IUI deel 8

Anoniem welkom en veel suc-6 met je 2e poging

Pinky de duimen draaien voor jullie…spannend

Jippie voor jullie natuurlijk ook :pray:

gr marina

Anoniem Welkom hier. Balen dat je eerste IUI niet gelukt is. Hopelijk heb je deze keer meer geluk! Op de 1e pagina van dit topic staat een lijstje. Je kunt daarop kijken waar iedereen mee bezig is. Zal ik je ook toevoegen?

Marina Alles goed daar? Wanneer mag je ook alweer voor de 2e echo, volgende week?

Hopelijk is er dan een mooi kloppend hartje te zien!

Krabje Wat zielig dat Tycho nog steeds ziek is. Ik hoop dat de huisarts nu wel actie onderneemt, want je ventje is al een hele poos ziek. En zo kan het natuurlijk ook niet al te lang doorgaan, zeker niet als 'ie ook steeds koorts heeft. Succes straks! Leuk dat jullie binnenkort ook weer voor een beebje gaan! Ik hoop dat het de komende 4 maanden gaat lukken en dat je geen IUI hoeft te doen. Het kan maar zo, dat zie je wel bij Marientje!

Pinkie Fijn dat de IUI je meegevallen is. Op zich is het best te doen. Soms zitten ze te klooien met de eendebek of krijgen ze het slangetje er niet meteen door. Maar als dat allemaal goed gaat, voel je er meestal helemaal niks van. Ik voelde de vloeistof vaak wel even prikken als ze het inspoten. Maar het blijft toch elke keer weer spannend! En nu de wachtweken, ik hoop op goed nieuws!

He hoi,

Jippie: Ik zie dat je me al op het lijstje hebt gezet, leuk! Weet ik ook waar iedereen “in zit� momenteel. Jij zit ook weer in een spannende periode lees ik 1e x ICSI. Op naar het 2e wonder! Hoe ver ben je daar nu mee? Heb je al een terugplaatsing (heet dat zo)? Zit je nu in wachtweken?

Marientje: Dank je voor je welkom. Zie dat je 6 weken zwanger bent van je 2e! Wauw gefeliciteerd, spannend hoor, hoe voel je je?

Krabje: Ook bedankt voor je welkom! Is dat je kindje op de foto? Wat een schatje! Volgens mij heet hij Tycho en is ie ziekjes. Jakkes, die arme jongen. Beterschap.

Ik voel me nu 3 dagen na de 1e menstruatiedag gelukkig weer wat minder verdrietig en ben weer hoopvol. Ik kreeg op dag 12 na de inseminatie mijn bloeding en heb ok op CD 12 de inseminatie gehad. Een cyclus dus van 24 dagen. Normaal gesproken is mijn cyclus ca. 28/30 dagen. Nu heb ik gebeld met het ziekenhuis en de vraag gesteld hoe dat kan. Het blijkt zo te kunnen zijn, maar wellicht weten jullie dat wel, dat mn baarmoederslijmvlies te snel afbreekt waardoor het vruchtje niet kan nestelen. Ik krijg nu als de volgende cyclus weer “te kort” is een aantal dagen na de IUI weer pregnyl om de dag, om het slijmvlies langer dik, of beter, te houden. Ik hoop dat dat weer een stap in de richting is. En met de endometriose klinkt dat ook wel logisch…

He dames, tot “krabbels”.

Liefs Froukje (that’s my name :lol: )

Hoi Froukje,

We zijn voor ons eerste kindje vijf jaar bezig geweest met zwanger worden. We hebben 10x IUI gedaan, maar zonder resultaat. Wel drie keer een vroege miskraam gehad. Daarna zijn we met IVF begonnen, maar daarbij bleek dat er geen bevruchting ontstaat. Waarschijnlijk is de schil om de eicel net iets te hard, of zijn de zaadcellen iets te zwak om er zelfstandig door te komen. In juni 2007 zijn we met ICSI begonnen en daarmee hadden we gelukkig wel bevruchting. Er zijn toen twee embryootjes teruggeplaatst en daar is onze prachtige meid uit ontstaan. Ze is inmiddels alweer ruim 11 maanden.

In januari zijn we opnieuw met ICSI begonnen. Morgen is het twee weken geleden dat we de punctie hebben gehad. Er zijn twee embryootjes teruggeplaatst. Aanstaande maandag mogen we testen. Erg spannend! :shifty: Tot nu toe niks van een naderende menstruatie te zien, maar dat kan ook tegengehouden worden door de hormonen die ik nog gebruik. Dus dat hoeft niks te zeggen, helaas.

Ik ben blij dat je het allemaal weer een beetje ziet zitten. Heeft natuurlijk ook even tijd nodig allemaal. Als je eisprong vroeger is, dan is je cyclus ook korter. Een luteale fase (tijd tussen je eisprong en ongi) van 12 dagen is netjes, en nog niet te kort. Door al het hormoongebruik is het bij mij door de jaren heen ook korter geworden. Eerst was het standaard twee weken en nu meestal korter. Zolang je niet onder de 10 dagen-grens komt, zit je nog goed. Wanneer heb je de eerste follikelmeting?

Jippie ik mag dinsdag weer in het zkh komen voor de 2e echo spannend

Froukje het is weer een wondertje, ik stond op het punt om de MM weer opnieuw in te gaan om uiteindelijk iui te krijgen en toen was ik spontaan zwanger. Ik voel me flink beroerd maar heb ook last van een buik griepje denk ik …

gr marina

Hoi meiden,

We hadden vanochtend een positieve test! We zijn weer zwanger!

Niet te geloven na alle tegenslagen die we tijdens de behandeling hebben gehad: griep, koorts, longontsteking, dreigende overstimulatie en in eerste instantie geen levende zaadcellen. Maar het is ondanks alles toch gelukt! Heel onwerkelijk en we durven het amper te geloven. Morgenochtend naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en dan krijgen we morgenmiddag te horen of de waarde van het zwangerschapshormoon hoog genoeg is. Best nog wel spannend! Er is een kans dat het een tweeling is, omdat er twee embryootjes teruggeplaatst zijn. De eerste echo hebben we over ongeveer drie weken en we zijn op 24 oktober uitgerekend.

Ik hoop dat ik hier gewoon mag blijven meekletsen. Tuurlijk ga ik door met duimen voor jullie! :-*

Groetjes,

Jippie

Wat super Jippie!!! Echt geweldig! Nu is het natuurlijk de vraag van 1 of 2?

Gefeliciteerd!!!
:-*

Jippie ja jeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh!!!

Gefeliciteerd, wat fantastisch nieuws. Dit zijn pas goeie berichten.

Snap dat t nog spannend is, maar het komt vast goed!

Genietse vandaag, en morgen en nog 9 maanden lang, en daarna natuurlijk ook :wink:

WAUW!

Liefs Froukje

OH Jippie, wat geweldig en wat super dat het nu zo snel is gelukt!!!

liefs

ineke

Jippie gefeliciteerd wat super voor je

Jippie gefeliciteerd!!!

Ooh meid wat ontzettend fijn dat je weer zwanger bent. Geniet ervan. En nu maar duimen voor een mooie echo over 3 weken!

Dikke zoen Chantal

Jippie gefeliciteerd meid gelijk weer zwanger na een behandeling het blijft een wonder. Zijn we toch nog eventjes tegelijk zwanger wat je al hoopte.

Alleen zou het voor mij morgen weleens afgelopen zijn ik heb bloed verlies gehad zaterdag en behoorlijke krampen. Ben niets verloren maar dat hoeft ook niet de vorige keer had ik een MK en toen reageerde mijn lichaam helemaal niet. Ik denk zelf dat het niet goed zit. Morgen hebben we de 2e echo. Hou je op de hoogte

gr marina

Marina ik duim voor je :pray: :pray: :pray: :pray:

Marina Wat vreselijk spannend! Op zich wel een goed teken dat je nu geen bloedverlies en krampen meer hebt en dat je niks verloren hebt, maar ik snap je angst. Je hebt het natuurlijk een keer eerder meegemaakt. Ik ga me helemaal suf duimen dat je morgen een goede echo hebt en dat de beeb nog lekker zit! Hoe laat moet je? Heel veel succes en ik denk aan je! :-*

Ik moet om 09:30 hoef gelukkig niet de hele dag te wachten.

gr marina

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Jippie

wat een geweldig nieuws!!! super gewoon, enorm gefeliciteerd en heel spannend of het er 1 of 2 zijn. Moet je eerlijk bekennen dat 2 dicht op elkaar (r en r schelen een jaar en 3 maanden) echt wel hard aanpoten is, helemaal super, maar hard werken af en toe met name snachts… :zzz: maargoed, we zullen zien. Spannend!

alles is goed hoor meiden kleintje is goed gegroeid en hartje klopte heel mooi ik ben zo blij en opgelucht

gr marina

Gefeliciteerd, Marina! :clap: Super dat alles goed is!

Marina,

Fijn dat alles goed was!

Jippie,

Gefeliciteerd! Spannend allemaal joh… straks zijn het er twee :smiley:

Hier is waarschijnlijk het IUI (en ivf) traject voorlopig van de baan. Sowieso ben ik nu eerst twee maanden bezig met medicatie voor mijn psoriasis en daarbij mag ik niet zwanger worden, en daarnaast hebben we vandaag het slechte nieuws gekregen dat onze dochter waarschijnlijk geopereerd moet worden (gevolgd door 6 weken helemaal ingegipst) aan haar heup. Ze is geboren met een heupafwijking maar was na een paar maanden spreibroek volgens de arts “genezen”. We hoefden nooit meer terug te komen. Na enig aandringen mochten we toch ieder jaar terug komen voor controle en dat was dus vandaag. Daar bleek dat haar heupje weer ernstig verkeerd was gegroeid. Ze lijkt er nu geen last van te hebben maar ze zal dat wel gaan krijgen aangezien de kop naast de kom gaat groeien. Ik weet nu nog niet wanneer zo’n operatie zal gaan plaastvinden maar het valt iig niet te combineren me ziekenhuisbezoekjes.

Ik moet dus nog even zien hoe dit allemaal zal gaan verlopen, voorlopig blijf ik nog wel meelezen maar misschien wat minder mee gaan schrijven.

Sorry daarvoor!

Liefs,

Daniëlle