Nicole,
Spannend! Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen.
Jippie,
Wel ontzettend vervelend dat die medicatie nu verhoogd wordt. Maar goed het is wel met een belangrijk doel op het oog en dat is die rotziekte verslaan. Krijg je nu de volgende twee keren wel weer een lagere dosering?
Wij hebben trouwens nu nog twee cryo’s dus hopelijk ontdooit de eerste daarvan meteen weer goed dan hebben we nog één poging voor we weer voor een hele poging moeten.
Lieve Jippie; heel veel sterkte vandaag en de komende daagjes! Ik denk aan je meis :-*
Maya; super vrijdag punctie!
Ineke; Geweldig nieuws, nu lekker richting mei, fijn. Het is je gegund
Purpled; Succes, dat de ontdooiing maar goed mag gaan
Natascha; dat is balen joh. En ik kan me voorstellen dat manlief het zeker extra lastig vind. Maar als Odin ermee geholpen wordt… dan is het het vast waard.
Voor de rest die ik even vergeten ben… succes!
Hier gaat het redelijk. De afgelopen dagen ging prima, bijna iedere dag een kwaaltje erbij. Dus op zich goed, maar nu de echo dichterbij komt… :? wordt ik toch wel een beetje bang… dus nog even . Over 2 uurtjes weten we meer!
Jippie,
Meis heel veel sterkte voor vandaag…ik hoop dat je er goed doorheen komt en dat je je snel weer fit voelt.
Sterkte meis en een dikke :hug: voor jou…
Jov,
Heel veel succes…
Purpled,
Ik ga meeduimen dat de eerste gelijk goed ontdooit…
Maya,
Hartstikke goed toch!! op naar vrijdag!!
Heel veel suc6 en hopelijk plezier!!! Jov!
Ben erg benieuwd hoe het bij ons zal gaan, wel of niet stimuleren etc. Ben nu eindelijk zover dat ik me daar aan over kan geven, heb ook geen andere keus meer natuurlijk.
Hier 1e eisprong op komst waar we niets mee kunnen…
Nietjes zijn er uit, wel wat ontstoken en gisteren nogal aan het bloeden omdat er toch wat beschadigd is bij het verwijderen van een nietje die er nog al raar in zat. Gelukkig nu geen bloedverlies meer maar even rustig aan proberen te doen…doe ik al wel maar nog rustiger…
Jov, hoe was je echo? ik ben heel benieuwd. :thumbup: :thumbup:
Purpled, goed gepland van ons, we gaan dus precies tegelijk op. Op naar de decembermama’s!
Rennic, fijn dat jullie nu ook weer gaan beginnen. :thumbup: :thumbup:
Ineke, confronterend, zo’n eisprong waar je niks mee kunt. Dat zal wel even wennen zijn na al die jaren. :hug: :hug: :hug: . Fijn dat de nietjes eruit zijn.
Begin al redelijk nerveus te worden voor morgen. De punctie zie ik niet echt tegenop, hoewel ik wel benieuwd ben hoe ik reageer op dat infuus. Die prik werkte bij mij altijd prima, dus ik hoop dat dit ook goed werkt. Ik zie wel op tegen de pijn erna. De vorige keer kreeg ik de dag erna zo’n pijn, echt niet normaal. Gelukkig bleek er niets ernstigs aan de hand en toen heb ik hele zware pijnstillers gekregen. Ik hoop dat dat nu niet nodig is. Ik heb wel een stuk minder follikels, dus dat zou wel uit moeten maken. En verder hoop ik zo dat er genoeg goeie eicellen zijn . Als ik weer een beetje bij mijn positieven ben horen jullie wel hoe het was.
liefs maya
We hebben een hartje gezien :inlove: :inlove: :inlove:
Helemaal geweldig, leuk, onwerkelijk en ook nog steeds een beetje spannend!
Volgende week mogen we weer even kijken…
Gefeliciteerd Jov! Dat is toch waar je het allemaal voor doet! :mrgreen:
Ineke maf he zo’n ‘nutteloze’ eisprong. Ik zag iig altijd (en nog) er 1 positief ding in, een regelmatige cyclus. IVF is toch ook altijd lastiger plannen als ook je cyclus nog eens overhoop ligt. Doe idd maar rustig aan en laat je buik maar helen. Straks in de zomer een beetje zon erop doet ook wonderen (ooooh valt niet op dat ik behoefte aan zon en zomer heb toch? :shifty: )
Maya spannend morgen! Benieuwd of het infuus je goed bevalt (hmm zover dat kan natuurlijk) en naar de oogst etc. Napijn mocht ik iig altijd al preventief een zetpil ibuprofen voor zetten en kreeg ik ook mee uit het ziekenhuis. Meestal geven ze paracetamol mee maar ja ik kan die dus niet slikken dus kreeg ik fijn een zetpil. Heb er een keer bijna 1 genomen toen we met Casper 18 eitjes hadden maar heb toen gekozen voor mijn bed. Dat werkte hier iig genoeg omdat ik toch nog kon slapen. Hopelijk valt het in alle opzichten mee bij je! Ik duim en natuurlijk ook voor Danielle! Zet um op dames!
:thumbup:
Ik ga even aan de koffie, heb vandaag een dagje van geen zin of zo. Heb alleen maar gekookt vandaag en verder niets. Wel even gezellig koffie gedronken (met een giga plak cake) met een vriendin die weer een nieuwe baan heeft gevonden. :dance: Ze heeft straks (ondanks recessie) ‘maar’ 2 maanden thuisgezeten. :o
Rhiannon Bedankt voor je leespakket! :-*
Jov Gefeliciteerd met de mooie echo!
Maya Heel erg veel succes voor morgen! Ik hoop dat je niet veel last van napijn hebt. Wie weet voel je je veel beter nu er minder follikels zijn, er hoeven minder aangeprikt te worden, je buik is minder vol, hopelijk geen vocht in je buik achteraf. Dat zou allemaal al een heel eind schelen! Ik hoop op acht mooie eicellen!
Ineke Fijn dat je je kunt neerleggen bij de komende IVF-behandeling. Je hebt nu geen kans meer op een spontane zwangerschap, aan de ene kant is dat erg confronterend en verdrietig. Zeker als je ook nog eens een eisprong voelt aankomen. Aan de andere kant geeft het misschien ook wel een stukje rust. Niet meer verplicht klussen, alleen als je daar zin in hebt. Niet meer elke keer de stress van de wachtweken, want je had toch altijd weer hoop en zat in spanning. Hoe gaat het nu met je buik? Lijkt me maar niets die nietjes!
Rennic Spannend, dus het eerste begin is er weer! Hopelijk verloopt alles deze keer voorspoedig!
Hoe is het met alle andere meiden?
Hier zit de chemo er weer in. En wonder boven wonder heb ik nog amper last van de bijwerkingen, ondanks dat het een zwaardere kuur is. Na de vorige kuren was ik nu al behoorlijk misselijk, licht in mijn hoofd, kon ik amper rechtop zitten en moest je helemaal niet over eten beginnen! Nu heb ik nergens last van, alleen een beetje hoofdpijn, zo nu en dan flink zuurbranden en mijn hoofd is wat rood en warm. Maar ik heb flink gegeten (onder het mom: nu kan het nog, dus naar binnenschuiven met die handel!) en onze meid zelf naar opa en oma gebracht voor de nacht. Die zaten me ook al aan te kijken van: Huh, wat doe jij hier?!
De klap gaat natuurlijk nog komen, dat is zeker. Maar ik ben al heel erg blij dat ik de eerste dag zo goed doorgekomen ben. Morgen hopelijk ook nog een redelijke dag, de zwaarste dagen zijn dag 3-5. Maar op deze manier is het beter te doen en kan ik nog wat kracht opdoen voor de zware dagen en dat geeft wel weer veel moed.
Jippie,
Wat fijn dat je nog geen bijwerkingen had gisteren. Ik hoop echt dat ze dit keer ook gewoon wegblijven en dat je niet ineens een enorme klap krijgt. Heb je een beetje lekker kunnen slapen vannacht?
Maya,
Succes vandaag! Ik hoop dat de punctie meevalt en er een mooi aantal eicellen gevonden worden Enne ik zou het heel leuk vinden om samen met jou naar de decembermama’s te mogen gaan. Heb je maandag de tp?
Rhiannon,
Zo’n dagje geen zin herken ik. Maar dan zit ik wel de hele dag te denken: oh ik moet dit eigenlijk nog doen maar dat wordt dan uiteindelijk toch niet gedaan :oops: :lol: Dat heeft je vriendin netjes gedaan hoor. Het is tegenwoordig niet zo makkelijk een baan te vinden.
Jov,
Gefeliciteerd meid!! :dance:
Ineke,
Fijn dat nietjes eruit zijn. Wat ik nou afvroeg… moet je nu een bepaalde tijd wachten met IVF of kan het geen kwaad als je snel zwanger zou worden na de operatie? (ivm het oprekken van de buik)
Jov, wat geweldig een hartje!!! Oh, dat moment lijkt me toch zo fijn! En volgende week alweer even kijken! Geniet er van!
Maya suc6 vandaag!!
Jippie, hoop dat het vandaag ook goed te doen zal zijn en dat dag 3-5 mee zullen vallen. Zou kunnen toch?
26 maart heb ik een afspraak bij de gyn en dan gaan we het er over hebben hoe verder. Stimuleren of niet en dan ook wanneer natuurlijk. Lijkt me dat ik al in het traject zit en niet hoef te wachten. Stel me stiekem een beetje in op mei. April zou te snel zijn.
Tot half april mag ik (mogen we) zowiezo niets…celibitair of hoe noemen ze dat. Echt niet leuk!
Bewegen gaat stuk beter. In mijn buik is het nog wel gevoelig. Alles is natuurlijk aan het herstellen. Stoelgang is niet echt prettig etc. Maar mag nog steeds niet klagen natuurlijk!
Nu, zal es uit mijn badjas gaan en me iets toonbaarder maken. haha. begin er toch een beetje zat van te worden zo aan huis gebonden te zijn.
Even snel, de punctie ging goed, er zijn zeven eicellen geoogst. Ik heb wel veel pijn, het is nog net te doen. Duik nu mijn bed weer in met paracetamol en een kruikje. liefs maya
Maya,
Netjes hoor. Nu hopen dat ze allemaal mooi bevrucht worden en er ook nog een aantal ingevroren kunnen worden Vervelend dat je nu pijn hebt :hug: Ik heb gelukkig nooit pijn gehad na een punctie.
Maya Fijn dat de punctie goed gegaan is en dat er zeven eicellen zijn gevonden, een mooi aantal! Hopelijk worden ze alle zeven bevrucht en ontstaan er een paar mooie embryootjes. Wanneer krijgen jullie dat te horen, maandag? Beterschap met je buik & rustig aan! :-*
Ineke Dus jullie mogen tot half april niet klussen? Hoezo is dat, vanwege infectiegevaar? Ik hoop dat jullie in mei met IVF mogen beginnen, hopelijk dit jaar dan eindelijk een zwangere buik! Zou wel helemaal super zijn! Kun je de dagen een beetje om krijgen?
Zoals jullie zien, ben ik nog steeds redelijk mobiel. Ik heb goed geslapen, zonder pillen. Ben wat slapper in de benen dan gisteren, minder energie. Maar ik kan nog steeds rechtop zitten, even computeren, tv-kijken of iets doen. Dat kon de vorige keren echt niet, toen was ik op dag één al compleet van de wereld. Ik ben niet misselijk en het zit nog steeds niet in mijn hoofd. Zal vast nog komen, maar deze dag heb ik maar weer! Nu kun je met wat meer kracht de zware dagen in, dat scheelt een heel eind. De vorige keren was je op dag drie al zo kapot, dat het geen doen was. Wat zou het fijn zijn als de laatste twee kuren ook zo verlopen!
Jippie, wat fijn dat het nu ‘meevalt’ en hopelijk wordt het niet erger. Dat zou dan morgen moeten beginnen? Sterkte meis en hopelijk slaap je vannacht ook weer goed!
Maya, wat goed! 7 eitjes en nu duimen dat er 7 mooie emmies ontstaan!
Doe maar lekker rustig aan.
Ineke, nu hopelijk snel herstellen!
Jov, super mooi een hartje! En ben je ok 6 weken zwanger of is het al verder? En waarom volgende week weer echo?
Rhi, lekker toch een keer zo’n dagje niks!
Dit weekend druk druk druk, dus vanavond lekker niks!
Jippie wat fijn dat je je nog relatief goed voelt! :thumbup: Hopelijk valt deze ronde helemaal mee.
Maya wauw 7 is een keurige score!! :dance: Op naar een 100% bevruchting sterkte met het bijkomen van de punctie want het is wel balen dat je er toch weer zoveel last van hebt. Hopelijk doet wat slapen en rust je lijf goed. :-*
Rennic een druk weekend? Pffff ik hoop ook altijd dat ze relatief rustig verlopen hier gni gni. Al moet ik zeggen dat we best verwend zijn hoor, want meestal eten we minstens 1 dag in het weekend bij mijn ouders mee.
Hier overigens ook ‘verwend’ vandaag. Even naar de Plundra geweest bij Ikea…zoooo’n foute winkel voor mij. De schade ditmaal; 2 expedit kasten voor het speelgoed van zoonlief (1 op zijn slaapkamer en 1 beneden) met dus van die stoffen manden erin. Waren om half 9 weer thuis en je snapt het al 1 zit er al in elkaar en is al volgestouwd. :silenced:
Dan nog 2 kleine stoffen mandjes om mijn lade boven wat fijner in te delen met ondergoed en sokken. 2 vazen die geen drol kosten en zo leuk zijn om iemand kado te doen bij een bos bloemen. Soms is shoppen heerlijk en iig voor mij wel therapeutisch.
Vandaag ook mijn recepten opgehaald dus de koelkast ligt ook weer vol.
maya wowwwww das een mooie score zeg!!!
wel balen dat je zoveel last hebt :hug:
Op naar allemaal bevruchte eitjes
Rennic: druk weekend dus?? Hopelijk wel allemaal leuke dingen??
Jippie : ik ben zooo blij voor je meissie dat t allemaal meevalt voor je, ik hoop zo dat die grote klap lekker wegblijft, zou echt geweldig zijn :hug:
Ineke: wat fijn dat het de goede kant uitgaat.
T zou toch geweldig zijn zeg als je in Mei zou mogen starten.
Rhi: jij begint een dezer dagen he…spannend!!!
Jov: jaaaaaaa wat geweldig voor jullie zeg, heeeeeerlijk he zo’n kloppend hartje, geniet ervan meissie!!!
Truste allemaal :-*
Jippie, wat een enorme meevaller dat je ondanks de zware dosis toch niet zoveel last hebt. Ik hoop dat het deze dagen ook minder erg is dan de vorige keer. Dat geeft wel moed voor de laatste chemo’s, of niet? :-*
Jov, wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!! :dance:
Rhiannon, lekker uitgeleefd in de ikea dus 8) . Ik kan me ook altijd moeilijk inhouden daar, vooral beneden bij de accessoires, kost allemaal geen kont. En de groentela ook weer volgestouwd dus, moet je weer gaan spuiten als je ongi wordt?
