IUI deel 9

Ja ik zat al weer in de put toen ze zei dat het weer een maand wachten was, maar gelukkig is het niet zo!

En nee volgens mij gaat deze niet springen, maar dat weet ik dus niet 100% zeker. Ik zal het vrijdag wel vragen.

pfff wat een stress!

Mijn eitje was 17 mm, dus eigenlijk nog te klein om te insemineren. Maar ik had een bijna positieve ovulatietest. Dus in overleg gaan ze morgen toch insemineren omdat de test vanavond (hopelijk) of morgenochtend positief is. En 2 dagen geleden waren mijn eitjes nog onder de 10mm, ze kunnen dus nog iets groeien (hoop ik)

Maar goed toen kwam het volgende probleem… ze zitten vol morgen, dus na lang wachten kregen we dus toch toestemming om morgen te insemineren :dance: :dance:

Nu voel ik me uitgepoept, door de spanning en door de twijfel.

Wat denken jullie hiervan? dit is toch de enige logische keus? maandag insemineren is te laat, en zondag doen ze het niet.

En de zaadjes leven toch ruim 2 dagen, dus ook al zou ik mijn eisprong 1 dag later hebben dan is het toch nog goed?

@ Twinnie: na onze 2e IUI is er ook 1 ei blijven zitten (rechts) Ik was níet zwanger maar ongi kwam óók maar niet. Op dag 54 had ik afspraak bij gyn. Echo gemaakt, en bleek dus dat dat ei er nog zat en dat er links weer nieuwe eitjes aan het groeien waren. Daar zaten er toen drie. Aan dat rechter ei hebben ze toen niks gedaan, en nóg niet trouwens. Die linkse eitjes hebben ze toen gevolgd dmv FM, en heb alleen na de ovu-testen een shotje Pregnyl gehad. En prompt… ik bleek na 2 weken dus mooi wél zwanger.

Moraal van dit verhaal… Een lichaam zit héél raar in elkaar. Laat je vooral niet van de wijs brengen. Deze ronde “gewoon” weer opnieuw beginnen en ik :pray: dat het bij jullie nét zo mag gaan als bij ons.

hoi dames, ik ben nogal ‘afwezig’ hier, maar ik wou toch ff komen melden dat ik gisteren de hsg en de hysteroscopie heb gehad en dat er niks gevonden is. Dus tot nu toe is er met mij niks mis, fysiek gezien.

Bij mijn vriend hebben ze een spatader ontdekt, maar op zich kan dat niet de onvruchtbaarheid verklaren, wel de variabele uitslagen van de spermastalen.

Ik ben ook bij een acupuncturist geweest en op energetisch niveau zit er wel wat scheef bij mij, dus laat ikd at nu behandelen :slight_smile:

Verder lees en duim ik toch wel mee voor jullie hoor! :slight_smile:

@YY ik moet inderdaad gewoon de injecties zetten om alles gewoon netjes te laten groeien, en volgens mij doen ze ook niets met de grote. E kunnen hem ook heel goed onderscheiden van de rest.

Dus we gaan blij verder, en hopelijk zal de 2e IUI snel gebeuren!

@Tinka, toch fijn dat alles bij jou goed is! Wel frustrerend dat je nu nog niet weet waar het aan ligt. Wordt je man nu nog verder onderzocht?

Hoop dat de accupunctuur helpt en dat je snel met positief nieuws mag komen!

@Bigsby wel fijn dat je morgen dan de inseminatie hebt! Hoe het precies zit als je eisprong een dag laten is weet ik ook niet helemaal, maar vraag het morgen meteen ff, dan heb je duidelijkheid!

nee, m’n man wordt niet verder onderzocht, die spatader gaan ze pas iets aan doen als ik zwanger ben van een eerste. Het duurt een hele tijd eer het sperma weer normaal wordt, na zo’n ingreep, dus willen ze ons eerst zwanger krijgen en dan pas de ingreep, als ik al 30 wk zwanger ben ofzo.

Mijn man gaat ook wel mee naar de acupunctuur gaan, zou toch ook goed helpen naar het schijnt!

Tinka, fijn dat alles " goed" is, opzich toch een gerustelling of niet?

Twinnie, Ik heb het al met de assistent over gehad, opzich blijven de zaadjes nog wel een tijdje goed. Ze gaan nu alleen maar insemineren omdat ik een bijna positieve ovulatietest heb anders hadden ze dat niet gedaan. Ik zei dat ik altijd op dag 12/13 een positieve test heb, ik ben heel regelmatig.

Een andere optie is dat ze met medicijnen mijn ongesteldheid 1 dag willen uitstellen zodat ik niet steeds op die zondag uit blijf komen. Maar goed daar zou ik wel weer een ronde voor moeten uitstellen :roll:

Het valt allemaal niet mee moet ik zeggen.

Mijn ovulatietest is nu positief :dance: :dance: :dance:

Zal mijn ei in die anderhalve a 2 dagen wel groot genoeg zijn dan? ik snap niet hoe het komt dat hij nog zo klein is terwijl mijn eisprong er al bijna aankomt :think:

Nou dan is het maar goed dat je vandaag de inseminatie hebt! Succes!!!

Idd Twinnie, komt het toch allemaal nog goed :mrgreen:

Ik vond het heel erg mee vallen, ik voelde er niks van. En het ging allemaal sneller dan ik had gedacht.

Ja dat had ik ook, je bent toch wel een beetje gespannen, maar achteraf valt het zo mee! Nu ga ik hard voor je duimen!!!

Dankje Twinnie, ik ben er zo ontspannen mogenlijk ingegaan, dat scheelt toch wel. Ik had misschien gedacht dat je die eendenbek zou voelen.

Het was wel erug stil in het ziekenhuis, en ik hoefde ook niet lang te wachten, zelfs eerder dan gezegt werd.

En hub heeft gelukkig goed zaad, ze hebben er 16 miljoen ingespoten :mrgreen: Nou moet er toch 1 de winnaar zijn of niet :lol: :lol: :lol:

Ja inderdaad! hihihihi

Nog een vraagje…

Ik had toenstraks een tijdlang last van roodslijm, en wat menstruatiepijn in mijn buik.

Is dat normaal? hebben jullie dat ook na het insemineren?

Bigsby: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Aaaah sorry heb hier helemaal het ivf verhaal nog niet gedaan.

Ik had verwacht dat we pas over een half jaar aan de beurt zouden zijn maar we stonden al op de lijst…We zouden dan begin okt de voorlichting hebben en bij de volgende menstruatie gaan beginnen met de pil. Punctie zou dan in nov/dec zijn.

Wij schrokken ons rot, gaat wel erg snel zo.

Dus we stellen het even uit. In nov de voorlichting. Dec beginnen met de pil en in jan de punctie. Het komt pcies zo uit dat we nog eerst 3 iui’s kunnen doen.

Maandag is weer de 1e fm voor iui 7.

Bigsby Je kunt na een inseminatie inderdaad wat last hebben van bloedverlies en buikpijn. Dat is heel normaal. Het moet wel binnen 1-2 dagen weer over zijn. Succes met de wachtweken!

bigsby spannend :pray:

chantal wat goed dat jullie al zo snel aan de beurt zijn :thumbup:

hopeljk is het niet nodig en wordt je de volgende ronde zwanger :-*

Dankje Jippie, gelukkig was het s’ avonds weer over.

Krabje, ik kan me voorstellen dat je schrok, ging ineens zonder dat je het verwachtte heel snel. Het is natuurlijk een heftig proces dus ik snap ook heel goed dat je eerst die 3 IUI’s nog wilt doen.

Nou bij mij zitten ze er ook weer in, nog 1.5 week wachten :shock:

Esseke ik weet nu wat je bedoeld met je eisprong voelen!!

Ik heb het wel vaker gehad maar nooit bij stil gestaan dat die pijn mijn eisprong was want voel het alleen als ze links springen, ik dacht altijd meer aan een soort acute darmontsteking :wink:

Maar de pijn heeft uren aangehouden, nu veel heftiger door de Pregnyl denk ik…

Krabje gelukkig zijn jullie snel aan de beurt maar wel ff lekker om eerst nog die 3 rondes IUI te doen, en jullie hebben vast de IVF niet nodig! :-*

Bigsby: ik heb wel altijd krampen, zeker als ze lang bezig zijn omdat ze ‘niet goed de bocht om kunnen’ maar nooit geen bloedverlies…

Nu duimen voor jou!!! :pray:

Tinka sterkte met de acupuntuur! Hopelijk heb je er baat bij!