Isana krijgt belangstelling voor de wc, maar ik vind haar daar eigenlijk nog wat te jong voor, of niet?!
Ik denk dat ik misschien wel t potje weer tevoorschijn haal, misschien wil ze daar straks eens op proefzitten?
Sam was met 2,5 jaar overdag zindelijk, dus ik verwacht er niets van.
Of moet ik gewoon nog niets ondernemen. Wat vinden jullie?!
nou… denk je niet dat het alleen maar spelen is, wat doet de oudere zus? voor een bepaalde leeftijd hebben ze nog geen controle over hun sluitspieren hoorde ik, en daarnaast… ja, zou ze het wel kunnen aangeven???
ik zou het gewoon nog lekker even laten hoor!!
oeps ik heb bij de April topic gereageerd.
Het zal idd wel spelen zijn, ze vindt t wel interessant om op de wcverkleiner te zitten, al is het ook wel een beetje eng…
Gewoon af en toe ff erop zitten…net zoals haar grote zus!!
Daar is toch niets mis mee??
Nee, ik zal haar zeker niet dwingen. Maar ze vindt t wel interessant.
Zal morgen t potje eens in de badkamer zetten. Eens kijken hoe ze daar op reageert.
Denk dat ze nog wat te jong is maar je kan het wel rpoberen en zien hoe ze reageert. Ik denk niet dat ze al begrijpt wat het doel van een potje/brilverkleiner is.
Maar je doet er niks fout mee zolang het maar op haar ritme gaat hé
We hebben haar gister eens op het potje laten zitten toen ze enkel een luier om had. Die probeerde ze dus af te doen!
Hebben we af gedaan en ze heeft even met de blote bips op het potje gezeten. Ze vond t wel heel even interessant, maar ze zou zo met pot en al omwalsen, hahaha.
Maar ze heeft er in ieder geval geen angst voor.
Isana wil tegenwoordig bijna altijd op de wc zitten als Samila is geweest. Dan wil ze een stukje papier en dan doet ze net of ze haar plassertje afveegt, echt heel aandoenlijk!
Hier een foto van Isana op de wc, met haar blote kontje.
Voor de gein hoor.
suwanna, ik las laats nog dat als je te snel beginnen met zindelijks training het juist tragend kan werken.
Maar he, je kan het altijd proberen! :thumbup:
Ziet er wel kostelijk uit :inlove: :inlove: :inlove:
Melis, het is geen zindelijkheidstraining hoor.
We zullen haar niet dwingen.
Sam was met 2,5 over dag zindelijk en dat lijkt me redelijk.
Daar gaan ze ook ongeveer met Isana vanuit, misschien is het eerder bij haar, misschien later.
We zien wel.
Maar we vinden het gewoon zo leuk dat ze haar zus probeert na te doen!
Snap ik hoor. Ik vind het zoals ik al eerder zei, echt cute :inlove:
En Nienke gaat ook al op haar potje zitten, uit zichzelf. Gewoon doen als ze dat willen. Ik zei alleen wat ik eerder las over zindelijks training. Val je zeker niet aan, hoor!
Kan ook niet, want dan beteken het dat ik ook nu al zindelijkstraining doen, en dat is helemaal niet het geval
Ze testen gewoon en immeteer gewoon. En dat vind ik best knap, dat ze het op die leeftijd allemaal al kan!
Liefs Melisha
Isana gaat ook zo op haar potje zitten, uit zichzelf. gewoon belangstelling he?!
Haha, wat een lief en grappig gezicht zo’n kleine meid op de grote wc!
Ik kan me nog niet voorstellen dat Lis dat over zo’n 3 maanden ook zou doen, maar wie weet! Ik merk het aan de jongens ook dat bij sommige dingen (zindelijk worden juist weer niet) de jongste zoon de oudste al heel snel nadoet.
Isana zegt steeds dat ze moet plassen ‘pas’ of moet poepen…Dan wil ze op het potje of de wc. Soms wel vermoeiend, maar ik zet haar er meestal wel op als ze t zegt. Meestal wel trouwens ook met de kleertjes aan. Maar soms geeft ze zelf aan dat de luier af moet.
Er is echter nog nooit iets in de pot gekomen, maar goed.
We zien wel.
Klink goed zeg, Suwanna. Klink wel alsof ze begin met zindelijk worden! Heel veel succes.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ze lijkt nu mn het poepen redelijk aan te voelen, dus daar moeten we goed op in spelen…maar het blijft natuurlijk een kindje van anderhalf, dus ik verwacht er niet al te veel van.
Ik ben trots op onze kleinste meid!
Vandaag om 9.10 uur riep ze dat ze moest poepen. Haar op de wc gezet, niets. 20 minuten later zat ie in haar luier, dus ze heeft em wel aan voelen komen!
9.30 uur dus schone luier omgedaan en vijf minuten later zegt ze ‘pas’. Haar weer op de wc gezet, niets gedaan daar, maar de luier was nog heel erg warm, dus ze had de plas net gedaan!
Ze meldt dus dat ze er eentje gedaan heeft!
Of ze voelde em en hij was er uit voor ze er erg in had!
Echt goed he?!
Vandaag heeft Isana voor het eerst een hemdje en een onderbroekje aan! Heel leuk! Nog wel met luier hoor. Zonder is denk ik nog wat te enthousiast.
Maar vanochtend weer he?! Vanaf kwart over zes al zeggen dat ze moet poepen…en om kwart over acht had ze dan een poepbroek!!