Meiden een heel mooi nieuw jaar en Jippie morgen begint het toch? Succes!!! :-*
Rhiannon Hoe gaat het nu met je? Heb je nog bloedverlies, of is dat inmiddels gestopt?
Wanneer moet je weer voor een controle-echo?
Joehooeee, waar is iedereen? Rustig hier…
Ik heb morgen de eerste chemokuur. Zie er erg tegenop, zo geen zin in.
En daarna lekker ziek worden, maar we gaan ervanuit dat de chemo het gewenste effect heeft!
Amper nog hoor Jippie. De 11e gaan we weer even kijken. Donderdag inhaalactie prik voor Casper dus deze maand vermoed ik gaat voor ons snel voorbij.
Maf he zo hoop je bijna dat je misselijk mag worden vanwege een zwangerschap en nu ga je het mss worden om jezelf een nieuw begin te geven. Ik hoop dat het je mee gaat vallen :-
Heb zelf weer wat energie. Denk erover een beginnetje te maken met het opruimen van babykleding. Voor de kerst hadden we al de box naar zolder gedaan. Vreemde mijlpaal want hij is echt al tijden baby-af en oh zo dreumes. Gets wat vliegt de tijd soms toch. Nu gaan we ons dit jaar ook tegelijk maar richten op een nieuwe keuken en we willen eigenlijk ook wel erg graag een houtkachel. Zoveel wensen maar ja we moeten ook wensen hebben waarbij we de mogelijkheid hebben om het zelf te verwezelijken. Door stugge inzet en met euro’s ipv doktoren. Leek ons althans wel een gezond en prettig begin van het nieuwe jaar! 30 april is hier in de straat altijd een grote rommelmarkt dus daar gaan we zeker ons best voor doen! Hoppa alles onder de carport en de euries naar een nieuwe keuken of kachel!
En ook een goed voornemen voor vandaag ik ga eens lunchen Casper zal zo wel wakker worden dus we gaan lekker een tosti eten! :drool:
Heb jij trouwens nog een speciaal maal uitgezocht voor vanavond Jippie? Zo ja dan hoop ik dat alles gelukt is en dat het genieten is! Zal extra aan je denken morgen :-
Jippie, heel veel sterkte morgen!!! Het begin van een heel zwaar traject voor jullie, maar ook het begin van genezing. :-* Hoe laat moet je daarheen? en kun je daarna meteen weer naar huis? :hug: :hug: :hug: :hug:
Rhiannon, goede voornemens allemaal! Inderdaad wel fijn om wat dingen te plannen die je ook echt zelf in de hand hebt. Hoop voor je dat je bm zich nog verder ‘opschoont’ deze week. :thumbup: :thumbup:
Ik begin vandaag weer met de pil. Ben het nieuwe jaar namelijk ongi begonnen. Man, het lijkt wel of dat steeds heftiger wordt. Ik loop de laatste tijd steeds twee hele dagen op paracetamol en dan kan ik soms nog alleen maar op de bank liggen. Echt irritant. Nou ja, hopelijk ben ik er voorlopig vanaf… Nog een keer ongi als ik straks van de pil op de deca overga, maar dat zal wel niet zo’n hevige worden. Verder voel ik me een stuk beter nu het januari is. Hoezo psychisch?.. :?
liefs maya
De allerbeste wensen voor iedereen en dat ieders wens maar mag uitkomen!!
Wij zijn vandaag naar de kliniek geweest voor de evaluatie. De arts denkt toch dat er wel iets is geweest omdat de menstruatie erg lang op zich liet wachten. Daar kopen we niets voor, dat realiseert hij zich ook wel. Maar feit blijft dat alle omstandigheden voor ons wel gunstig zijn. Alles functioneert verder prima. De kwaliteit van de bevruchte eitjes is ook uitmuntend zei hij.
Voor de buitenwereld hebben wij wel besloten de volgende ronde stil te houden. Ik moet zeggen dat mij dat nog het zwaarts is gevallen de afgelopen weken, dat iedereen nieuwsgierig was, hoe het ging en of we al wat wisten. Maar vooral dat je dan moet vertellen dat je alsnog ongi bent geworden. Dus we hebben nu iedereen verteld dat we hebben besloten even rust te nemen, maar vandaag met de kliniek wel besproken door te gaan.
Ik moet nu eerst de volgende ongi afwachten en dan mag ik op dag 3 met clomid beginnen; de arts wil namelijk tegelijk met de tp van de bevroren embryo ook een IUI tegelijk doen om de kansen te vergroten, dat zal dus rond half februari ongeveer zijn.
Pfff. wat een update weer…
Hoe is het verder met iedereen?
Gabby alles nog goed?
Jippie Jij veel sterkte de komende tijd!
en verder alle anderen ook veel suc6!
UIteraard ook iedereen de allerbeste wensen voor 2010!
Jippie heel veel succes morgen met de 1e chemo! Hopelijk valt het je mee. Dikke kus :-*
Rhi, dus toch ook ff een pauze inlassen? Of gaan jullie nog wel door voor een brusje? Maar je hebt gelijk om ook ff leuke dingen te plannen!
Corien, tja dat gevoel is inderdaad dubbel. Je wilt het wel delen met vrienden en familie, maar aan de andere kant is het ook vermoeiend en wil je het er niet constant over hebben…
Begrijp het heel goed dat je nu besluit om het nu stil te houden, wij wilden dat ook…maar ik ben daar niet zo goed in :mrgreen: :roll:
Wat goed trouwens om iui te doen gelijk met de cryo! Nog nooit gehoord, maar klinkt goed.
Gabby hoe is het met jouw? Op naar de echo?
Maya, de 1e stap weer gezet! Positief erin gaan is al een goed begin!
Succes maar weer he!
Ik ga woensdag weer met de Lucrin beginnen, dus het echte werk gaat weer beginnen
Hoi meiden even een snel berichtje van hier. Ik heb een griepje dus voel me flink beroerd.
Voor iedereen de beste wensen voor 2010. Dat alle dromen mogen uitkomen. :-*
Jippie,
Sterkte morgen :hug:
Hoi lieverds,
Hier alles rustig… ik hoop echt dat de tijd vliegt want ben mega-angstig en onzeker dat het niet goed gaat… maar wil ook positief blijven en genieten…en die combi wil nog niet echt! De 25e ga ik naar de VK en de 26e naar de gyn van het ZH. Vrijdag komt MvM… toch maar doen he? (nog soort van traumaatje van vorige keer dat ik enthousiast ging plassen en op een gegeven moment alleen maar bloed plaste, de kannen maar terug bracht en later de miskraam kreeg)… Maar ja wil toch iets terug doneren… kan in ieder geval proberen, stoppen kan altijd nog.
@Corien… ik begrijp je besluit om het nu stil te houden volkomen. Heb ik immers de tweede keer ook gedaan… toch wel relaxter, ook al is iedereen lief en leeft met je mee… Het is gewoon fijn om het met zijn tweeen te doen! En je bijzonder IUI en Cryo… Of bedoelen ze niet een IUI als een Cryo niet lukt ofzo? Dan heb je niet voor niets ge-Clomid bv?
@Jippie… ik ga keihard aan je denken, succes!
@Rhiannon… fijn dat je weer met een beetje nieuwe energie het nieuwe jaar ingaat. Goed om te horen.
@Maya… echt een frisse start dus. Ik geloof dat iedereen ook idd blij is met januari… een fijn gevoel ja! Maak er gebruik van en zet hem op!
Ik duim voort voor alle lieve meiden hier!
jippie, heel veel succes en sterkte vandaag!
Jippie: succes vandaag!!! :hug:
Gabby: super dat je toch weer mee gaat doen aan mvm. hoop voor je dat je het nu gewoon vol kan maken, die weken.
Jippie,
Meis een beetje laat maar ik hoop dat alles goed is gegaan en dat het een beetje meegevallen is (in zoverre dat kan).
