IUI deel 8

Ik ben de man van FullOfLove.

Ik begrijp dat het voor vrouwen, en natuurlijk ook mijn vrouw een lang en vervelend traject is. Ik besef me ter dege ook dat de vrouw de vervelentste behandelingen moet ondergaan. Ik voel me erg betrokken bij dit alles. Ik vraag me dan ook af hoe de mannen dit helemaal voelen en meemaken. Zelf vindt ik dat het voor de man allemaal geen lolletje is. Natuurlijk zou op de “normale” manier het fijnste en intiemste zijn, maar in dit geval gaat dat niet. Wat ik wil zeggen is dat het voor een man ook erg rot is zoals ik het ervaar wordt je eigenlijk buiten spel gezet. Je moet maar toekijken hoe zo’n “vreemde” art jou taak als het ware overneemt, het is dan ook logisch dat ik daarbij zal zijn. Zoals ik het ervaar voel ik mij als man zijnde een beetje loser zeg maar. Je wil wel maar je kan niet en je moet het dan maar uit handen geven. Dat geeft een gevoel van machteloosheid en ik ben ineens geen man meer, maar een toeschouwer, wat ook mij veel verdriet en pijn doet van binnen. Dat wilde ik even kwijt, ik hoop dat er ook mannen zijn die hun zegje willen doen, en waar ik iets opbouwends uit kan halen.

@FullOfLove wrote:

Ik begrijp dat het voor vrouwen, en natuurlijk ook mijn vrouw een lang en vervelend traject is. Ik besef me ter dege ook dat de vrouw de vervelentste behandelingen moet ondergaan. Ik voel me erg betrokken bij dit alles. Ik vraag me dan ook af hoe de mannen dit helemaal voelen en meemaken. Zelf vindt ik dat het voor de man allemaal geen lolletje is. Natuurlijk zou op de “normale” manier het fijnste en intiemste zijn, maar in dit geval gaat dat niet. Wat ik wil zeggen is dat het voor een man ook erg rot is zoals ik het ervaar wordt je eigenlijk buiten spel gezet. Je moet maar toekijken hoe zo’n “vreemde” art jou taak als het ware overneemt, het is dan ook logisch dat ik daarbij zal zijn. Zoals ik het ervaar voel ik mij als man zijnde een beetje loser zeg maar. Je wil wel maar je kan niet en je moet het dan maar uit handen geven. Dat geeft een gevoel van machteloosheid en ik ben ineens geen man meer, maar een toeschouwer, wat ook mij veel verdriet en pijn doet van binnen. Dat wilde ik even kwijt, ik hoop dat er ook mannen zijn die hun zegje willen doen, en waar ik iets opbouwends uit kan halen.

Hoi man van fulloflove :slight_smile:

Wij zijn zwanger geworden van ons eerste kindje bij de 5de iui behandeling. Voor een tweede kindje hebben wij 7 behandelingen ondergaan die helaas niet gelukt zijn. Mijn vriend schrijft hier ook op het forum. Ik zal hem eens vragen of hij wil reageren (wellicht per pb).

Succes bij jullie pogingen.

Groetjes,

Daniëlle

Fijn dakjewel voor je bericht, kijk ernaar uit.

Wat ik zie dat er veel pogingen gedaan worden iui waarom niet na de 2e of 3e keer ivf? of gaat dat niet zomaar?

Hoi man van FullOfLove,

Zoals jij het ervaart, zo is het voor mijn man ook wel. Normaal zou je het op de romantische en intieme manier doen. Nu sta je er als man naast en zit er een andere man tussen de benen van je vrouw… :? Nu ben je inderdaad een soort toeschouwer en moet je vrouw een hoop vervelende dingen ondergaan. Wel lief dat je je vrouw zo steunt, ik zie vaak genoeg vrouwen die vrijwel alles in hun eentje moeten ondergaan. Helaas schrijven er op dit forum bijna geen mannen mee, maar je bent natuurlijk altijd welkom om hier mee te komen kletsen!

