Is ze nou echt zo groot en stevig?

Cell was erg verbaasd dat ik maat 98/104 zocht voor Nancy (geeft niks trouwens) en ik vroeg me dus af of Nancy echt zo groot en stevig is.

Ze wordt heel vaak ouder geschat omdat ze ook nog erg goed praat (zinnen van 5/6 woorden zijn niet ongewoon en cb vond haar woordenschat erg groot).

Ook wordt ze vaak aangezien voor een jongetje aangezien haar haren minder hard groeien dan de rest van haar lijf.

Ze weegt ongeveer 15,5 kg (vorige maand) maar valt soms zomaar een kg af en schiet dan opeens weer in de lengte. Ze is nu schat ik 92 cm.

Wat vinden jullie nou?

Dit is de meest recente foto.

tyg is nu 13 kilo en 94 cm

hij zat altijd op het gemiddelde,

was toen ff wat afgevallen door het vele ziek zijn

maar is nu weer aan het bijtrekken.

ik denk dat ze wel wat groter is

maar niet boven de lijn, toch?

Ja aan mijn antwoord zul je niet vee hebben denk ik…

Mijn dochter is namelijk erg klein en tenger, die begint nu (bijna 3 jaar) net aan maat 98 en alles zakt haar af.

Ze weegt nog maar pas 12 kilo en is een echt muisje!

Dus ja als ik het daarme vergelijk is ze groot!

MAar mijn zoontje was al 12 kilo bij 1 jaar en die droeg toen ook al maat 92 dus bij hem vergeleken dan dus weer niet!

ik zei toch al dat je er niets aan zou hebben, waarom schrijf ik dit dan? :oops:

Senne was aan 16 maanden bij het cb 86 cm groot en hij woog toen 13.500 kg, jouw Nancy is 9 maanden ouder dus ik schrik iig niet van haar maten… :wink:

Oh ja, zijn kleding is maat 92 :thumbup: .

@Ziet wrote:

tyg is nu 13 kilo en 94 cm

hij zat altijd op het gemiddelde,

was toen ff wat afgevallen door het vele ziek zijn

maar is nu weer aan het bijtrekken.

ik denk dat ze wel wat groter is

maar niet boven de lijn, toch?

Ja ze zit wel boven de lijn (qua gewicht dan) ruim boven de bovenste lijn zeg maar in de groeicurce. Qua lengte zit ze iets boven gemiddeld.

Ik heb iemand van cb over de vloer gehad om te kijken naar haar eet/drinkpatroon in November. Dat heeft zeker geholpen want zo heb ik een hoop kleine dingetjes veranderd.

Ook heb ik meegedaan met de ‘eten met de kleintjes’ actie (en gewonnen :mrgreen: ) en een hoop tips gehad.

Maar ik vind het zelf qua zicht zo reuze meevallen, ik zie duidelijk verschil met hoe ze was als dreumes en nu.

Toch maak ik me er op een of andere manier behoorlijk druk om :roll:

tom ook dat gewicht en die lengte en de kleding maat en schoenen 26…niks aan de hand :angel:

@Guusje wrote:

tom ook dat gewicht en die lengte en de kleding maat en schoenen 26…niks aan de hand :angel:

Ach Nancy heeft in ieder geval nog kleine voetjes 22/23. :mrgreen:

Maar goed tot nu toe alleen jongetjes met hetzelfde postuur. Denk dat ik maar een piemeltje aan d’r vast moet plakken dan maken mensen (waaronder ik) zich misschien minder druk :shifty:

hoeveel levi weegt weet ik niet presies.

maar hij heeft nu maat 92/98, ik merk echt dat 92 te klein word maar sommige 98 is nog te groot.

volgensmij is ze niet heel groot maar gewoon groot.

mijn oudste is te klein en die is nu 14,7kg en 97cm en dat hoort ongeveer bij een kindje van 2jr.

Laura is ook heel groot, ze weegt nu iets van rond de 17 kilo, en is net iets langer dan 1 meter.

Op deze pagina: http://www.ouders.nl/mdiv2006-groeicurves.htm staan helemaal onderaan een aantal links naar de officiele groeicurves. Misschien wel leuk om eens te bekijken.

Als ik daar kijk heeft Laura ongeveer het formaat van een gemiddeld kind van een jaar ouder!

Het vervelende is dat andere mensen haar dus ook ouder inschatten en meer van haar verwachten dan ze al kan.

Maar verder vind ik het wel grappig eigenlijk (geen idee waar ze het vandaan heeft trouwens, die lengte, want haar vader en ik zijn helemaal niet zo lang).

Esmee is precies even oud als jouw dochtertje, en die was vorige week 90,5 cm en 14 kg. Volgens de mevrouw bij het CB was dat gemiddeld, ze draagt nu 92 en voor de zomer heb ik ook wat 98 gekocht mits het niet te groot valt. Esmee liep qua woordenschat ook gelijk met een kindje van 3,5 jaar, ze praat al hele zinnen en ook ik/jij, wij, jou enzovoorts.

Het verschilt denk ik per kind, ik zou me er niet teveel zorgen over maken hoor!

Mariano is 14kg en 98cm en draagt ook kleding mt 98 soms ook al 104.

