IUI deel 6

Pebble: we willen wel weten hoe het gesprek is geweest hoorrrr …

Poohpooh: alweer een week erop zitten :thumbup:

Suus: hoe was de echo?

Ik denk dat ik dit weekend/maandag a.s. ongi ga worden… dus dan schiet het bij mij ook alweer op. En voor dag 8 een afspraak maken voor een FM…nu hoop ik op tijd :roll: en voor de rest gaat het z’n gangetje.

Hoe gaat het met de anderen?

Groetjes

Mira

Nou, het gesprek was zeer positief, we kregen eigenlijk gelijk groen licht.

We hadden zelf op een wachtlijst gerekend, maar hij wilde al gelijk een plan trekken.

Daar schrok ik beetje van, en ondanks dat ik wel wilde, hebben mijn man en ik toch maar even besloten om nog 2 maanden te wachten. Dus per september gaan we beginnen met IVF. Dat geeft mij nog tijd om wat kilo’s af te vallen, iets waar de arts helemaal niet moeilijk over deed, en ik juist had verwacht dat dit een struikelblok zou zijn, en zodat ik,gezien mijn overspannen zijn, nog tijd heb om mezelf op de rit te krijgen.

Uitkomst: als wij er klaar voor zijn moesten we 'm maar bellen.

TOF!

(uiteraard moedigde hij mijn afvallen wel aan, maar hij legde er absoluut geen druk op…weet je hoe fijn!! :dance: :dance: 0

Dus wij zijn blij en vol goede moed!

Groetjes

Pebble

Zo goed nieuws Pebble :dance:

fijn dat je een leuke redelijke gyn hebt getroffen :dance:

Vanmorgen echo gehad…er was niet veel te zien, dus gewoon wachten tot wanneer ik ongie wordt :cry: :cry:

Pebble: goed nieuws zeg :slight_smile: :thumbup:

Groetjes Suus

Hoi Suus

Er wordt hier ontzettend veel gekletst, maar ben even kwijt waarom je een echo had vandaag?

Ik snap ook niet waarom jij echo’s krijgt Suus?

Bij ons is het pas als je eenmaal je menstruatie hebt dan kijken ze of je misschien cystes hebt of je bent zwanger en dan krijg je ook echo’s maar dan vanaf 8 weken pas :think:

Maar ik hoor hier weleens vaker dingen die anders zijn dan bij ons in het ziekenhuis. Gek eigenlijk in z’n klein landje en allemaal verschillend :wink:

• breek ff in*

suus, waarom doe je niet gewoon een zwangerschaps test???

van dat zh wordt je jha niet goed man!!! het is allemaal al zo onzeker en spannend, nu moet je wéér wachten, ze lijken wel niet goed wijs daar

ik leef erg met je mee, en ik kan er gewoon heel boos om worden :oops:

• breek maar snel weer uit :wink: *

kuzzies je lieve nichtje

Heb laatst gevraag waarom na de IUI behandeling een echo krijg, zo kunnen ze zien of het rustig in me buik is. Daar had ze het vanmorgen ook over, dat alles rustig was & dat de cyste niet was gegroeid.

Moet nu wachten tot ik ongie wordt & dan weer een afspraak maken voor een follikelmeting. Ze hebben van 21 juli t/m 3 september vakantie dus ik hoop dat er nog voor 21 juli een behandeling kan plaatsvinden (of ik moet nie ongie worden). Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik ongie wordt, anders hadden ze toch wel iets kunnen zien op zo’'n echo???

Groetjes Suus

volgens mij is het veel te vroeg om iets te kunnen zien mbt zwangerschap

Hoi meiden,

Ik ben er ook weer! Maandagochtend vroeg terug gekomen van Kreta en we hebben een heerlijke vakantie gehad! :inlove:

Hier is alweer heel wat afgekletst zie ik!

Victoria: Welkom hier, leuk dat je meekletst! Jammer dat je nu weer een tijdje moet wachten voordat je verder kunt met de volgende IUI-poging! :? Maar ik hoop dat je ondertussen lekker kunt genieten van de vakantie en dan je daarna maar heel erg snel zwanger mag worden!

Suus: Ik vind het ook een beetje vreemd dat je rond je nod een echo hebt. Bij ons is het ook gewoon afwachten op je ongi en dan een afspraak maken voor de eerste fm. Qua zwangerschap kunnen ze, volgens mij, met amper 4 weken nog niks zien op een echo. Dus ik denk dat je gewoon nog zwanger kunt zijn, als je niet ongi wordt. Meestal zie je pas met ruim 5 weken een vruchtje, of een vruchtzakje. Dus ik duim nog lekker even voor je door! Hopelijk kom je binnenkort toch met goed nieuws! :pray:

Kimmetje: Hoe gaat het met jou? Alles nog een beetje vol te houden? Duurt vast niet zo lang meer voordat je de kleine in je armen kunt sluiten! Succes, meid!