Als de voorwaarden goed genoeg zijn, dan wordt er altijd eerst IUI geprobeerd. Meestal is dit zes keer. IUI is zowel geestelijk als lichamelijk makkelijker te doen dan IVF. Plus dat IVF een eindstation is. Als je eenmaal met IVF bent begonnen, kun je niet weer terug naar IUI. Er worden maar drie IVF behandelingen vergoed, en de slagingskans per IVF-behandeling is maar zo’n 25%. Vandaar dat IVF zo lang mogelijk uitgesteld wordt. Wij hebben dan toevallig tien keer IUI gedaan. Na zes IUI-behandelingen zijn we op de wachtlijst voor IVF gekomen. De wachtlijst in ons ziekenhuis is een halfjaar. In de tussentijd mochten we doorgaan met IUI, zodat we in de tussentijd toch nog kans op een zwangerschap hadden. Vandaar dat wij op tien IUI’s zijn uitgekomen.

@FullOfLove wrote:

Hallo Man,

Hier de vriend van Purpled82, Ron…

Ik herken het wel… het is inderdaad een vreemde situatie… Ligt je vrouw daar, jij hebt je kunstje thuis moeten doen (of in een "herenruimte…) en dan neemt iemand anders het over… Je voelt je op dat moment niet goed genoeg meer. Het is ineens niet meer iets tussen jou en en je vrouw/vriendin, maar er komt een derde of vierde persoon bij die jou verteld wat je moet doen, en wanneer. Zo heb ik het de eerste keren ervaren. Je bent idd een toeschouwer bij iets wat heel intiem en gezellig tussen jou en je vrouw en tussen de lakens thuis zou moeten gebeuren.

De sex word iets plastisch als je niet oplet (jaaa vanavond moeten jullie het maar gezellig maken…Lees het verhaaltje onder de spoiler en je begrijpt dat het gezellige er snel afgaat…

Hoe lang de spermacellen in leven kunnen blijven, hangt onder meer af van de spermakwaliteit. In elk geval is vers zaad het meest vruchtbaar. Dat betekent dat de kans op een bevruchting het grootst is als je vlak voor de eisprong vrijt.

Zwak zaad geeft géén verhoogde kans op aangeboren afwijkingen bij de baby, ook niet als de zaadcellen afwijkend van vorm zijn. Alleen als het zaad zó zwak is, dat er ICSI nodig is, (een IVF-behandeling waarbij de zaadcel in de eicel wordt geïnjecteerd), is er een licht verhoogde, maar kleine kans op een aangeboren afwijking in de geslachtschromosomen bij de baby. De baby zal dan zelf later onvruchtbaar zijn.

# Dagelijks één of meer keer klaarkomen verzwakt het sperma. De eerste zaadlozing bevat de meeste zaadcellen, de tweede aanmerkelijk minder en de derde bevat vaak nauwelijks nog spermacellen. Een vrijfrequentie van elke 36 tot 48 uur geeft een goede zaadkwaliteit.

# Te weinig klaarkomen tast óók de spermakwaliteit aan. Bij meer dan tien dagen onthouding bevat het sperma te veel oude en dode zaadcellen. Na twee tot drie dagen onthouding is de zaadkwaliteit optimaal.

En dan nu iets opbouwends..

Ik ben blij dat deze technieken bestaan en dat de kans op een zwangerschap iets hoger is als het op de normale manier niet werkt.
Onze dochter is na 5 iui pogingen verwekt en ik hou echt niet minder van haar, en ben ook echt voor 100% haar papa, en dat maakt dat alle ellende rondom die verd0mde pogingen een stuk minder is.

Ik kan er niet zoveel opbouwends over zeggen omdat je "mannelijkheid" toch wel aangetast word. Het gaat toch wel je leven een beetje beheersen. Het is spannend of je zaad wel goed genoeg is, of je niets morst tijdens het opvangen...

De vrouw moet inderdaad het meeste en ellendigste werk leveren, maar voor mij zijn het ook minder prettige dagen. Dit wat ik beschreven heb is hoe ik het ervaar en misschien zijn er mannen die er heel anders tegenaan kijken..

Ik ben tot nu bij bijna alle onderzoeken en echo´s en zo geweest, simpel omdat ik mijn vriendin terzijde wil staan. Voor mij is het niet prettig, maar voor haar zal het nog veel minder prettig zijn. En natuurlijk omdat ik van haar hou!

Mocht je nog vragen hebben,

stel ze!

Groetjes Ron

Beste Ron,

Ik zal me eerst eens fatsoenlijk voorstellen, want “beste man” staat ook maar vreemd. Mijn naam is Henk 42 jaar.

Niet de jongste meer, en daarom is het pijnlijk als we nog lange tijd moeten wachten, want ik wil ook geen "te"oude vader worden.

Mijn zaad is te traag en te laag in aantal en ik heb me laten besnijden waar ik enorm veel spijt van heb, want het gevoel is er daardoor voor 80% uit, wat problemen geeft bij het vrijen en klaarkomen. En zeker nu het “moet” is dat een extra psychische druk.

Ben wel blij met je reactie, want ik kan hem met niemand anders delen dan op dit forum. Ik herken ook de dingen welke je opnoemt ik noemde ze eigenlijk ook al. Dat een arts “het” als het ware van je overneemt en tussen de benen van mijn vrouw moet zitten is geen lolletje. Wel ben ik er gelukkig altijd bij en het is ook best wel interessant de echo’s e.d. Leuk niet want je voelt je toch een nummer in zo’n ziekenhuis dat ervaren we allebij zo. Het is absoluut mooi dat het zo kan, anders zou er geen kindje komen en we willen het heel graag het is iets mooi’s van ons beiden je begrijpt wel wat ik bedoel, de liefde van beide waar iets mooi’s uit ontstaat. Wij hebben beide kinderen uit vorige relatie’s en toen ging alles probleemloos en nu heb ik de liefde van mijn leven en lukt het niet, dan komt de vraag waarom? en daar is geen antwoord op te vinden, daarom ben ik ook blij met dit forum, want hiervoor bleef ik met mijn gevoelens zitten en raak je al snel in de put. Ook qua sexleven geeft het een fikse inbreuk want nu moet het echt en je moet ook weer drie dagen wachten etc. Sex is dan ineens heel anders geworden en onnatuurlijk. Neemt allemaal niet weg dat het voor mijn vrouw ook een hele vervelende situatie is, maar na wat berichten te hebben gelezen hier dacht ik, en de man? die heeft toch ook gevoel en zijn verdriet en onnmacht? Nou bedankt een ieder voor zijn reactie, ik heb er wat aan, ik voel me minder een mislukkeling en weet nu dat mannen het ook niet leuk vinden. Gelukkig zijn we er samen steeds bij en samen zijn we sterk, want van onze naaste omgeving komt er ook geen of weinig begrip. Ik wil dan ook een ieder veel sterkte wensen die deze periode net als ons meemaken. Wellicht over een jaar kijken wij hier met een glimlach op terug met onze zoon of dochter :lol:

groet,

Henk

Wat een ervaringen van onze mannen;

ik vroeg het aan mijn man om ook te reageren, maar hij heeft daar geen behoefte aan. Ik herken wel jullie punten hoor.

Schaap, hoe staat het ervoor bij jou???

nog niets te bekennen :thumbup:

maar de test was negatief

:pray: :pray: :pray:

Hallo allen,

Goh Jippie, wat moet dat slopend zijn voor je dat wachten…wij zitten er nog maar net in eigenlijk maar de gynaecoloog houdt van aanpakken schijnbaar want alles ging in sneltreinvaart. In sept wil hij beginnen met iui omdat er nu vele met vakantie zijn en hij het druk heeft nu.

Mijn man wilde trouwens een eigen naam aanmaken hier maar op mijn email adres kon dat niet dus toen geprobeerd via hotmail maar daar kwam niets aan…vandaar dat hij onder mijn naamt typt. ( even stukje uitleg :slight_smile: )

Nou ja zoals ik al eerder zei ben er veel mee bezig.

Dus jij kan binnenkort testen als ik het goed heb gelezen?

Groetjes Jolanda

Sorry over dat testen was bedoeld voor corien…

FullOfLove ja, ik kan gauw testen… vandaag twee weken geleden de behandeling gehad. De arts zei dat ik woensdag mocht testen als er nog niets was… en voorlopig is er nog niets gebeurt… :? :?

schaap negatief … nou in ieder geval ook nog niets anders… spannend hoor…

Ikzelf heb nu 2 nachten achter elkaar behoorlijk slecht geslapen, daar word ik niet vrolijker van, mijn haar zit al drie dagen niet zoals ik het wil, vanochtend smaakte mijn ontbijt me niet…

Ik zal zo blij zijn als ik wat meer weet… ik denk dat ik morgen toch alvast ga testen…

gister kwam mijn schoonzusje vertellen dat ze zwanger is :shock: , niet eerlijk :?

we hebben het moeten vertellen, ik was hellemaal in shock net of ik een klap recht in mijn gezicht had gehad :cry:

ik gun het ze van harte hoor daar gaat het niet om, maar je word weer met je neus op de feiten gedrukt.

zij kende elkaar niet eens toen ik stopte met de pil, het is zo oneerlijk :cry:

sorry voor mijn ego geklaag.

hier nog steeds niet, ik voel wel ongi krampen

en ik heb ook al een paar nachten slecht geslapen.

vooral afgelopen nacht, tot 4 uur lopen spoken :shock:

:pray: :pray: :pray:

Schaap Balen van je negatieve test! Hopelijk word je niet ongi en test je alsnog positief over een paar dagen. Ik duim voor je! Toch confronterend als een ander met zwangerschapsnieuws komt, zeker als het allemaal zo snel en spontaan gaat. Drukt je toch even met de neus op de feiten…

Corien Ga je morgen alvast testen of nog een paar dagen wachten? Succes!

FullOfLove Wij zaten eerst bij een algemene gyn, die totaal niet van aanpakken wist. Omdat je vertrouwen in een arts hebt en zelf nog weinig kennis en ervaring hebt, ga je daarin mee. Op een gegeven moment hadden we een invalgyn, die ons meteen doorverwees naar de fertiliteitsafdeling en daar is alles redelijk snel aan het rollen gebracht. Als we daar meteen waren gekomen, was alles vast sneller gegaan. :? Inmiddels ben ik heel wat mondiger en ken ik mijn eigen lichaam beter, dus nu trek ik meteen aan de bel als ik iets wil weten of het niet vertrouw. Fijn dat alles bij jullie zo snel gaat, wachten is ook slopend!

Meneer FullOfLove (henk)

Je zou jezelf kunnen registreren en het mannen gehalte op kunnen krikken! We hebben zelfs een mannendraadje, jajajaja, die staat

HIER (klikkerdeklikker)

Komt dat zien, zou ik zeggen… :mrgreen:

Krabje, wat ontzettend balen :hug:. Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat, maar heel veel plezier!

Corien en Schaap :pray:

Corien al getest?

Welkom Henk en fullofflove.

Het valt niet mee om zoiets moois aan anderen te moeten overlaten. :hug:.

nou hier is het weer losgebarsten :cry:

Corien heb je al getest?

Schaap dikke knuffel! BAlen zeg…

Corien en??? :pray: :pray: :pray: :pray:

Schaap Kl*te, zeg! :frowning: Sterkte!

Corien Heb je nog getest of durfde je niet?

schaap wat balen zeg…

Ik heb vanochtend getest; negatief… :frowning: maar verder gebeurt er ook nog vrij weinig… :pray: :pray: :pray:

Corien Balen, zeg! Ik hoop dat je te vroeg getest hebt.

Je zit nog voor je NOD. Dus wie weet… :thumbup: :thumbdown: