IUI deel 5

Even een update



Ben net terug van het zkh. We zijn geplaatst op de wachtlijst voor ivf, heb gelijk een onderzoek gehad of er geen darmen tussen de eierstok en de baarmoeder zat ivm hde punctie. Dit was prima, zat wel iets van baarmoederwand tussen maar daar konden ze omheen.

Verder moesten we allebei bloedprikken voor hiv en hepatitus b en ?



Ongeveer drie maanden wachttijd tot die tijd willen ze nog wel drie iui pogingen gestimuleerd. Ik krijg clomid tabl. en een pregnyl spuit.



Hoe reageren jullie op de bijwerkingen van clomid, en hoe vonden jullie het om die spuit te zetten, waar zet je die enz.

Er is mij verteld dat ze 40 uur na de spuit insemineren, eigenlijk nog best een gok of het het juiste moment dan is.



Ik hoef gelukkig geen lh testen meer te doen, maar worden dus wel meer ritjes naar het zkh. Ben benieuwd hoe ze daar op het werk op reageren.

Hoi Juudje,



Was inderdaad 1 januari jarig maar geeft niks hoor je kan tenslotte ook niet alles onthouden van iedereen ik heb er al moeite mee om te onthouden hoever iemand is in een behandeling bijv…



he spannend wachtlijst IVF, Ik heb ook clomid en daar heb je best bijwerkingen van maar is denk per persoon ook verschillend ik heb het ineens heel erg warm tot zweten toe tijdstip maakt niet uit overdag of 's nachts kan allemaal. Emotioneel hoort er ook bij maar dat is wel lekker je kan er maar vanaf zijn toch…Die pregnyl spuit werdt bij mij gezet in het zkh en dat gebeurd in je buik hierdoor krijg je je eisprong inderdaad binnen 40 uur ongeveer weet het niet helemaal meer zeker hoeveel tijd ertussen zit.



Jippie mijn verjaardag was erg druk was helemaal uitgeteld m’n hele huis met oud en nieuw smerig vooral de vloer en volgende dag gewoon weer visite dus dat was uit bed en alles soppen en dan nieuwe visite 's avonds lag ik echt op de bank…maar ik moet zeggen het was een hele gezellige verjaardag ben erg verwend door iedereen veel luchtjes en bonnen van douglas & ici paris enz… geld een gouden ring van m’n mannetje, dekbed hoezen van mijn ouders, merci chocolade, champagne , een nieuwe jas van m’n zusje en dan zijn we nog niet klaar schoonfamilie komt aankomend weekend pas die waren op vakantie dus pffffff… hahaa leuk hoor jarig zijn. maar eh…



1e echo alweer gehad dat schiet alweer op ik hoop dat je je eisprong nog niet gehad hebt zal je inderdaad net zien… ik hoop dat die er gewoon nog lekker zit met de volgende echo.



Met mij gaat het allemaal gewoon door ik zit nu op dag 23 van m’n cyclus wacht maar af en dan als het niet gelukt is zullen we eind januari weer voor IUI gaan denk ik



gr marientje

Ik ben eigenlijk nog heel nieuwsgierig naar de hoeveelheden clomid jullie krijgen



Ik heb dus een eisprong vanmezelf, en bij de cyclus analyse had ik dus een gewoon groeiend eiblaasje. Nu krijg ik de eerste gestimuleerde ronde gelijk 2 x 50mg clomid.



Ik ben best bang voor overstimulering want dan doen ze dus niks heb ik begrepen.



Wat slikken jullie?

Hoi Juudje,



Ik slik 1 x 50 mg per dag van dag 3 t/m 7 in m’n cyclus en dat werkt heel goed. wat vreemd dat je meteen al 2x 50 mg krijgt. Misschien krijg je dat zodat je eitjes sneller groeien en misschien worden de aantallen wel meer dan ? Ik heb eigenlijk geen idee.



Overstimulatie lijkt me inderdaad ook erg vervelend dan doen ze volgens horen zeggen geen behandelingen.



gr marientje

Mm dan zeker wel vreemd dat ik gelijk zoveel krijg, ze kunnen toch ook niet zien als de eicelblaasjes gegroeid zijn, hoeveeel er leeg zijn en hoeveel daadwerkelijk een eitje in zit?