Juudje: Jij mag binnenkort toch voor het pre-gesprek voor IVF? Ik ben de datum even kwijt. Ik hoop dat je dan eindelijk het behandelplan krijgt en komt te weten wanneer precies jullie mogen beginnen!

Pebble: Super dat jullie vandaag meteen groen licht hebben gekregen voor IVF en dat de gyn niet eens moeilijk deed over je gewicht! :dance: Dus het plan is nu om in september met de eerste poging te beginnen? Spannend, zeg!

Mira: Binnenhouden die rotduivels!!!

Poohpooh: Dus jij moet nog de laatste van de wachtweken? Hoe gaat het verder? Al last van kwaaltjes, of een bepaald gevoel erover? Ik hoop echt voor je dat het deze keer raak is! Heel veel succes met de laatste wachtloodjes!

Marientje: Hoe gaat het nu met jullie? Wanneer zou je weer verder mogen en willen met zwanger worden? Gaan jullie dan nog een aantal keer IUI doen? Ik denk nog steeds aan jullie, hoor! Ik hoop dat het naar omstandigheden goed gaat. :-*

Daniëlle: Dus een mooie echo gehad, met een enthousiast guppie! Echt helemaal super, meid! Gefeliciteerd!

Nog even en dan ben je de 12-wekengrens alweer voorbij. Dan kun je volop gaan genieten! :angel:

Jacq: Hoe gaat het met jou?

Hier is het op het moment behoorlijk spannend. Afgelopen maandag had ik ongi moeten worden na de 8e IUI-poging. Maar ik wacht nog steeds… :shifty: Bijna 4 dagen overtijd nu en nog steeds niks in zicht wat op een ongi lijkt. Ik heb geen ongikrampen, geen last van mijn rug, enz. Wel ben ik al een week steeds misselijk, zo nu en dan duizelig, soms last van mijn liezen en borsten. Maar ik durf nog steeds niet te hopen. Elke dag denk ik: Oke, ik ga vandaag gewoon ongi worden… Ik durf ook echt niet te testen, bang voor de teleurstelling dat 'ie toch weer negatief is. Misschien gaan we dit weekend testen, eerst morgen maar weer eens afwachten. Ik heb nog steeds zoiets van, misschien was de eisprong wel later en heeft de Pregnyl niet goed gewerkt, enz. Dus we wachten nog maar even af en als ik nieuws heb, laat ik het zeker weten! :wink:

Succes iedereen!

Groetjes,

Jippie

Jippie: Zo spannend, 3 dagen overtijd :pray: zou het eindelijk raak zijn :-* :pray:

Suus: Ik vind het maar gek dat ze zo vroeg kijken!! Bij ons moet je dan urine inleveren en doen ze gewoon een zwangerschapstest :wink: Maar ieder ziekenhuis zijn eigen ding :mrgreen:

Jippie: hé vakantieganger, fijne vakantie gehad??? Ooooh ik ga zoooo voor je duimen hé :slight_smile: :thumbup: :thumbup: ZOu het dan nu eindelijk raak zijn :pray:

Victoria: ja ik vindt het ook gek, maar kan er niets aan doen dat ze dat zo doen met die echo :? :? … Moet 12 juli weer naar de gynaecoloog en dan vraag ik het wel. Zit trouwens met nog meer vragen, dus mag ze allemaal wel opschrijven (anders vergeet ik ze :oops: )

Groetjes Suus

He jippie

Wat fijn dat je er weer bent…leuke vakantie gehad ? en zo te horen ook nog met spannende nieuws…jeetje het zou wat zijn dat het gelukt is ik uim heel erg hard. Met mij gaat alles prima ik voel me goed weer helemaal de oude en we zijn net weer een week bezig met klussen eigenlijk een week te vroeg dan mocht maar wilde niet langer wachten. Ik mag 12 juli naar het zkh ik hoor wel wat de bedoeling is misschien toch weer verder met IUI maar dan moet de verzekering het wel betalen…anders misschien toch IVF ? we zien wel.

Suus stom he dat niet elk zkh dezelfde behandel wijze hanteerd dat zou toch echt makkelijker zijn voor ons. Misschien is toch een zw test de oplossing om te weten te komen of het zo is of niet… suc-6

Juudje hoe gaat met je ?

Pebble gefeliciteerd dat jullie groen licht hebben.

poohpooh nog 1 weekje dan weet je weer wat meer

Mira suc-6 in de volgende ronde

gr marientje

Suus: Ja is zeker verstandig om al je vragen op te schrijven. Vaak vergeet je daar alles en daar heb je ook niks aan.

Marientje: Waarom zouden ze geen IUI meer vergoeden? Naar mijn weten, gaan ze verder. Je hebt namelijk bewezen dat jij zwanger kan raken dmv IUI :-* Maar 12 juli zullen jullie wel horen wat ze gaan doen. Elk ziekenhuis is anders :wink:

Zo hé dames, wat wordt het mooi weer hé 8)

Ik ga ff wat bbq vlees eruit halen :drool: zodat we vanavond mooi kunnen bbq :drool:

jippie, welkom terug! Hopelijk goede vakantie gehad. Wow, dat zou wat zijn als het nu gelukt is…ik stuur al mijn postieve energie jouw kant op!!

We wachten in spanning met je mee.

Groetjes en hopelijk tot snel met goede berichten!

Pebble

Hoi Victoria,

Ik weet het eigenlijk niet ik dacht altijd maar dat je een bepaald aantal x vergoedt krijgt. NOu ja wie weet kunnen we gewoon lekker door.

Het is inderdaad heerlijk weer ik ga zo gelijk ff in de zon in. Vanavond ga ik uit eten met m’n werk we gaan naar malakka een chinees indies restaurant mmm lekker. Morgen gaan we ook wat leuks doen ons zelf even lekker verwennen nieuwe kleding kopen daar heb ik echt zin in.

gr marientje

Marientje: Anders moet je even je verzekering bellen. Over het algemeen is het inderdaad zo dat ze 6x IUI vergoeden, maar dat gaat niet altijd op. Je hebt nu bewezen dat je zwanger kunt worden mbv IUI (klinkt een beetje stom…) Er zijn ook verzekeringen die geen grens stellen aan het aantal keer IUI. De onze (CZ, basis aanvullend verzekerd) heeft dat ook niet. Als de gyn het zinvol vindt, mag ik gewoon doorgaan en is er geen grens mbt het aantal pogingen. De hele poging wordt ook vergoed, inclusief hormoongebruik. Dus misschien dat je het even kunt navragen? Verder heel veel plezier met je etentje vanavond & geniet er maar lekker van! Ook van het shoppen morgen, verwen jezelf maar even! Dat heb je wel verdiend! :-*

Victoria: Lekker, bbqen! :drool: Wij gaan morgenavond heerlijk in de tuin bbq-en. Ik heb alvast wat vlees gekocht, de vriezer nog even uitspitten, sausjes kopen en dan kunnen we maar beginnen! Veel plezier vanavond!

Suus: Hoe gaat het daar? Al ongi?

Mijn duimpies draaien volop, hoor! Binnenhouden die krengen! :pray:

Hier gaat alles nog steeds goed. Nu 4 dagen overtijd en nog niet ongi! Wel steeds meer kwaaltjes, ik heb ook het idee dat de misselijkheid steeds erger wordt en 's avonds vallen om 21 uur mijn ogen al dicht van moeheid, terwijl ik anders een nachtmens ben. Maar ik durf nog steeds niet aan de mogelijkheid te denken dat we zwanger zouden kunnen zijn. Ik ga steeds maar andere redenen bedenken dat ik nog niet ongi ben, en testen durf ik al helemaal niet! Ik wacht gewoon net zolang totdat er over een week of 36 ineens een kind uitfloept! :mrgreen: Misschien dat we het weekend gaan testen, maar dan moet ik eerst al mijn moed bijelkaar schrapen, erg hè? Dus nog maar even afwachten… :shifty:

Groetjes,

Jippie

Jippie: ik zou idd na 36 weken overtijd pas testen hoorrrrr :lol: :-*

Liefs

Mira

Jippie: Ben benieuwd of jij het 36 weken volhoudt qua testen :stuck_out_tongue:

Maar ik denk dat je het wel eerder ziet dan :wink:

Maar ik duim ook voor jou :pray:

Suus: Klinkt als een leuke avond :dance: Shoppen is ook altijd gaaf :wink: :mrgreen:

Zo we gaan de bbq aansteken :drool:

eet smakelijk iedereen :drool:

Hihhi, gekke meiden! Misschien dat we morgen gaan testen, als ik nieuws heb meld ik het meteen!

Fijne avond iedereen!

Groetjes,

Jippie