IUI deel 3

Hallo Meiden

Hoe is het met jullie allemaal :smiley:

Ik ben lekker aan het prikken en ik heb nog niet echt last gehad van bijwerkingen :wink: dus daar ben ik heel blij mee

Groetjes Claudia

Oja ben ik bijna vergeten te vragen :doh:

Sammy hoe is het vrijdag gegaan en hoe voel je je nu??? ben zo voor je aan het duimen.

Groetjes Claudia

Hallo meiden!

Ik heb helaas weer geen goed nieuws…vandaag zijn de :evil: weer gekomen…eigenlijk 2 dagen te vroeg, maar ja, scheelt weer 2 dagen spanning. :thumbdown: Een erg korte cyclus deze keer voor mij. Zou dat door de hormonen komen? enfin ik moet vrijdag weer voor controle…voor de laatste iui. Ook ik ga nu naar het eindje :shifty: en stilletjes aan aan IVF denken. :?

Sammy hoe is het gegaan afgelopen vrijdag?

Claudia, gelukkig valt je het prikken mee! Wanneer heb je de inseminatie?

Beertje welkom hier.

Vraagje: heb je de vorige kinderen ook via iui gekregen?

(hoezo nieuwschierig

Urs, jij bent een druk bijtje…ik lees jouw berichtjes ook bij de andere forums…erg lief :clap:

De rest ook allemaal suc6 en de groetjes,

Rennic

Dank je wel Rennic,maar ik leef ook echt met jullie allemaal mee!!!

Liefs Urs :-*

Hoi hoi,

Wat lees ik nou Rennic :cry: dat is ships.

Het lijk mij echt :silenced: om die laatste IUI in te moeten.

We hopen natuurlijk allemaal dat je niet bij die laatste hoefde te komen.

Ik zal aan je denken vrijdag :slight_smile:

Wanneer ik de inseminatie heb weet ik niet. Moet maandag voor die inwendige echo en dan hoor ik ofdat we kunnen gaan insemineren.

Spannend spannend

Maar ik hou je op de hoogte hihi.

S6 iedereen :-*

Liefs Claudia

Hallo Meiden,

Ik zit even bij te komen, de kat is net binnen komen rennen met een levende muis. Ik heb een trui naar de kat gegooid en toen liet ie de muis los, maar nu is de muis weg! Kan hem nergens vinden. Getver… :naughty:

Rennic: BALEN zeg!!! :evil: Wel vreemd he? om die laatste iui in te gaan. Het gaat zo snel… ik hoop dat het deze keer gaat lukken meid. Kom op met dat superei!!! Hoop dat er geen gekke dingen zijn vrijdag met de echo.

Claudia: wat lekker dat je geen last hebt van de hormonen. Ik hoop dat je mooie follikels hebt maandag. IK duim ook voor jou hoor!

Beertje leuk dat je meedoet, waarom ben jij zo snel al weer met IUI bezig?

(Bij ons duurde dat namelijk een paar jaar)

Vorige week ging de inseminatie goed. Het rampscenario van verpleegsters die buisjes met het bewerkte zaad van mijn man laten vallen is gelukkig niet uitgekomen.Het is weer op de plaats van bestemming, nu afwachten of die rakkers eindelijk de weg vinden. moet Nu maar weer afwachten, er is inmiddels al weer een wachtweek voorbij.

Ik voel me verder prima, pas als ik rugpijn krijg dan is het einde oefening. dan komen de duivels…

Tot dan wacht ik lekker af… :?:

Tot schrijfs!!!

Veel liefs Sammy

Hoi Meide :dance:

Ik heb ff een vraagje.

Ik heb sinds gisteren (dag6) het gevoel ofdat er iets gebeurt in mijn buik.

Het is een beetje aan het rommelen net ofdat je ongi moet worden maar ook weer niet :? snappe jullie het nog. Maar mijn vraag was hebben jullie dat ook?? Ik heb zelf het idee dat het mij eierstok(ken) zijn.

Aan de rechterkant is het erger (doet geen pijn hoor),

dankjewel alvast

Liefs Claudia

Hoi Meiden,

Ben er weer. Was wel weer even geleden, heb wel alles meegelezen, maar had geen tijd om te reageren. Sorry daarvoor. :oops:

Claudia, ik weet niet zo goed wat je bedoelt, misschien zijn het de groeiende eitjes??? Hoe was het gegaan met de echo vandaag?

Rennic, Balen zeg dat deze keer niet gelukt is. Succes met de laatste poging. Hopelijk hoeven we niet door naar het ivf clubje.

Beertje, welkom op ons cluppie en succes met de behandelingen.

Sammy, succes met wachten, hoeveel dagen nog? Gelukkig is de inseminatie goed gegaan. nactmerries kun je er gewoon van krijgen :smiley:

Kaatje, hoe gaat het bij jou?? Ben je al bezig met de voorbereidingen voor ivf?

Jippie en Simbi, hoe staat het er bij jullie voor?

Urs, bedankt voor je steun en aanmoedigingen!!!

Crien en Syll, dames hoe gaat het met jullie??? Ben zo benieuwd!

Wie had er op het oude forum dat handige lijstje ook al weer gemaakt? Zou dat opnieuw op ons cluppie ingevoerd kunnen worden. Was zo makkelijk en overzichtelijk.

Vrijdag voor de 1e fm geweest. Er zat alleen maar wat klein spul, dus nog een paar dagen door spuiten met puregon. Zij gaf weer aan dat onze eigen gyn onze situatie nog eens goed moest bespreken met al haar collega’s om nu een duidelijk beleid te vormen. (iedereen zegt, ziet en doet weer wat anders.) Zij vond het misschien zelfs noodzakelijk om nog eens een laparoscopie te doen. Om beter te kijken, want ze hebben niet zoveel gezien de 1e keer. Maar dat moest eerst maar goed besproken worden. volgens haar zit er een tussenschot tussen beide baarmoeders. Dat had ik dus nooit te horen gekregen, ook van die cyste had ik niets geweten als ik die brief voor de huisarts niet had gelezen Het viel ons eigenlijk allemaal een beetje tegen, achteraf gezien. Hopelijk word ik nu eens goed besproken. Afwachten maar weer.

Vandaag weer naar de gyn geweest (dag 14). Er zat nu een goed follikel van 18 mm aan de rechterkant. Ze hebben nu goed gekeken en het was niet de cyste. Dus vanavond pregnyl en woensdag de laatste inseminatie. Daarna krijgen we een evaluatie gesprek, ondanks of het deze keer lukt of niet. Hopelijk worden we dan wat wijzer. Ben benieuwd.

Groetjes Heidi

Hoi allemaal!

Hoe gaat het met iedereen?

Heidi: Veel succes met je inseminatie woensdag. Wat een gedoe, zeg met al die verschillende gyns bij jou in het ziekenhuis! Dat is wel vreselijk balen. Hopelijk heb je niet nog een kijkoperatie nodig! Ik ga gewoon voor je duimen dat het deze keer raak is. Ze hebben tenminste nu niet naar een cyste zitten te kijken, dus hoop houden, hoor!

Claudia: Ik weet ook niet zo goed wat je bedoelt. Misschien voel je follikels groeien ofzo? Hoe is je echo gegaan vandaag? Wanneer is de inseminatie?

Sammy: Ik ben blij dat de inseminatie goed is gegaan vorige week! ja, dat rampscenario zullen we allemaal wel in ons hoofd hebben, hahaha. Ik ben altijd bang dat hubbie naast het potje ā€œschietā€ of het potje op de grond laat kletteren… :? :smiley: Veel succes met je laatste wachtweek en ik ga voor je duimen, hoor!

Rennic: Balen dat de vorige IUI ook weer op niks uitgelopen is! Hoe is het vrijdag gegaan? Wanneer hebben jullie de laatste IUI? Heel veel succes met alles!

Beertje: Welkom hier! Hoe is je fm gegaan afgelopen vrijdag? Voor jullie alweer de 5e IUI… Veel succes!

Simbi: Hoe gaat het met je, meid! Ben je al voor een follikelmeting naar de gyn geweest? Heel veel succes met alles & we mailen!

Iedereen die ik nog vergeten ben (want je kunt de berichtjes niet meer zo ver teruglezen tijdens het posten…): Heel veel succes met alles!

O ja, nog even een update-je over ons zelf, hihhi.

Ik ben vandaag naar de gyn geweest voor een tweede follikelmeting. Ik had een follie van zo’n 18 mm en er zaten nog wat kleinere follikels naast. Nu moet ik morgenavond de Pregnyl laten zetten (dat doe ik zelf niet) en dan hebben we donderdag om 11.30 u. onze 3e IUI. Dus Heidi, Claudia misschien en ik gaan gelijk op deze keer! Dat wordt weer een massale duimsessie dus!

Groetjes :wink:,

Jippie

Ha meiden,

een hoop aktie weer!

Jippie, ook alweer de 3e iui. Veel suc6 donderdag.

Heidi, inderdaad vage verhalen allemaal. Hopelijk komt er gauw wat duidelijkheid. In ieder geval ook veel suc6 met jou iui woensdag!

Claudia, hoe ging het vandaag? hoeveel follikels en hoe groot?

Is dit nu dag 7 van het spuiten of dag 7 van je cyclus?

Ben benieuwd wanneer jij de iui hebt!

Sammy, hopelijk heb je genoeg afleiding voor deze 2 ww!!!

Ik zal voor je duimen dat het deze keer WEL lukt!!!

Kaatje, ook mijn vraag…ben je je al aan het orienteren voor de IVF?

Ik al wel een beetje. Ik kan kiezen uit 2 ziekenhuizen. Arnhem of Nijmegen. In Arnhem zouden we sneller terecht kunnen…aug of sep…dus dat is ok want na deze 9e iui willen we graag even pauze. Weer 'gewoon’leven en niet iedere keer naar het ziekenhuis en in spanning zitten.

Ik ben vrijdag naar de gyn geweest en alles zag er goed uit. Ben dus weer met Puregon begonnen en moet vrijdag terug voor een follikel meting. Dus volgende week maandag of dinsdag wl de laatste iui!

Mijn gyn zei nu ook dat wij zeer wl met Ivf meer kans hebben…dit omdat de zaadkwaliteit van mijn man niet zo best was de laatste keer. DĆƒā€œNG!!! :wall: :wall: dat kwam toch ff harder aan dan ik gedacht had.

Maar goed…we gaan weer vol frisse moed ertegenaan en halen alles uit de kast!!! Ik ben vandaag zelfs weer naar een Kineseoloog geweest…dit heb ik al wel een paar keer eerder gedaan. Zij kijkt of je in balans bent, of je voldoende energie hebt, maar ook op het psychische vlak geeft ze handvaten en daaraan gekoppeld homeopatische middeltjes. Het klingt misschien wat zweverig, maar ik voel me daar goed bij. Het idee dat je er alles aan probeert te doen ondanks dat dit juist iets is waar je geen invloed op hebt…hoezo strohalm :oops:

Dus Heidi…ik hoop ook niet dat we naar het ivf kluppie hoeven!!!

Syll en Crien…hebben jullie al echo’s om te showen?

Lijkt me zo fantastisch moment!

Verder iedereen die ik verder vergeet…SUC6 :!: :smiley:

Liefs Rennic

Hier een poging tot een lijstje:

Heidi: 6e iui-wo 6 apr iui - nod: 20apr?

Jippie: 3e iui- do 7 apr iui - nod: 21 apr?

Claudia: 1e iui - fm 4 apr

Sammy: 6e iui - vrij 1 apr iui - nod: 8 apr?

Beertje: 5e iui - ?

Babs: 5e iui - ?

Simbi: 1e iui - ? wacht op verdere behandeling

Rennic: 9e iui - fm 8 apr - nod: 26apr?

Vul en verbeter me maar als er dingen zijn die niet kloppen of nog erger als ik iemand vergeet… :stuck_out_tongue: :oops:

Hallo meiden,

Ik hoop voor jullie allemaal dat de IUI-behandelingen aanslaan! IVF/ICSI is toch geestelijk wat zwaarder! Ik heb zelf ook 5 IUI’s gehad en 3 IVF’s. Bij de laatste IVF is het gelukt! Ik ben nu zwanger :slight_smile: .

Ons IVF-kluppie is wel heel gezellig hoor! Ik blijf daar nog steeds beppen, vind het veels te gezellig! Wij hebben straks weer een meeting, ergens in mei!

Ik wens jullie allen veel succes! :thumbup:

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs,

Monique (van het IVF-kluppie :slight_smile:

Hoi allemaal,

Ook ik blijf jullie verhalen volgen hoor; en hoop dat het voor jullie eens snel mag lukken. Toch erg eh, dat het met sommigen zomaar lukt en anderen er zoveel moeite moeten voor doen :frowning:

Maar weet dat ook ik jullie steun hoor.

Ik mag de 20ste April de eerste echo laten nemen, ben erg benieuwd, hoop maar dat alles goed is.

Dames Heeeeeeeel veeeel succes en veel liefs,

Myla xXx

Hi meiden

ik had heel wat bij te lezen dus het kan zijn dat ik niet op iedereen reageer maar ik leef wel met jullie allemaal mee hoor

:wink:

Sammy: s6 in je wacht weken hopelijk gaan ze een beetje snel voorbij en kan je ons dan goed nieuws brengen. :mrgreen:

Rennic: Wat balen zeg van je man zijn zaad ik kan me voorstellen dat dat een domper is. Hopelijk wil het deze keer wat beter :? En duim voor je dat je niet naar de ivf hoeft. En eh wat betrefd dat zweverige lekker laten zweven als je je daar lekker bij voelt. Geniet ervan je kan het in deze tijd hard genoeg gebruiken. Hoe is het nou met je man gaat dat weer wat beter :?:

Heidi: wat een gedoe allemaal, wat werken ze allemaal langs elkaar heen zeg. Het zou wel fijn zijn als ze nou eens samen gingen overleegen zodat jullie ook precies weten waar jullie aan toe zijn. Veel succes met deze poging.

Jippie: nog effe en je bent alweer in je wacht weken. geniet nog effe en dan de dgn weer aftellen. Nou ik tel met jullie mee, hopelijk helpt dat. tot mailse.

Nou ik ben vandaag voor mijn eerste meting geweest en dat was echt heel fijn. Mijn gyn was er namelijk niet en het werdt door de assistente gedaan van een andere gyn en zij was zo lief. Ze stelde vragen en legde alles uit van wat je zag en hoe het ervoor stond. Ze liet zien welk eitje heet meest hoop gevend was dit was zo een verademing met mijn arts. Ik moet donderdag bij haar terug komen. Het liefst zou ik bij hun blijven want ik weet namelijk ook dat die gyn ook veel fijner is die had ik namelijk de eerste 2 keer toen ik daar net kwam alleen brak hij een been en was die langdurig afwezig en werdt ik dus bij een ander geplaatst en ik was er pas net dus werdt na die tijd ook niet meer terug geplaatst. mijn man vond deze vrouw ook veel fijner wat betrokkener :stuck_out_tongue:

ik heb me wel voorgenomen te gaan bij de volgende keer voor die prikken want die clomide was deze keer echt het toppunt had ik de eerste keer dat ik ze slikt maar een dag licht flitsen en duizeligheid en dan sÔvond. de 2 de keer had ik het de laatste 3 dgn alleen sÔvonds nu had ik het vanaf de 2 dag dat ik het slikte tot 2 dgn erna en ook al gelijk als ik wakker werdt. ik werdt er helemaal eng van dit lijkt me niet echt gezond :eh: .

maar in iedergeval over de meting ze had een eitje gezien dat misschien wel zou kunnen uitgroeien dus ik wacht in spanning af of hij dit keer weer wil groeien en dat ik eidelijk de eerste iui kan doen.

Nou dit was mijn verhaal een beetje heb ook echt een super tof weekend gehad dus ondanks dat we nog niks echt weten voel ik me wel ontspannen en hopelijk kan ik dat gevoel de rest van de maand ook vasthouden.

sterkte allemaal

Veel liefs Simbi :-*

:evil:

Hallo

Ik val meteen met de deur in huis: gisteravond ongi geworden! :cry:

Nou ja, het iui hoofdstuk is voor ons afgesloten, dit was de 6e en laatste keer. Morgen een gesprek met de gyn, over hoe verder.

Het wordt waarschijnlijk dus toch het IVF traject. Ik heb begrepen dat er geen wachtlijst is. Mijn gevoel zegt me even een pauze in te lasten bijvoorbeeld 2 maanden ofzo, maar mijn verstand zegt me door te gaan omdat ik inmiddels na 4 jaar aanklooien al 38 ben geworden. Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoop echt dat jullie meer succes hebben dan wij met de IUI

Iedereen veel liefs

Sammy

:frowning:

Rennic: even over dat "zweverige"ik heb via via gehoord van een vrouw die al heel veel vrouwen heeft geholpen met zwanger worden.

Zij "voelt "wat er met je aan de hand is en geeft dan kruiden. Er schijnen al veel vrouwen zwanger te zijn geworden.

Ik zou hier normaal gesproken mijn schouders over ophalen, en afdoen als onzin, maar ik denk er toch over contact met haar op te nemen.

groetjes

Sammy

:frowning: :frowning: :frowning: sammy heel veel sterkte meid.!

Volg je hart meis…

Helaas komt het voor mijn ook heel dichtbij.!!!

jeetje zeg wat word hier veel geschreven zeg. :mrgreen:

Ik hoop dat ik het allemaal kan bijhouden.!!!

doen ze bij jullie in het zh meer dan 6keer iui?

bij ons maar 6keer en dan is het ivf.

rennic ff op jou vraag terug te komen.

Jij vroeg of mijn kinderen verwekt zijn door iui.

bij de eerste na 8keer iui toch spontaan zwanger geworden[ja het kan hoor.!]

bij de 2e door 1ste kker iui.!

mijn man had ook slecht zaad en toch zwanger geworden.!

Het kan iedere mnd anders zijn hoor.!

afgelopen vrijdag fm gehad.

en nee er was nog niks te zien op dag 11.

Maar bij mijn groeien ze pas later in de cyclus dus het kan zeker nog.!

Moet morgen terug voor een fm.

vorige cyclus pas een ei van 18mm op dag 23.

Kussies beertje.XXXX

Hoi Hoi meide,

Ik lees weer veel verdriet :frowning: en dat vind ik helemaal niet leuk.

Vind het dan best vervelend om dan te gaan schrijven dat het met mij goed gaat en spanned gaat worden.

Ik wordt as woensdag geinsemineerd :dance: ik heb een eitje aan de linkerkant van 22 mm en ik heb vanavond om zeven uur pregnyl gespoten.

Dus ik ben heeel erguhhh benieuwd hoe het woensdag gaat. Ik laat het jullie dan natuurlijk dan ook weten :smiley:

Ik ben heel erg blij met jullie medeleven en jullie steun :-

Ik had eerder geschreven dat ik wat gerommel voelde in mijn buik.

En sommige wisten niet wat ik bedoelde en ik wist niet zo goed hoe ik het moest opschrijven.

Maar ik ben der achter :doh: heb het vandaag aan de gyn gevraagt.

Waren mijn eierstokken en dat heel normaal :slight_smile: gelukkig.

Spooky jou wil ik feliciteren met je zwangerschap :dance: en ik wens jou veel mooie momenten toe en een heel goed 9 1/2 mooie maanden toe.

Rennic ik kan me heel goed voor stelen dat het een flinke klap in je gezicht was van het zaad. En als jij je lekker voelt bij het een Beetje zweverig doen (zoals jij dat schreef) moet je dat lekker doen. Want asl jij je niet lekker in je vel voelt wordt het der niet makkelijker op. Sterkte en klam je lekker vast aan je Strohalm :slight_smile:

Myla ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap en veel moois toegewenst.

Sammy ik vind het echt K :silenced: voor je ik wens je heelveel sterkte en hopelijk dat je wens toch nog mag uitkomen.

Als jij het gevoel heb dat je even een pauze in wil lassen moet je dat (naar mijn idee) zeker ff doen. Je bent 38 maar als je vermoeid of iets z’on traject ingaat weet ik niet ofdat zo verstandig is. Maar dat is mijn mening en dat is voor mij natuurlijk ook wat makkelijker praten ik ben 28.

Sterkte en ik duim voor je.

Iedereen die ik ben vergeten sorry

Ik duim voor jullie allemaal en tot snel weer

:-
Claudia

Hoi meiden,

Wat word er een hoop geschreven zeg!!!Ik moet er echt een kladblok bij hebben om het een beetje bij te kunnen houden :smiley: :smiley: :smiley:

Claudia en Heidi,heel veel succes morgen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray:

Jippie,jij donderdag heel veel succes :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray:

Beertje ook heel veel succes :pray: :thumbup: :pray: :thumbup:

Sammy,wat ontzettend kl :silenced: te zeg!!!Ik kan me voorstellen dat je er even stevig van baalt!!!Heel veel sterkte meid :!: :!: :!:

Rennic,IVF is idd zwaarder,maar bij ons was de eerste IVFpoging gelukt en ik ben alle ellende toch ook weer zo vergeten,zeker als je dan uiteindelijk zo,n hummeltje in je armen houd!!!Maar ik ga heel hard voor je duimen meid dat de laatste poging toch gaat lukken hoor :pray: :thumbup: :pray: :thumbup:

Ook alle andere meiden succes waar je mee bezig bent zet ,m op!!!

Liefs Urs :-*

Hoi meiden,

Jeetje, wat schrijven jullie veel zeg…alleen maar super hoor, en ik zie dat er de laatste tijd ook weer een aantal nieuwe bij gekomen zijn. Ik blijf jullie toch wel een beetje globaal volgen en probeer elke week even te lezen. Maar we hebben net een nieuw huis gekocht en zijn daar de afgelopen weken behoorlijk druk mee geweest. Affijn, ik wil iedereen hier (kan het niet meer bijhouden…inderdaad Urs, een kladblok is nu nodig) heel veel succes wensen met lopende behandelingen en ww. En zeker Sammy wil ik even een hart onder de riem steken…goh meid, want komt dat dan opeens dichtbij he…maar neem anders lekker 1 of 2 maandjes rust en misschien laad je weer ff op en kunnen jullie er weer vol goede moed tegenaan. Geef vooral niet op (dikke kus van mij)

Nou, ik voel me bijna schuldig tegenover jullie, vandaar dat ik ook niet zoveel meer schrijf, kan me zo voorstellen dat je niet altijd op leuke berichten van een zwangere zit te wachten. Maar ik ben inmiddels 16 weken zwanger en het gaat erg goed ! Ik heb wat vroege echo’s gehad (6,7,10 en 11 weken) en met 13 weken ben ik bij de VK geweest en heb ik voor het eerst het hartje gehoord…dat vond ik zo onwijs speciaal. Nog een weekje en dan heb ik weer een afspraak bij de VK. In week 20 (3 mei) weer een afspraak in het ziekenhuis voor een uitgebreide echo, zal proberen die dan even op het forum te zetten voor jullie. Verder begint m’n buik nu te groeien, nu gaan mensen het ook zien dat ik zwanger ben (eindelijk). Verder is nu de tijd aangebroken om over practische zaken na te gaan denken…babykamer, kinderwagens en de creche bv. Van dat laatste heb ik toevallig gister te horen gekregen dat hij/zij aangenomen is…hahaha, das raar hoor, kan nog steeds nauwelijks geloven dat ik moeder ga worden en m’n kind zit al op school (creche). Maar goed, ik voel me prima, heb nergens last van en we zijn eigenlijk alleen maar bezig met hele leuke dingen…

Meiden, allemaal succes, ik blijf stevig voor jullie allemaal duimen :thumbup:

Liefs,

Syll

Hoi ,

Jeetje ik wil ff vertellen dat ik BEST WEL een beetje zenuwachtig ben voor morgen :pray:

Ik heb gisteren avond pregnyl gespoten en ik had vandaag (het is alweer over) het gevoel dat ik een beurse buik had :?

Maar verders heb ik nergens last van :smiley:

Heidi ik zal morgen aan jou denken, hoop dat het helpt :pray:

Syll je moet je helemaal niet schuldig voelen om hier te vertellen hoe het met je zwangerschap gaat.

Geeft ons alleen maar hoop en ik vind het altijd fijn om te horen dat het bij andere gelukt is en goed gaat :smiley:

Wij komen ook… weet het gewoon …voel het aan mij water zoals ze het zeggen :roll:

verders iedereen sterkte en tot snel ik ga weer verder met duimen voor iedereen.

Ik duim me wel een beetje blauw hoor

:wink:

Liefs Claudia