IVF/ICSI deel 12

hallo allemaal,

Ik ben van plan om vanaf nu wat actiever mee te gaan schrijven. Dit omdat ik mee “mag” met de eerste ronde IVF/ICSI (dat is nog niet helemaal bekend)

Ik vind het heel spannend. (ben eigenlijk ook wel een beetje bang :shifty: )

Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat het resultaat goed is, daar doe je het toch allemaal voor.

Hoe viel het spuiten jullie de eerste keer. Ik ben erg bang ontzettende voor blauwe plekken, omdat ik niet zoveel ruimte heb om te spuiten (ik ben maar 1.52 lang en weeg niet zo ontzettend veel ). Ze moeten voor mij een nieuwe berekening maken voor de hoeveelheid haha.

nou, ik ga even eten.

liefs Suzanne

p.s. gaat alles goed met jullie.

Lipi, al een beetje bijgekomen?

Hey Suzanne

De eerste keer spuiten vond ik best heel spannend. Maar je oefent eerst in het zkh, en dat vond ik best meevallen.

Bij de eerste poging had ik een overstimulatie, ik gebruikte een iets lagere dosering van de normale dosering, omdat ik met iui ook al eens een overstimulering had gehad.

Nu de tweede poging heb ik nog minder gekregen en ging wel goed. Ook bij de tweede poging geen noemenswaardige blauwe plekken. Op de even dagen spoot ik links van mijn navel en op de oneven rechts van mijn navel, beetje afwiselen dus.

Manon en Suzanne succes!!!

Ik hoop dat ik ook snel mee mag doen , volgende week gaan ze met ons een schema opstellen ben benieuwd hoe snel het dit keer zal gaan!! :wink:

Lipi hoe gaat het met je? En Nicje goed dat jullie zo voor jullie opkomen, hoe dat ziekenhuis gehandeld heeft vind ik echt ontactisch,kan me voorstellen dat je dan even van deze wereld bent afgemept! Hopelijk krijg je binnenkort beter nieuws :thumbup: !

Groet Tans

hallo allemaal,

nou hier ben ik weer, ik heb effe de tijd voor mijzelf nodig gehad maar ben al weer redelijk op de been maar wel snel moe en nu bleek uit de bloedtest dat ik bloedarmoede heb en dat ik rustig aan moet doen maar ja ik ben een druk persoontje van mijzelf en kan het dus niet laten en heb vanmorgen al weer een uurtje in de stad gehangen en gezellig geshopt en wat gedronken en gegeten en dat was wel behoorlijk gezellig, (begon het al te missen). verder is alles afwachten want ik heb geen bloed verlies meer en ben eens benieuwd wanneer de menstruatie weer op gang gaat komen want die moet ik eerst afwachten en bij de keer erna mag ik bellen en gaan we de volgende cryo terug plaatsen mits die goed door het proces heen komt en anders weer opnieuw beginnen met de 3de ivf/icsi poging, erg spannend dus en hopelijk met wat meer succes.

heel erg bedankt voor alle liefde en steun en ik ben daar heel erg blij mee en voor iedereen succes.

groetjes van linda (lipi)

hier blijft er alleen maar slecht nieuws komen hoor, begin van de week moest mijn mannetje naar de huisarts omdat zijn bloeddruk veel te hoog was (180/110) en hij mocht vandaag dan effe op nuchtere maag urine naar het ziekenhuis brengen en bloed prikken en nu gaat hier net de telefoon, was dat het lab uit het ziekenhuis dat de bloedsuker veel te hoog was en ze wilden effe waarschuwen dat als hij moest braken of koorts zou krijgen dat hij dan gelijk door moet naar het ziekenhuis en anders maandag naar de huisarts om weer op suiker te prikken en te kijken hoe hoog dan de waardes zijn maar nu heb ik net effe op internet liggen puzzelen en hoge bloeddruk en suiker gaan bijna altijd gepaard met nieraandoeningen en nu dus weer het volgende om ons zorgen over te maken. heb je het een nog niet verwerkt krijg je het volgende alweer rauw op je dak en dat valt niet mee, sorry ik moest effe gal spugen en hopelijk aanstaande maandag meer nieuws met hopelijk een positivere uitstraling.

Jullie krijgen ook alles tegelijk,

Hopelijk is het niet nodig dat jullie het weekend nog naar het zkh moeten, en is maandag alles weer in orde.

Linda, wil jou en je hubbie toch nog even sterkte wensen.

Net wat Juudje zegt, jullie krijgen alles tegelijk.

Hier blijven we nog even wachten tot het vrijdag is!! hihi

Kunnen we dan weer van start.

Hoop toch ook een keer wat positiefs te melden hier.

Groetjes Manon

goeiemorgen,

Lipi wat vervelend allemaal. Ik hoop voor je dat je lekker thuis kunt blijven dit weekend.

Manon, ehh… stomme vraag ws, maar waarom wacht je tot het vrijdag is.

Hier alles goed. Gisteren uitleg gehad over IVF poging. Waarschijnlijk heb ik (als alles goed verloopt) in de week van 19 maart de punctie :shock: Ik vind het wel eng hoor. Hadden jullie veel pijn.

Juudje ik vond je tip trouwens wel handig, even dagen links en oneven rechts. Tja ik heb niet zoveel plek met 44 kilo. :? Wanneer mag of ga jij weer beginnen?

ik laat het maar over me heen komen…

Ik ga even was vouwen bleh

liefs Suzanne

p.s. fijne zaterdag allemaal

he lipi je krijgt ook het een na het ander zeg bah.

maar de combi die je man heeft kan ook gevolg zijn van diabetes(iets minder erg dan een nieraandoening,maar nog niet leuk).ik hoop dat het geen een van beide is en gewoon een moment opname was.

sterkte!

de rest ook.

ik lees het allemaal wel maar vind het moelijk om te reageren enzo .

groetjes annie

Als het mag, kom ik hier ook weer meeschrijven. Heb vorig jaar ook even meegeschreven om wat info op te doen, maar nu gaan we voor het eggie.

Ben nu aan de pil, en moet volgende week bloedprikken voor de hormoonbepaling. Zodra die uitslagen binnen zijn krijgen we te horen wanneer we kunnen beginnen met IVF. Ik vind het wel heel spannend allemaal hoor, zie er ook best tegenop. Maar voor ons is dit nu de enige optie omdat we twee keer een kindje verloren aan de spierziekte SMA1. Ryan is twee maanden geworden, en Sterre hebben we met een zwangerschap van 12 weken laten komen. Dit risico willen we niet nog een keer lopen, vandaar dat we voor IVF en PGD gaan. PGD houdt in dat ze voor terugplaatsing op DNA niveau kijken of het kindje gezond is of niet. En uiteraard worden dan alleen gezonde vruchtjes terug geplaatst.

Hallo Linda,

Stomme vragen kennen we niet. :slight_smile:

Het is niet altijd even makkelijk om overal op te reageren en alles bij te houden wie nou wat doet en wanneer.

Zou het even uitleggen.

Wij doen ivf in eigen cyclus.

Dat houdt in: Afgelopen maandag is mijn menstruatie begonnen, heb gebeld naar het ziekenhuis.

Moet vanaf ongeveer cyclusdag 11 a 12 komen voor FM.(dat is dus vrijdag) Vanaf die dag kan het zijn dat ik elke dag of om de dag naar het ziekenhuis moet voor een FM en bloed te prikken.

Vanaf dat het eitje 14 mm is begin ik met spuiten, en als het dan 18 mm is krijg ik de punctie. (voor het ene eitje wat dan maar gegroeid is)

Als alles goed is krijg je 3 dagen later de terugplaatsing.

Ik heb nu 2 pogingen achter de rug.

De eerste is met het spuiten mis gegaan. Eitje was bijna groot genoeg en is toen weer ingeslonken.

De 2de poging is misgegaan bij de punctie. Was wel een blaasje maar waarschijnlijk geen eicel aanwezig of is toch perongelijk achtergebleven.

Dus dan houdt alles op.

Dit alles wordt gedaan zodat je minder hormonen nodig zijn.

Je hebt alleen wel de sleur van alles.

Wij hebben dan ook nog wat pogingen te gaan.

Want 1 reguliere poging wordt bij ons vervangen door 6 pogingen in eigen cyclus.

En dan hebben we nog 2 reguliere pogingen.

Dus intotaal 8 pogingen te gaan.

Hoop dat je het nog een beetje snapt.

En anders hoor ik het wel.

Prettige avond allemaal!!

Groetjes Manon

Enne Roheryn, tuurlijk ben je weer van harte welkom hier!!. :lol:

Het is niet niks wat jullie zoal hebben meegemaakt.

Maarre welkom en klets gezellig mee.

@suzanne26 wrote:

Juudje ik vond je tip trouwens wel handig, even dagen links en oneven rechts. Tja ik heb niet zoveel plek met 44 kilo. :? Wanneer mag of ga jij weer beginnen?

Wij zitten er op dit moment midden in,

Roheryn veel succes met de ivf, kan me voorstellen dat dit dan voor jullie een optie is.

Manon hopelijk is drie keer scheepsrecht. Moet je aan bepaalde voorwaarde voldoen om op deze manier met ivf bezig te gaan. Bij ons hebben ze deze optie namelijk helemaal niet genoemd.

Goedemorgen,

Juudje, deze manier wordt alleen maar gedaan in het UMCG.

Vandaar dat het misschien niet genoemd is bij jullie.

Groetjes Manon

hallo meiden,

wij zijn net terug van de huisarts en nu was het suiker gehalte 14,6 dus nog steeds veel te hoog want het mag maar 5 zijn op nuchtere maag en rond de 7 na het eten. hij mag dan ook al gelijk vanmiddag om 13.00 uur naar de dietiste en dan krijgt hij het een en ander aan informatie en krijgt hij een zo’n spuit pen om thuis te kunnen controleren hoe hoog of laag de suiker is en verder zal hij 8 kilo moeten afvallen en heeft hij pilletjes gekregen die hij twee maal daags in moet nemen. pfff veel te doen dus want nu moet ik calorie arm gaan koken en moet hij suiker in de koffie gaan vervangen voor zoetjes en noem maar op, het urine onderzoek heeft ook geen symptomen uitgewezen dat er spraken is van een nier beschadiging dus het is dan gewoon suiker ziekte en ze hopen dat het minimaal beperkt gaat worden door een dieet en afvallen.

we blijven positief en ook hier gaan we dus ons best voor doen.

He Linda,

Het is natuurlijk een hele ommezwaai voor jullie allemaal.

Jij moet calorie-arm gaan koken.

Maar uiteindelijk zal je man het moeten gaan doen.

Ik wens jullie hier heel veel sterkte mee.

Groetjes Manon

Goh Linda

Dat heeft dus nog een hoop gevolgen voor jullie. Het zal zeker een heel andere manier van leven voor jullie worden.

Heel veel succes, en hopelijk gaat hij zich snel hierdoor ook weer beter voelen.

Groetjes Judith

Hey Linda, slecht nieuws komt nooit alleen…sterkte.

Juudje, ben je alweer aan het spuiten, las ik dat nou? Wow, dus dan schiet je alweer lekker op. Goed joh!

Andere dames ook toitoi uiteraard.

Hier begint alles wel weer te kriebelen. Zit momenteel weer in slecht weer met mijn werk (wanneer niet zou je zeggen) en ik ben dus dringend op zoek naar ander werk. Inmiddels raken we verwikkeld in juridische procedures en hoop gedoe. Maar ik laat me niet kisten.

Hoop met de volgende cyclus met de pil te beginnen en dan medio april de punctie. Moet nog wel ff zh bellen en afspreken, maar that’s the plan.

Heb er zin in!

Groetjes

linda, het is even een omschakeling hoor,maar heel cliche gezegt er valt mee te leven en mee zwanger te worden(ben het al 2x geweest,helaas 2x een mk omdat ik toen nog niet wist van mijn diabetes en trage schildklier dus waren toen nog ontregelt)

roheryn welkom hier.

ik had weer een te hoge waarde gister binnen gekregen(8,2 en moet onder de 7 zijn) dus moet er weer flink aan gaan werken en hopen dat het gaat lukken nu, want begin het toch wel aardig zat te worden dat geschommel al is het mijn eigen domme schuld om de b e d de overhand steeds te laten nemen, dus aan de slag ermee. :twisted: :twisted: :twisted: ,helaas is het nu nog de vraag of ik in april weer mag beginnen of dat het weer opschuift. :cry:

dames succes met alles.

groetjes annie

hallo meiden,

nou hier dus echt alles op zijn kop en ontregelt, ook met boodschappen doen sta ik erg lang rond te neuzel om te lezen welke ingredienten erin zitten en met koken tja de ene blunder na de andere. je denkt tomaten soep te maken maar blijkt dat er in tomaten ook suikers zitten en noem maar op dus morgen een afspraak met de dietiste gemaakt voor wat meer uitleg en advies want ik kom er zelf niet meer uit. ik ben namelijk de gene die hier altijd kookt maar als je niet meer weet wat je nog wel op tafel mag zetten dan is het einde zoek, ik moet wel zeggen dat mijn mannetje goed zijn best doet en ook erg positief erbij blijft. voor mij is het ietsje moeilijker want ik vindt het wel lekker om sávonds iets lekkers op de tafel te zetten maar nu durf ik dat niet omdat ik hem de ogen niet wil uitsteken en zit op dit moment ook effe niet zo lekker in mijn velletje.

ik denk dat ik gewoon effe te veel op mijn dak heb gehad en eens effe goed de tijd moet gaan nemen om alles te overdenken en dan hebben we ook nog het een en ander te regelen rondom ons huwelijk wat nu toch al steeds meer in zicht gaat komen.

groetjes linda (lipi)