IVF deel 5

JIPPIEEEEEE!!! We mogen starten!!! :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Hoi allemaal,



even snel berichtje van mij

Rhiannon, ik las net dat je misschien volgende week weer met IVF mag beginnen. Dat is leuk want waarschijnlijk ga ik ook zo rond volgende week woensdag van start. Leuk kunnen we samen op gaan. :slight_smile:

Ik heb mijn medicijnen nog niet opgehaald. Ik dacht dat doe ik volgende week wel een keertje. dacht ik Maar hebben ze dat wel op voorraad? Ik ga Gonalf spuiten, is dat echt zo duur? En ik heb trouwens geen idee wat ik de eerste dag moet doen. Ik heb wel een A-4tje in de kast liggen volgens mij, daar zal wel het een en het ander op staan. Want ik moet eerlijk zeggen ik heb geen idee, wat ik moet gaan doen met die medicijnen. Ik heb met de IUI behandelingen wel Pregnyl gespoten dus beetje ervaring heb ik al. Ik ga morgen een paar daagjes op vakantie dus tot volgende week op de mail. Ready for IVF!



groetjes Kaatje

Oeh breng vast je recepten weg zou ik zeggen want Gonal is maar heeeeel zelden op voorraad. Moet ook nog eens gekoeld bewaard worden dus dat is altijd schaars die ruimte daar! Ze moeten het met 1 dag kunnen leveren hoor daar niet van, maar ik weet dat tijdsdruk en apotheek niet zo heel erg fijn samengaat.

Euh ja ieder ziekenhuis heeft zo zijn eigen protocol. De mijne werkt met het lange; dat betekend voor mij; op dag 21 spuiten met Decapeptyl, wachten tot er een menstruatie volgt; uitgangsecho; bepalen welke dag ik de Gonal erbij ga spuiten. En dan hangt het dus af van hoe alles groeit!



En ow yeah wat is die Gonal duur. Nu zal ik er wel bijzetten dat ik de 900 penvariant gebruik ivm wat langere stimulatie tijd. En ik heb er geloof ik nog ergens een site van dit is niet welke ik bedoelde maar deze geeft wel een indicatie; http://www.bcfi.be/GGR/PrijsTbl/PTN_GCGAA.cfm en dan geeft de prijs die als eerste in de lijst staat de indicatie. En natuurlijk is het van belang wat en hoe je verzekering vergoed. Veel willen als het vergoed wordt wel een machtiging afgeven zodat je niet eerst zelf betaald.

De enige troost als je wel zelf moet betalen; je mag alles, maar dan ook alles wat je uitgeeft voor je IVF (en lees dus ook parkeergeld; km a 28 cent) terugvragen via de belasting als buitengewone medische lasten. Dus bewaar alle bonnetjes ook wanneer het de standaard eigen bijdrage is want zelfs als je alles vergoed krijgt zitten er op sommige dingen zoals de Progestan en de hulpmiddelen en spuitjes bij de Pregnyl een eigen bijdrage die je mag opvoeren. Ik ben nog altijd erg blij met mijn belastingadviseur daarvoor :smiley:



Hele fijne vakantie!!

Gelukkig het wordt weer een spannende tijd hier!!! Kunnen weer gaan duimen en meeleven!!!

Rhi en Kaat het gaat lukken let maar op!!!



Ik zit wel een beetje met een dillemma. Heb van de verloskundige info gehad over een nekplooimeting, daarmee kunnen ze de kans uitrekenen die je hebt op een kindje met het syndroom van Down. Nu het dillema, ik wil eigenlijk geen onderzoek meer ben net zo blij dat ik van het ziekenhuis verlost ben!!!Maar mijn man wil het liever wel en als het niet goed is moet er gepraat worden, slik :expressionless: :expressionless: !!!



Maar goed de kans is wel erg klein ben 34 maar goed durf eigenlijk niet zo goed :shifty: !!

Moon en Sam en andere zwangere of moeders hoe zijn jullie hier mee omgegaan???



Groet Tans

Hallo meiden,



Ik lees weer heel veel nieuwtjes :slight_smile:

Rhi, je mag starten!!! JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEE! GEWELDIG!

Deze poging wordt um, vooral je gaat stoppen met roken, heb je betere eitjes en nouuuuuuu…dan kan het zaadje jou eitje niet weer staan hoor! :wink: !

