IVF/ICSI deel 6 met lijst!

Lieve Rhi en Daan,

Ohh meid, ik zit hier met tranen in me ogen je verhaal te lezen. Dit komt echt als een klap, en dit had ik zeer zeker niet aan zien komen. Gatverdamme, wat kan het oneerlijk zijn. :cry:

Ik hoop dat het vals alarm is meid, ik blijf hopen.

Heel veel liefs en een dikke knuffel Angela

ik ben maar even zo brutaal,

het was helaas geen loos alarm.

Het is mis bij Rhiannon en Daan.

ik wens jullie beiden heel, heel veel sterkte toe :-*

:smiley: Lieve Rhi…

Heb net gehoord dat het echt mis is…bah heb echt wel even met je mee gehuild…vind het echt vreselijk voor je…

Neem je tijd en als er iets is dan weet je me te vinden he? dikke kus!

Rennic spannend voor jou…uiteraard gaan we heel hard duimen , de punctie valt meestal achteraf wel mee… ik was altijd duffer van de medicijnen!

liefs van mij

Rennic maffert! Wel je verhaal opschrijven hoor!! Iedereen wil weten hoe het gaat hier en niet alleen mijn nieuws is nieuws!

Fijn dat het zo is meegevallen en wauwie wat een boel eitjes! Ik hoop dat er die topemmie tussenzit!! En wie weet zelfs nog wat voor in de vriezer :wink: Duimen draaien iig vollop!

En dat wachten duurt lang idd maar houd je bezig, probeer wat leuke dingen in te plannen om je gedachten bezig te houden. En verwen jezelf eens, je hebt net een topprestatie neergezet met het spuiten en de punctie dat mag best beloond worden!

Ang, Hed en Chan en An (wat rijmt dat lekker zeg :D) dank jullie wel, ik wist niet of ik eerst nog weer online zou komen en mijn verhaal doen dus thnx alvast!

Ik zal kort even schrijven wat we vandaag gedaan hebben. Omdat deze muts geen rijbewijs en ook al geen auto heeft ben ik na het telefoontje in de bus gesprongen (wel eerst aangekleed enzo natuurlijk :silenced: ) en de trein en toen weer de bus. De gyn verklaarde me voor gek. Maar het was ook gelijk de laatste mogelijkheid om haar te zien voor haar eigen vakantie en ik wilde perse dat zij de echo zou doen. Noem me gek maar ik hecht aan mijn eigen gyn zeker bij zoiets. Ze heeft uitgelegt wat we zouden kunnen zien als er nog wat van een vruchtje te herkennen zou zijn. Maar toen we eenmaal keken was alles al ‘opgelost’ en weg. Dus het is denk ik wel zo dat het 3 dagen geleden al is gestopt. Toen had ik ineens minder kwaaltjes en dat vond ik al raar.

Het is dus wat ze noemen een volledige miskraam en dat maakt wel dat ik wat geruster het weekend inga. Geen raar gedoe met buitenbaarmoederlijk of gedeeltelijke miskraam. Dus narcose etc is me bespaard gelukkig. Nu is het afwachten tot de bloeding stopt en wanneer het ineens veel erger wordt, ik giga buikpijn krijg of iets niet vertrouw moet ik gelijk bellen. Tot nu toe heb ik gelukkig geen lichamelijke pijn. De buikpijn is echt minimaal zelfs nog minder dan ik normaal heb wanneer ik ongesteld wordt. Als het zo blijft is dat iig een gelukje bij een ongeluk.

Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes en na onze vakantie gaan we evalueren en kijken hoe we nu verder moeten. Als ik trouwens tussendoor MW wil spreken kan ik ook altijd het ziekenhuis bellen! Wat een service en wat een lieve mensen hebben we toch getroffen in het ziekenhuis en zou echt niet willen ruilen. Als ik soms toch hoor wat voor horken van gyns mensen hebben…pffff. De mijne had me zelfs nog wel naar huis willen rijden! :shock: Echt ik blijf me verbazen over de betrokkenheid op de afdeling.

Liefje, dikke :-*

Sorry dat ik zo kom binnen vallen…

Rhianon, wat een verdrietig nieuws. Ik wens je veel sterkte toe…

jeemig rhi hoe is het mogelijk, denk je jalles gehad te hebben krijg je dit er ook nog overheen

echt ik heb hier wel even een paar hele dikke tranen gelaten,

ik weet niet zo heel goed wat ik nu moet zeggen dus schrijf ik je maar een gedichtje

Geen woord drukt uit de droefheid

en niets geeft weer de pijn

aan alles wat wij wensten

en dat het niet zo mocht zijn

Toch heeft jou tere leven

ons in het diepst geraakt

en daarom lief klein mensje

ben jij voor ons volmaakt

ik wil jullie heel veel sterkte geven

en je bent nog steeds mijn voorbeeld

dikke kus kim

hoi,

Hemel zit hier zeer stil achter mijn pc op zaterdagochtend en de tranen lopen bijna over mijn wangen, maar zelfs die willen even niet komen omdat ik niet helemaal wil beseffen wat ik lees. Wat was ik blij voor jullie en nu is het over. Lieve Rhi en Daan heel veel sterkte en hopelijk spreken wel elkaar snel.

:frowning: Es

Kan nu even verders niets schrijven maar alle anderen succes en misschien komt er straks nog een berichtje van mij

Lieve dames…

ik heb even mijn stukje opgeschreven bij Vlinderpraat ik vind het daar meer thuishoren dan hier.

Dit is een draadje waar echt de hoop moet overheersen, dat gevoel wat ik zelf ook weer terug wil vinden. Wij hebben de hoop dat we nog een volgende poging gaan krijgen.

Kim dank je voor je gedichtje, het spreekt echt boekdelen! :-*

Es; meid vreselijk wat haal ik een boel ellende weer bij je terug, dat wil ik niet!!! Jullie is ook al zoveel ellende overkomen dat gun je niemand, jullie gaan echt betere tijden tegemoet, geloof dat ajb! En we spreken elkaar zeker weten weer snel!

Yo en Lous thnx jullie zijn ook echt schatten! Wat zijn er toch giga veel onwijs lieve mensen hier op het forum! Ik schreef het ook al mijn PB naar je Yo als iemand ooit het lef heeft te beweren dat er geen echte vriendschappen en goeie vrienden gemaakt worden op het ‘virtuele net’ dan krijgen ze een schop van me!

Rennic nog 2 nachtjes slapen en ow wat duim ik dat jullie mega mooie embryootjes hebben gemaakt!

Kaat; ook weer bijna starten! Joepie!!

Chan; je gaat samen op met Kaat en wij gaan hier aanmoedigen! Echt er moeten babytjes bijkomen deze ronde! En wat er ook gebeurd er komt er nog 1 bij voor jullie!!

Ik las gisteren op een ander forum een heel mooi stukje. Als je een kindje verliest dan wacht deze op je tot je weer zwanger wordt. En op de een of andere vreemde manier geeft me dit hoop. Er is nu iemand die op ons wacht en tot zijn of haar tijd is gekomen om geboren te worden. Waar dan ook en op welke manier dan ook.

Lieve Rhi en Daan, een hele dikke :-* , ik vind het echt vreselijk.

Heel veel sterkte.

Lieve Rhi…

Ik heb veel heel veel aan jullie ged8…je staat echt zo met lege handen en dat stukje waar je schrijft over die lege baarmoeder…

Dat grijpt me echt aan…bah heb ook een k.t dag vandaag.

tegelijkertijd besef ik maar weer eens hoeveel geluk ik 16 jaar geleden had met Daphne…

Neem je tijd …huil alles er maar uit …

Liefs van mij

Hoi Hoi,

Ik zit ook al dagen te denken aan alles wat er gebeurt is de afgelopen tijd.

Meiden ik leef ontzettend met jullie mee. Dikke knufffel voor jullie en ik ben er. Liefs Angela :-*

Dames, hier gaat alles al wel weer wat beter. Lichamelijk is er eigenlijk niets aan de hand hoor. Moet alleen alles weer op een rijtje krijgen. En daar ga ik morgen ook wat extra hulp voor aanvragen. Aan jullie heb ik echt superveel om me de andere kanten weer te laten zien enzo maar ik wil verder.