Heel veel sterkte en rust maar lekker uit…
De gedachte om de IUI samen met de cryo te doen is idd; mocht de cryo niet goed ontdooien dan hebben we die maand in ieder geval een IUI poging gedaan. En lukt de cryo wel dan heb je ongeveer CD 14 de IUI en CD 17 a 18 de TP. Met uiteraard dan kans op meerling, maar dat is allemaal prima, hahaha
Jippie hoe is het gegaan gisteren?? :hug: :hug: :hug:
Jippie: denk aan je! Hopelijk valt het misselijk zijn mee! :hug:
Natuurlijk voor alle anderen ook :thumbup: :thumbup: :thumbup: :hug:
iedereen nog de beste wensen!!!
En dat er maar heel veel babietjes geboren mogen worden!!!
Denk aan jullie!!
Jippie, ik denk aan je :-* Je zal je wel beroerd voelen nu, maar ik hoop natuurlijk dat de bijwerkingen meevallen. volhouden he! Je bent een kanjer!:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Corien, fijn dat ze de cryo en IUI kunnen gaan combineren. Ik snap wel dat je het stil wilt houden. Ik ben daar tegenwoordig ook veel terughoudender in hoewel ik het wel altijd met een paar mensen ‘dichtbij’ deel waar ik veel steun aan heb. De eerste keer moest ik op mijn werk letterlijk de kamers langs om te vertellen dat ik toch ongi was geworden, echt niet leuk! dus dat doen we dan maar gewoon niet meer:)
Gabby, goed dat je ondanks je onzekerheid toch mee gaat doen met MvM. Duurt nog best lang he tot de 25ste… Kun je niet eerder een echo krijgen? Sterkte met wachten in ieder geval. :hug:
Rennic, vandaag de eerste spuit erin. Zet hem op!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Rhiannon, hoe is het met jou?
Gisteren had ik echt een onwijze hoofdpijnaanval, echt niet leuk. Komt dan denk ik toch van de pil. Ik heb wel vaker last van hoofdpijn bij ‘onnatuurlijke’ hormoonwisselingen. Vandaag voel ik me gelukkig alweer een stuk beter. Ben wel moe, maar dat komt gewoon omdat ik weer moet wennen aan het vroege opstaan. En dan nog in de ochtendschemer naar het werk fietsen. Blll, niks voor mij.
liefs maya
Hoi meiden,
Hieronder even een stukje wat ik van mijn eigen topic gekopieerd heb.
De eerste chemo is achter de rug, kunnen we beginnen met aftellen! Het ging op zich wel. Wel behoorlijk confronterend om daar voor de eerste keer te zitten, niet niks om mee te maken. Met mij waren er twee andere vrouwen voor de eerste keer. De een begint de huilen, dus dan doet de rest maar mee. Heel begrijpelijk allemaal, op zich een fijn gevoel dat je elkaar precies begrijpt. Het infuus duurde in totaal 1,5 u, dat was wel te doen. Al tijdens het infuus begon ik misselijk te worden. Nu nog steeds en dat zal de komende week wel zo blijven. Verder hoofdpijn en een ontzettend vieze smaak in mijn mond. Ik heb wel medicijnen gekregen om de bijwerkingen zoveel mogelijk tegen te gaan, dus hopelijk wordt het niet al te erg. Over ruim drie weken de tweede kuur.
Wat heb ik een beroerde nacht achter de rug… Gisteravond rond een uur of 20 werd ik echt ontzettend misselijk. Ik ben maar naar bed gegaan en heb twee uurtjes geslapen. Daarna de hele nacht niet meer: misselijk, duizelig, hartkloppingen, het zweet gutste van je lichaam af, het ene moment het koud hebben en het andere moment snikheet, trillende armen en benen. Je voelt echt dat je lichaam in gevecht is. Gelukkig vanochtend eindelijk in slaap gevallen en nog redelijk geslapen. Onze meid heeft vannacht bij opa en oma geslapen, dus ik kan het rustig aan doen. Hub haalt haar vanmiddag weer op, als hij rond een uur of 15 van zijn werk komt.
Gelukkig gaat het vandaag een stuk beter. Ik ben eigenlijk niet meer misselijk, wel wat licht in mijn hoofd, rillerig en je bent er echt niet bij. Ik wilde de hagelslag al in de thee doen en je staat constant voor de verkeerde kast of je bent vergeten wat je wilde doen. Je merkt toch dat het een behoorlijke aanslag op je lichaam maakt. Maar rustig aan de komende dagen!
Maya Vervelend dat je zo’n hoofdpijn hebt. Ik heb dat inderdaad ook vaak bij hormoonwisselingen en het gebruik van de pil of Lucrin. Hoe lang moet je de pil slikken? Rustig aan, hoor! Ik wil je trouwens nog bedanken voor het openen van mijn topic bij Arm om je schouders. Ik had voor mezelf nooit een topic geopend, maar ik krijg er heel veel steun en ik kan er mijn ei kwijt en updates plaatsen. Dus ik vind het wel heel fijn dat je dat gedaan hebt! :-*
Corien Mag ik vragen waar je onder behandeling bent? IUI samen met een cryo-terugplaatsing doen ze niet in zoveel ziekenhuizen, ik ken het alleen van een privékliniek hier in de buurt. Op zich wel een goed idee, dan heb je een dubbele kans op slagen!
Rhiannon Hoe gaat het nu met je? Maandag pas weer voor een echo, toch?
Als alles dan goed is, wanneer zou je dan van start mogen voor de IVF?
Rennic Vandaag de eerste spuit erin? Zet 'em op, meid!
Gabby Spannend, wat duurt het nog lang voordat je je eerste echo hebt! In ons ziekenhuis heb je die met 7 weken. Hopelijk een mooi beebje in de maak!
Angelbaby Lief dat je hier meekletst en zo meeleeft!
En dat geldt natuurlijk ook voor Dores en alle anderen!
Nikita Kus voor jullie allemaal!
Malky Spannend dat jullie binnenkort ook weer gaan beginnen. Groot gelijk, hoor. Je weet nooit hoe lang het deze keer gaat duren. Wij zijn weer begonnen toen onze meid bijna 10 maanden was.
Purpled Hoe gaat het nu met jullie meid? Al een beetje gewend dat het gips eraf is en ze verder niet zoveel nog mag? Wanneer mag ze weer beginnen met lopen? En hoe gaat het met jou en je hub? Wel heel erg intensief allemaal.
Liefs voor jullie allemaal!
Wow Jippie dat klingt weer heftig genoeg :? :? :?
Maar wat ben je ontzettend sterk…je hebt altijd voor iedereen een lief bemoedigend woordje.
De 1e heb je gehad doe rustig aan en hopelijk hersteld je lichaam snel. Dikke :-*
Hier zit inderdaad de 1e spuit er weer in. Ging goed, maar is wel weer ff wennen :silenced:
jippie wat een heftige ervaring joh, heel veel sterkte!
Wij zijn bij de Geertgenkliniek in Elsendorp. We komen zelf uit de randstad maar in het zh konden we niet verder ivm mijn bmi. via via zijn we bij de geertgen terecht gekomen.
Spannend Rennic de eerste spuit weer gehad! Succes!
Jippie heftig meis, ik hoop dat de volgende meevalt. En fijn dat jullie meisje opgevangen is, hoef je je niet extra zorgen te maken. Nu 3 weken bijkomen en rustig aandoen, ook van hier ontzettend succes! :-*
Ik sta eigenlijk ook wel te trappelen om weer te starten. Verder gaat het eigenlijk wel lekker hier. Heb mijn gedachten verzet door te puzzelen (legpuzzel) beetje thuis bezig te zijn, gisteren Casper zijn BMR gehad, de dag daarvoor met een vriendin wezen winkelen en teveel uitgegeven. Maaaar heb nu een budget voor de week en dat gaat eigenlijk best goed! Heb voor vandaag en morgen het eten al in huis en heb zelfs nog centjes over. :dance: Hopelijk wordt dat een trend voor het nieuwe jaar want die keuken kost bakken maar we willen het zoooo graag dit jaar voor elkaar hebben. :shifty: