Oh, en ik heb nog een vraag voor Anoniem. Je schreef dat je nu 2 eitjes hebt en 3x extra pregnyl krijgt ná de iui. Waarom is dat? Is het niet zo dat Pregnyl is om het eitje te laten knappen zeg maar?
Spannend wel. Dan gaat het misschien een tweeling worden…
Jeanine Ook welkom hier! Spannend dat je de eerste IUI gehad hebt! De zaadkwaliteit kan per keer erg verschillen, dus het kan best dat het deze keer beter was dan de vorige keer. Wij mochten twee weken na de IUI testen. Veel eerder testen kan niet, omdat je dan vals positief test door de Pregnyl of het is gewoon nog veel te vroeg. Het is nu nog te vroeg om iets van een zwangerschap te voelen. De eicel moet eerst bevrucht worden, dan zweeft het nog een poosje in je baarmoeder rond en dan gaat het pas innestelen. Na de innesteling begint het zwangerschapshormoon pas duidelijk te stijgen, dat is ongeveer 7-10 dagen na de eisprong. Nog even afwachten!
Extra Pregnyl na je eisprong heeft als doel om je baarmoederslijmvlies langer in stand te houden en je luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) te ondersteunen. Je spuit dan drie keer 1500 IE. Dit wordt gedaan als je te snel ongesteld wordt en je luteale fase beneden de 10 dagen zit. Als dat bij jou verder goed is, dan heb je de extra Pregnyl niet nodig. Maar over het algemeen wordt Pregnyl inderdaad gebruikt om je eisprong op te wekken, dan spuit je 5000 of 10.000 IE.
Maike Voor IUI worden in principe niet veel vooronderzoeken gedaan. Meestal meerdere keren een zaadonderzoek en soms nog een aparte bewerkingtest, om te kijken wat er overblijft. Bij jou moet verder alles in orde zijn qua eisprong, enz. In sommige ziekenhuizen doen ze van tevoren een HSG-onderzoek, daarbij worden je baarmoeder en eileiders doorgespoten met contrastvloeistof om te kijken of alles er goed en mooi open uitziet. Maar soms wordt dit ook pas later gedaan, bij ons was dat na de 3e IUI. Als dit bij jou ook nu had gemoeten, had je het wel gehoord.
Hollowglade Succes met je echo morgen! Ik hoop op vooruitgang en meer duidelijkheid!
Jippie, ik heb al een HSG onderzoek gehad en dat was echt pijnlijk pff… Maar heb het ervoor over Daarna ben ik dus niet meer ongesteld geworden en is de gyn de gegevens van mn mannetje op gaan vragen met resultaat dat ik nu verder ga naar IUI… Maar van sommige mensen hoor ik dus dat er een wachtlijst voor staat. Je hoort en leest zoveel dat je het van gekkiheid ook zelf niet meer weet.
Maike Over het algemeen is er geen wachtlijst voor IUI, alleen voor IVF/ICSI in sommige ziekenhuizen. Dus dat zal vast goed zitten.
En anders voor de zekerheid even navragen. Fijn dat je het HSG-onderzoek al achter de rug hebt.
hey hey
het was dus geen cyste maar gewoon een follikel die zaterdagmorgen vroeg is gesprongen (voelde het)
de IUI is dus eigenlijk mislukt
we hebben wel geklust maar ja met 1 mil zwemmers is de kans klein
afwachten nu tot ong 4 april 14 dagen na eisprong toch ongeveer?
en dan nieuwe IUI poging
Hollowglade Afgelopen donderdag was er nog niks te zien of tenminste geen groei en zaterdag zou je een eisprong gehad hebben? Dat is wel heel erg vreemd! Hoe groot was 'ie donderdag dan? Zoiets kun je toch eigenlijk niet missen en in twee dagen groeit het nooit 10 mm. En in je bloed was donderdag ook niet te zien dat het snel zou gaan of dat de eisprong in aantocht was? Want de LH-piek heb je ongeveer 48 u van tevoren. Wel een beetje vaag allemaal… Zeker balen, omdat je nu geen IUI hebt gehad. Hopelijk gaat het de volgende keer allemaal wat beter. Je NOD is inderdaad over ongeveer twee weken. En dan op dag 3 weer beginnen met spuiten?