Wat nog leuker is, dat je het samen met Kaat gaat doen! Heb je sowieso steun aan elkaar! Meiden, ik hoop zo dat er meer zwangeren gaat volgen van deze toppic!



Chantalle, welkom terug in het kouwe kikkerlandje! :slight_smile: :slight_smile: . Wij hebben jou echt wel gemist! Ja, ik weet het jij ons niet! Je zat lekker in je bikini van het mooie weer te genieten! Nou ja, vooruit maar, het is je van harte gegund hoor! Kan je weer met een schone lei beginnen aan de IVF-behandeling!

Enneh…wat denk jij wat voor geslacht ons kindje is?





Tans,

Ik ben 40 jaar, mijn man en ik hadden besloten om geen nekplooimeting te laten doen, zeker geen vruchtwaterpunctie of een vlokkentest! Wij hebben te lang voor moeten vechten om zwanger te raken! Een nekplooi-meting geeft alleen maar een kansberekening, het geeft GEEN garantie dat het eventueel niet gezond is! Bij ons is een kindje met een syndroom van down van harte welkom, wie zijn wij om te bepalen dat deze kindjes omdat ze niet perfect zijn, om het dan maar weg te laten halen. Dit kan ik niet over mijn hart krijgen. Mocht het zo zijn dat ons kindje bij de geboorte zo ernstig gehandicapt of niet levensvatbaar is, dan laten wij het niet behandelen door het ziekenhuis. Ik laat dan de natuur zijn gang gaan!

Zo denken wij er over, ik respecteer ieders zijn gedachten/mening als het wel besluit om abortus te plegen! Alleen wij kunnen het niet over onze hart krijgen! Temeer omdat wij al 4 jaar bezig zijn geweest!



Tans, vergeet 1 ding niet: de percentage dat wel een gezond kindje komt, is vele malen groter hoor! Ik heb een 20-weeks screeningsecho gehad, alles zag er tot nu toe prima uit! Ruggetje goed gesloten, hartje zag er goed uit, de echoscopiste was erg tevreden!

De gyn had ook gezegd, wanneer je niets met de uitslag doet van de nekplooi-meting moet je het ook niet doen, dit zorgt wel voor de onnodige stress wat misschien helemaal niet nodig is!

Sterkte met de beslissing en sta achter jezelf!



Shouka, nog heel even en dan mag je ook! Tijd vliegt echt voorbij hoor!



Urs, alles goed met jou? Je kan hier weer flink supporten! Ik doe met je mee! :wink:



Veel liefs,

Moon

:smiley: :dance:

Dag meisjes!



ik mag volgende week starten met de deca en de 28e eerste echo!

Spannend weer en een beetje beangstigend ook!



Moon ik zeg lekker niets!!! :silenced: :silenced:

Wat ook leuk is , volgens een oud chinees gebruik verteld de maand dat je zwanger bent geworden en je leeftijd het geslacht van je baby. Zal je dat wel op mail zetten is wel leuk om te doen!

Bij mij klopte het en bij mijn zussen ook!



Ik ga mijn mandje in want ik heb last van een jetlag van hier tot Tokio!



:smiley: 8) 8) 8) 8)



Liefs van mij :o

Nou meiden, daar zijn ze dan mijn foto’s als het lukt tenminste :lol: :lol:





Ik schrok eerlijk gezegd wel, kreeg van 2 mensen te horen dat ze het alwel konden zien, nu begrijp ik waarom :inlove: :inlove: !!



Groet Tans

Trouwens goed nieuws, Rhi en Byjou en Kaat alledrie weer in de race, het kan niet anders of er gaat in ieder geval iemand( liefs allemaal natuurlijk )Angela opvolgen… let maar op!



Moon , we hebben er goed over nagedacht en gaan waarschijnlijk toch een nekplooimeting doen, maar bedankt voor je info!!!



Ga nu lekker slapen, Tans

(ben benieuwd wat jullie van mijn foto’s vinden hihi)



Ps hoe kan ik mijn banner 1 dagje verder zetten?

WWaauw Tans mooie foto’s! En idd je kunt het al wel wat zien hoor! Ik denk/voorspel dat je straks heel mooi naar voren gaat dragen! :smiley:

Benieuwd naar de volgende serie!

We gaan alledrie door naar het zwanger stuk :smiley:

Lekker met zijn drieen tegelijk hahaha doet me verrekte denken aan die reclame van de babbelbox van vroeger… 8)



Ow en je banner 1 dagje verder gaat niet want je veranderd dus je uitgerekende datum he. Dat wordt ff een nieuwe aanmaken meid! Maar dat zal je vast wel lukken!

He lieve meisjes,

JAAAA Tans je hebt al een buikje meid. Ze kunnen het nu echt wel zien hoor.

Nou hup jullie alle 3 gaan ons volgen meiden, de spanning komt er weer aan. En ik duim natuurlijk vleitig mee. Nog 8 nachtjes slapen en dan weet ik ook meer.

JOEHOEEEEEE gelukkig, want dat wachten wachten wachten gaat me tegen staan oehjee en ik moet nog 7.5 maand wachten op ons kleine wondertje. Denk wel dat de tijd gaat vliegen hoor :wink: hahaha

Ik heb mijn kratten vandaag buiten gezet voor moeders voor moeders. Ik heb er maar een vuilniszak over heen getrokken. Nou meiden was weer mijn verhaal. Ik ben weer op de hoogte en ik kan wel zeggen dat de spanning er van alle kanten weer aan zit te komen.

Liefs en een dikke knuffel van Angela

Hoi Meiden,

er wordt hier weer flink gekletsd zeg,gezellig hoor!!!

Rhi wat goed zeg dat je kan gaan starten heeeeeeeel veeeeeeeeeel succes hoor meid :thumbup:

Tans wat een leuk buikkie zeg!!!Je ziet het idd al :inlove: geweldig hoor meid!!!

Ang,hoe is het met jou???

Chantalle,lekker weg geweest???

Moon we gaan hier idd hard suporten,dat ze allemaal maar jou en Tans en Angela mogen volgen :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Meiden zet m op hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs Urs :-*

Ang wachten zuigt onmeunig! Deze dag was best wel lang…PMS cocktailtje met stoppen met roken heeeeerlijk! :shifty: 8)

Oef nog 8 daagjes voor je!! Ik heb nu al de kriebels in de buik…neem je een camera mee??



Urs toppie men, jullie kunnen met zijn allen de duimen weer warmdraaien zeg. Met zijn drieen tegelijk, Chan, Kaatje, Moi… zoveel fijner dat alleen!

Ben nu nog aan het duimen dat Shouka nog een foontje krijgt dat het toch alsnog weer eerder kan. :mrgreen:

Nou Rhiannon, ik reken op alles behalve op dat.



Leuk om te horen dat jullie allemaal mogen starten en mijn tijd komt ook nog wel, nu kan ik eerst jullie door de ww helpen.



Groeten

Tjonge wat is er weer veel gebabbeld ondertussen :smiley: En wat een geweldig nieuws…Kaatje, Rhiannon en Byou mogen (weer) starten :!: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Voorlopig kan ik heel hard duimen voor jullie want ik moet nog ff wachten voor het zover is…en hopelijk doet goed voorbeeld volgen :wink:



Tans, je kan het inderdaad al iets zien! Mooi buikje al! Wat gaat dat snel he!



Angela, nog een paar nachtjes slapen voor de echo…SPANNEND. Ben je erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn? Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Bij mij is verder alles rustig, alleen BAAL ik ontzettend van de donker bruine afscheiding die vlak na de eisprong begint en doorsuddert tot aan de menstruatie :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: Het frapante is wel dat na 3 dagen de menstruatie echt weg is, maar medunkt…heb dan ook bijna 2 weken prut gehad :mrgreen: :mrgreen:

Weet iemand misschien hoe dit komt? Of dat meerdere dit wel eens hebben? Vooral de laatste 2 maanden (geen hormonen meer van de iui?) is het erger geworden :?



Heidi hoe is het met jouw? Hoe is het met je thuissituatie?



Andere meiden suc6 en groetjes,

Rennic :-*

Hoi Rennic,



ik denk dat ik snap (en zelf ook heb) wat je bedoeld met die prut…

Tijdens de IUI is je hele cyclus tot in het extreme (helemaal bij mijn IVF met de Progestan) bepaald. En van de pil moet je lichaam al afkicken.

De afgelopen maanden heb ik zelf een afwijkende, kortere en vooral minder bloederige menstruatie gehad. Dus ik denk zelf dat je lichaam aan het afkicken is van de hormonsters. Nu zit ik dus deze maand weer met mijn ouwe cyclus min of meer. Dus al met al had ik in maart mijn eerste rare maar wel hormoonloze cyclus en we zitten nu in juni. Een maand of 3/4 duurde het dus.

Succes met afwachten, voorzichtig met je duimen en sterkte met je cyclus!

Hey Lieve meisjes!

Schouka; laten we hopen dat de tijd vliegt meid! En voor je het weet zijn er hier 7 zwangere meiden aan het duimen en wordt jij nummer 8. Wie weet ga je wel met Rennic gelijk op?

Rennic; Hoelang moet jij wachten?

Rhi en Chant; HEEL SPANNEND, jeetje wat leef ik weer met jullie mee. Het gaat weer opnieuw beginnen, en zo druppelen we langzaam elkaar achterna. We moeten natuurlijk wel de kramvisites afkunnen hé. :wink: Ik kan niet wachten. Hihih

Moontje; Alles ok meid? Volgens mij wel, je straalt echt op de foto’s en nog een paar maandjes en dan zijn jullie papa en mama. Ik denk dat de weken na de 12e week wel vliegen he? Ik hoop dat tenminste want zo word ik langzaam gek hihh geduld?? Wat is dat?

Tans; jij nadert de 12 weekjes ook al bijna meid.

Waar is SAM eigenlijk? Die heb ik al lang niet meer gezien op het forum.

Urs; Jou gouden duimertjes zijn ook weer ingezet? Nou ik help mee hoor, voor een geweldig resultaat van alles… Met jou ook alles ok?’

Annie; Meid gaat het al wat beter?

Nou vandaag laatste dag van mijn werkweek! Gelukkig maar. Thuis vliegen de dagen voorbij. En dan ben ik dinsdag alweer 7 weekjes. En dan nog 2 nachtjes en dan de echo. Als ik het zo verteld dan gaat het wel lekker snel maar in werkelijkheid. Pfff genoeg gezeurd over de tijd hoor. Ik voel me prima, ben wat moe en pijnlijke borsten verder niks.

Jullie zijn weer op de hoogte van mij. Tot snel weer.

Xx Angela

Ha meiden :slight_smile: :slight_smile:

Alles kits achter de rits??

Het wordt straks hier weer errug spannend! Dat wordt flink duimen voor jullie, maar dat doe ik met veel liefde en kracht hoor!

Angela, het lijkt heel langzaam te gaan (de tijd), maar echt het vliegt voorbij! Ik zat eerst ook tegen de weken aan te hikken, maar tjonge voor je het weet ben je al aan het bevallen :wink: :wink: . De leuke dingen komt nog voor je! De echoooooooooooooo!!! Dat is het spannends…zijn het er 2? of toch 1? klopt het hartje? echt geweldig hoor!



Sam is nu de paar dagen te zien bij de oktobermama’s! Zij is een hele tijd niet op de kok geweest wegens drukte op haar werk. Maarrrr ze is er weer!



Rhi, hoe is het met jou? en het stoppen met roken? Lukt het een beetje? Ik weet hoe moeilijk het is…ik denk aan je! Ik heb ook nog steeds trek in een sigaretje, maar ik doe het niet! Ik ben sterk!



Chantalle, hoe is het met jou? Ik kan niet wachten dat je weer een punctie en een TP krijgt samen met de anderen! Net zoals Ang het zei: we moeten wel bij elkaar op kraamvisite kunnen komen! Dat is onze doel!



Vandaag ben ik naar de VK geweest, alles was goed! hartje weer gehoord, dat blijft een geweldig gehoor! Helaas heb ik wel een zwangerschapskwaaltje: Carpaal Tunnel Syndroom (CTS), ik heb last van een constante tintelende rechterhand. Is niet pijnlijk, maar wel erg lastig en een vervelend gevoel! Na de bevalling moet dit over zijn!

Verder ligt beeb erg hoog bij mij, ik heb nu steeds last van oprispingen! Maar ach, ik mag eigenlijk niet klagen hé?



Tans, nog steeds alles goed? wanneer kreeg jij je echo?

Shouka, wij gaan allemaal duimen dat jij eerder aan de start mag! Dat er iemand is uitgevallen en dat jij aan de beurt bent! Anders moet je echt genieten van je tijd, IVF is geestelijk best wel zwaar hoor!



Ik ga weer ff tv kijken!

Veel liefs,

Moon

hoi ben ik weer even.



