angelbaby bijzonder hoe t gegaan is bij jullie, t zijn echt wondertjes he.
Rhiannon: wat lekkerrrrrrr een midweekje weg, gelijk heb je meissie, even lekker verstand op 0 en ontspannen en als dat wilt zeggen dat je dan wel weer opgeladen een volgende ronde in kan gaan moet je t zeker doen, ik ben blij voor je.
Jippie nogmaals heel veel sterkte vanavond, boh wat zal het zwaar zijn voor je. :hug: :hug:
Knuffeltje succes met de wachtweken!! Spannend hoor!!!
Ik duim voor je mee :thumbup: :thumbup:
Het zijn zeker wondertjes.
Het goede gevoel begon met de punctie. Ik zat in de wachtruimte een woordzoeker te maken in de spits… antwoord: ongeluksgetal. Mag jij 1x raden hoeveel eicellen we hadden
Angelbaby Hadden jullie 13 eicellen? Zijn daar ook nog cryo’s van overgebleven?
Zouden jullie op den duur nog een derde kindje willen?
Natascha Ik heb je toegevoegd aan de lijst, hoor! Verder alles goed met je? Ik dacht altijd dat Odin ouder was dan onze meid, dus ik had het eerst verkeerd in het lijstje staan. Maar hij is twee maanden jonger, dus in mei geboren?
We gaan naar de zaak waar ik de pruik ook gekocht heb. Die vrouw heeft een gewone kapperszaak aan huis en pruiken (haarwerk heet het officieel) doet ze erbij. Een hele meelevende vrouw, ik mocht haar op elk moment bellen als mijn haar eraf moest. Of het nou 's avonds was of in het weekend. Ze wil ook wel bij ons thuis langskomen. Maar zij raadde dat op zich af, omdat je dan de herinnering eraan thuis hebt en dan zit je thuis ook met de troep die opgeruimd moet worden. Lekker confronterend om je eigen haren uit elk hoekje te moeten halen en het weg te moeten gooien. Dus wij gaan daar vanavond naar toe.
Ik wil het niet helemaal kaal laten scheren. Ik hoop dat ze het heel kort kan maken, zodat je toch nog wat haar op je hoofd hebt. Alleen ben ik bang dat als ze er eenmaal aan zit, dat het er dan vanzelf af gaat. De haren bewaar ik niet, ik hou daar eigenlijk niet zo van. Ik heb ook niks met lokjes babyhaar of eerste wisseltandjes. :roll:
angelbaby waren t er 13??
Jippie: Odin is idd van mei :mrgreen:
Met mij gaat t wel goed hoor, hoopte vandaag een telefoontje te krijgen, maar die is uitgebleven, denk dat ik nu een week moet wachten.
Het uwv zou vandaag nl beslissen of mijn werkgever een sanctie zou krijgen en dat wilt zeggen dat ze dus een jaar moeten doorbetalen.
T kon zijn dat ze teveel dossiers hadden en niet alles vandaag konden behandelen dus wordt t een weekje later.
Fijn dat die vrouw zo meelevend is en dat je idd daarheen kunt gaan.
Scheelt idd weer een nare herinnering thuis.
Hoe gaat t momenteel met de verzorging van je meisje??
Ze zal wel veel doorhebben he, :hug: :hug:
Vind t echt zoo rot voor jullie zeg, maar je gaat dit overwinnen hoor!!!
Jippie: dat is wel fijn, dat je met haar zo kon bellen. Als je het heel kort doet, heb je dan niet nog steeds continu dat uitvallen? Kan me inderdaad ook wel iets voorstellen bij wat ze zegt, lijkt me niet fijn om dan je eigen haren op te moeten ruimen… Succes vanavond!!!
Ik had inderdaad 13 eicellen. We moesten beide echt even lachen toen de verpleegkundige dat kwam vertellen.
We hebben geen cryo’s. Heb nog geen idee of ik nog een 3e zou willen. Heb altijd gezegd dat ik 2 kindjes wilde en die hebben we nu. Toch kan ik nog niet met zekerheid zeggen dat ik het niet wil… Ben er nog over aan het denken en alle opties zijn nog open
Jippie, wat een heftige stap weer dat je haar er nu af is. Dan zie je er ineens helemaal uit als kankerpatient. En die borstamputatie is al zo’n enorme aanslag op je gevoel van vrouwelijkheid. Blllgh, ik leef met je mee meis. :hug: :hug: :hug:
Knuffeltje, succes deze wachtweken en we duimen voor een super resultaat! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Rennic, hoe is het met de gonal? moet je maandag voor fm?