de follikel was donderdag al 15 mm maar daar hing die al een paar dagen op
heb de exacte uitslag niet gehoord maar nu ik zo bedenk ze wist het wel al want de echo was echt even snel goed kijken NIETS
andere kant nog gewoon het zelfde
weer kijken weer NIETS
dit ging sneller dan normaal mijn echo’s zijn
ik mocht me aankleden en ze ging in mn dossier neuzen
en toen zei ze dus dat ik in de 24 uur ervoor mn eisprong heb gehad
vermoed aan de hand van de bloedtest en het feit dat de follikel weg is
nu voelde ik de kleine steekjes en vermoede ik het zelf ook al
voor ik het ziekenhuis in liep
hoef die echoman dus echt niet meer tussen mn benen
voortaan alleen de dames
die man heeft me echt totaal verkeerd behandeld en bekeken
al kwam zijn verwarring doordat mijn follikels niet rond zijn tenminste dat zei hij en daarom moest ik 2 dagen wachten terwijl ik eigenlijk vrijdag nogmaals had moeten komen
ag jah heb nou migraine kruip mn bed weer in
(nou krijg ikzelf er ook zicht op hoe mn cyclus werkt
want heb altijd 1 a 2 dagen na die steekjes migraine
en een ruime 14 dagen daarna mn menstruatie
het werkt wel maar trager bij mij)
Hollowglade Als je follikel donderdag 15 mm was, dan kan het inderdaad heel goed dat je eisprong geweest is. Op volle snelheid groeien ze 2 mm per dag, dus dan heb je zaterdag rond de 20 mm gezeten, wat precies klopt. Wel heel erg slordig dat ze je vrijdag dan niet nog een keer hebben laten komen, dan had de IUI nog gekund. Wel flink balen dat je nu gewoon te laat was. :hug: Beterschap met je migraine! En ik hoop gewoon dat je over twee weken met goed nieuws komt!
ik hoop met je mee
Hier is de laatste IUI ook niet gelukt, dus wij gaan door met IVF… 6 april hebben we een intake gesprek en dan starten we als het goed is ook meteen. Balen wel… maar tis niet anders.
Danielle dikke knuf!!!
Ik denk dat wij er ook bijna weer voor gaan. We gaan denk ik de volgende ronde eerst zelf proberen. Na 4 maand mogen we dan weer door naar de gyn voor iui.
Dikke zoen Chantal
Danielle Kl*te, zeg… Je rekent er stiekem toch een beetje op dat het met IUI opnieuw zal lukken. Dan is het flink balen als dat niet zo is. Wat mogen jullie dan al snel met IVF beginnen, wel mazzel als je niet met lange wachtlijsten zit. Kom je ook op het IVF/ICSI-topic meekletsen dan? Hele dikke knuf!
Krabje Spannend dat jullie er ook weer voor gaan. Ik hoop dat het op de spontane manier mag lukken zonder medisch gedoe, zou wel super zijn! Verder alles goed met jou en je ventje?
Hoe is het met alle andere meiden?
Hallo allemaal,
Vervelend voor jullie dat het niet gelukt is.
Met mij gaat het verder goed, maar ik begin er langzaam in te geloven dat zwangerschapskwaaltjes niet bestaan. Volgens mij zijn zwangerschapskwaaltjes gewoon ongesteldheidskwaaltjes en ongesteldheidskwaaltjes zwangerschapskwaaltjes.
Het lijkt wel alsof ik steeds dingen voel, maar daarna denk ik weer: nee, dat zal wel bij ongesteldheid horen.
Gisteren toch stiekem getest, maar niks natuurlijk. woensdag mag ik officieel pas. Dan is het de 16de dag. Maar ik ga er niet vanuit…
Groet,
Jeanine
Jippie,
Tja had er eigenlijk wel op gerekend dat het met IUI zou lukken. Is bij onze dochter ook gelukt dus waarom nu niet?? Gek genoeg heb ik drie keer het gevoel gehad dat het raak was en alle drie die keren werd ik te vroeg ongesteld :think: Ik heb gewoon het idee dat er misschien wel bevruchting plaatsvind maar dat de innesteling gewoon niet wil lukken. Maar ja dat zullen we dan wel merken bij IVF. Ik kom denk ik wel bij het IVF/ICSI topic meeschrijven, maar ik wacht eerst het intake gesprek even af. Als het goed is is er geen wachtlijst maar je weet het maar nooit. Ik zit dat intake gesprek op de 12de dag in mijn cyclus dus ik neem aan dat ik dan weer eerst een nieuwe cyclus moet afwachten voor ik met de pil mag starten?
Ik had aanstaande dindag ook al terecht gekunt voor een intake maar mijn vriend moet werken en heeft de afgelopen week ook al vrij genomen omdat ik ziek was en niet voor emma kon zorgen. Dus tja dan maar een week later.
Krabje,
Ik hoop ook voor je dat het dit keer spontaan raak is.
Jeanine77,
Sterkte met wachten tot woensdag. Hopelijk is het raak.
Jeanine Zwangerschapskwaaltjes en ongikwaaltjes zijn inderdaad precies gelijk, dus je kunt niet echt op je lichaam vertrouwen. Voor testen is het nog veel te vroeg, maar nu weet je in elk geval dat de Pregnyl uit je lichaam is. Succes met de laatste wachtweek!
Danielle Als het de eerste keer met IUI lukt, ga je er natuurlijk een beetje vanuit dat het de tweede keer ook op die manier zal lukken. Waarom ook niet? Als je eisprong goed is en de zaadjes en je lichaam weet hoe het zwanger moet worden, dan reken je er stiekem toch een beetje op. Al denk ik wel dat je misschien meerdere keren toch iets voor je luteale fase had moeten krijgen. Want die keer met Progestan had je geen last van tussentijds bloedverlies en kwam je ongi mooi op tijd (helaas…) En als je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken wordt, gaat de innesteling ook moeilijker. Dus het kan best daar aan gelegen hebben, zoals je eigen gevoel al zegt.
Als je met IVF begint moet je inderdaad eerst op je nieuwe cyclus wachten. Soms moet je eerst een paar weken aan de pil voordat je met de hormonen mag beginnen. Maar het kan ook best zo zijn dat je geen pil hoeft en op cyclusdag 1 begint met spuiten. Je spuit eerst een hormoon dat je eigen lichaam platlegt (Lucrin of Decapeptyl) en dan komt er later Puregon bij. Ongeveer een week na het starten met de Puregon is de eerste fm. Zie je er ook erg tegenop, of valt dat mee? Hopelijk mag het de eerste keer meteen lukken!
@Jippie wrote:
Als je met IVF begint moet je inderdaad eerst op je nieuwe cyclus wachten. Soms moet je eerst een paar weken aan de pil voordat je met de hormonen mag beginnen. Maar het kan ook best zo zijn dat je geen pil hoeft en op cyclusdag 1 begint met spuiten. Je spuit eerst een hormoon dat je eigen lichaam platlegt (Lucrin of Decapeptyl) en dan komt er later Puregon bij. Ongeveer een week na het starten met de Puregon is de eerste fm. Zie je er ook erg tegenop, of valt dat mee? Hopelijk mag het de eerste keer meteen lukken!
Ja ik zie er wel heel erg tegenop. Ik zie vooral op tegen de punctie. IK heb een behoorlijk lage pijngrens :roll: en ik voorzie echt wel een drama. Ik las op verschillende sites dat je bij sommige ziekenhuizen een soort van rustgevend tabletje kan krijgen alleen mijn zkh doet daar dan weer niet aan. Bovendien heb ik de punctie in mijn zkh en moeten we dan nog een uur naar utrecht rijden om de eicellen weg te brengen. Lijkt me niet handig als je helemaal ‘out’ bent van zo’n tabletje en dan nog onderweg moet. En daarnaast ben ik gewoon bang dat het niet gaat lukken, dat er geen bevruchting plaats zal vinden, dat er te weinig eicellen zullen zijn etc.
Verder hebben we dan al zo’n map met info en ‘contracten’ in huis. Ik was die dingen aan het invullen maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. 1 of 2 bevruchte eicellen laten terug plaatsen? Mijn gevoel zegt 2 omdat er dan meer kans is op een zwangerschap, maar ik zit toch eigenlijk niet te wachten op een tweelingzwangerschap… dus dan toch maar niet doen? Gek word ik van al die vragen :wall:
Bij ons in het zkh gebruiken ze trouwens gonal F ipv puregon. Ik hoop dat het qua spuiten een beetje hetzelfde is. En hoe spuit je lucrin? Is dat met een pen of met gewone spuitjes?
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Al die spanningen van: hoe reageer ik op de hormonen, zijn er genoeg eicellen, hoe gaat de punctie, zal er wel bevruchting zijn, enz? Allemaal heel erg spannend en daarom ook een stuk intensiever dan IUI, vind ikzelf.
Tijdens de punctie krijg je in elk geval een soort van verdoving. Overal gaat het weer anders, in het ene ziekenhuis doen ze het mbv een infuus, ik kreeg twee prikken in mijn bil. De ene morfine en de andere ook een pijnstiller. Daarbij moest ik nog een kalmeringstabletje innemen (Oxazepam of iets dergelijks) en vlak voor de punctie kreeg ik inwendig links en rechts nog een verdoving. Dus het is nooit zonder enige verdoving. De punctie vond ik alle keren goed te doen. Het is vervelend, maar de pijn van het aanprikken en leegzuigen duurt steeds 1-2 seconden. De punctie zelf duurt helemaal niet zo lang, dat valt best mee.
Bij ons wordt het labwerk ook in een ander ziekenhuis gedaan, ook een uur rijden. Ik ben alle keren niet meegeweest. Na de punctie moest hub zo snel mogelijk met de eicellen in een soort warmtebox naar Groningen rijden, dus je hebt ook geen tijd om bij te komen. Het komt na de punctie meteen in de box, je kunt nog even 5 minuutjes afscheid nemen en kletsen en dan moet 'ie meteen weg. Met de IVF en eerste ICSI is mijn schoonmoeder mij op komen halen en ben ik naar huis gegaan, toen ik een beetje bijgekomen was. Deze keer ben ik in het ziekenhuis gebleven totdat hub weer terug uit Groningen was. Je komt in een apart kamertje te liggen met een lekker bed, en je bent sowieso helemaal duf en “dronken” van de medicatie, vaak last van je buik, dus dan kun je even lekker liggen en slapen. Rond het middaguur was hub terug, en toen ben ik mee naar huis gegaan. Ik zou je niet aanraden om na de punctie meteen in de auto te stappen. Ik had als bijwerking dat ik ook nog behoorlijk duizelig en misselijk van de morfine werd en dan is zo’n autorit echt geen pretje, plus dat je buikpijn hebt. En je kunt geen lange einden lopen. Dus ik zou even navragen hoe ze dat daar doen, of er van je verwacht wordt dat je meegaat of dat je ook mag blijven om bij te komen.
Wij hebben alle keren twee embryootjes teruggeplaatst gekregen. Het protocol is: Als er een topper bij zit, dan doen ze er eentje. En anders krijg je twee teruggeplaatst. Mits je daar natuurlijk bezwaar tegen hebt. Met de terugplaatsing van een heb je ongeveer 25 % kans op een zwangerschap, met twee ongeveer 35-40%.
Lucrin zit in een grote ampul. Je krijgt een soort emmertje, met daarin de ampul en een stuk of 14 spuitjes erbij. De naald zit er al op. Elke dag moet je 20 eenheden uit de ampul halen en dat met een nieuw spuitje injecteren.
Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, we zijn de laatste weken weinig met de vruchtbaarheidsbehandelingen bezig geweest, omdat we zware berichten hebben gekregn vanuit het UMCG. De kansen op slaging zouden nu minder dan 2% zijn en de endometriose weer in volle gang in mn buik. Nu wordt ik binnenkort opgeroepen voor een operatie.
Maar goed even een beetje de poging vergetend hebbende, is de 3e IUI natuurlijk wel doorgegaan. En gister verwachte ik mn menstruatie en die kwam niet, dus zojuist getest… POSITIEF, maar we kunnen en durven nog niet blij te zijn, want ik heb vorige week nog 3 x Pregnyl 1500 gehad. Afgelopen vrijdag de laatste… Ben ik nu dan toch echt zwanger, of kan het nog de Pregnyl zijn… ??? We hebben al gebeld met t ziekenhuis, maar die bellen zo terug en ik dacht, misschien is er iemand online die me kan helpen en me please heeeeeeeeeeeeeeel blij kan maken…
T zal toch niet echt
Als je iets weet, please let me know, we kunnen niet wachten…
Lieve meiden, sorry voor mn egocentrische berichtje!!
Ik zal snel weer bijlezen en hoop dat jullie veel positiefs mogen brenegn of hebben gebracht…
Anoniem: Sorry heb eigenlijk geen idee of het nog door de pregnyl kan komen. Ik ga heel hard voor je duimen!!!
Kom je straks nog vertellen wat ze van het zkh zeiden?
Lieve Krabje, dank je voor je snelle reactie…
Ja laat t zo zeker no even weten, zit hier nu te rillen op de bank… Ben zo zenuwachtig, t zal toch niet…??? O my god!
Hoe gaat het met jou?
Liefs