IVF/ICSI deel 12

hoi!

danielle, wat fijn dat het goed gegaan is met de terugplaatsing. Ik ga heel hard duimen voor een positieve test 4 oktober!

roheryn, wat balen van die migraine. Ik had met de pil ook vaak migraine, maar nu gelukkig niet meer. Maar het zal dan bij mij ook wel terugkomen als ik aan de hormonen moet. Ik vind het echt een rotgevoel van ziek zijn. Ziek zijn is nooit leuk, maar zeker niet als je niet eens TV kan kijken of een boekje kunt lezen, bllll. Fijn dat de punctie er al snel aan zit te komen, succes! en dat geldt natuurlijk ook voor suzanne:)

Nee, ben nog niet ongi hoor. Dat komt pas in het weekend. Ben tegenwoordig zowaar een beetje regelmatig, heel apart. Voor de stress-situatie twee jaar terug waarbij ik een half jaar niet gemenstrueerd heb was ik superonregelmatig en had ik ook een heel korte cyclus, maar het laatste jaar meestal 29,30 dagen. Nou ja, met IVF heb je daar eigenlijk ook niets aan toch?

Fijne dag allemaal! het is hier heerlijk weer, word er helemaal blij van:)

liefs maya

hoi,

Stom he mMaya zo een lichaam. Laat je zo maar in de steek en dan doet het ineens weer wat je wilt. Soms lijkt me een man zijn toch makkelijker :wink: (alhoewel een beetje zaad produceren in zo een kamertje nadat je vrouw net een punctie heeft gehad is toch ook niet mijn ding :oops: 8)

Roheryn gaat het weer een beetje met de hoofdpijn, wat een rotgevoel he. Ik had het gisteren ook weer. bah de hele dag gehangen en dom tv gekeken. Ik weet niet of je drinkt maar bij schijnt het toch daarmee samen te hangen. Ook als ik maar 1 wijntje drink.

West ik zal voor je duimen :thumbup: Ik hoop dat je emmie zich stevig vasthoudt.

Jippie, wat ben je al ver!!!

Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, alles was ok. Mag morgen met de Gonal F beginnen 112,5 IE. OOk deze arts begon erover of ze niet aan minder hadden gedacht, na mijn vorige 25 follikels. Ik zei ja maar het ligt niet aan mij, dus laat maar komen. Het is wel verstandig als ik al vast meer ga drinken 9en dan bedoel ik dus water :lol: )

Volgende week vrijdag moet ik op controle onm te kijken hoe ver ik ben. De vorige keer kon ik 5 dagen later voor de punctie, ik ben benieuwd :shifty:

Nou fijne dag verder. Ik ga lekker lezen en snoep eten

liefs Suzanne

Nou meiden wij gaan morgen op vakantie dus ik ben hier 8 dagen niet! Lekker ff tot rust komen op de vakantie heerlijk!

Meiden allemaal heel veel succes de komende dagen ik duim voor jullie allemaal.

Hier vanochtend alleen wat krampjes gehad en veel moehoe maar ja ik kan nu gaan uitrusten gelukkig!!

:-* Danielle

Danielle Fijne vakantie dan maar! Geniet van je welverdiende rust, hopelijk kun je even lekker bijkomen van alles!

Suzanne Fijn dat alles er goed uitzag en dat je nu met de stimulatie mag beginnen. Hopelijk heb je nu snel wat minder last van alle bijwerkingen! Succes met spuiten!

Maya Op zich wel mooi dat je nu een vrij regelmatige cyclus hebt. Voor IVF maakt dat niks uit, omdat je hele lichaam totaal stilgelegd wordt door de hormonen. Maar zou je ook op de normale manier zwanger kunnen worden, of is die kans echt heel klein? Zit er een kansje in dat je zwanger bent als je nu niet ongi wordt? Als je niet wilt antwoorden , ook goed hoor! Is natuurlijk een hele directe en misschien confronterende vraag. :wink:

Roheryn Hoe gaat het nu met je migraine? Ik hoop dat je niet meer zoveel last hebt!

Jij hebt volgende week ook je eerste fm?

Pebble Hoestie daar? Knuf voor jou! :hug:

Tans Wanneer begin jij met spuiten? Of zit je nu aan de pil en mag je in oktober meteen met de Puregon beginnen vanaf dag 3? Komt al snel weer dichterbij, hè?

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Liefs,

Jippie

Whoehoe! Ik heb mijn verwijzingsbrief!!! Morgen dus bellen voor een afspraak op de fertiliteitsafdeling van het Radboud. Zo spannend! Hoe lang zal het nu nog duren…

Onderaa de brief staat zo mooi: “Veel succes met Uw IVF behandeling. Wij hopen U spoedig terug te zien na een succesvolle behandeling.”

1 Klein minpuntje… ik heb geen telefoonnummer… Toch maar even gaan zoeken of ik dat ergens kan vinden en anders morgen eerst naar onze eigen gyn bellen om het nummer te vragen.

Danielle: fijne vakantie!

Suzanne: voor jou gaat het nu dus echt beginnen…

Jippie: hoe gaat het met jouw buikje?

Hoi Angelbaby,

Fijn dat je de doorverwijzing hebt en mag bellen voor een afspraak! Heb je dan op de fertiliteitsafdeling eerst nog een intake-gesprek, of word je meteen op de wachtlijst geplaatst als je belt? Ik ben benieuwd, ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten! Staat het telefoonnummer niet op de site van het Radboud?

Qua buikje is er bij mij nog niet zoveel te bekennen. Ik kan wel voelen dat het boven mijn schaambeen wat harder en opgezet is, maar aan de buitenkant zie je nog helemaal niks. Zelfs niet in m’n blootje… Maar goed, zal vast wel komen! Voor de rest gaat alles goed. De kwaaltjes zijn nu allemaal weer grotendeels voorbij, niet meer zo misselijk meer en ik ben minder moe. Over een kleine twee weken moeten we weer op controle en hebben we ook weer een echo. Dat blijft elke keer weer spannend, hoor!

Succes met alles! :-*

Liefs,

Jippie

hoi hoi,

nee jippie, die kans bij mij is echt heeeeeeeeeel erg klein. Ik heb mijn eileiders gezien op die echo, dat zijn meer een soort worstjes;). Ik heb dus ook niet meer dat het spannend wordt rond de NOD ofzo, alleen als ik overtijd ben, haha. Maar dat komt gelukkig weinig voor. Deze keer zijn alle voortekenen er. Morgen kon wel eens doorbraak worden van die :twisted: :twisted: :twisted: dus dat wordt weer een dagje rustig aan.

danielle, fijne vakantie, geniet ervan!

angelbaby, wat fijn dat je de doorverwijsbrief hebt! hopelijk kun je snel gaan beginnen:)

jippie, heel leuk om te lezen hoe het met je gaat.

fijn weekend allemaal! liefs maya

Hoi Maya,

O ja, dat is ook zo… Ik was helemaal vergeten dat je hydrosalpinx hebt, stom van mij! :doh: Nee, dan kan ik me voorstellen dat de kans op een zwangerschap heel erg klein is. Wonderen zijn de wereld nog niet uit, natuurlijk! Maar een mens moet ook realistisch blijven, weet ik uit ervaring helaas. Dan hoop ik dat je ongi snel doorzet, zodat je er weer vanaf bent! :-*

Fijn weekend alvast!

Liefs,

Jippie

Hallo meiden,

Hier weer een nieuw gezicht dat zich wil aanmelden bij dit topic. Na 6 IUI pogingen gaan we op naar IVF. Inmiddels hebben we al een voorlichting gehad in het UMC en hebben we een intake gesprek met onze gyn gemaakt voor volgende week. We kunnen dus direct nu de IUI pogingen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Wat er precies op ons af gaat komen is nog een beetje onduidelijk, ondanks de voorlichtingsavond :oops: Er komt ook zo veel op ons af; het is toch weer een stuk ingewikkelder dan IUI…

Tot slot een korte historie: we-willen-zwanger-raken-pogingen sinds oktober 2004. Bij huisarts aangeklopt en direct doorgestuurd naar de gyn in januari 2006. Na alle onderzoeken nagenoeg niets gevonden, behalve: een slechter doorgankelijke eileider, lichte vorm van endo en een lichte vorm van woekerend baarmoederslijmvlies. Maar niet zo ernstig dat het niet kan llukken volgens de gyn. Nu ja, het is nog steeds niet gelukt, dus we beginnen ons af te vragen of er toch niet iets anders aan de hand is, of dat het gewoon pech is.

Kortom: op naar IVF met goede hoop!

Ook welkom hier, en heel veel succes met de intake en dergelijke.

Wij hebben maandag onze eerste fm, ben heel benieuwd wat mijn kippehok ervan brouwt. De hoofdpijnen worden inderdaad een stuk minder, kan weer bukken zonder dat mijn hoofd ontploft :wink:

hoi!

engel, welkom hier. je klachten klinken als van-alles-een-beetje. Ik hoop dat na deze lange tijd IVF voor jullie wel gaat werken!

Vandaag heb ik lekker een dagje vrij (bijna altijd op vrijdag). Ik had mijn wekker niet gezet en werd pas om half 11 wakker…oeps. Nou ja, dan had ik het zeker nodig. Voel me nu redelijk uitgerust ondanks de ongi:).

doei! maya

Wat een tegenvaller. Onze gyn wist duidelijk niet waar hij het over had… Ik moet nog op de wachtlijst, daar word ik pas opgezet als de intake is geweest en dan duurt de wachtlijst 2 tot 3 maanden. Oh en rond de kerst zijn ze dicht… Heb er nu echt helemaal de balen van. Hij met z’n “hooguit een paar weken”

Engel: welkom hier. Je gaat me dus waarschijnlijk zelfs voor zijn met IVF.

(het hele verhaal staat op mijn log…)

Angelbaby: :hug: Ships dat het zo lang duurt; jammer dat iemand niet op het idee is gekomen om je eerder te vertellen dat het zo lang kan duren…

Ik heb letterlijk gevraagd hoe lang het zou duren. Als we pauze hielden konden we daarna de intake doen en de prikinstructie en dan zo beginnen. Nu blijkt dus dat we na onze 2 maanden pauze een verplichte pauze van 2/3 maanden hebben.

Daar ben ik eigenlijk ook juist boos over, want als ze dit gezegd hadden, hadden we de pauze overgeslagen, meteen de intake gedaan en dan 2/3 maaden rust gehad. Nu voelt het echt alsof we voorgelogen zijn… Sterker nog we zijn voorgelogen (je moet echt denken in weken, geen maanden…)

he bah, angelbaby, wat een tegenvaller. dikke :hug: .

Ik lees af en toe wel met jullie mee :slight_smile:

Angelbaby, heb je wel aangegeven dat je het niet eens bent met deze manier van handelen?

Op zich zijn ze daar wel gevoelig voor hoor.

Het is erg druk in Nijmegen, maar een gouden tip: Uit je gevoelens en frustraties. Zeker in Nijmegen proberen ze klachten goed af te handelen.

(hebben we aardig wat ervaring mee :angel: )

Succes, hopelijk valt het mee met wachten…

Roheryn, spannend, jou ben ik ook aan het volgen. :wink: Spannend joh!!

Kan trouwens wel merken dat er wat gaande is daar in het kippenhok binnen hoor…af en toe steekt het wat. Niet dat ik nou echt zeg dat het zeer doet hoor, maar ik merk het wel. Hoort er wel bij toch…toch??

Dat hoort er inderdaad bij. Goed teken toch, je voelt ze groeien!

Ik ben nog aan het twijfelen om maandag naar mijn ziekenhuis te bellen en mijn ongenoegen uit te spreken. Nijmegen kan er in principe niets aan doen. De fout ligt bij mijn gyn, hij had ons eerst de intake moeten laten doen, ipv eerst pauze te houden…

Aan de ene kant heb ik nu ook wel zoiets van, ik kan het toch niet meer veranderen. Kan dat allemaal wel willen, maar ik kan ook niet verwachten dat ze me ineens vooraan op die wachtlijst zetten. Denk wel dat ik in Nijmegen vertel dat dit me zo is tegengevallen. Wie weet…

Heb nu een ‘vol’ en zwaar gevoel van binnen, geen idee of dat hoort, zla wel. Echt heel erg pijn doet het nog steeds niet dus het zal wel goed zijn, maar het is wel irri, vooral met lopen. Dat klotsen is wel gevoelig. Nou ja, morgen om deze tijd hebben we de echo. We zijn dan wel een weekje weg, dus ik kan niet gelijk reageren. Met een beetje geluk hebben we snel de punctie en zijn we daar ook van af.

Roheryn: Als je nu al zo’n vol gevoel in je buik hebt, de hoeveelste dag van de stimulatie is het dan? Wordt het steeds gevoeliger als je over hobbels fiets of rijdt of gaat het in de loop van de stimulatie ook echt pijn doen? Sorry voor mijn nieuwsgierige vragen, ik ben toch wel een beetje benieuwd wat mij te wachten staat…

Morgen hebben we het intake gesprek. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik extra vragen moet opstellen, of dat ik (en hubbie natuurlijk) het gewoon over mij heen moet laten komen… Hebben jullie nog tips? Gisteren uitgebreid met mij nichtje gesproken, zij kwamen op bezoek met hun dochtertje, gekregen na de 5e IVF. Dat was wel handig: weer een boel geleerd.

Angelbaby: misschien als je de situatie uitlegt dat men toch dat voor jullie kan betekenen? Nee heb je en ja kun je (hopelijk) krijgen. Of ben ik nu wat te voortvarend? "t Is makkelijker op afstand om dit op afstand te zeggen, ik weet het…