Ineke, wat balen dat je een vrij-verbod hebt gekregen. Mag het helemaal niet of evt wel met condooms ofzo? Hoe voel je je nu verder? Kun je binnenkort al weer aan het werk of moet je voorlopig nog rustig aan doen?
Tot mijn grote verbazing heb ik vannacht best lekker geslapen en voel ik me heel erg veel beter dan gisteren. Ik ga ook maar proberen te stoppen met de paracetamol. Scheelt toch wel als je de helft minder follikels hebt. Vorige keer was ik echt zo beroerd de tweede dag. Maar goed, niet te vroeg juichen. Morgen twaalf uur worden we gebeld over de bevruchting en dan is ws dinsdag de tp. Heb er niet heel veel vertrouwen in. Tot nu toe hadden we steeds niet zo heel goede emmies. Toen we er 3 hadden waren de beste twee ‘redelijk’ van kwaliteit en toen we er 19 hadden waren er maar 3 echt goed. Een tp zal er heus wel inzitten, maar ik zou het wel echt een geruststelling vinden als er ook een cryootje bijzit. Gewoon voor het idee dat het dan niet echt de laatste poging is. We hebben officieel dat besluit nog niet genomen, maar ik weet niet of ik het nog een keer op kan brengen en hubbie heeft er ook niet zoveel zin meer in…
liefs maya
maya wat fijn meis dat je goed geslapen hebt :dance:
Kan me voorstellen dat je minder vertrouwen erin hebt als je terugkijkt naar de vorige keer, maar ik ga in elk geval heeeel hard duimen dat er hele mooie eitjes tussen zitten en dat ze mooi genoeg zijn om in te vriezen :hug:
OH Maya, nog een dik uur(tje) en dan weet je weer meer. Lijkt me zoooo spannend!
Tja, vrijverbod. Het is natuurlijk nogal pijnlijk daarbinnen en ze hebben overal bijgezeten dus het mag niet beschadigen!
Gisteren een wat mindere dag. Hele buik voelt als een grote blauwe plek aan, nog een stukje ontstoken en eisprong waardoor het ook allemaal nog gevoeliger is. We zijn uit eten geweest met broer en schoonzus, dan zit je de hele avond aan zo’n tafeltje, toch achteraf ook niet zo fijn.
Maar ja, mag nog steeds niet klagen! Vandaag nog maar een dagje in huispak, boekje er bij en mannetje ook lekker op de bank met zijn play-station, haha.
Rhi, zit de 2e kast al in elkaar en heeft het de relatie overleeft?
Jippie hoop dat het ook vandaag naar omstandigheden goed te doen zal zijn!
alle anderen ook een fijne herfst-dag, nog even volhouden…eind van de week hogere temperaturen. Hebben ze beloofd, dus!
Yess Maya een goeie nachtrust doet een mens al zooo goed! :thumbup: Hopelijk krijg je snel nog veel meer goed nieuws (een stuk of 7 ) mijn duimen draaien!
Ineke balen dat er toch nog wat ontsteking zit zeg pfff. Kan me voorstellen dat uit eten gaan dan maar half zo plezierig is. Hopelijk kan het snel weer maar dan 100% plezierig!
Jippie hopelijk heb je een rustige zondag. :thumbup:
Hier moet kastje 2 nog in elkaar hoor. De eerste is redelijk vlekkeloos gegaan, relatie nog in tact, maar het is echt geen taak die je met 2 moet doen hoor. Is ook niet nodig want het is echt wel zo gedaan dat ik het zonder al teveel gereedschap kan. :lol:
Nu ga ik straks even lekker douchen, aankleden en dan straks even snel fietsen naar de AH voor wat roosjes in de hoop dat ze die nog hebben. Waren bij mijn ouders al uitverkocht maar daar hebben ze dan ook maar een kleine groenafdeling.
Vandaag kreeg ik ook mijn parfummetjes bezorgt! Lekkerrrr snel! Laat idd die voorjaarstemperatuur maar komen want heb een heerlijk voorjaars/zomerluchtje gescoord :dance: