IVF/ICSI deeltje 8 alweer! Nieuw deeltje gemaakt.

Zooo weer een vers deel. En even weer een lijst erin geplakt;





Eindelijk zwanger of zelfs al mama!



Moon; Jeroen geboren; 10-10-2005



Kaatje; zwanger



Tans; Stijn geboren; 2 januari 2006



Ang; mama van Vito 16-01-06 en 1 *



Aphro; zwanger en 2 *



Kim; zwanger van de tweede



Vrouw Holle; zwanger



Amidala; zwanger



Kaatje; zwanger van 2!



Chan; aan het wachten op hun adoptiekindje







Aan het behandelen.



Shouka; IVF eerste kindje 1 *



Heidi; IVF eerste kindje 1 *



Rennic; IVF eerste kindje



Rhiannon; IVF eerste kindje 1 *



Nicje; IVF eerste kindje



Allemaal super veel succes!

Als er iets niet klopt aan het lijstje of er moet iets aangepast worden…PB maar of zet het in het topic dan pas ik de lijst aan!










Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Ik ben dus bezig geweest met de nieuwe zorgverzekeringen.

En jullie zullen het misschien niet geloven maar er zijn verzekeraars die meer dan 3 behandelingen vergoedden! ONVZ is er bv 1 van.

Wanneer je kijkt op http://www.freya.nl zul je daar een lijst aantreffen met een aantal verzekeraars die dit doen.

Ik laat nu dus verschillende offertes versturen om ze op die manier eens goed te vergelijken met elkaar. De verzekeraars die meer dan 3 pogingen vergoedden zijn uiteraard een stuk(je) duurder in het aanvullende pakket en soms ook de basis maar wanneer ik dat afzet tegen de kosten voor een poging is het me dat alleszins waard. Ik zie het dan ook meer als een soort eigen bijdrage in de kosten…



De Pool!!



Ang krijgt een … op … ??



Chan; 2 februari en een meisje…



Rhi; 30 januari en een jongetje…



Moon; 1 februari en een jongetje…



Kim; 28 januari en een jongetje…



Annie; 30 januari en een meisje…



Rennic; 4 februari en een meisje…



Aphro; 3 februari en een meisje…

Lieve meiden,



Goed nieuws!!



Vanochtend een echo gehad. Er zat een vruchtje van een halve centimeter met een kloppend hartje!!!

Ik barstte in tranen uit, dit hadden we echt niet verwacht.

Alles was goed en ik ben nu 6,2 weken ver. Verleden week bleek gewoon te vroeg voor de echo. Heb ik voor niets in de stress gezeten de hele week!

Ik ga nu heel voorzichtig genieten want ik ben eindelijk zwanger!!!



Liefs Afro

Hoooi Aphro,



Gefeliciteerd, meid! :-*

Jeetje, wat mooi, zeg! Hadden jullie ook niet verwacht na de echo van vorige week…

Hopelijk gaat nu alles verder goed met de zwangerschap en kun je over 8 maandjes genieten van je langverwachte beeb!

Geniet ervan!



Groetjes,

Jippie

O Afro



Wat geweldig nieuws!!! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:



Geniet er lekker van meid!!!



Ik wacht nog even rustig af :shifty: , hoop dat de bevalling snel begint…



Groet Tans

Afro,



Wat GE-WEL-DIG!!



Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!



Gaan jullie goed het nieuwe jaar in!

En genieten hé van je zwangerschap!



Liefs,

Moon

Wauw Aphro wat een super nieuws! Hopelijk vanaf nu geen schrik meer maar heerlijk genieten! :mrgreen:

Afro,



Meid van harte gefelciteerd met je zwangerschap!

Helemaal geweldig dat nieuws vlak voor het nieuwe jaar.


En dat xxl verband, kun je lekker bewaren voor na de bevalling. :smiley:



Dikke x Angela

waaaauuuuww afro wat een goed nieuws echt helemaal toppie

ik zit hier gewoon met tranen in me ogen omdat ik net nog het rottige berichtje zat te lezen in het vorige del en nu lees ik dat er een geweldig beebje in je groeit

en idd nu kan je die xxl maandverband mooi bewaren voor na de bevalling



van harte gefeli meid

heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gefeli :-* :dance:

Gefeliciteerd Afro!





Ik vind het echt geweldig voor je! Geniet er van meid het is je zo gegund!





Liefs van mij

Afro van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ik heb het niet allemaal kunnen volgen omdat ik een tijdje niet hier ben geweest maar wat was nu de reden dat je dacht niet meer zwanger te zijn? Verloor je veel bloed ofzo of was je test niet positief???



