Even een knuffel voor jullie allen!!!
liefs
Ineke
Natascha1975, welkom!
Jippie, wat fijn om te lezen dat het weer iets beter gaat met je… Hier gaat alles goed. Beau is een flink ventje en lacht de hele dag. Het woord huilen komt niet in zijn woordenboek voor.
Channa doet het ook goed en is nog steeds de trotse zus van Beau. Al haar vriendinnen spelen graag hier thuis . En ze kan dan héél goed vertellen hoe het allemaal moet. :roll:
Gabby, wat heerlijk om te horen dat je echo goed was! :dance: Wat een opluchting voor je zeg! Nu lekker in bed kruipen, wanneer dat kan en veel drinken!!! Hopelijk is dat nare gevoel dan snel verdwenen.
Rhiannon, hopelijk mogen julllie snel weer starten.
Rennic, zondag weer starten :thumbup: !
Jippie, fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent. Hoe gaat het nu? Al wat meer energie? En hoe gaat het eigenlijk met je wond? Heb je daar nog last van? Ik hoop echt voor je dat je niet zo heftig op de volgende chemo reageert. Komt er eigenlijk al weer snel aan he? Heftig hoor allemaal. :hug: :hug: :hug: :hug:
Ineke, fijn van je te horen! Hoe is het? :-*
Gabby, wat een goed nieuws! :dance: Fijn joh, dat het nu helemaal op schema ligt. Heb je nog wat gehoord over je overstimulatie?
Rennic, vandaag gaat het dus echt beginnen voor jou. Over 10 dagen eerste fm? zet hem op! :thumbup: :thumbup:
Natascha, welkom hier! Heftig verhaal van je endo. Lijkt me heel vervelend. Maar fijn dat het nu onder controle is. En spannend dat jullie nu voor een tweede gaan. Hopelijk gaat het net zo rap als bij Odin! :thumbup: :thumbup:
Hier gaat het wel ok. Ik werd gisteren volledig verrast door een enorme huilbui. We hadden juist zo’n fijne dag gehad met zijn tweetjes en toch weer dat verdrietige gevoel. Wel goed over gepraat met hubbie en het komt gewoon door enerzijds mijn angst voor wat komen gaat en anderzijds ben ik het zat om steeds maar dat verdriet te moeten voelen. Ik zou zo graag willen dat alles weer normaal was. Maar toen pakte hubbie me heeeeel stevig vast en zei hij: ‘je kan niet vallen hoor, want ik houd je vast.’ En dat vond ik zo lief :inlove: , dat ik toen weer heel hard moest huilen. Maar daarna voelde ik me wel een stuk beter.
liefs maya
Rennic je hoofdpijn al minder of paracetamol nog je beste vriendje? :shifty:
Jippie fijn dat het wat beter gaat meis!
Maya lieve mannen zijn fijn :inlove: mijne was vandaag even minder lief maar ja stress van het werk mee naar huis nemen is niet tof en ik wordt dan blijkbaar zijn uitlaatklepje…sjucht
Gabby goed meis!! Kun en durf je al meer te genieten? :-*
Euhm ik vergeet nog van alles ongetwijfeld…oh ja welkom Natas! Zou heerlijk zijn als het ditmaal net zo snel gaat als het bij Odin ging zeg! En fijn dat je endo nog zo mooi rustig is. :thumbup: Succes!
Hier begint het weer te kriebelen. Wil graaaaag starten, maar ja afwachten is het devies en ik weet pas weer meer als ik ongi ben geworden en een echo heb gehad. Soms is het wachten bagger. Probeer me maar af te leiden, speel teveel spelletjes online (kaartverslaafd gni gni maar geen gokken hoor ) beetje op de DS en boeken. Ben een te idioot boek aan het lezen over een seriemoordenaarsclub. Hilarisch dat leidt wel af. Gekke is altijd dat het ‘achteraf’ meevalt al dat wachten, daar houd ik me maar een beetje aan vast. Ow en vandaag al mijn zwangerschapskleren opgeruimd. Er slingerde het een en ander nog door de kast etc. Het zit nu netjes in dozen zodat het fris en schoon blijft. Kan niet wachten tot ik het weer mag uitpakken…beter dan welk kerstpakket dan ook.
Gabby: top zeg!!!Balen wel dat je lichte overstimulatie hebt, Dat gaat gelukkig wel weer over.
Natasja: welkom hier!
Rhiannon: achteraf valt het wachten wel mee ja, maar dat is toch vooral als je ook resultaat hebt… anders lijkt het wel extra lang geworden… vind ik altijd dan.
Maya: super dat jullie er samen zo goed over kunnen praten. Samen moet je het toch doen. Ik hoop voor je dat je verdriet binnenkort een grote roze wolk mag worden!
Jippie: ben ook benieuwd hoe je je nu voelt. En inderdaad, hoe gaat het met je wond? Geneest die wel goed? Kan me voorstellen dat dat wat langzamer zou gaan door de chemo. Of is dat raar gedacht?
Rennic: spannend zeg, dat het nu echt gaat beginnen. Hopen op mooie follikels!
Mloeska: 12 weken voorbij, super zeg!
Hier gaat het goed. R&R zijn echt 2 heerlijke kindjes, kan niet anders zeggen. Slapen makkelijk, eten goed, groeien daarom ook goed en zijn eigenlijk altijd vrolijk. Hun ontwikkeling gaat ook als een razende. Ze zijn ook alweer 7 maanden… dat gaat pas snel… pfff, nog even en ze vieren hun eerste verjaardag al… Zo lang als de 4 jaar voor hen duurde, zo snel gaat het nu. (terwijl het toen veel sneller mocht en ik nu overal langer van wil kunnen genieten )
:hug: en :-* voor iedereen!
He meiden, rustig hier
Maya fijn dat je een uitlaatklep hebt en dan zo’n lieve man
Ik hoop dat voor jouw alles op een plek gaat vallen en dat je straks plotselinge huilbuien krijgt door de hormonsters :mrgreen:
Rhi, tja dat wachten wachten wachten…ik hoop voor je dat je de doos weer snel mag uitpakken :mrgreen:
Jippie, hoe gaat het meis? Ik hoop zo dat je het een beetje kan handlen?! :-* Hoe is het met je kleine meid?
Hier gaat het eigenlijk heel goed! Ik voel me goed en zit ook goed in mijn vel. Hoofdpijn is gelukkig weer weg en ik ben heel positief en optimistisch en voel me energiek! Dit heb ik lang niet meer zo gehad, dus ben heel blij. Sinds gisteren de Gonal de bij…pffoee weer een spuit vol zeg! Dat is wel weer ff wat, maar tot nu toe gaat het prikken goed. Nog weinig blauwe plekjes.
Ik hoop dat ik dit gevoel kan vasthouden Zal wel fijn zijn.
Ik ga nu ff een potje tennissen (trainen) en dan vroeg naar bedje, want morgen is er weer een werkdag!
Fijne avond!
Gabby Gefeliciteerd met je goede echo! Fijn dat alles er zo goed uit ziet.
Wanneer heb je weer een echo? Nu lekker genieten!
Rennic Fijn dat je zo positief gestemd bent en je zo goed voelt. Hopelijk is dat een goed voorteken voor de komende weken & maanden! Heb je over een week de eerste fm? Hebben jullie van tevoren nog een zaadonderzoek gehad of gaan ze ervanuit dat dat weer helemaal goed is na de koorts van een paar maanden geleden?
Angelbaby Het gaat inderdaad snel, hè? Als je in de mm zit, gaat de tijd zo vreselijk langzaam en ben je alleen maar met je kinderwens bezig. Als je eenmaal een kindje hebt, vliegen de maanden en jaren om. Onze meid wordt in maart alweer 2! Niks geen baby meer, hoor! Geniet van je twee prachtige mannen!
