IUI deel 3

Hoi allemaal,

Claudia: Hè jakkes, wat balen zeg! Ik snap je ontzettend goed, want wij zitten er op het moment ook eventjes helemaal doorheen met het zwanger worden. Dan ga je je gewoon afvragen van: Waarom een ander wel en wij niet? Waarom is het ons niet gegund? Gaat het ooit een keer lukken, enz… Het is wel heel moeilijk soms om positief te blijven. Dan heb je gewoon eventjes geen energie meer om de schouders eronder te zetten en weer door te gaan. Maar je weet maar nooit, meid… Je hebt maar één eigenwijs zaadje nodig, dus wie weet. Nog niet de moed gaan opgeven, hoor! Ik ga gewoon voor jullie duimen dat het gelukt is, ondanks de slechte aantallen!

Marientje: Heb je alles al een beetje uitgezocht hoe het gaat komen met de kosten en de vergoedingen van IUI? Heel veel succes met alles!

Daan: Gaat alles goed met jullie? Jij zit nu in de beruchte wachtweken, toch? Voel je al wat? Heel veel succes met wachten. Ik hoop voor je dat het raak is!

Rennic: Gaat alles goed met jullie? Leuk dat je nog even hier komt kijken! Jullie zijn nu toch met ivf bezig?

Crien: Mooi dat alles zo goed gaat met jou en de beeb! Leuk dat je zo nu en dan nog even komt kletsen!

Simbi: Groetjes & we mailen!

En alle anderen die ik nog vergeten ben: Heel veel succes & sterkte met alles!

Ik ben zelf afgelopen woensdag ongi geworden, helaas pindakaas. Op 29 april heb ik de hsg gehad, de uitslag daarvan was prima. Ik heb alleen geen Clomid gehad de afgelopen cyclus (en geen IUI), dus ik moest wachten op mijn ongi. En ik had deze keer een cyclus van 41 dagen, dus dat is dan wel wat lang. Nu begin ik vandaag weer met Clomid. Maar we kunnen ook deze maand geen IUI doen helaas, want we gaan over een kleine twee weken al op vakantie. Dus de eisprong zal net in onze vakantie vallen, dat is wel jammer. Dan wordt het pas eind juli… Nou ja, dan klussen we in Griekenland zelf en dan maar hopen op een heel groot wonder!!! En de 4e IUI zal dan dus in juli zijn. Tot dan hebben wij niet zoveel IUI-nieuws ben ik bang.

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Ja ik heb een mailtje eruit gedaan naar de verzekering met mijn vragen over vergoedingen van IUI behandelingen nog geen antwoord ik wacht geduldig af.

Claudia wat ontzettend vervelend voor jullie wens je heel veel sterkte maar geef de moed niet op hoor…je weet maar nooit toch…

gr marientje

Hoi meiden,

Er zijn er zo langzamerhand al verdwenen van dit topic en naar IVF over gegaan, maar begrijp dat ze nog wel hier lezen, net als ik;

Rennic, hoe is 't met jullie ? Zijn jullie al begonnen met de IVF of even een tijdje time-out ??

Jippie; balen meid, maar wie weet dat je zomaar spontaan zwanger wordt terwijl jullie daar liggen te ontspannen in de Griekse zon :smiley: , ik zal voor je duimen !

Claudia; ik snap je gevoel zo goed, kan er tranen van in mijn ogen krijgen, weet nl uit jarenlange eigen ervaring hoe 't is om je zo te voelen. Zoooo oneerlijk…maar hoop toch dat je de moed weer vindt om er weer een beetje positief tegenaan te kijken…sterkte.

Voor een ieder die ik vergeet te noemen…duim nog altijd voor jullie en wens jullie allemaal veel succes.

Met mij gaat 't verder goed, voel me prima en de baby begint aardig te groeien > en daarmee m’n buik ! Nog een weekje en dan ben ik al 6 maanden zwanger, wat gaat 't toch snel. Weet iegenlijk niet of ik het hier al verteld had (ben erg van de vergeetachtige :smiley: ) maar wij krijgen een zoon !

Liefs voor allemaal,

van mij

Hoi meide,

Hoe gaat het met jullie???

Met mij gaat het weer wat beter :oops:

Ik was zo verdrietig vorige week maaaar ik ben der weer :mrgreen:

Dankjewel voor jullie lieve berichtjes doet mij erg goed.

Syll; :dance: Van Harte met jullie zoon, hoop dat het verders goed gaat en dat je over een paar mnd een mooie gezonde zoon op de wereld mag zetten :inlove:

Marientje; spannend hoe het allemaal gaat lopen met het IUIen enzo.

Wij krijgen alles vergoed van hormonen tot de IUI inseminatie en ik zit bij OZ zorgverzekeraar. De verpleegkundige vertelde alleen wel dat je soms de hormonen voor moest schieten bij de apotheek en dat kan zo rond de 6a7 honderd euro zijn mits je ook puregon en pregnyll moet gebruiken.

Sussec en ben benieuwd wat er uit komt bij de verzekering

Jippie; bedankt voor je steun, het is wel fijn om te weten dat je niet alleen bent. Maar eigelijk moet het niet zo zijn natuurlijk :think:

Ik kan nu gelukkig weer lache, maar ik had het ff gehad allemaal vorige week. Maar de vraag waarom blijft en je geduld wordt weer op de proef gesteld.

Ik wens jou en je hubbie veel sterkte toe

En dit jaar is ons jaar ’ de meide van het IUI en IVF forum’

Ik voel het aan mijn water :dance:

Daan; Hoe is het met jou ik heb nog wel geduimd voor je heeft het geholpen???

Kan je het een beetje uithouden in je wachtweken?

Ik ben benieuwd :pray:

Iedereen verders veel succes en sterkte

En de meide die ons steunen van de andere forums een dikke :-*

en dankjewel

Liefs Claudia

Hey Claudia ik kan me zooo voorstellen hoe je je moet voelen. Het is ook zwaar klote en gemeen en je kunt er zelf niets aandoen dus raak je gefrustreert en boos. En dat vanwege 1 woordje; Waarom?

Het is echt het meest belachelijke woordje wat er bestaat! Waarom leef ik? Waarom worden mensen ziek? Waarom zijn bananen krom? En op alles wat iemand zegt kun je altijd op alles antwoorden Waarom? En geloof me ik denk dat het zo is dat je op de meeste keren dat je het woord gebruikt er echt geen antwoord is.

Het is ook oneerlijk dat er IUI nodig is of IVF of welke behandeling dan ook. Maar geloof me ik weet van mezelf dat ik het me ook te vaak afvraag. Het is niet te voorkomen. Wat ik wel altijd probeer is weer (na een flinke dag te miepen en te janken of af te reageren) vooruit te kijken. Ik heb laatst al mijn medicatie van de IVF pogingen opgeruimt. Ondertussen is het een hele kartonnen doos vol en het einde is nog niet in zicht. Maar toch probeer ik me daar wel op te concentreren. Ik mag nog 2 pogingen doen voor de verzekering dus ik zie nog 2 kansen (en misschien/hopelijk nog meer als er een keer emmies ingevroren kunnen worden!) in het verschiet!

Fijn dat je je ondertussen weer wat beter voelt en goed dat je je afreageert. Lijkt me niet dat er ook maar iemand is die er hier op dit stukje er raar van opkijkt als je je eens een keer lekker uitleeft met typen hier. Is altijd beter dan het op te kroppen :wink:

Jippie; ik schrijf hier maar zo zelden maar erg fijn te lezen dat de HSG goed was! Hopelijk wordt jullie vakantie helemaal toppie! En ik ga duimen dat alleen de Clomid genoeg is voor dat wondertje! Niet vergeten ook te genieten van het zonnetje, het strand en het heerlijke eten! :smiley:

Syll ook gefeli! Wat leuk dat jullie al weten wat het wordt! Kun je lekker gericht sjoppen! 8) Nog maar 3 maandjes en dan heb je hem al in je armen!! Geniet er nog van want het merendeel heb je er dus al op zitten en het stukje waar je nu inzit lijkt me wel het mooiste stuk! Je frummel al voelen en toch nog niet teveel in je bewegingsvrijheid beperkt door je buik!

Hoi Claudia en Jippie,

Ik kreeg maar geen antwoord van de verzekering dus heb net ff gebeld toch weer wat twijfels de gyn moet een machtiging inzenden dan wordt er gekeken of het gegrond is dat ik die behandelingen ga krijgen en dan gaan ze kijken wordt het vergoed of niet hij dacht waarschijnlijk wel… das weer lekker vaag allemaal ik weet het ff niet meer hoor ik zit bij zilveren kruis achmea. Denk dat ik maar gewoon afwacht tot ik in september terug mag naar de gyn schiet nu niet op om alles al van te voren te regelen.

gr marientje

marientje dit is niet iets waar jij je druk om zou moeten maken hoor! Gewoon je verzekering vragen om een adres/fax waar het papier van de gyn naartoe kan en dan de secretaresse van de gyn dat stukje laten regelen. Mijn gyn was er heel makkelijk in, verzekering opgegeven, zij heeft de brief gemaakt (tweevoud) die opgestuurd naar mij en de verzekering en 2 weken later had ik de machtiging in huis. De stress nu is echt 10x beter dan de stress als je zo kort voor een behandeling staat en bv de machtiging is er nog niet!

Succes!

Claudia, Jippie en iedereen,

Fijn dat jullie zo begaan zijn met elkaar. Het gaat nog steeds erg goed met me. Voel geen rare dingen, ben niet ziek/zwak/misselijk, hahaha.

Wel heb ik de afgelopen dagen steeds wat kramp in mijn onderbuik. :? Meestal krijg ik dat pas een dag voordat ik ongesteld moet worden… Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar ja. Ik wacht rustig de komende dagen af. Je kan er nu toch niks meer aan doen… :pray:

Ik laat het jullie wel weten!

En Claudia, kop op hè! We zijn er voor elkaar. En net wat Rhiannon zegt: Je mag zoveel gal spuwen op de site als je wilt. Wij weten precies wat je voelt en wat je meemaakt! Ik denk ook aan je!

Liefs van Daniëlle

Hoi Rhiannon,

bedankt voor je tip maar denk je dat ik dat nu al moet doen die machtiging vragen ? de gyn wilde eerst dat we het nog even zelf gingen proberen tot september en als ik straks toch zelf zwanger wordt (je weet maar nooit) dan is het voor niets gedaan.

kreeg trouwens ineens antwoord op m’n email van een vrouw zij heeft duidelijk uitgelegd dat alles vergoedt wordt heb het ook zwart op wit staan das altijd handig als de verzekering ineens moeilijk gaat doen dus op dat punt ben ik gerust gesteld.

gr marientje

hoihoi,

wij gaan binnenkort de molen van iui in.

ik zeg binnekort, omdat ik eigenlijk deze keer niet elke mn nod wil neerzetten.

Wil het nu nu even een beetje meer voor ons houden.

Reden; deze keer even geen zin in steeds vragen van en? en? weet je al wat?

puur zelfbescherming dus.

Even in het kort mijn voor-verhaal.

Bij Jan moest ik spuiten met puregon(is nu geloof ik vervangen door menogon).

Daarna dus Clomid.

6e poging was raak, helaas mk geworden.

Nu mogen we toch weer een ronde iui en niet ivf wat ons eerst gezegt werd.

Nu mijn vraagje; ik word elke keer errug depri, moe, ongeduldig als ik aan de clomid zit.

Zit aan de Clomid van dag 4 t/m 8, maar ben pas vanaf dag 10/11 weer redelijk mezelf.

Heb al ontdekt dat, als ik de clomid rond 10 uur slik ipv gelijk als ik mn bed uit kom, er minder last van heb.

Maar zijn er meer die er zo’n last van hebben?

He meiden, eindelijk weer wat aktiviteiten bij iui…

Claudia, wij hebben precies hetzelfde gehad wat jullie ook hebben. Onder de miljoen zaadjes en toch maar wel ingebracht. Het rare is dat je toch hoop houd…you never know!!! :think:

Wat bij mijn hubbie wel heeft geholpen is het slikken van proxeed. Dit kan je bij de apotheek bestellen…wel duur hoor, zo’n eur 90.00 voor 2 maanden en het resultaat is natuurlijk ook pas na 3 maanden. Maar bij ons heeft het wl wel geholpen…nou ja, bij de laatste iui poging hadden we een record aan goede zaadjes :thumbup:

Maar het kan ook een moment opname zijn…hopelijk is de volgende keer beter :!:

Jippie, dus toch weer niet gelukt…ga lekker op vakantie en vol goede moed poging 4 in! En wie weet in het zonnige, romantische Griekenland :inlove:

Syll, al weer 25 weken!!! wat gaat dat snel zeg. En wat leuk dat je een zoon krijgt, gefeliciteerd :-* :!: :clap:

Hedwich helaas heb ik geen ervaring met clomid, maar bij deze wens ik je weer heel veel suc6 de komende tijd.

Nou, bij ons is weinig nieuws…we hebben 25 juli een soort van les hoe en wanneer de medicatie te gebruiken. Van te voren moet ik alles bestellen en dan ook meenemen…een hele wachtlijst hoor :shifty:

We horen dan ook wanneer we mogen starten en misschien als alles goed verloopt in augustus de puntie… :eh: :dance:

Maar eerst gaan we lekker op vakantie naar italie over nog maar 3 weekjes!!!jippie!!! Hebben we erggggg veel zin in.

Eindelijk warmte en zon, want hier in ons landje wilt het maar niet lukken :stuck_out_tongue:

Iedereen knuffels

Rennic :-*

Had rond vrijdag/zaterdag mijn NOD. Nog niks gebeurt…

Wat zijn die wachtdagen een RAMP zeg… ben bijna nergens anders mee bezig. Getsie! :doh: :doh:

Ik heb al wel ruim een week wat kramp in mijn onderbuik, maar er gebeurt steeds maar niks. Heb vanmorgen een test gedaan, helaas negatief… :cry: :cry: :cry:

We wachten nog maar weer af… meer kan je nu toch niet doen.

Liefs Daan

succes !!!

Helaas… snik

Ben gisteren ongesteld geworden. Is ook heftiger en pijnlijker als ik normaal gesproken ben. Is dat normaal na hormoongebruik??

Liefs van mij.

Op naar de volgende keer IUI!!!

Getsie Daan,maar niet opgeven hoor meid!!!Idd op naar de volgende iuipoging!!!Succes!!!

Urs :-*

Hoe is het hier trouwens met alle meiden???

Hallo-hallo meiden!

Even een kort berichtje; met de zw gaat het goed, inmiddels bijna 26 weken en heerlijk last van alle kwaaltjes! Morgen een paar dagen naar Zeeland; even er nog samen tussenuit. Durf niet goed ver weg of naar de zon. De warmte kan behoorlijk toeslaan, heb ik hier in NL al wel gemerkt. Maar we krijgen mooi weer en gaan leuke dingen doen!

Vaak wordt gevraagd “weet je al wat het wordt?” Met mijn antwoord: “Ja! Een kindje!!” krijg je toch veel rare blikken :roll: Ik wil straks ook nog wel een verrassing!!

Met mijn Ma gaat het niet (zo) goed. Ze is dementerend en de laatste tijd erg benauwd en angstig. Vandaag heeft ze een buikecho gehad omdat de arts ‘iets’ voelde in d’r buik en niet kon plaatsten wát… :expressionless: Eind van de middag weten we ms meer…

Dames, mij huisje fikt van de kaarsjes en wierrookstokkies voor jullie en mijn duimen hebben een dikke eeltlaag! ik voel gewoon: binnenkort goed nieuws hier! :-* Houd vol!! Succes iedereen!

Ook van mij dan maar gelijk even een berichtje…want ik lees hier nog steeds, maar zie dat er de laatste tijd erg weinig gepost wordt. Ook ik duim me nog steeds een slag in de rondte voor jullie allemaal en hoop elke keer op een goed berichtje hier…meiden, geef de moed niet op hoor !

Hoi Crien en Syll,

lekker hoor dat het goed gaat met jullie!!!En al flinke buikjes???

Geniet ervan hoor!!!

En de rest van de meiden gaan echt volgen hoor,ik blijf voor jullie allemaal duimen hoor meiden!!!

Hoi Meide,

Ik ben der ff niet geweest, had geen zin en het was me ff teveel :wink:

We hebben onze Mousie (poes) moeten begraven na dat ze was aangereden en diet etter… is gewoon doorgereden ik ben ook echt pislink.

Maar goed ik zal er verder niet over uitwijde het doet nog ff te zeer.

En ik ben vanmorge ook op dag 17 ongi geworden en ik heb flink last van krampen en steken het lijkt ook meer als anders :?

Dus we gaan weer verder met de derde IUI en hopen :pray: en :thumbup: dat drie keer scheepsrecht is.

Meide succes ik denk aan jullie en duim hard

Maar ben ff heel verdrietig en kwaad.

Liefs Claudia