Rhiannon, lekker joh, weekje weg. Wij gaan de week daarna. Midweekje skien met zijn tweetjes. Heb ik ook erg zin in.
Had een beetje een zware week. Mijn buikpijn werd steeds erger en moest ook steeds meer op mijn eten gaan letten, slecht slapen, misselijk etc. Toen moest ik van hubbie naar de ha. Had er niet zo’n zin in, want ik ben al vaker weggestuurd met ‘ik kan je niet helpen’. Maar nu was het wel een goede zet. Ik had gelukkig de meelevende arts van de duo-praktijk (die ander stuurde me vorige keer zonder advies weg omdat het toch psychisch was) en ze heeft me gewoon een recept voor maagtabletten meegegeven. En voila, ik voel me alweer een heel stuk beter. Dan merk je pas hoe sjagrijnig je kan worden van die buikpijn.
Fijn weekend alvast allemaal!
liefs maya
Maya Wat vervelend dat je weer zo’n buikpijn had. Als het meteen afgedaan wordt als iets psychisch is niet fijn, dan voel je je niet serieus genomen. Gelukkig helpen de maagtabletten, hopelijk heb je ze snel niet meer nodig! Dikke knuf!
Natascha Balen dat het UWV niet gebeld heeft, nu weet je nog niet waar je aan toe bent.
Hopelijk volgende week bericht.
Angelbaby Op zich wel jammer dat je geen cryo’s meer hebt. Voor een derde kindje zou je dan weer het IVF-traject in moeten. Wie weet krijg je dan nog een tweeling! :mrgreen:
Rennic Wanneer heb je de eerste fm?
Rhiannon Mag ik mee een midweekje weg? Ik pas vast nog wel in je koffer! Gaan jullie naar Landal of CP?
Gisteravond is het me allemaal meegevallen. Mijn haar is nog niet afgeschoren, er is een kort koppie van geknipt. Rond de oren en in de nek wel erg kort, zodat in geval van nood de pruik eroverheen kan. Met een flinke bos haar eronder blijft een pruik niet zitten, en ik heb erg veel en dik haar. Bovenop is het best nog wel lang gehouden. Ik kan nog gewoon zo over straat, dus dat is wel fijn. De verwachting is wel dat het de komende dagen heel erg gaat uitvallen, dat je dan wel kale plekken krijgt. Dus in het weekend zal de tondeuse er alsnog overheen moeten, maar dan doen we het nog steeds niet kaal, dan worden het stekeltjes. Je moet je pruik dan wel gaan dragen, maar dan heb je in elk geval nog steeds wat haar op je hoofd. Nog steeds heftig, natuurlijk. Maar in stappen is het beter te verwerken, kan ik eerst hieraan wennen. Alleen heeft mijn pruik langer haar, dan wat ik nu heb. De buren zullen ook wel denken: Huh, ze had het toch heel kort van de week?! :roll: :lol:
Ik ben nieuw hier, zelf nog bezig met mijn 3e iui poging, maar dat wordt waarschijnlijk niet wat. Volg week zwemtest van het zaad van mijn man en over 2 weken afspraak gyn. En dan gaan we het vervolg bespreken of ik moet dan zwanger zijn. Iemand ervaring met het ziekenhuis in Dusseldorf? groeten Fieke
Jippie, in ieder geval fijn dat je haar er in wat kleinere stapjes af gaat. Wat fijn dat die kapster zo goed met je meeleeft trouwens. Blijft nog steeds heftig natuurlijk, maar misschien iets minder rigoreus.
Tja, mijn buikpijn was de eerste keer natuurlijk ook psychisch. Dat vind ik ook niet erg. Maar dan verwacht je op zijn minst van de ha advies hoe je dan met die psychische problemen om kunt gaan! Gelukkig toen via de gyn wel bij een goeie psych terecht gekomen. Maar ja, als je van de stress een geirriteerde maagwand krijgt, dan kunnen ze daar op zich wel wat aan doen, dus die tabletten doen het nu wel even voor mij. En verder een beetje op mijn voeding letten.
Fieke, welkom hier. Dus je weet al zeker dat jullie aan de IVF gaan? Waarom maar drie IUI-behandelingen? meestal doen ze er toch zes? Ik heb er geen verstand van hoor, ben zelf linea recta doorgestuurd naar station IVF, maar dat is toch wat je meestal hoort. Of zelfs nog meer, zoals bij Jippie… Nee, heb geen ervaring in Dusseldorf. Wij gaan altijd naar Zwolle voor transport en dat bevalt prima. Alvast veel succes in ieder geval en hoop natuurlijk voor je dat het niet meer nodig is. :thumbup: :thumbup:
liefs maya
OH jippie, wat ben je toch dapper!! Heel veel sterkte volgende week…
Volg jullie stiekem hoor! Wij hebben dinsdag de afspraak bij de oncoloog. Dan zullen we gaan bespreken dat we (met name ik) willen stoppen. Willen is een erg groot woord natuurlijk maar ik trek het niet meer. Kan niet meer tegen die onzekerheid en die rare dingen die mijn lijf doet.
Tumor zit er nog en vocht alweer terug…wil graag weer gezond zijn. Lichamelijk dan. Zo moeilijk, zo nooit verwacht etc. etc.
xxx
Jippie met stapjes dus. En over een week weer de volgende pffff. Je mag van mij mee hoor maar het is roompot omdat het hier geen vetpot is want we willen graag een nieuwe keuken (euhm die is zelfs al besteld gni gni). Dus geloof me het breekt de bank niet :lol: Je kunt ook zelf een huisje scoren…al met al minder dan 100 euries :dance:
Ow ophalen wordt geloof ik wel lastig de auto zit een beetje vol…maar als je de trein neemt halen we je wel van het station Zou wel fijn zijn als je dit voor elke nieuwe kuur zou kunnen doen eigenlijk. Wat energie tappen en lummelen. :think:
Fieke welkom! Balen dat je ws over zult moeten gaan op IVF. Toch een stuk ingrijpender lichamelijk gezien dan IUI. Al zullen de wachtweken wel vergelijkbaar zijn. Dusseldorf geen eigen ervaringen mee maar wel goeie dingen over gehoord. Sommige verzekeraars vergoeden het geloof ik niet helemaal. Zij doen bv assisted hatching maar in NL wordt dat niet vergoed. Dus als je geen AH nodig hebt het overwegen waard om toch in NL te kijken? Succes en hopelijk blijkt het straks niet nodig!
He jakkes Maya! Maagtabletten kunnen dan iig helpen waar het ook wegkomt. Om je zomaar naar huis te sturen is ook wat…cru. :? Fijn dat de meds iig helpen! En een midweekje op de latten! Ooooh mijn man zou zomaar jaloers worden :lol: geniet ervan!
Hi meiden!
Jippie nogmaals, wat ben je dapper! Althans zo kom je hier wel over Dat het haar al zo snel uitvalt…heftig hoor. Wat Maya ook al zei: eerst de operatie en dan door de chemo zo ziek en dan je haar die je verliest…je kent je lichaam niet meer terug denk ik :?
dikke :hug: en :-
Rhi, lekker een paar daagjes weg! Heerlijk joh, ff uit de alledaagse sleur en genieten met z’n 3en. Have fun!
Maya, heb je zoveel stress dat het op je maag slaat?! Heftig zeg, maar gelukkig helpen de meds.
Wanneer begin je precies met de deca? Na jullie heerlijke ski vakantie?
Fieke welkom. Waarom Dusseldorf? Woon je in Duitsland? Nijmegen is ook een heel goed ziekenhuis. Ikzelf zit in Arnhem hoor, maar Nijmegen staat wel goed aangeschreven. Succes in ieder geval!
Ineke, wat moeilijk, maar ik snap het heel goed! Je goed voelen en gezond zijn is dan toch het belangrijkste! Sterkte dinsdag! :-
Knuffetje hoe is het met je? Wanneer mag je testen? Succes :thumbup:
Hier gaat het prima. Ik merk wel dat ik wat vermoeider wordt en mijn buik wordt langzaam gevoeliger. Ik heb ook heel veel dorst (weet niet of dat hierdoor komt?) Woensdag de fm! Spannend, dan zal denk ik vrijdag of zaterdag (ik hoop zaterdag) de punctie zijn. Ik kijk ernaar uit!
Vanavond gaan we lekker stappen met vrienden. Heb er zin in!
Fijn weekend allemaal!
Liefs Nicole
Hey Rennic was het stappen geslaagd? :mrgreen: Hopelijk is er duidelijke groei te zien met je FM!
Nondeju Ineke, ik ben zooo chaotisch sorry! :oops: Dinsdag dus de afspraak. Succes en hopelijk krijgen jullie toch weer wat meer duidelijke antwoorden op evt vragen. Je gezondheid is een groot goed dat zien we hier in het topic maar al te duidelijk :-
Ik duik nog even de kast in boven en dan snel mijn bedje in. Ben ongesteld aan het worden precies 15 dagen na de eisprong dus alles is weer in de regelmaat! An sich helemaal top nu nog zien wanneer we weer mogen starten en of ook alles er straks weer netjes uitziet. Wel een beetje balen nu we net dit midweekje geboekt hebben maar ik had het ook kunnen voorspellen :wall: (eigenlijk wel blont maar ach we zien het maar als positief )
Dames hier wordt aan jullie gedacht en ben er vrijdag pas weer. Hopelijk een rustige week voor jullie! :-
Rhiannon Heel veel plezier, geniet ervan!
Rennic Spannend, ik ben benieuwd naar je fm van woensdag! Hopelijk een mooi aantal follikels.
Hoeveel had je met de andere twee ICSI’s? Heb je een leuke stapavond gehad?
Ineke Alvast heel veel succes voor dinsdag! Ik blijf aan je denken, meis! :hug:
Maya Hoe gaat het nu met je buikpijn? Helpen de maagtabletten een beetje?
Wanneer gaan jullie ook alweer op ski-vakantie?
Fieke Ik hoop dat de IUI-behandeling ondanks alles toch lukt! Is de zaadkwaliteit niet goed genoeg voor IUI? Hier op het topic is niemand onder behandeling in Dusseldorf, voor zover ik weet. Maar je mag altijd meekletsen en vraag maar een eind raak! Er is vast wel iemand die het antwoord weet. Succes met de wachtweken!
Hier nog steeds mijn eigen haartjes! Het worden er wel steeds minder, maar ik ben het weekend goed doorgekomen. Ik denk dat het er morgenavond af gaat, dinsdag is het vast niet meer toonbaar. Donderdag de tweede chemo, ook erg spannend weer. :shifty:
Nou ja, ik kan evt kiezen uit Dusseldorf of Zwolle. Dusseldorf hoor ik wel goede dingen van. Ook dat ze de eitjes onder narcose weghalen. Mijn ziekenhuis staat in verbinding met Dusseldorf, dus daarom kies ik daar misschien voor. Eerst het gesprek volgende week donderdag afwachten met de gyn, want dan krijgen we de uitslag en het vervolg. Of ik moet dan nog niet ong zijn, dan kan het ook zijn, dat ik zwanger ben, maar een hele kleine kans zei gyn. Afwachten dus.
Jippie, fijn dat je het weekend bent doorgekomen. Spannend dat je donderdag weer een chemo krijgt. Ik ga vast heeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen dat je niet zo’n reactie krijgt als de vorige keer, brrr. En ik hoop voor je dat je je daar niet al te veel zorgen om maakt (maar begrijp het volledig als het wel zo is). :hug: :hug:
Rennic, komt nu snel dichterbij allemaal. Hoop dat je fm helemaal goed is! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ineke, sterkte morgen! :hug: :hug: je hebt een pb.
Rhiannon, fijne vakantie!
Fieke, ik had inderdaad ook gehoord van die narcose. Zelf heb ik weinig last van de punctie, dus dan laat ik het liever hier gebeuren. Wij wonen vijf minuten wandelen van het zh, dus dat is wel praktischer met echo’s enzo. En nogmaals, over Zwolle ben ik heel tevreden.
Angelbaby, ik weet nog wel dat jij schreef datje zo’n goed gevoel had na de tp. Dat lijkt me echt fijn. Bij onze laatste cryo had ik dat ook wel een beetje, ondanks alle onzekerheid. Maar nu is het goede gevoel heeeeeeeeeeeeel erg ver te zoeken. Heeft iemand nog een shotje optimisme over toevallig? :?
Mijn buikklachten zijn nog niet over, moet heel regelmatig eten en ik mag geen alcohol, koffie, chocola en zo nog wat van die dingen die ik wel mis… Ja, echt balen dat je dat van de stress kunt krijgen. Bij mij is het ‘misgegaan’ toen ik vorig jaar teveel ibuprofen had geslikt voor mijn buikpijn. Wist ik veel dat je daar je maagwand mee kunt beschadigen. :doh: Sindsdien is het een gevoelige plek. En met de ivf in het vooruitzicht krijg ik er dan blijkbaar weer last van. Nou ja, hopelijk gaat het snel over.
Was dit weekend een weekendje weg met mijn beste vriendin naar Den Bosch. Hartstikke gezellig, maar die bosche bol had ik beter kunnen laten staan, want dat vond mijn maag niet zo fijn. Nou ja, eigen schuld (hij was wel heeeeeeeeeeeeeel lekker). Zaterdag gaan we lekker op vakantie en dan gaan we 13 februari beginnen met de deca, komt snel dichterbij dus. Ik wil dan trouwens wel helemaal beter zijn. Met het energieniveau dat ik nu heb lijkt het me niet verstandig om aan de hormonsters te gaan. Maar ik wil het liever niet uitstellen natuurlijk. Nou, heel verhaal weer, fijne week allemaal!
liefs maya
Ineke nogmaals heel veel succes morgen :-
Jippie, kan me voorstellen dat je het weer erg spannend vindt voor de 2e chemo…ik hoop heel erg dat je lijf iets minder heftig zal reageren…
denk aan je!
Maya, voor jouw komt het nu ook dichtbij. Maar eerst even lekker een paar daagjes skieen! Lekker genieten joh en dan hopelijk gezond en vol goede moed weer beginnen. Het is toch ook jullie laatste keer of heb ik dat niet goed? :think:
Ik snap wel dat je je eerst goed en energiek wilt voelen voordat je weer gaat starten, want ik merk echt wel dat je energie nodig hebt! En postief blijven…is wel heel belangrijk denk ik…iedere kans is er 1!!! :-
Rhi, lekker aan het genieten in het huisje? Fijn dat je weer in je schema zit. Dat geeft toch weer een beter gevoel. Geniet lekker deze week!
Jippie om nog even op je vraag terug te komen…de vorige keren heb ik 8 a 9 follikels gehad en 1 x 12 (dat was toen Jorn daaruit is geboren of hoe zeg je dat :roll: ) De emmies waren nooit goed genoeg om in te vriezen, dus de kwaliteit is niet optimaal. Althans dat was bij de 1e en 2e ivf zo voor ons 1e kindje. Nu met de 1e IVF geen enkele embryo en bij de ICSI 3 embryo’s maar die deelde dus niet verder dan 3 en 4 cellig…dus jullie begrijpen dat het nu al heel spannend is of we wel een tp gaan krijgen!!!
Het kan voor mij niet gauw genoeg achter de rug zijn allemaal…maar goed, woensdag dus de fm en dan weten we weer wat meer.
Stappen zaterdag was erg leuk en gezellig, maar ook erg laat…03.30 uur lagen we pas in bed en ben nu dus nog brak…ben het niet meer gewend :mrgreen:
Nu ff snel naar tennisles en dan daarna snel m’n bedje in
Ineke Heel veel succes & sterkte voor morgen! :hug:
hey meiden…
Ik kom morgen even uitgebreider reageren maar wil even Ineke heel veel succes wensen voor morgen.
Ik ken je verhaal niet, maar t woord Oncoloog en Tumor zeggen me genoeg.
Heeel veeeel sterkte :hug: :hug:
tot morgen
Hallo lieve meiden,
Vanochtend dus bij de oncoloog geweest. Hij had verwacht dat hij me weer wat moed in zou moeten praten om met de ivf te gaan starten. Ik gaf echter meteen aan dat ik er mee wilde stoppen en waarom.
Hij was heel lief en begripvol en wanneer we inderdaad die keus maken dan staat hij er ook helemaal achter maar… hij blijft er bij dat het niet nodig is. Zo’n keus heel definitief is. (weten we ook natuurlijk!).
Hij stelde als ‘tussenstap’, voor om weer te gaan opereren en alles weer goed te bekijken. Alle zieke delen goed weg te halen. Mocht er dan toch nog gezond eierstokweefsel over blijven dan dit te laten zitten om toch nog ivf te kunnen doen. Met natuurlijk de mogelijkheid dat we over 1,5 jaar weer in dezelfde situatie zitten.
Volgende week gaat hij ons bellen over wat we uiteindelijk gaan beslissen.
Was ik er zo van overtuigd dat ik wilde stoppen, twijfel ik nu weer volop natuurlijk. Stel dat het er toch nog in zit??
Het idee dat ze weer willen operen biedt mij al wat rust, weg met dat zieke weefsel! maar dan dus nog geen rust. Of het moet tijdens de operatie toch blijken dat alles er te ongezond uit ziet waardoor ze misschien toch alles moeten verwijderen.
Ivf zal ook zoveel onrust oproepen natuurlijk…maar stel dat het toch nog gaat lukken!
Toch nog maar even volhouden? Nog een week de tijd om te beslissen.
(terwijl de zoveelste ongi zich al weer langzaam aan dient).
Maya, lekker skieen! Wij gaan ook een weekendje weg, huisje met sauna, gaat ook goed komen!
Jippie…heel veel sterkte weer deze week! Denk aan je!!
Rest van de meiden, zal binnenkort ook op jullie reageren hoor! Mijn concentratie is nu niet al te best. Gelukkig verder vrij vandaag, morgen een teamdag en de rest van de week ook lekker vrij!
liefs
Ineke