IVF/ICSI deeltje 9!

SUPER goed nieuws Afro! Heerlijk dat je je geen zorgen meer hoeft te maken en geen stress over wel of geen vruchtwaterpunctie! Toppie! DAt mag echt wel gevierd worden :mrgreen:



Moon weet je dat is nu net wat me vaak zo frustreert aan ze. Ze weten dat je van ze afhankelijk bent en dat geeft ze een machtspositie waar ze soms maar al te graag ‘gebruik’ van maken. Gelukkig zijn ze daar niet allemaal zo.



Es klopt helemaal en weet je waar ik van baal; IK ben telkens degene geweest die contact heeft gezocht en gehouden met ze vandaar mss dat dit extra rauw op mijn dak kwam :? .

Hoe voel jij je ondertussen? Hopelijk al een stuk beter en dan straks met hernieuwde energie weer naar je werk. Wie weet hoe de wind daar dan waait ik duim dat daar dan ook de rust weer wat terugkomt!

Vandaag de nekplooimeting gehad. Normaal gesproken heb je op mijn leeftijd (39) een kans van 1:82 op een kindje met down maar na de bloedtest en de meting is het 1:810 dit is vergelijkbaar met iemand van 28 jaar!
We zijn enorm blij en opgelucht...verder onderzoek is niet nodig!


Gefeliciteerd Afro! Toch een zorg minder! Ik heb expres geen nekplooimeting gedaan of een ander onderzoek, terwijl ik 40 jaar was dat ik zwanger was van Jeroen!
Je hebt gezien hoe Jeroen eruit ziet, een superkanjer :inlove: !
Zo'n kindje krijgen jullie ook!

Wel heb ik een screeningsecho laten doen, hier kunnen ze de meeste "afwijkingen" zien van het kind. Gelukkig was dat ook 100%! En wisten wij meteen dat het een jochie werd. :inlove:

Liefs,
Moon

hoi,



Nou Rhi ik ben nog steeds grieperig, ben vanmiddag even naar het werk geweest omdat we de nieuwe roosters gingen verdelen en als ikeven kon dan was ik zeer welkom. ben nu wel aardig afgedraaid. Griep is er dus nog dacht even dat ikzelfs koorts erbij had gekregen had het bloed heet.



nou ja succes in ieder geval met het uwv hebben ze nog terug gebeld???



Afro gefeliciteerd hoor wat zal dat een opluchting voor jullie zijn en nu echt gaan genieten van je zwangerschap hoor.

jeemig meiden wat gaan jullie wwer hard,

maar heidi wat een geweldig goed nieuws zech, helemaal top :thumbup:

nu echt gaan genieten van je wel verdiende zwangerschap



rhi he voor jou minder goed nieuws las ik, je gaat er toch altijd maar vanuit dat je met de gonal mag beginnen, ik hoop echt voor je dat je de 15e echt mag beginnen met de gonal; en dat de rest van de behandeling gewoon gaat zoals het hoort

en idd het uwv dar wordt je ook niet echt blij van ik heb ook een tijdje gehad dat ik die mederwerksters dar de nek wel kon omdraaien



moon jullier hebben idd een pracht kereltje :inlove:

hebben jullie bewust gekozen om die npm niet te doen of was daar geen reden toe???

wij hebben het allebij de keren wel gedaan



oohh ik moet heeeele nodig ff naar het kleine kamertje :oops: :oops: :oops: toedelssssss

Hoihoi meiden,



Rhi wat vervelend, zowel van dei klojo’s bij het UWV, maar zeker ook van de echo… Was bij ons ook zo, je hoopt eindelijk verder te kunnen, moet je nog langer wachten…

Maar, het is alweer bijna de 15de (helpt het als ik dat zeg :? )



Dat is goed nieuws Afro :clap: Je bent gewoon nog een jong ding :wink: :wink: Kun je lekker van de zwangerschap gaan genieten!!



Es dat wordt dus echt goed uitzieken eerst, voor je weer gaat werken, anders blijf je tobben… Beterschap!!



Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik, laat ik eens een testje doen. Het is nu 11 dagen na de Pregnyl, dus zou de test negatief moeten zijn…

Maar al heel snel kwam er een 2de streepje in beeld :think:

Ik haal me helemaal niks in mijn hoofd, want het kan best nog van de Pregnyl zijn. Helaas gaat wel mijn theorie eraan…

Ik had verwacht dat ie nu nega zou zijn, zodat ik zeker weet als ie de volgende keer posi is, dat ie dan ook ECHT posi is…

Nu weet ik nog niks… ahhaha moet er eigenlijk wel om lachen…

Echt weer een Nic-aktie :wink:



Rennic heb jij het geduld nog???



Liefs Nicje :-*

oohh nicje wat ontzettend spannend hoeveel dagen na de pregnyl mag je testen laat ik het anders vragen wanneer mag je officieel testen???

maar 2 streepjes :dance: :dance: dat is al heeeel positief toch :thumbup:

nicje dompie , mallemeid ook, nu ja spannend is het wel hoor.

Ik duim iig hard mee, mocht je de 15e officieel testen?



En kan dan van die pregnyl eenpositieve testkomen?



nou ik



:pray: :thumbup: mee he maar dat weet je, nu succes, bianca

Ja Pregnyl is een HCG-preparaat, dat ook in de urine zit als je zwanger bent…(en uit urine gehaald wordt bij zwangere vrouwen - lang leve Moeders voor Moeders!!! :dance: )

Het blijft ongeveer nog een dag of 10-14 in je lichaam, dus het kan nog alle kanten op.

Maar vooralsnog betekent het nu helemaal niks, denk ik, want ik heb pas vrijdag de TP gehad, das nog geen week geleden.



Officieel, volgens het ziekenhuis mag ik pas zaterdag de 18de testen, maar misschien ga ik het toch eerder weer doen haha

Mijn temp is mooi hoog, als sinds de TP 37.4, dus das goe!!! :wink:

Ik haal me echt niks in mijn hoofd nu… w88 w88 w88 :wink: :wink:

Whaaaa Nicje wat ontzettend spannend!! :stuck_out_tongue:

Ik heb de vorige keer (toen ik dus zwanger was) de eerste keer getest 14 dagen na de Pregnyl en toen was de test licht positief, 2 dagen daarna kon ik al een veeeel duidelijker streepje zien en die tweede keer was dus ruim 5 dagen voor mijn officieele testdatum :mrgreen:

Hopelijk kun jij ook over een dagje of 2 een dikkere tweede streep zien :dance:



Ow bij de weg dat temperaturen zegt helaas idd niets want de progestan zorgt voor een hogere basale temperatuur maar een tweede streepje kan het niet maken 8)



Es je eigen lijf komt op de eerste plaats hoor, uitzieken is het beste en daarna komt het werken wel weer. Beterschap!



Hier gaat alles weer zijn gangetje, het sneeuwt zo nu en dan hier (en dan gelijk heftig ook) en het is bijna zo donker als om 7 uur in de ochtend. Maar moet straks toch echt even boodschapjes doen dus zal er toch echt even uit moeten.

Rhi, van die temp wist ik niet, jammer haha

Maar het testen, tja ik zie wel.



Je gelooft het nooit, maar hier in Den Bosch (zit op mijn werk) schijnt de zon!!! :thumbup:

Een kwartier geleden sneeuwde het nog en over een kwartier waarschijnlijk weer, maar NU schijnt de zon :mrgreen: :wink:

Gemeen he al die hormonen 8) de gyns doen het er ook om hoor alles zodat je maar niet te vroeg test :wink:



Maar het kan wel hoor eerder testen ik ben echt van de minimaal 3 testen om te kijken of het HCG stijgt en het ergste is ik wil er minstens 1 Predictor tussen hebben die posi wordt voor ik het geloof :shifty:



Hier schijnt ook eindelijk even het zonnetje dus ik piep er zo ook ff uit!

Hoi meiden,



jeetje wat gaat het hard hier!!! Alweer bladzijde 3. Er wordt wat afgetypt hier, we zijn echte type miepen :lol:



Rhi, wat balen meid, dat je nog een week langer moet wachten. Dat is zo frustrerend. Ik hoop dat je snel door mag met de Gonal. En dan ook nog dat kl#@%^%$te UWV die lopen te zeiken. Volgens mij heeft iedereen hier wel eens problemen mee gehad. Succes meid!!!



Kimmetje, jeetje meid wat een buik. Dat gaat lekker hard bij jou, straks ontplof je nog :wink: Heerlijk dat het zo goed gaat!!



Aphro, wat fijn zeg dat de npm goed was, je zult er nu vast een stuk geruster op zijn. Geniet er van!! Voel je je verder goed?



Nicje, ik hoop voor je dat je de 18e een super positieve test hebt. Ik heb 1 dag voor mijn NOD getest en die was positief, wanneer zou jouw NOD zijn? succes met w88 Ik :thumbup: voor je!!



Rennic, hoe gaat het bij jou? Kun je het w88 nog volhouden? Ik :thumbup: ook voor jou op een positieve test. Wanneer mag jij testen en wanneer is je NOD?



Moon, wat een lekker ventje is het toch!! Gaat alles goed?



Tans, jeetje. Jouw kereltje groeit ook als kool. Goed zo!!! Dat komt mede door alle vitamine L die hij van jullie krijgt!!!



Ang, hoe gaat het met Vito. Ben je al een beetje aan het moederschap gewend?



Annie, hoe gaat het meid?



Es, ben je al iets opgeknapt? Of nog steeds grieperig. Goed uitzieken hoor meid, anders blijf je er mee zitten. Beterschap.



Heeft er nog iemand iets van Kaatje gehoord?



Ik hoop dat ik iedereen heb gehad. En anders sorry dat ik jullie nu even ben vergeten. :oops:



Hier gaat alles prima. Af en toe een vlaagje misselijkheid en veel plassen en ontzettende gevoelige (.) (.).

Ik heb vanmorgen nog een testje gedaan (de gewone van CB) en ook deze was positief (nog voordat de test klaar was was er al een duidelijke plus te zien.) Dus de bloedtest zal zeker wel goed zijn en dan maar hopen dat het op het goede plekkie zit. Maar ik heb er alle vertrouwen in deze keer. Ik hoop dat ik maandag al mag komen voor een echo, maar dat zal wel niet. We zien wel.



Succes allemaal.



Liefs Heidi :-*

goeiemorgen,



hier nog steeds ziek het gaat wel wat beter maar heb nog steeds hoofdpijn en een wollig hoofd dus ook vandaag nog maar thuis gebleven. keel is ook nog steeds pijnlijk en hees en moet nog flink hoesten.



Kim wat een mooie buik.



groeten Es

Meiden, het gaat inderdaad snel hier.

Ik zit op mijn werk en het is hier heeeel druk, maar ik kan het niet laten om ff snel te lezen en te schrijven… :oops: :naughty:



Heidi…spannend hoor en ik hoop op een goede test morgen, maar dat zit wel snor zo te horen!



Rhi, tjee het zit je weer ff niet mee he?!

Suc6 en ik duim voor je dat je de 15e met de gonal mag beginnen…het echte werk :thumbup:



Nicje,

Ik moest wel lachen om jouw actie :smiley: Ik durf het niet en ik wacht denk ik tot maandag ofzo…dan is mijn NOD.

Tot nu toe voel ik nog niks bijzonders…heeeeel af en toe vlaagjes van iets wat je misselijk zou kunnen noemen, maar verders…eigenlijk niks.

Misschien als ik er over nadenk af en toe een bepaald gevoel in de onderbuik :?: Ach…we zijn wel heeeeel positief :!: :eh: :liar: jawel hoor…



dus…W8W8W8W8W8W8W8WW8W8W8W8WW8W8 :!:



liefs Rennic :-*

Rennic, dat gevoel heb ik ook… :lol:

En als ik dan wat eet of drink, zakt het weer af… :think: :shifty:

En dat gevoel in mijn buik heb ik ookal… :eh: soort menstr gevoel, met vlaagjes, soms steekjes… Spannend!!!

Ookal weet ik dat het van de hormonen kan komen, toch stiekum de hoop :wink:



Mijn NOD is officieel dinsdag…



Ik zit hier ook illegaal op mijn werk te loeren op het forum :angel: haha



Liefs nicje :-*

Nicje en Rennic SPANNEND!!! Houden jullie het nog een beetje vol??



Heidi nog even en je weet het zeker…



Rhi , erg vervelend zeg van die echo, hopelijk ziet het de volgende keer er beter uit!!!



Annie hoe is het met jou?



Angela hoe bevalt het moederschap? Moon jeetje wat een mooie grote knul wordt Jeroen al zeg…



Stijn groeit ook goed door maar huilt helaas ook goed door…

vandaag is hij rusttig maar gisteren en vooral 'snachts en 'savonds gaat hij soms wel 3 uur achter elkaar door, wordt ik erg onzeker van. Maar goed hij zal er wel doorheen moeten…

:wink:





Groetjes Tans

Nicje: je maakt het wel spannend zeg! Als we er vanuit gaan dat wat Rhi zegt klopt (onze expert) dan zou je toch zeggen… :wink:



Moon: ik kan me voorstellen dat je geen test hebt gedaan. Ik vond het ook moeilijk net alsof een kindje wat niet perfect is niet welkom is. Maar ik maak me nietzo zeer druk om het down syndroom maar wel over een lichamelijke zware handicap. Maar goed daar denk ik nu niet meer aan, alle wezentjes zijn om van te houden.



Heidi; ik leef erg naar je echo toe. Onthoud je wel dat de kans dat je nog niets ziet ook groot is? Bij mij was bij 5,4 week nog niets te zien, behalve een vruchtzakje. (zonder ring)Een week later was er pas een embryo van een halve cm te zien. Ik heb voor niets een nare week achter de rug gehad waarin ik voor niets wachtte op een miskraam. Als je op het net gaat surfen lees je dat er soms pas vanaf 6 weken echt iets te zien is. Spannend hoor!! Je symptomen zijn wel veelbelovend!!! :dance: :dance:



Veel liefs allemaal

Afro

nicje en rennic: :thumbup: :thumbup: :thumbup: nog steeds voor jullie



tans:ik ken het gevoel van onzeker zijn als kinderen huilen aan een stuk door en dan ben ik nog niet eens moeder.ik heb veel opgepast en mijn oudste nichtje was een huilbaby.maar stijn is een lekker ding hoor.



ang:hoe is het met jou en vito?



moon:jeroen word echt al een hele bink!



rhi:je weet hoe ik over het uwv denk dus ga daar verder maar niet op in. :wink: en laten we hopen dat je de 15de wel met gonal(?) mag starten.voor de rest de thee was weer heerlijk hoor :lol:



aphro:lekker zeg dat de nekplooing goed was en er verder geen onderzoeken nodig zijn.geeft volgens mij wel een lekker gevoel.



kimmetje:ook al bijna weer op de helft gaat hard hoor.



hoe gaat het met mij???

heel wisselend. de ene keer voel ik me goed de andere keer heb ik zin om alles de boel de boel te laten.

ik wil zo graag het een en ander aan doelen halen, maar de energie ontbreek me op het ogenblik gewoon weer.

ik heb het gevoel dat het gewoon glas hard uit mij is geslagen en ik kan het niet meer vinden.

ik weet het een kinderwens zou een sterk verlangen moetejn zijn om de energie weer te kunnen vinden, maar er is zon heel naar stemmetje in mijn achterhoofd zegt van ja maar je hebt al 2 mk’s achter de rug misschien is het voor jou gewoon niet weg gelegt en ja dan is het weer mis en gaat het van kwaad tot erger en dan ben ik er weer even tussen uit geweest(zoals vandaag even naar rhi) en dan gaat het wel weer wat beter dan wil ik eigenlijk wel weer wat doen etc. maar het houdt niet altijd lang aan dat gevoel.

maar ik zal er vanzelf wel weer komen weet alleen niet hoe lang dit allemaal gaat duren en omdat ik jullie er niet lastig mee wil vallen reageer ik niet altijd maar ik lees en leef wel met jullie mee.

ben jullie echt niet vergeten.



groetjs annie



sorry een beetje lang klaagzang geworden. :oops:

Hoi meiden,



Annie, zet 'm op meid!!!



Aphro, ik weet inderdaad dat het nog erg vroeg is om iets te kunnen zien op de echo. Maar momenteel gaat het er nu even om dat ze een vruchtzakje kunnen zien in mijn baarmoeder. Zodat we weten dat het in ieder geval op de juiste plek zit. Dan zijn we weer een ronde verder. En dan zal ik ook weer in spanning moeten afwachten, of er inderdaad een frummletje in zit met een kloppend hartje. Dus we wachten maar af.





Succes allemaal.



Liefs Heidi :-*

Heidi



Je hebt helemaal gelijk. Als er een vruchtzakje zit ben je weer een stapje verder. Zo kan je het ook maar het beste doen, stap voor stap.

Ik riep op een gegeven moment vertwijfeld tegen mijn hubbie: ik trek dit niet meer! hoe kom ik die onzekere dagen/weken toch door?

En hij heel nuchter: adem in, adem uit. Maar hij heeft wel gelijk.



liefs Afro







deze is voor jou…