Ja had het daar gister nog over dat IVF geestelijk zwaar is en ik er eigenlijk niet aan moest denken dat ik daar eerder mee had kunnen beginnen. Het krijgt nu allemaal pas een plekje, heb een mooi beeldje laten maken als aandenken aan het andere vruchtje en dat voelt heel goed. Langzaam aan ben ik me nu aan het toe werken na de behandeling heb vandaag mijn voorbereidings afspraak gemaakt voor in Juli en dan krijg ik te horen welk protocol ik ga volgen en een week later de prik instructie dus de afspraken lopen weer. We wachten het rustig af en duimen nu voor jullie allemaal het geeft in ieder geval moed dat er momenteel zoveel succes verhalen zijn met veel mooie zwangere buiken.

Ben erg benieuwd of ikkie er 1 0f 2 heeft maar daarvoor moeten we nog even een nachtje slapen :slight_smile:

verders denk ik niet dat ik eerder kan omdat de wachttijd bij ons in het ziekenhuis 9 maanden is en ik veel eerder nu mag komen (na 5 maanden) na een goed gesprek, dus ik start al eerder dan gepland was.

Rhi hoe gaat het met afkikken??? Ben blij dat ik dat allemaal niet hoef omdat ik nooit gerookt heb en om alcohol ook niet zoveel geef.

Wanneer kan je trouwens weer het beste starten met foliumzuur en die andere tabletten hoe heten ze ook alweer Ikkie tarwekiem huppeldepup voor innetsteling in het slijmvlies???



liefs van mij

:smiley: Dag meisjes!



Schouka de tabletjes heten tarwekiemolie en zijn goed voor de doorbloeding en dus de innesteling.

Foliumzuur begin je een maand tevoren mee.

Ik begin er nu al mee , heb ik het maar weer binnen.

Heb me voorgenomen om deze keer rust te bewaren en geen hysterisch gedoe!

Ben benieuwd of ik dat in de ww ook nog ga volhouden!

Donderdag begin ik al met de deca! :shock: Das toch weer snel he!

Moon mooie buik zo op die foto’s! Ben benieuwd of ik het goed heb …hahahahah :inlove:

Rhi! Volhouden meid! Je weet waarvoor je het doet en spaart je een hoop geld uit!



Angela nog even volhouden! Sms je me wel als je iets weet!





Voor de rest iedereen die ik vergeten ben , suc6 en slaap lekker Gaaaaaaaaaaaaaaaapppp





Liefs van mij :wink:

Hai meiden!



Ben ik ook weer ff…de verzekering geeft aan nog wel wat dagen nodig te hebben voor ik een verzekeringsnummer heb. Dus maandag maar eerst aangeven dat de rekening eerst naar ons huis moet en daarna kunnen we het weer declareren bij Agis. Morgen wel even het papier (kopie) voor de machtiging op de bus doen. Dan weten we tenminste dat ze dat ook al hebben!



Shou gewoon al mee starten hoor. Het is gewoon het beste om er zsm mee te starten zodat het niveau in je bloed al wat op peil komt. En de Tarwekiem/vitamine E is sowieso gezond. De foliumzuur net zo trouwens want het kan zelfs je energiepeil wat opkrikken. Merk ik telkens als ik er weer mee begin. Ik ben op dag 1 van mijn cyclus weer gestart met alletwee.

En ja die IVF belast wel, levert weer extra stress op en de eerste ronde merkte ik dat vooral het niet weten wat er gaat gebeuren stress opleverde. Deze ronde wordt hopelijk weer een volledige ronde waarin we weten wat er allemaal op ons afkomt (er zullen altijd wel wat verrassingen zijn mbt de follikelmetingen natuurlijk iets wat ik nu het meest spannende vind omdat ik dus die overstimulatie had) en er hopelijk een punctie komt. Ik neem iedere behandeling dan ook stapje voor stapje en denk niet te ver vooruit. Hooguit tot de volgende FM. Maak wel alvast ene soort kalendertje op papier wanneer we ongeveer een punctie kunnen verwachten maar das alleen met het oog op bv sollicitaties en afspraken.

Wel fijn dat je iig al verder bent in jullie verwerkingsproces en je nu vooruit kunt kijken naar oa de behandeling.

Ik ga onwijs duimen dat wij met zijn allen straks ook mogen dikkebuiken…er is best wel succes geboekt hier en wie weet zijn wij wel met onze vitamientjes een succesmethode aan het ontdekken :smiley:



Ladies ik ga eens kijken of paps thuis is en of we een kadootje gaan halen voor mams verjaardag!