Corien Spannend, ik ga voor je duimen! :thumbup: :thumbdown:
Natascha Wat fijn dat de kuur goed aanslaat en je geen krampen meer hebt. Moet je ook nog op controle voordat je met de IVF begint? Ik kan me voorstellen dat je eierstokken en baarmoeder dan volledig hersteld moeten zijn. Dus je medicijnen gewoon blijven nemen en dan beginnen met spuiten? Dan heb je de minste kans op terugkeer van de endo?
Rhiannon Het is soms wel even fijn om zelf wat dingetjes te kunnen doen, anders kom je er niet aan toe. En als Casper het daar naar zijn zin heeft, waarom niet?
Maya Het is moeilijk om iedereen op de hoogte te houden, zeker als anderen zo emotioneel reageren. Soms voel je je beter bij mensen die er juist wat afstandelijker in staan. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. De emotie bij je zelf houden is best wel goed, maar het moet niet op je lichaam slaan. En dat kan stress juist wel met je doen. Laat het op je af komen en dan kun je later wel beslissen of je het deelt of niet. Hebben jullie een leuk etentje gehad?
Hoe is het met alle andere meiden?
Op zich wel fijn dat mijn lichaam ineens besluit om maar te gaan werken, maar ik heb er zo weinig aan… :roll: Ik mag toch niet zwanger worden de komende twee jaar. Ik zit ook niet aan de anticonceptie, aangezien ik ervan uitgegaan was dat ik toch nooit een eisprong heb. Aan de pil mag ik nooit weer, omdat dat de terugkeer van de borstkanker kan vergroten. Dus dat is geen optie. Verder een verminderde zaadkwaliteit en een bevruchtingsprobleem. Maar toch, er zal maar een eigenwijs zaadje bij zitten en een toevallige eisprong?! Dan kom je wel in een hele vreemde situatie terecht als je zwanger blijkt te zijn. Dus ik heb liever dat mijn lichaam op non-actief gaat. Maar na de chemokuren, in mei, word ik sowieso in de overgang gebracht dmv hormonen. Dus dan werkt mijn lichaam definitief niet meer voor de komende 5-7 jaar.
Jippie welke hormonen ga je dan krijgen, weet je dat al?
Je zou idd in een lastig pakket zitten mocht er een eigenwijs eitje en zaadje in het spel zijn.
Ik slik momenteel Orgametril, deze brengen je lichaam ook in een soort kunstmatige overgang.
Door deze med. komt mijn endo idd minder snel terug, iedere ongi betekend weer een groei van de endo.
Hier is het standaard dat je voor de behandeling een echo krijgt om te kijken of alles in orde is, zelfs de bloedonderzoeken worden nu weer opnieuw gedaan alswel de controle van het zaad.
Dat betreft checken ze wel alles goed na en nemen ze niet zomaar aan dat alles wel in orde zal zijn.
Je laatste dag gaat morgen in voor de volgende chemo, geniet nog even dubbelop meissie :hug:
Truste
YES YES YES YES!
Het is gelukt!! morgenochtend om 11.00 uur is de terugplaatsing!
Sorry, dat moest ik even kwijt!
@Corien wrote:
YES YES YES YES!
Het is gelukt!! morgenochtend om 11.00 uur is de terugplaatsing!
Sorry, dat moest ik even kwijt!
Goed zeg!!! Spannend hoor. Ik ga heel hard voor je duimen dat hij/zij blijft plakken

geweldig Corien, gefeliciteerd! :dance: (en daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen!)
Jaaa, dat zijn weer goede berichten.
Rhi, dank voor je duidelijke uitleg! haha, dan gaan we voor een 2-ling dus!!!
Hier nog geen datum…elke keer weer spannend met die post. Wanneer ik vrijdag nog niets heb gehoord ga ik maar even weer aan de tel. hangen. Op het werk moeten ze me ook vervangen natuurlijk. (alhoewel ik onvervangbaar ben natuurlijk! :lol: )
Lieve Jippie, heel veel sterkte weer meid!
Yesss hopelijk dit jaar in dit clubje de cryobeebjes eerst! :dance:
Ineke groot gelijk hoor dat zelf even belt! Onvervangbaar iig maar tijdelijke opvang moet even kunnen.
Corien Super, zeg! Heel veel succes met de wachtweken!
Purpled Hoe gaat het met jou? Wanneer mag je testen?
Kun je de wachtweken een beetje om krijgen?
Ineke Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, dan kun je naar een datum toeleven. Niet dat je nou om een operatie zit te springen, maar wachten is ook niks als je dan toch onder het mes moet. Groot gelijk dat je zelf gaat bellen.
Natascha Ik weet nog niet welke hormoonmedicatie ik ga krijgen. Over het algemeen zijn het pillen, geloof ik. Tijdens de spoed-ICSI heb ik Femara gebruikt. Heb jij nog last van bijwerkingen? Hopelijk ga ik geen last van opvliegers krijgen en meer “oudewijven”-kwalen. :roll:
Morgen de derde chemokuur, dus de komende dagen ben ik weer even van de wereld.
Dikke kus voor jullie allemaal & hopelijk tot snel!
Heel veel succes Jippie! Zal even extra kaarsje aandoen op je 3e en 4e dag :-*
Dank je, ik hoop dat het helpt! :-*
jippie heeel veeel sterkte morgen, zal aan je denken :hug: :hug:
Wat betreft de bijwerkingen, die heb ik van de orgametril nooit gehad, geen opvliegen,geen bloedingen tussendoor en geen toename in gewicht.
Ineke ik hoop dat je snel een datum doorkrijgt
Corien: jaaaaaaa goed nieuws zeg!!!
Jippie,
Heeeeel veel sterkte vandaag en de komende dagen! Ik hoop echt dat je deze keer minder beroerd zal zijn :hug: :hug: :hug:
Ineke,
Hopelijk krijg je de datum snel door.
Rhiannon,
Fijn dat je kleine man weer beter is. Wanneer starten jullie nu weer met een nieuwe poging?
Natascha,
Fijn dat de krampen minder zijn. Lijkt me niet fijn hoor zo’n ontsteking.
Hier gaat het wel goed hoor maar merk dat ik er wel veel mee bezig ben en dan zit ik pas 8 dagen na de eisprong. Als de cryo niet blijft plakken dan zal ik ergens tussen vrijdag en zondag wel ongi worden. Gisteren de hele avond erge ongi krampen. Ook dat zegt natuurlijk niets. Kan van een naderende ongi zijn of misschien wel een innesteling of het oprekken van een baarmoeder? Bah die wachtweken zijn helemaal niet leuk. Nog een paar daagjes afwachten
Nou, hier weer een avontuur rijker…
Het positieve is dat de cryo terug geplaatst is en de wachtweken begonnen zijn.
Ik heb alleen wel onze kliniek even gebeld over de manier waarop alles is gegaan.
De arts die de TP deed was namelijk niet zachthandig… de instrumenten gingen er zonder pardon in, gewoon een beetje doorduwen (heb dus nu nog een bloeding) en vervolgens ging het slangetje ook moeizaam; hierop kregen we de ongevraagde mening van de arts (tja, als je 20 kilo lichter was geweest ging dat ook wat makkelijker allemaal)…
Ik heb ook sinds gistermiddag wat krampjes zo af en toe, maar de verpleegster daar zei dat de manier waarop alles is gegaan niet in de weg stond van de zwangerschap.
Dit worden dus rare wachtweken…
Corien wat denkt die arts wel niet zeg :evil: :evil: .
Zou t zeker kenbaar maken, want zo wil je niet behandeld worden.
Vindt dat hij wel wat menselijker had moeten zijn, niet leuk hoor dat toch zo’n speciaal moment op deze nare manier verpest wordt. :hug: :hug:
Maaaar we gaan natuurlijk wel heeeel hard duimen :thumbup: :thumbup:
Hopelijk is Jippie niet al te beroerd, arme meid :hug:
Corien,
Wat een z*k zeg! Zou inderdaad aangeven dat je zo niet behandeld wilt worden. Is de bloeding ondertussen wel weer over?
Hopelijk kom jij de wachtweken ook een beetje door en heb je over 2 weekjes een mooie positieve test in handen
Jippie,
Ik las in je eigen topic dat het tot nu toe mee valt. Hopelijk vallen die derde en vierde dag dit keer ook mee. Sterkte meid! :hug:
Ik kom de wachtweken dit keer maar nauwelijks door. Ik zit echt niet lekker in mijn vel en heb het gevoel dat ik om alles wel kan janken. Gisteren heb ik echt onwijze buikkrampen gehad (als ongikrampjes maar dan erger) en heb ik de hele avond met een warme pittenzak op mijn buik gelegen. Vandaag is het weer over maar had wel weer die koppijn die ik altijd van te voren heb. En dat zou dan ook weer kloppen met mijn normale luteale fase. Die is altijd maar 11 dagen en dan heb ik twee dagen van te voren hoofdpijn… dat is dus nu. Ik weet het dus niet meer. Wil graag hoop hebben maar ben bang dan erger teleurgesteld te zijn als ik ongi word. En als ik er dan weer aan denk dat ik misschien ongi ga worden kan ik al wel weer janken :roll: Fijn hoor die wachtweken
de bloeding is inmiddels over nu. Ik heb nu nog wel buikkrampjes zo af en toe en een beetje last van mn rug (lage rug).
Morgengaan we met de hele familie een heerlijk weekendje uit, lekker ons laten verwennen in een hotel.
Even tot rust komen, dat is wel zo fijn. Ik heb wel besloten om mn ouders dit weekend in te lichten dat we toch stiekem weer begonnen zijn.
Hoe is het met de andere meiden?
inderdaad Corien, wat een hork die man! Laat je maar lekker verwennen hoor!
Jippie, dikke kus hoor…
Hier ook lekker vrij het weekend. Afgelopen week naar umcg gebeld of er al een datum bekend was. Zoals het nu lijkt wordt het 1 maart operatie. 26e febr. alvast heen voor opname-zaken. Daarna mag ik weer naar huis en dan de 28e terug komen. Moet nog even de brief met bevestiging hebben.
Net uitgerekend dat ik dan midden in mijn ongi zal zitten. Getver!
Spanning neemt al toen hoor…pff.
Corien, dat meen je niet! wat een hfter, niet te geloven zulke mensen. Als je zo onmenselijk bent, waarom kies je dan zo’n beroep?? Ik begrijp dat echt niet hoor. Ik heb ook een keer bij een terugplaatsing een bloeding gehad. Je baarmoedermond is heel goed doorbloed na de eisprong dus dan kan er wel snel iets ‘kapot’ gaan. Kan verder geen kwaad hoor, want het zit aan de buitenkant. Heel veel sterkte met de wachtweken! En geniet van je weekendje weg.
Ineke, fijn dat je in ieder geval weet wat de datum wordt. 1 maart is al best snel! Nou ja, dan ben je er maar vanaf. Sterkte de komende week, ik hoop dat je niet al teveel last van de zenuwen hebt.
Purpled, even een knuffel voor jou meis :hug: :hug: :hug: . Dit is toch het meest slopende deel van het hele traject. Ik hoop zooooooooo dat je krampjes gewoon tekenen van de innesteling zijn geweest. Sterkte en we duimen heel hard door! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Rhiannon, hoe is het met jou? schema alweer in huis?
Jippie, ik denk aan je :-
Hier zit ik alweer bijna een week aan de deca. Deze week ook ongi geworden. Weinig gevloeid, maar wel onwijze buikkrampen. Daar ga ik de gyn toch een keer naar vragen, want het wordt iedere keer erger. Verder voel ik de hele tijd zo’n vaag hoofdpijntje op de achtergrond. Nou ja, als het op de achtergrond blijft vind ik het wel prima. De laatste keer heb ik twee dagen plat gelegen met migraine. Verder voel ik me redelijk, hoewel ik me al wel zorgen maak om de follikelgroei. Ik hoop zooooo dat het deze keer geen overstimu wordt. Dan is het voor ons echt einde verhaal.
Om me op te beuren neemt hubbie me vanavond lekker mee uit eten, zin in! :inlove:
Fijn weekend alvast aan iedereen! liefs maya
helaas… hier geen goed nieuws
ahhhhhhhhh Purpled :hug: :hug: :hug: wat ontzettend rot zeg, sterkte