Het meest vreemde vind ik wel dat ik eigenlijk weer terug in de tijd ben gegooid. Alle twijfels etc die ik had voor we begonnen aan IVF zijn weer terug, aan de ene kant goed want het zorgt ervoor dat ik weer bezig moet met het ‘wat als…’ verhaal maar ook een nadeel want die laatste poging hebben we gewoon nog te gaan. Genoeg rare gedachten voor de vroege ochtend (ja erg dat is het voor mijn nu zit aan de koffie).

Rennic; nog 1 nachtje slapen!! Ik denk dat je misschien wel 8 emmies hebt! Wat zou dat gaaf zijn! En ik kan wel zeggen niet teveel stressen maar ik ken de dingen waar je een beetje doorgaat dus kan alleen maar hopen dat je niet te gestresst bent.

Morgen gelijk posten hoor!

Kaatje weet je al ongeveer wanneer je je NOD hebt? Jij werkt ook met het lange protocol nietwaar?

Chan; Daphne is echt een geschenk hoor. Toch ben ik ervan overtuigd dat jullie gezin nog verder uitgebreid gaat worden. Op welke manier dan ook. Er is bij jullie nog zoveel plek in jouw hart en die van je vriend voor nog een kleintje dat kan niet anders dan dat er nog 1 komt!

Ang; thnx meis maar echt waar vergeet ajb niet te genieten van dat wondertje in je buik! Die heeft zoveel doorstaan en zit er nu nog dat is echt een supersterke baby die gaat er komen en wordt echt super!

Ik ga weer ff wat lezen op het net om me af te leiden.

Duimen draaiend en al. Liefs Rhi

Jeetje, het lijkt hier wel of we allemaal hetzelfde meemaakten…

Ik had op 7 augustus een puctie en op 12 augustus een terugplaatsing. Alles verliep vlekkeloos en we hadden goede hoop op een zwangerschap.

De gyn gaf ons een kans van 30% Ã 40%, door terugplaatsing van een top-embryo op dag 5!

Zo’n 12 dagen na de pickup deed ik een thuistest om te kijken of de HCG van de Pregnyl uit mijn lichaam was, en ja hoor, de test was negatief.

Op dag 16 na de pickup deed ik opnieuw een test en deze was wonder boven wonder positief! We waren helemaal in de wolken, onze eerste ICSI-poging en meteen ons eerste kindje op komst …

Maar helaas … :wall: :wall:

Op dag 19 na de pick-up (dag 14 na de terugplaatsing) ging ik voor mijn bloedtest en toen bleek mijn HCG maar 5 te zijn, het was dus misgelopen, ze noemen dit blijkbaar een chemische zwangerschap!

Zo zie je maar, we hebben weer allemaal onze verdrietjes te verwerken!

Ik schreef dit verhaaltje gewoon op om jullie allemaal een hart onder de riem te steken, je ziet, het kan lukken na een eerste poging en als het dan toch nog misloopt … er zijn er velen die hetzelfde meemaken … maar ooit … OOIT BEREIKEN WE ALLEMAAL ONS DOEL!

Niet opgeven!

Veel succes aan iedereen.

Groetjes

Ami

Ow Ami! Wat ontzettend balen! Ik had stiekem gehoopt dat je in alle rust eerst jullie geluk een plekje wilde geven en daarna met een mooie eerste echoresultaat je hier weer zou komen melden!

Weet je dat met die thuistesten vind Kaat vreemd, ik vind het zot en jij hebt dus nu helaas ook gezien wat het kan doen.

Heb voor mezelf al besloten dat we dit echt niet weer zo gaan doen! Ik eis een bloedtest en een week later weer 1. Alleen maar om te zien of het stijgt, want stijgt het niet dan is het weer zo’n ‘chemische’ zwangerschap en daar schiet je niets mee op.

Wanneer ze dit niet willen is het enige alternatief verschillende merken testen te kopen. Eerst Clear Blue om te zien of het erin zit, dan rond week 6 een predictor om te zien of de waarde 100 of hoger is. Maar dat vind ik nog een heel onnauwkeurige manier. En zelf testen vind ik bagger, voor de kosten van de testen heb je volgens mij ook wel 2 bloedtesten ongeveer.

In Belgie is het vaak standaard na IVF/ICSI om het bloed te testen en ook al veel eerder dan in Nederland. Minder lang stress.

Heb bij het stukje IV/ICSI trouwens ook nog wat neergezet over progestan gebruik. Volgende ronde wil ik meer capsules meehebben! Er wordt aangeraden tot week 12 te blijven gebruiken en wat ik meekrijg van de gyn is niet eens genoeg om tot week 5 te komen!

Nu ja jullie lezen het al, ik haal me weer van alles in mijn hoofd. Maar gelukkig hebben we de 5e een bespreking met het hoofd van de afdeling en daar ga ik alles op tafel leggen. Eens kijken wat zijn mening is hierover. Hoe zat jij trouwens met ondersteuning na de TP Ami? Kreeg je Pregnyl of Progestan?

Hoi Rhi

Nou, ik test ook nooit meer thuis (alhoewel, dat zeg ik nu wel, maar ik weet niet wat ik ooit ga doen als ik me weer zwanger voel). Ga volgende keer ook meer bloedtesten eisen en volgens mij kunnen ze dat niet weigeren…

Ik woon in België en kreeg na de TP ook 3x per dag 2 tabletjes Utrogestan voorgeschreven… Smerig goedje, hé, maar dat hebben we er wel graag voor over!

Vind het ook vreselijk om te lezen wat jij allemaal hebt meegemaakt! Dat is nog veel erger, want wij wisten het nog maar 3 daagjes … Veel sterkte meid!

Laat wat weten wanneer jij meer weet van je gyn hé!

Ik moet aanstaande woensdag op controle en laat je dan ook meer weten, als hij me al meer kan zeggen.

Eigenlijk moeten we ergens nog blij zijn, hé, want we hebben bewezen dat een innesteling kan lukken! Positief denken is nu de boodschap! Al is dat niet altijd even gemakkelijk!

Groetjes en succes!

Ami

RHI meid ben een tijdje minder online geweest, en nu dit nieuws mij hart draait zich om wat vreselijk !!!

Het is jullie zo gegund, ik lees dat je een sterke meid bent, en goed omgaat met het verlies, enne meid je weet ons allemaal te vinden he!!

We blijven duimen net zolang dat iedereeen op dit forum het mooie wonder mag meemaken!!!

EEn knuffel door de computer heen :-* !!!

Groet Tans

Ami daar heb je helemaal gelijk aan! We weten dat het begin goed zit!

En ja klopt hoor, geen idee wat ik zou doen als ik me zwanger zou voelen. Maar ik ga het iig voorstellen de 5e! En wie weet stemmen ze toe en mogen we komen voor bloedprikken.

Die progestan is echt brr spul. Je voelt je ook al zwanger erdoor dus bedrieglijk ook nog, maar zeker weten dat ik het er wel een week 12 voor over heb! Het is een relatief kleine moeite als je het zo bekijkt.

Heel veel succes woensdag en zeker laten horen hoe en wat! Sterkte ook want al was het ‘maar’ 3 daagjes (3 lange dagen en het resultaat is niet anders dan je was zwanger en het ging mis niets anders aan dan hier hoor!) je hebt wel weer extra te verwerken gekregen. Dus sterkte ook voor jullie!

Tans, dank je meis en ik schrijf hier echt heel regelmatig hoor kan wat dat betreft echt super mijn ei kwijt hier. Dat lucht echt op kan je ik je zeggen.

Hoi Rhi,

Meid maak je geen zorgen om mij dat stille enzo dat was voor jullie hoor had het zo vooor jullie gehoopt. Ik dacht op dat moment helemaal niet aan mijn situatie van een jaar geleden dus maak je daar vooral geen zorgen over.

Sterkte.

Es

Lieve meiden,

Nou ik heb net het verlossende telefoontje gehad…3 emmies waarvan er morgen 1 wordt teruggeplaatst. Ik was behoorlijk zenuwachtig, was erg benieuwd of er wel wat zou gebeuren!

Ik ben echt SUPER blij op het moment!!! :smiley: :smiley: :inlove:

Wat wel weer minder is is dat ik weer blaasontsteking heb…tot nu toe redelijk onder controle door veel te drinken, maar zaterdagavond heb ik bijna de hele avond op het toilet gezeten…echt Ships!

Ik twijfel of ik naar de dokter zal gaan voor antibiotica, maar dat lijkt me schadelijk voor het vruchtje (ook al is er speciale). Wat raden jullie aan?

:-* Nic