Ik moet nu toch eerst wachten op mijn menstruatie en dan inderdaad dag 3 tot 7 pilletjes innemen en dag 10 afspraak bij het zkh



En bij overstimulatie doen ze niks. Hoeveel eitjes zal een overstimulatie zijn?

Ik weet niet of ze kunnen zien of er in elk eiblaasje een eitje zit tis allemaal zo ingewikkeld. Clomid zal wel meerdere functies hebben ik heb hem hoofzakelijk gekregen om regelmatiger te worden. Bij jou zal het dan dienen als extra stimulatie.



Ik heb al eens 3 eitjes gehad toen hebben ze inderdaad geen inseminatie gedaan ze wilden het wel doen toen er eentje weg geprikt was.



gr marientje

Ik denk dat ik mij hier ook maar een keer kom aansluiten, als ik mag tenminste… Voor wie wat aagje ingesteld is: mijn verhaal kun je lezen bij

‘wat als zwanger worden echt langer duurt’.

Even plakken wat ik daar getypt heb:



’ Wij komen net van de gyn.

Daar hebben we te horen gekregen dat we in aanmerking komen voor Clomid in combinatie met iui.

Die Clomid krijg ik omdat ik ( door teveel mannelijk hormoon ) geen eisprong heb.

Voorlopig willen we nog niet met de iui beginnen. Dat lijkt voor ons nog een stapje te ver… Misschien moeten we gewoon nog wennen aan het idee. Het schrikt ons nog een beetje af. We willen nu een maandje ‘wachten’ ( mannetje ook de tijd geven om het roken af te leren ) en dan beginnen we met frisse moed met de Clomid. Benieuwd wat het zal geven! Hopelijk lukt het zonder de insiminatie en volstaat het gebruik van Clomid om een wondertje te verwekken…’

Hoi ikke,



Gezellig dat je ook komt kletsen hoe meer zielen hoe meer vreugd toch… ik kan me voorstellen dat het idee IUI eerst nog een beetje moet bezinken bij jullie. Rustig aan kan geen kwaad en wie weet wat de clomid doet… suc-6



Jippie hoe was de 2e meting ?? was ff benieuwd



gr marientje

Hoi iedereen,



Marientje: Hoe gaat het met jou?

Wanneer moet je ongi worden?



Juudje: Dus nu al op de wachtlijst voor ivf? Gelukkig niet zo’n hele lange wachtlijst! En wel mooi dat je ondertussen gewoon door mag gaan met IUI, wie weet ben je voordat jullie met ivf beginnen wel lekker zwanger! :pray: Twee keer 50 mg Clomid vind ik wel veel, trouwens! Je hebt het op zich niet nodig omdat je van jezelf al een goede eisprong hebt. Het kan zijn dat het extra stimulatie is, maar over het algemeen groeit er maar één follikel door, heel soms twee. Ik heb meer het idee dat je met die hoeveelheid Clomid reuzesnel een eisprong zult hebben. Overstimulatie komt met Clomid eigenlijk niet voor, niet op dezelfde manier als bij IVF, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het kan wel zijn dat een inseminatie niet doorgaat als er bijvoorbeeld 3 rijpe follikels zitten, bij twee gaat het meestal wel door.



O ja, om nog even te antwoorden op je eerdere vragen:

De ene keer heb ik meer last van de bijwerkingen van Clomid dan de andere keer, over het algemeen zijn dat dan opvliegers en soms duizeligheid. De Pregnyl-injectie laat ik altijd zetten in het ziekenhuis, omdat ik geen ervaring heb met mezelf injecteren (meestal in bovenbeen, maar heb 'em ook wel in m’n buik gehad). Op zich valt die injectie wel mee, vind ik. Inderdaad: ongeveer 40 uur na de Pregnyl komt je eisprong. Dit is vrij standaard, dus een gok is het niet echt. Bij mij is het nog altijd binnen dat tijdsbestek gebeurd. Dus dat zit wel goed.

Maar hoe zit jij nou in je cyclus? Moet je nu eerst nog ongi worden en dan op dag 3 met Clomid beginnen?



Ikke: Welkom hier! Natuurlijk mag je je bij ons aansluiten!



Ik ben vandaag alweer voor de 3e follikelmeting geweest. Nu zat er toch eentje van 12 mm, die er afgelopen woensdag nog niet zat. Ik heb zelf het gevoel dat mijn eisprong misschien al is geweest een week geleden. Dus de gyn stelde voor om meteen maar een bloedonderzoek te doen (progesteron), dan kunnen ze zien of ik inderdaad al een eisprong heb gehad. Daar krijg ik maandag de uitslag van en dan ook weer een echo. Ik ben benieuwd: Of die ene follikel groeit door en dan zouden we woensdag-donderdag de IUI hebben. Of de eisprong is al geweest vorige week en dan zou ik volgende week vrijdag ongi moeten worden. Ik hoop maar op een poging, eigenlijk!



Iedereen een heel prettig weekend! :-*



Groetjes,

Jippie

Hallo



Ikke: Natuurlijk welkom hier, wij kennen elkaar natuurlijk al veel langer ook van de juli stoppers 2004. Ik snap dat je nog even me de iui wilt wachten en eerst wilt zien wat de clomid gaat doen. Er zijn genoeg mensen zwanger geworden met alleen clomid.



Jippie: Voor jouw ook spannend maandag ik ga voor je duimen. 50 mg vind ik ook veel maar we zien wel. Ik moet op dag drie van mijn eerstvolgende menstruatie beginnen, en ik verwacht mijn eerstvolgende menstruatie donderdag ongeveer. Precies weet ik het nu niet, want afgelopen maand heb ik geen lh testen en dergelijke gedaan dus weet ook niet wanneer mijn eisprong is geweest



Ve4rder niet zoveel te typen, heb nog voor morgen een hoop werk liggen, voorbereiding voor school de aankomende weken afmaken. We zijn afgelopen dagen weg geweest naar familie, lekker gegeten en gewinkeld. Ze wonen vlakbij amsterdam dus ook rindje villa arena gedaan.

Hoi Jippie,



Een folikkel van 12mm die gaat wel de goeie kant op dan, ik ben benieuwd wat er uit je bloed test komt of je inderdaad je eisprong gehad hebt of nog niet. Mijn LH test is een keer van bijna positief naar negatief gegaan ze dachten toen ook dat ik m’n eisprong al gehad had maar na een echo bleek hij er nog te zitten.



Juudje suc-6 met de clomid aankomende week.



Met mij gaat alles goed ik zit morgen op dag 30 in m’n cyclus of ongi komt eraan of… ik wacht rustig af voel nog vrij weinig alleen heel erg moe… in ieder geval heb ik een leuk vooruitzicht in april gaan we 2 weekjes op vakantie ben vrijdag wezen boeken naar de Malediven. Ik vondt dat we dat wel verdiend hadden na al die jaren zkh in en uit.





gr marientje

Hoi Jippie,



hoe was de uitslag van je bloed test ??



gr marientje

Hoi Marientje & de rest,



Gisteren moesten we dus weer naar de gyn. Daar bleek dat ik nog geen eisprong heb gehad, tenminste niet op dag 15, wat ik zelf een beetje vermoedde. Op zich niet zo erg, maar die ene follikel van 12 mm was ook nog niet gegroeid… :cry: En ik zit nu al erg laat in mijn cyclus, op dag 26. Dat is wel normaal voor mij, maar nu wordt het wel erg laat voor nog een IUI-poging. Dus dat is wel heeeeel erg balen. Ik ben gewoon volkomen resistent voor Clomid geworden, maar wat wil je ook? Ik gebruik het al twee jaar! :shock: :? :wall:



Ook had ik gisteren een gyn, die ik nog nooit eerder gehad had. Normaal als ik een ander heb, is het van: even een echootje en de groeten! Deze ging echt meteen helemaal doorvragen. En zij vond de werkwijze van onze eigen gyn dus echt niet kunnen! We hebben nu 4 IUI’s gehad in een periode van 2,5 jaar! Ik gebruik nu 100 mg Clomid en daarmee heb ik een cyclus van ongeveer 42 dagen, dat vond zij al helemaal niet acceptabel. Vooral voor ons vond ze het erg sneu, al die moeite, hoop en teleurstellingen en dat wachten steeds voor niks. Ze kon het erg goed begrijpen dat ons geduld nu wel op is. Alleen deze gyn kon zich er verder ook niet echt mee bemoeien, omdat we haar patient niet zijn. Maar ze heeft ons geadviseerd om meteen een doorverwijzing te vragen voor de fert.afdeling. Nu zitten we bij een algemene gyn, en na 6x IUI zouden we pas doorverwezen worden. Maar we kunnen er beter nu al heen, volgens die gyn. Dan zit er tenminste een beetje schot in de zaak. Dus daar zijn we het helemaaaal mee eens. Onze eigen gyn is gewoon heel erg afwachtend en ziet ook niet echt hoeveel dit allemaal van ons vergt (vooral ook omdat ik dus heel erg vaak een andere gyn heb dan mijn eigen). Donderdag hebben we een gesprek met onze eigen gyn hierover en dan willen we meteen een doorverwijzing en hopelijk kunnen we daar snel terecht dan! Ik zal dan waarschijnlijk ook over moeten op hormooninjecties ipv Clomid, maar goed… als we op die manier een normale cyclus hebben met misschien wel twee follikels, dan graag! :shifty: Hopelijk kunnen we dan binnenkort een hele rij IUI’s achter elkaar doen, dat zou wel mooi zijn. Want 1x in de 8 maanden schiet ook niet echt op! :wall: Ik ben erg benieuwd naar donderdag, ik weet wel zeker dat onze gyn er geen probleem van zal maken dat we nu al naar de fert.afdeling willen, maar ik hoop heel erg dat we dan daar meteen een afspraak kunnen maken voor een intake-gesprek en dat we de volgende cyclus al meteen doormogen met nieuwe hormonen en een IUI! Ik wil actie!!! :wink: Ik hoop toch echt dat we zwanger gaan worden in 2006, en iedereen hier natuurlijk! Dat wordt nu wel eens tijd!!! :pray:



Ben jij inmiddels al ongi geworden? Ik ga duimen voor je dat je nu lekker op de gewone manier zwanger geworden bent! :thumbup: Super dat jullie toch naar de Malediven gaan! Lijkt me echt fantastisch mooi daar! Wij gaan binnenkort waarschijnlijk ook weer een vakantie boeken, maar dan voor juni. We weten nog niet waar we naar toe gaan, misschien naar Mallorca. Iemand hier op het topic daar al eens geweest?



Juudje: Ook voor jou ben ik aan het duimen dat je niet ongi gaat worden!

Zou wel super zijn vlak voordat je aan de Clomid gaat!



Alle andere meiden: toi toi toi! :-*



Groetjes,

Jippie

Hoi jippie,



Wat een toestand allemaal weer ik vindt het echt heel vreemd dat de ene gyn zo anders kan denken als een ander eigenlijk ben je dus afhankelijk van hoe je gyn met je begaan is wat er gaat gebeuren en hoe lang het duurt. …ik weet precies wat je bedoeld ik had dit ook in het andere zkh die gyn zat ook maar af te wachten en te doen zo van doe maar rustig terwijl ik gewoon wilde dat er nu wat ging gebeuren. Ik ben blij dat je nu een gyn had die beter haar best deed voor jullie. Is het niet mogelijk dat jullie patient worden bij haar ?? als dat niet lukt zou ik gewoon van je eigen gyn eisen dat er nu wat gedaan wordt jullie komen niet net om de hoek kijken in de wereld van de medische molen. Misschien gewoon zeggen dat je het geestelijk niet goed meer kunt verwerken met al die telleurstellingen de hele tijd…ik hoop echt voor jullie dat er nu wat meer schot in de zaak komt…



Met mij gaat het goed nog steeds niets te zien zit alweer op dag 33 ik hoop nog even niets ben wel eens langer geweest dan 33 dagen. Ben niet meer moe heb soms wel krampjes in m’n buik en klein beetje gev (.) (.) ik zie het allemaal wel.



Hoe is het met jou Juudje ?



gr marientje

jippie



Inderdaad wat Marientje al zegt, vreemd dat ze er zo anders over denken. Bij ons in het zkh wordt je van tijd tot tijd besproken in het team. Ook vreemd dat je op de gewone gyn afdeling nog zat en niet op de fert afd. Ik hoop ook dat we met zi’n alle zwanger mogen zijn in 2006.



