Even een vraagje aan de dames die het lange protocol hebben gedaan:
Ik ben gisteren (3 jan) begonnen met het spuiten van Lucrin. Ik moet de pil nemen tot dinsdag (6 jan) en daar dan mee stoppen. Word ik dan aan het eind van de week ook ongi, of wordt dat tegengehouden door de Lucrin?
Normaal moest ik op cyclusdag 1-2 met Lucrin beginnen en dan vanaf dag 2-3 de Puregon erbij spuiten.
Dus dan was je aan het begin van het traject ongi en verder niet.
Jippie,
Spannend dat je weer bent begonnen!!
Ik heb geen ervaring met het lange protocol. Wat ik moest doen was eerst 3 maanden Lucrin gebruiken en dan gaan spuiten met de gonal F en decapeptyl.
Door die Lucrin werd ik idd niet ongesteld, maar werd het juist platgegooid. Lucrin gebruikte ik ook om alles tot rust te laten komen en daardoor kwam ik ook tijdelijk in een soort overgang. Maar dit gebruikte ik ook doordat ik endometriose heb.
Maar denk niet echt dat dit overeenkomt :? sorry…
Heel veel succes in ieder geval!! Ik duim voor je!
liefs Karin
Karin Het is inderdaad niet helemaal hetzelfde. De Lucrin heeft in dit geval wel dezelfde soort werking, net als met Decapeptyl. Het legt wel je eigen lichaam stil, maar je komt niet echt in een soort overgang, omdat het maar een paar weken is. Omdat ik stop met de pil, zou ik in principe ongesteld moeten worden na een paar dagen. Maar ik weet dus niet of de Lucrin/Deca die ongi tegenhoudt, als je dat al aan het spuiten bent…
Verder alles goed met je? Verloopt alles naar wens met je zwangerschap?
Ja alles gaat goed hier! Al weer ruim 14 weken! Gaat nu toch wel hard als ik achteraf kijk
Bij deca word je gewoon ongesteld, dus dat zal bij Lucrin dan ook wel gewoon zijn.
hoi meiden
ik weet niet of jullie mij nog kennen maar, ik heb floortje via ivf gekregen en daarvoor 5x iui en wat zie ik vanmorgen op een test verschijnen een kruis, wie had dat nog gedacht na die hele mallemolen…
dikke kus
wowie spontane zwangerschap??
gefeliciteerd meid!!!
Ben je nu ineens spontaan zwanger, Sien? Jeetje, wat leuk… Gefeliciteerd!
Kwam het als een totale verrassing, of hoopten jullie stiekem nu toch al op een wonder?
Sien: jemig zeg, wat gaaf! gefeliciteerd meid!
Ik ben in ziekteverlof, voorlopig voor 14 dagen. Ik trek het even niet meer…
ach meis :hug:
hoe ging het vanmorgen dan in het ziekenhuis?
dikke knuffel voor jou :-*
Op de echo was alles wel goed, maar het lukt me gewoon niet om de behandeling met mijn werk te combineren. Ik slaap bijna niet meer omdat ik me zorgen lig te maken voor wat nog komen moet en hoe ik het allemaal praktisch geregeld zal krijgen…
En traantjes om het minste…voel me een mislukking en zwakkeling
ach lieverd, het is ms wel goed om even alles op een rijtje te zetten en je op jullie zelf te concentreren!!!
en verder even niks moeten!!!
nogmaals heel veel knuffels vanuit hier :-* :-*
:hug: :hug: :hug: :hug:
Ikke, wat ontzettend balen voor je! :hug: En het is zoooooo herkenbaar!. Je wilt zo graag verder proberen, maar het valt allemaal zo lastig te combineren. Goed dat je even rust hebt genomen. Ga je wel gewoon de behandeling doen? wat zegt het ziekenhuis?
Sien!! wat leuk om weer van je te horen en helemaal met zulk geweldig nieuws! :dance: Gefeliciteerd hoor!
Angelbaby, mooie echooooooo :inlove: :inlove: :inlove:
Hier ben ik sinds gisteren weer aan 't werk. Psychisch gaat het heel erg veel beter (ik zet niet meer keihard mijn koptelefoon met muziek op als ik iemand over zwangerschappen hoor babbelen :oops: ), maar fysiek nog steeds niet helemaal de oude hoor. Ik blijf maar vage buikklachten houden. maar goed, allang blij dat ik niet meer zo in de put zit.
Jippie, we zouden met mijn ouders op wintersport, maar dat gaat niet door, dus nu gaan we waarschijnlijk begin februari een midweek naar Belgie, ik twijfel nog tussen gent en brugge. Heb er al helemaal zin in. . Ben je al ongi geworden?
Fijne week allemaal! liefs maya
Ikke: super dat je voor jezelf kiest en thuis blijft. Er gebeurd zoveel, dat is ook allemaal niet zomaar te verwerken hoor. De cryotp gaat wel gewoon door of stel je die uit?
Angelbaby, de volgende poging is een verse ICSI.
Ik heb geeist dat die gewoon door zou gaan, en dat begrepen ze gelukkig ook wel.
Voor mij valt gewoon de combinatie van het werk en de behandeling heel zwaar. Het viel me gewoon steeds lastiger om blij en enthousiast voor de klas te blijven staan.
Ook de vervangingen en de praktische regelingen daarbij bezorgden mij wel veel onnodige stress.