Rhiannon Ik kan me helemaal voorstellen dat je weer wilt beginnen, zelfs ik heb dat! Wachten is helemaal niks en dan kom je geen stap dichterbij een kindje. Als de uitgangsecho er goed uitziet, mag je de volgende cyclus van start? Hopelijk mag je je kerstpakket dit jaar vervroegd uitpakken!
Maya Juist als je een hele leuke dag hebt gehad, besef je je ineens dat er een kindje mist. Het had nog veel leuker kunnen zijn met een kindje erbij, dus dat voelt op zo’n moment als een enorm gemis. Ik herken dat wel heel erg. En dan de spanningen er nog eens bij mbt de komende behandeling. Heel logisch allemaal! Voel je je nu weer wat beter?
Natascha Ik heb je nog niet toegevoegd aan de lijst, maar dat ga ik zo snel mogelijk doen.
Corien Hoe gaat het met jou?
Hier gaat het wel redelijk. Lichamelijk gezien ben ik redelijk goed opgekrabbeld. Gelukkig niet meer zo benauwd en licht in mijn hoofd. Wel erg moe, totaal geen energie. Maar dat is een bekende bijwerking van de chemo, dat zal de komende maanden wel zo blijven. Geestelijk gezien merk ik dat nu pas het besef komt dat je zo ziek bent. Bepaalde angsten en onzekerheden komen weer boven. Maar je wordt er ook knetterhard mee geconfronteerd door de chemo en het ziek worden. Mijn haar begint nu ook uit te vallen, dus dat zal er eind deze week wel af moeten, ben ik bang… Ook behoorlijk heftig. Toch weer een stuk van jezelf wat je verliest. De wonden zijn helemaal dicht, maar het is nu nog wel heel erg lelijk. De littekens zijn paars, rood, bruin. Na verloop van tijd gaat dat lichter worden, hoop ik. Volgende week donderdag de tweede chemo, dus dat schiet ook alweer op. :?
hey meiden…
Jippie, lijkt me idd erg confronterend allemaal, nu je je ziek voelt door de chemo wordt t allemaal realistischer he, voorheen kreeg je de diagnose kanker en wist je dat t ernstig was, maar je voelde je je niet ziek.
Ik ben wel blij dat je weer wat opgekrabbeld bent.
Je haren verliezen lijkt me ook erg moeilijk.
Wat ga je doen? Ga je een doekje dragen of een pruik?
Wanneer krijg je je volgende chemo?
:hug: :hug: :hug:
Rennic wat fijn dat je je goed voelt,hopelijk blijf je je zo voelen.
Super ook dat het prikken goed gaat!!!
Klinkt allemaal goed hoor!!!
Angelbaby: de tijd met de kindjes vliegt idd om, dat merk ik nu ook, sjemig de maanden vliegen om.
In mei wordt Odin alweer 2, waat blijft de tijd :think:
Heerlijk dat je ventjes het zo goed doen :thumbup:
Heb je toendertijd 2 emmy’s geplaatst gekregen???
Rhiannon: wachten valt soms zwaar he, tuurlijk denk je achteraf ach zolang was t niet, maar als je er middenin zit lijken de dagen wel voorbij te kruipen.
Ik begrijp dat je een Ma gehad hebt? meid wat vreselijk :hug:
Ik hoop echt dat strx alles in orde is en je weer snel kunt starten, kun je in elk geval dan weer die kleding tevoorschijn halen :mrgreen:
Maya wat een ontzettende lieve woorden van je man.
Zo’n huilbui kan zo plots komen he, fijn dat er dan zo’n lieverd bij je is
die zijn armen om je heen legt.:hug:
Ik ga vanaf volgende week 2x per week begeleidend sporten doen.
Ik heb nog steeds last van mijn bekken/rug door de eerste zwangerschap.
Dus we gaan heel hard werken aan de spiertjes etc etc…vooral omdat we dit jaar voor een 2de willen gaan.
ben soms wel huiverig hoor wat t dan met mijn lichaam gaat doen, mahja dat ondervinden we dan wel.
Fijn is wel dat de therapeuten me dan zullen begeleiden dmv zwangerschapssporten etc.
Fijne avond allemaal
Rennic fijn dat het zo goed gaat! Goed humeur goeie eitjes :mrgreen: :thumbup:
Jippie balen dat je haren al zo snel uitvallen. Maar je kersverse kapsel is al klaar toch? Oh men mijn slechtste kant komt boven maar ik moet er gelijk aan denken dat het goddank niet meer zooo hard vriest :o aan de andere kant, is er kans dat je pruik gaat kriebelen en je hoofdhuid daar eerst aan moet ‘wennen’? Ik hoop het niet nog anderhalve week toch voor je tweede kuur? Duimen draaien hier iig nonstop dat de chemo zijn werk doet! :-* En dat je genoeg positieve gevoelens overhoudt om erdoor te komen, anders hier een voorraadje komen halen hoor!
Natascha yeps beide cryo pogingen zijn eigenlijk misgegaan. Bij beide een positieve test, de eerste keer ging al snel mis (kort na de test) ditmaal wilde de miskraam dus niet doorzetten en heb ik bijna 2 weken mogen geloven in een goeie zwangerschap. Voor nu houd ik de moed maar in de verse emmies. Die hebben allang bewezen het toch echt beter te doen. Helemaal omdat we die ook per 2 terugplaatsen. Ze lijken elkaar altijd wat te helpen of zo. Misschien dat daarom soms de dagen ook zo langzaam lijken te gaan de hoop dat de volgende verse poging goed gaat is groot. Gelukkig gaan sommige dagen ook wel snel. Manlief speelt met de gedachte er even tussenuit te gaan en ik hoop dat hij dat ook wil doorzetten. Of een lang weekend of een midweek (laatste heeft de voorkeur is voordeliger dubbelop). Zijn we eigenlijk allemaal wel aan toe maar hij vooral. Zou fijn zijn om met een lekker humeur te beginnen.
Zo mijn bedje even opzoeken. Morgen geen plannen op de agenda staan. Even een boodschapje doen voor het avondeten maar verder lekker thuis. Vond het wandelen in de sneeuw toch meer sfeervol. :mrgreen: Al ben ik ook blij dat het weg is hoor, dat gesmeer met de auto en natte kinderwagens blegh. De lente mag langzaamaan wel van start gaan. :silenced:
Dames welterusten allemaal!
Zie je wel vergeet weer wat gni gni. Met kids gaat de tijd idd sneller! Soms vraag ik me zelfs af waar de maanden gebleven zijn. En Casper groeit ook zo razendsnel…pffff. Sommige momenten mag dan de tijd wel heeeel eventjes stilstaan :inlove:
Rhiannon Naar mijn weten hoeft je hoofdhuid eerst niet te wennen aan een pruik en kriebelt het niet. Op zich ben ik juist wel blij dat het in de winter valt, want het lijkt me geen pretje om een pruik te moeten dragen bij zomerse temperaturen. Je hebt toch iets extra’s op je hoofd, wat warmte vasthoudt. En ik heb het al zo snel warm. Als de laatste kuur eind april is, dan zou mijn haar eind mei weer beginnen te groeien. Het groeit ongeveer een cm per maand, dus in de zomer zou ik mijn eigen haar weer hebben, al is het dan nog wel erg kort. Tegen die tijd maar een leuk kapsel bedenken, ik wil geen stekeltjes! :roll:
Daar zeg je idd wat! Het is toch warm idd. Hopen dat je haren sneller dan verwacht weer groeien! Ze komen toch zachter terug? Dus wie weet vallen de stekeltjes wel gelijk weer plat. Kun je de pruik ook eventjes over je eerste nieuwe haren dragen? Zou fijn zijn als dat nog even kan tot je tevreden bent met je nieuwe lengte. :thumbup:
Gaaaaap pfff gisteren weer moeite met in slaap komen. Vandaag maar even ietsje meer naar buiten want gisteren helemaal niet buiten geweest dus dat zal het wel zijn geweest. Of anders is het toch PMS al zegt mijn huid dat dat niet zo is die gedraagt zich alsof mijn eisprong eraan komt (heb een probleemhuid met wondjes die maar niet helen behalve als mijn eisprong eraan komt dan wordt dat ineens minder :wall: ) als ik eind van de maand nog niet menstrueer bel ik echt het ziekenhuis voor een nieuwe echo.
Rhiannon Als je haar na chemo terugkomt, zijn het heel vaak krullen en is je haarkleur ook anders (zit minder pigment in). De krullen zijn bij de meesten niet blijvend en je eigen haarkleur komt na verloop van tijd weer terug. Ik heb normaal van mezelf slagen, nu is het juist helemaal steil. Je kunt de pruik over je eigen (korte) haar heen dragen, het ademt en het houdt je eigen haargroei niet tegen. Het advies is om de pruik wat korter te laten knippen als je de laatste kuur gehad hebt, en dan ondertussen je eigen haar terug laten groeien. Dan is de overstap qua haarlengte niet zo groot als je hem af doet.
Balen dat je zo moeilijk in slaap komt. Naar buiten gaan wil inderdaad wel eens helpen, beetje frisse lucht binnen krijgen. Ik hoop dat je cyclus snel op regel is en dat jullie dan weer van start kunnen.
hier snel weer een update van mij.
Vorige week woensdag de punctie gehad en wel 7 eitjes. Daarvan waren er 5 goed.waarvan er 3 zijn bevrucht. Afgelopen vrijdag hebben wij terug plaatsing gehad van 2… We zitten nu druk in de wachtweken… spannend…
jippie:
wat goed om te horen dat het weer wat beter met je gaat en hopelijk heb je minder last van de komende chemo… ik wens je veel sterkte… :-* :hug:
mloeska:
gefeliciteerd met je 12 weken grens… superrr… op naar de 20
gabby:
mooi om te horen dat het allemaal goed gaat. ik kan me indenken dat je er pas van kan genieten als je over de 13 weken zit.en al helemaal als het er is… ik hoop voor je dat de dagen om vliegen…
alle anderen wil ik veel succes wensen…en hoop dat alle wensen worden vervuld…
veel liefs knuffeltje
Knuffeltje, heel veel succes!! Hopelijk blijven ze plakken: !!!
Knuffeltje: heel veel succes tijdens deze wachtweken!!! Ik hoop op een positieve test over 2 weken!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jippie: mijn tante heeft haar pruik ook nog opgehad toen haar haar alweer groeide. Toch vond ik het er als ze hem niet op had met dat korte haar ook goed uit zien. Het heeft inderdaad niet als stekeltjes gestaan. Dat haar komt ook weer terug hè. Laat je het scheren? Dat had zij wel gedaan. Mijn nichtje ook trouwens.
Rhiannon: balen dat je slecht slaapt.
Natascha: wij hebben inderdaad 2 embryo’s terug laten plaatsen. Een A en een C. We denken zelf ook te weten wie wie is. Een C moet tenslotte harder vechten om in te nestelen. We hebben 1 vechter en 1 die ervanuit gaat dat het wel naar hem komt (zoals bijna niet uit de fles drinken… je krijgt het daarna toch door de sonde :roll: en een die al om rolde in de couveuse)
Toen ik ze terug geplaatst kreeg wist ik ook dat dit de poging ging worden. De C zou innestelen, omdat dat een vechter is en de A zou dan denken. “ja als die C het doet, dan ik ook! Kan niet achter blijven” Zo hebben we het toen meteen gezegd en nu liggen ze hier. Achteraf maf dat je dat zo tegen elkaar zegt om elkaars hoop hoog te houden en het blijkt dan nog gelukt te zijn ook.
Knuffeltje succes! Hopelijk duren je wachtweken voor je gevoel straks niet te lang, daarna heb je nog 8 maanden ‘wachten’ voor de boeg maar die zijn al beter! :thumbup:
Jippie whoo krullen. Moet je ook maar net willen hebben. Heeft je meisje ze ook? Klinkt banaal misschien allerlei gedoe rondom je haar, maar het is ook zooo belangrijk dat je je goed in je ‘nieuwe’ vel voelt.
Angelbaby mooi toch hoe het gegaan is bij de TP van jullie wonderen! :inlove: En erg grappig dat je ze zelfs nu nog uit elkaar kunt houden hihi. En ze zijn welliswaar tweeling in de zin dat ze tegelijk gegroeit zijn in je buik maar blijven 2-eiig dus echt helemaal individuutjes. En ze zijn ook nog eens leuk gelukt
Hier overigens een kleine yessss. We gaan maandag lekker even een midweekje ertussenuit! :dance: Even niets aan ons hoofd, lekker zwemmen met Casper, verstand op 0 etc. Kan betekenen dat we ‘pas’ de volgende ronde voor een nieuwe poging kunnen gaan maar we hebben dit even zoooveel meer nodig. Superaanbieding waar we gebruik van konden maken dus nog lekker voordelig ook. Nu nog even een sms eruit sturen of vrienden van ons poezebeestje wat eten willen brengen in de avond. Meestal geen probleem wij doen nl ook voor hun de opvang van hondebeestje (euhm lab dus best groot hihi) als ze op vakantie gaan. Zo zijn we elkaars ‘beestjeshotel’ :mrgreen: heeft poezebeest ook gelijk een beetje rust zonder rondhopsende peuter. Oeh heb er zooo’n zin in wil al bijna gelijk gaan inpakken, zwemspullen etc. 8) lekker houthaardje daar gourmetstel mee. Ik zie het wel zitten. Wed dat ik dan ook door alle heerlijke frisse lucht en het zwemmen als een blok kan slapen. :lol:
Angelbaby Ik had ook een heel erg goed gevoel over de ICSI, waarmee we zwanger van onze meid zijn geworden. Van tevoren had ik dat al en tijdens de behandeling ook. Een soort voorgevoel en dat is gelukkig uitgekomen. En op een of andere manier wist ik deze keer van tevoren dat de cryo-terugplaatsing in november niet zou doorgaan. Dat gevoel had ik al, voordat ik wist dat ik ziek ben. Zulk soort dingen heb ik wel veel vaker. Ik kan soms beter op mijn intuitie vertrouwen dan op artsen.
Knuffeltje Dus je zit alweer in de wachtweken! Hopelijk blijft er tenminste één embryootje plakken voor de komende 38 weken! Hoe gaat het nu met je vader?
Rhiannon Fijn er een midweek uit, goed zeg! Geniet ervan, meis…
Dat hebben jullie wel verdiend!
Hoe is het met alle andere meiden?
Vanavond gaat mijn haar eraf, ik heb geen keus meer. Begin van de week begon ik al wat meer haren te verliezen, nu kan ik er echt flinke plukken uit trekken. Je hoeft je hoofd maar te bewegen en je verliest haar, je kleding zit eronder, je hebt het om je vingers, het ligt overal. Ik kan het nog wel een dag rekken, maar dan word ik morgenochtend wakker met kale plekken. Dus dan vanavond maar. Zal wel emotioneel worden, toch weer een flinke confrontatie…
Oh Jippie, ik kan wel zeggen doe wat voor jou het beste voelt maar zoiets voelt nooit goed. :hug:
Had je het al lang? Dat je er bv straks een vlechtje in kunt leggen en het kunt bewaren of ben je ook meer iemand van; hoppa de kliko er mee in?
Sterkte vanaaf en ook morgenvroeg die eerste keer weer in de spiegel kijken is niet makkelijk. Je kunt nog zoveel kracht hebben maar ik wens je er nog minstens zoveel bij voor de komende tijd! :-*
Komt iemand het aan huis doen, of scheren jullie het zelf? Mijn tante zei dat ze het heel vervelend en raar vond, maar liever dat dan steeds die plukken. Je kiest inderdaad tussen dingen die je allemaal niet wilt, maar dat steeds de minst erge… Blijft gewoon allemaal ****
Volgende week alweer de volgende kuur zeg!
Knuffeltje :thumbup: :thumbup: :thumbup:
rennic: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En voor iedereen hier :hug: + :-