Groeten Es

APHRODITE:VAN HARTE GEFELICITEERD!!! MET DE ZWANGERSCHAP EN GENIET ERVAN.MOOIERE CADEAU VOOR HET NIEUWE JAAR IS ER NIET.



iedereen goede kerst gehad???

wij hebben hier lekker met zijn drieetjes kerst gevierd.



Eerste kerstdag de woonkamer weer is op de kop gezet en verandert.

Was het weer is beu en we hebben het nu al zo twee jaar achter elkaar gedaan, gaat ws een traditie worden :stuck_out_tongue:

Dag 2 hebben we rustig aan gedaan en ruzie gelevert met de pc die niet wou wat wij wouden en savonds lekker gegourmet zonder teveel poespas.

Alleen ik snoep weer net iets teveel met de feestdagen met gevolg dat mijn bloedsuikers iets te hoog zitten.

nou ja hopen dat het de aankomende dagen goed gaat en in het nieuwe jaar weer nieuwe kansen veel meer kansen om het nog beter te doen.



groetjes annie

Aphro, geweldig meid!

Zo zie je maar … de moed nooit opgeven, al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.



Ga dan nu maar dubbel genieten!



Proficiat!



Ami

Hallo meiden,



Bedankt voor jullie enthousiaste felicitaties :-* erg lief!

Ik moet eerlijk zeggen dat het nog niet goed door dringt. Het was ook zo

vreemd. Wij gingen naar het ziekenhuis er van overtuigd dat we weer slecht bericht zouden krijgen.



Vorige week was het vruchtzakje moeilijk te vinden, en er werd ons verteld dat het er geen embryo in zat , er was ook nog geen ring te zien.

Gisteren werd de echo herhaald, ik durfde niet eens te kijken. Binnen no time was duidelijk dat er een beebje zat met een kloppend hartje. Het ziet er erg goed uit zei de arts. (een andere dan vorige week)

Ik riep echt waar!!! Ohh ik dacht nog wel dat ik gecurreteerd moest worden!!! En toen moest ik huilen. Ik heb tijdens die ivf behandelingen in het ziekenhuis niet gehuild ook al had ik daar soms erg veel zin in. Nu hield ik echt niet meer. Dit nieuws overviel me compleet het was of ik droomde.Vorige week liep ik als een verdwaasde ziel over de gang na het slechte nieuws en nu was ik weer compleet in de war. Ik heb heel lang naar de afdrukken van de echo zitten staren.



Zelfs bij de zuster om een afspraak te maken voor een volgende echo begon ik weer te huilen.

Overigens ben ik wel voorzichtig blij hoor… het is tenslotte nog erg pril. Ik blijf voorzichtig.Maar om een klein beetje te wennen heb ik een banner gemaakt.



Hoe mooi dit verhaal voor mij ook is ik weet dat het voor de (nog) niet zwangere onder ons toch minder is. Het is leuk voor een ander hoor maar uiteindelijk wil je zelf ook zwanger zijn. Maar ik had ook echt nooit gedacht dat dit ons zou gebeuren, misschien ben jij wel de volgende!

Het heeft bij ons ook uiteindelijk meer dan 4 jaar geduurd.



Een fijne jaarwisseling!!



Liefs Afro

afro het is jou echt van harte gegund

probeer er lekker van te genieten dit zal de laatste jaarwisseling zijn dat je met zijn 2en bent :wink: :wink: :wink: :wink:

ennuh nogmaals VAN HARTE GEFELI :inlove: :inlove: :inlove:

Aphro echt waar net wat Kim al tikt het is jullie zo van harte gegund!

En al die emoties lijken me ook echt totaal niet vreemd, ik ben alleen heel blij voor je dat het ditmaal tranen van geluk zijn!

Hoe graag ik zelf ook zwanger wil worden/zijn, vanaf het begin heb ik geweten dat er tig mensen ons voor zouden gaan. Vanaf toen heb ik al besloten mijn leven niet te laten bepalen door jaloezie of afgunst. Het is negatieve energie waar ik helaas ook niets mee kan. Die energie stop ik liever in nuttiger zaken :wink:

De enige momenten dat ik zoiets nog echt rauw voel is wanneer iemand ‘per ongeluk’ zwanger is geworden en niet zelf enthousiast is erover en mss zelfs denkt aan een abortus. Dat druist me tegen mijn eigen gevoelens in. Per ongeluk of wonderlijk zelf zwanger worden zit er bv voor ons nooit in wij hebben altijd hulp op dat vlak nodig.

Maar ook daar denk ik vaak dat er wel meer mee zal spelen want als je een kindje wat in de maak is niet wenst speelt er vaak meer mee. Een onstabiele relatie of misschien zelfs wel helemaal geen relatie danwel zware financieele problemen. Dus weer het principe ieder huis kent zijn kruis. En dan kan ik alleen maar denken aan het feit dat wij op dat vlak iig geen problemen hebben :mrgreen:



Dus meid, wat er ook gebeurd en je bent voorzichtig nog logischerwijs, probeer wel heerlijk te genieten van dit wondertje! Die 9 maanden lijken mss lang maar vraag maar aan de dames hier; ze vliegen voorbij! :wink:

Rhi, wat heb jij je gevoelens toch mooi verwoord!!! :wink:



Ik herken die gevoelens en bij mij bleek toen ik er niet meer van uit ging na 3 jaar proberen durfde ik geen hoop meer te hebben was het raak. Dus Rhi, lieve schat ik vind dat jij nu aan de beurt bent!!! Dus als we nu bij een volgende poging met zijn allen nu eens extra gaan duimen komt het vast goed :mrgreen: !



Groet Tans

Tans, moet jij niet puffen ofzo :wink: !!

Hoe voel je je? Nog geen aanstalten?



Maar je hebt gelijk hoor wat Rhi betreft!

Rhi, je verwoordt het altijd heel goed, je hebt ook veel wijsheid wat je graag wilt delen met anderen!

Het is voor jou en de anderen zeker tijd dat de behandelingen es lukt!

Want wat wij nu in de box hebben liggen…dat gun ik echt uit de grond van mijn hart IEDEREEN! Het is en blijft een wondertje voor ons! Zie ook foto’s op showforum!

Rhi, hoe is het nu na de operatie? Heb je veel last (gehad)?



Chantalle, hoe gaat het met de logé’s? Nog last van heimwee?



Afro, genieten meid! Ook al weet ik dat er nog een grote angst is dat het alsnog mis kan gaan! Dat had ik ook hoor, zeker nog voor de 12 weken! Maar je blijft altijd een zekere angst houden hoor tijdens je hele zwangerschap! Zeker als je de verhalen leest zoals wat bij Victoria gebeurd is, gelukkig is die kans heeeeeeeel klein!



Annie, tijdens de feestmaand houdt niemand aan de regels hoor! Dat is ook veels te moeilijk met al dat lekkers wat voor je neus geschoteld wordt. 2 januari nieuwe kansen en dan gaan wij er weer flink tegen aan!



Iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst!



Liefs,

Moon

Oef dames toch… :oops: weet je ik denk gewoon dat bijna iedereen die langer in de mmm loopt iets in die richting voelt. Je kunt zwangerschappen toch niet ontwijken want dan moet je kluizenaar worden in een hutje op de hei. En het enige wat je er dus mee kunt als je dat niet wilt is voor jezelf nagaan HOE je ermee omgaat. En de ene dag gaat dat makkelijker dan de andere dag. Maar ook dat is met alles zo. De ene dag stap je fluitend uit je bed en heb je een topdag op je werk bv en andere dagen blijf je er het liefste inliggen…

En over liggen gesproken…Tahansssss zoek eens een fijne verloskamer of een bed op klosjes…wij vinden het iig tijd dat die kleine van jullie eens buiten komt kijken zodat je ook kunt sjowen :mrgreen:

Hoi allemaal,



Wat super leuk om te lezen dat het weer raak is in de club! Aphro HARTELIJK GEFELICITEERD. Wat een een beproeving was dat zeg voor jullie. Super leuk dat het toch goed zat. Kan me helemaal voorstellen dat je heel emotioneel werd. Is ook niet normaal om zo tussen hoop en verdriet heen en weer te worden geslingerd. IVF is al zwaar genoeg.

Geniet er van!! :lol:



Ik ben nu bijna 15 weken zwanger. Kan het nog steeds niet geloven dat ik dat mag zeggen! :slight_smile: Over twee weken mag ik weer naar het ziekenhuis voor een echo. Ik kan niet wachten. De vorige echo is dan al weer ruim vijf weken geleden. Als het goed is zijn ze dan weer een stuk gegeroeid. Ben nog steeds erg moe en met vlagen misselijk maar dat kan me helemaal niets schelen! Ik merk dat ik er steeds meer van ga genieten.



Ik duim voor jullie voor een super goed 2006! :thumbup:



Fijne jaarwisseling allemaal en dat 2006 een heel vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen :smiley:



groetjes Kaatje