De laatste tegenslag, met die hele vroege miskraam, is ook nog wat ‘blijven hangen’… daar heb ik het nog steeds wel moeilijk mee.
Vrijdag willen ze me op de fertiliteitskliniek nog eens spreken, ondanks ik hier in het plaatselijk ziekenhuis al de startecho heb gehad.
Ze spraken er al over een consulente. Mss is dat geen slecht idee om dat advies op te volgen. Ik zie wel.
Ik heb wel moeite met het te accepteren. Gewoon toegeven dat ik het allemaal niet meer trek, dat gaat me niet goed af…
Ik voel me dan zo’n zwakkeling :?
He lieve ikke, breek hier even in hoor.
Vind het zo erg voor je dat je het even niet trekt maar natuurlijk zooo begrijpelijk. Vanaf 2004 al bezig. Dan is het toch zeker niet raar wanneer het je af en toe op breekt?
Helemaal zo met alles wat er bij komt kijken rondom ivf/isci.
Nou wilde je gewoon even een dikke knuffel geven en hoop dat het je lukt om niet te negatief over jezelf te denken wat je bent een kanjer! En het zou juist raar zijn wanneer je fluitend verder zou gaan.
Zorg goed voor jezelf en voor elkaar.
liefs
Ineke
Ikke Wil je nou eens heel snel ophouden, natuurlijk ben je geen zwakkeling! :hug: Het is niet niks wat jullie allemaal meegemaakt hebben en al die angst en onzekerheid er ook nog eens bij. En dan moet je op je werk ook nog eens je blije gezicht opzetten en vrolijk doen en alles praktisch geregeld zien te krijgen. Niet meer dan logisch dat je het even niet meer trekt. Je moet jezelf niet schuldig en een mislukkeling voelen, dat is niet nodig. Niet zo streng voor jezelf zijn, hoor! Gun jezelf de tijd om alles te verwerken en neem zo nu en dan gewoon een baalmoment. Lekker toegeven aan alles en doen waar je op dat moment behoefte aan hebt. En als je denkt dat je er wat aan hebt om professionele hulp te zoeken, dan is dat heus geen schande. In ons ziekenhuis wijzen ze altijd op de mogelijkheid om een doorverwijzing voor het FIOM te krijgen, voor psychische ondersteuning bij de behandelingen. Hele dikke knuffel voor jou!
Maya Ik ben blij dat je weer wat beter in je vel zit. Wel vervelend dat je nog steeds buikpijn hebt. Kunnen ze niet zeggen waar dat door komt en is er niks aan te doen? Ik hoop dat het snel weer wat opknapt. Leuk dat jullie een midweek naar België gaan. Ik ben niet bekend in Brugge & Gent, dus ik zou niet weten wat het leukst is. Ik ben nog niet ongi, dat zal aan het eind van de week wel komen. Ik heb gisteren de laatste pil genomen.
Sorry dan zat ik fout met mijn tp.
Praten met een consulente is een heel slim idee. Wij zijn ook bij een maatschappelijk werkster (van de IVFafdeling) geweest tijdens deze behandeling en dat heeft mij echt heel goed geholpen. Ik heb verplicht iedere keer vanaf ongeveer de tp thuis gezeten en ik had daar veel moeite mee. Veel schuldgevoelens naar mijn klas en naar school. Daar waren ze tijdens de eerste behandeling ook absoluut niet handig (zware gesprekken aangaan na de tp etc) Tijdens die gesprekken met de maatschappelijk werkster zag ik in dat deze behandelingen om ons gaan (mijn vriend en mij) en dat de rest er gewoon echt even niet toe doet. Dat ik zelf heel duidelijk moest zijn en dat ik dus ook echt aan moest gaan geven dat ze me niet mochten bellen tijdens de behandeling over schoolzaken etc. Dat heeft me echt ongelooflijk veel rust gegeven. Zelf nu ik nog steeds niet werk (en voorlopig ook niet ga doen) heb ik nog steeds profijt van die paar afspraken. Ik had het gewoon echt nodig dat andere tegen mij zeiden dat ik die tijd voor onszelf mocht en mag nemen. Werk komt daarna wel weer, is tenslotte niet je eerste prioriteit in het leven… de eerste prioriteit zijn jullie!!!
Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes !
Het lucht me echt op om op het gemakje thuis te zijn.
Geen stress, geen (minder) zorgen…
Januari
6: Malky 17u afspraak gyn + 1e echo
12: Angelbaby afspraak gyn + 2e echo
14: Sophie gesprek gyn over TESE
21: Ikke 1e FM ICSI 2 (1e kindje)
22: Jippie 1e FM ICSI 1 voor tweede kindje
Ik ben zo vrij geweest het lijstje aan te passen…
Vandaag hadden we nog een extra consult in de fertiliteitskliniek.
Ik moest de medicijnen ophalen en het schema.
De dosis Gonal F is in vergelijking met de eerste ICSI verhoogd naar 225E. Hopelijk krijg ik daar niet teveel last van !
Ik heb ook uitleg gekregen hoe ik de decapeptylspuit moet gebruiken.
Vorige keer werd die namelijk ingespoten door de thuisverpleegkundige.
Deze keer wil ik het helemaal zelf gaan doen !
Vanavond de laatste pil en dan kan de eerste spuit erin op 12 januari!
Jippie, volgens mij gaan wij een beetje gelijk lopen?