Marientje



Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde klachten, die gevoelige (.)(.) heb ik eigenlijk altijd wel voor de ongi dus daar kijk ik niet meer zo naar.





Hier nog geen ongi, weet nu ook niet wanneer ik hem moet verwachten omdat ik mijn ei net gemeten heb, ik denk wel gevoeld en dat is twee dagen voor oud en nieuw geweest dus ik verwacht hem vanaf donderdag.

Hoi Juudje,



Ik denk dat het er bij mij toch aan zit te komen buikpijn en rugpijn…



gr marientje

Hier zijn ook de eerste tekenen al heel duidelijk



Veel bruin verlies vandaag, en nu ook last van mijn buik

:twisted: tjeeeeee, rotvervelend is dat !!!

Je weet dat het gaat komen, maar toch stiekem weer die hoop van misschien nu zonder alle poespas toch een kansje



Had natuurlijk het gevoel dat mijn borsten gevoelig waren, en misschien wel weer iets gevoeliger dan de vorige keer.

Hoi meiden,



Juudje & Marientje: Ik duim gewoon nog lekker door dat jullie niet ongi gaan worden, hoor! :pray: :thumbup:

Succes!



Ikke: Hoe gaat het met jou?

Wanneer gaan jullie eigenlijk met IUI beginnen?



Hedwich: Jullie hebben nu toch eventjes een rustperiode, of niet?

Ik hoop toch heel snel goed nieuws van je te lezen, meid!



Wij moesten vandaag naar de gyn voor een gesprek en ik heb weer een echo gehad. Maar het allerbelangrijkste was dat we nu een doorverwijzing wilden voor de fert.afdeling. En die hebben we zonder problemen gekregen! :dance: Volgens onze gyn was het wel normaal dat je eerst 6x IUI bij een algemene gyn deed, maar goed… wij hebben nu vier pogingen gehad in 2,5 jaar. Dus dat schiet ook niet echt op. En zij werkt parttime, dus ik heb eigenlijk bijna altijd een andere gyn dan mijn eigen, en daardoor worden beslissingen uitgesteld, omdat zij zich er niet mee mogen bemoeien, enz. En onze gyn is gewoon heel erg afwachtend. Volgens haar slaat de Clomid aan, als ik een eisprong heb, ookal is dat pas op dag 28. Nou ja, dat versta ik (en veel andere gyns) niet onder aanslaan. Als ik geen Clomid neem, heb ik ook wel een eisprong rond dag 28, dus dan heeft het toch geen effect? Maar door haar andere definitie van aanslaan, wordt er dus ook niet overgestapt op een ander middel… Met als gevolg dat we niks anders doen dan al 2,5 jaar wachten totdat ik een keer een eisprong heb en dan niet al te laat. En als het dan te laat is, dan wordt de poging weer een ronde uitgesteld. Dus dat schiet niet op! :wall:



Maar goed, we hebben de doorverwijzing voor de fert.afdeling gekregen. We hebben meteen een afspraak gemaakt voor een intakegesprek, en dat hebben we al over 1,5 week! :smiley: Ik moet nu nog mijn eisprong krijgen, dus we gaan al naar de fert.afdeling voordat mijn ongi geweest is. Ik verwacht dat ik met de nieuwe cyclus dus meteen over kan stappen op injecties en dan hopelijk snel een IUI! Ik ben benieuwd. We hebben er een heel goed gevoel bij, moet ik zeggen. De fert.afdeling bestaat uit een klein team artsen en assistentes, 3 artsen in totaal. Ik verwacht dat hun werkwijze toch heel wat effectiever is dan de gyn die ik nu had. Dus hopelijk een beeb in de maak voor ons in 2006!!! :wink:



O ja, er zat nu een follikel van zo’n 14 mm, dus ik hoop dat dat de eisprong gaat worden. Maar helaas gaan we nu dus geen IUI meer doen, omdat het al zo laat in m’n cyclus is. Maar op zich vind ik dat niet zo erg. Ik wacht liever even en dan een goede poging, dan nu een halve, toch?



Doei! :-*



Groetjes,

Jippie