2 meisjesnamen niet.
Verder denk ik dat de echo wel redelijk betrouwbaar is. Volgens mij wordt het wel aangegeven als de echoscopiste niet helemaal zeker is (en met 99% zijn ze volgens mij wel zeker, alleen geven ze gewoon geen 100%)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik denk dat er bij jongetjes minder foutjes worden gemaakt.
Tja helemaal zeker weten doe je het nooit, al moet ik wel zeggen dat het bij ons echt niet te missen was, Thijmen was nog net niet met zijn piemeltje aan het zwaaien :lol:
Leuk om alle verhalen te lezen! Dus moeten we toch maar oppassen met de voorspellingen en niet teveel kleertjes inslaan vantevoren :roll: Of meerdere echo’s laten maken!