Mensen vinden hem best wel groot :mrgreen:

En Mariano heeft ook grote voeten mt 25 heeft hij nou.

Dus ik vind het wel mee vallen hoor.

Dave is 91 cm en weegt bijna 15 kilo…

vind het niet schokkeerd…

ik koop ook al 104… zijn romp valt groot uit zeg maar…

net als ik, moet hij zijn mouwtjes en pijpjes oprollen…terwijl de romp dan goed past…

koop ik 92 dan is het te klein…98 valt deze groot dan past hij het nog wel…dus dan maar 104 die wat kleiner valt…

Ik denk dat je dochter een mooi gewicht en lengte heeft. Misschien iets bovengemiddeld, maar zeker niet te groot/zwaar.

Lynn is altijd een kleintje geweest, de laatste tijd is ze wel enorm de lengte in geschoten, maar ik vermoed dat haar gewicht niet dezelfde spurt heeft gemaakt.

Ze heeft nu maat 86 en past af en toe in kleine maatjes 92.

Vanmiddag weet ik wat ze precies weegt en hoe lang ze is, dan moeten we naar het cb.

Anoek is 12 kilo, toevallig vanmorgen gewogen en ze heeft

al ruime tijd maat 92. Meer voor de lengte want soms zijn de broeken erg

wijd van maat 92, dan doe ik haar een 86 broek aan (hoog water

staat soms leuk met laarsjes :wink: )

Qua lengte schat ik haar zo rond de 90-92 cm maar wij hoeven pas weer

in juni naar het CB.

Schoenmaat is 22, kleine voetjes dus maar verder lang en tenger.

Ze is niet klein, maar ik vind haar ook niet overdreven groot. Het ligt er ook maar aan hoe groot jullie zelf zijn. Volgens mij past ze prima in de groeicurve.

Mijn zoontje is een paar maanden ouder (2 jaar en ruim 4 maanden) en is nu 94 Ã 95 cm en weegt 15,5 kilo. Hier is maat 92 ook al een tijdje te klein en draagt hij maat 98 of 98/104 (ondergoed en pyjama’s van de HEMA in maat 98/104 heeft hij al een paar maanden en zijn niets te groot). Als ik hem met leeftijdsgenootjes zie staan, valt het mij niet op dat hij groot is. Ik zie niet zoveel verschil eigenlijk.

Anne was met 2 jaar 90cm en 12.9 kilo. NIet veel later was ze al 94 cm. Nu weet ik het niet, niet meer gemeten. Maar ik herken het wel. Anne steekt boven de lijn uit met lengte en zit eronder met gewicht. Daarnaast kletste ze toen ook al de oren van je hoofd en dat is alleen maar erger geworden. Ze wordt dus ook vaak ouder geschat, ook omdat ze al veel begrijpt en dingen doet die niet voor haar leeftijd zijn maar bv basisschool materiaal. Ze vind haar klasgenootjes op de psz kinderachtig doen, dus gaat alleen met de oudere om en nog kijkt ze ze weleens aan van : doe toch niet zo dom :oops:

Maar goed, gelukkig is niet ieder kind hetzelfde. Anne draagt truitjes in de maat 116. Armen zijn dan vaak wel te lang, maar voor haar bovenlijf heeft ze het nodig.

Armen zijn dan vaak wel te lang, maar voor haar bovenlijf heeft ze het nodig.

Ben blij te lezen dat wij niet de enige zijn met dat probleem!
Bij Laura ook, als het lijfje een beetje goed zit, dan moeten we de mouwen drie keer omslaan altijd. En als de mouwen kloppen, dan komt het lijfje ergens tot boven de navel.
Ik begon me al af te vragen of wij nou zo'n raar formaat kind hebben (alles lijkt wel redelijk in proportie, maar je weet nooit), of hebben die fabrikanten het gewoon niet helemaal door?

@Mutti wrote:

Ze is niet klein, maar ik vind haar ook niet overdreven groot. Het ligt er ook maar aan hoe groot jullie zelf zijn. Volgens mij past ze prima in de groeicurve.

Ik ben 1.60 :mrgreen:

Ben blij om te lezen dat jullie het allemaal wel mee vinden vallen.

Mouwen van shirtjes zijn hier ook altijd te lang, of het lijfje is te kort. :roll:

Qua ontwikkeling gaat ze zo snel, niet alleen qua praten maar ook qua cognitie. Ze speelt spelletjes als memory of zoek het juiste plaatje en kleur bij elkaar. Ze kent alle vormen al, kan tot 10 tellen en heeft meestal alle kleuren goed qua benoemen.

Ik schat haar dus ook af en toe als een 3-jarige in, maar vergeet dan dat ze sociaal/emotioneel nog niet zo ver is. Soms best lastig!

hier ook zo’n reuzinnetje thuis die altijd veel ouder geschat word.

Ik heb even in het groeiboekje gekeken en met 2 jaar en 2 maanden was ze 16,50 kilo en 97,5 cm…behoorlijk groot dus.

Met 3 jaar en 2 maanden was ze 19,50 kilo en 107,5cm lang.

wij zijn beide niet zo groot…allebij 175 lang,voor een man dus helemaal niet groot,dus ze zeiden op het cb dat ze waarschijnlijk eerder stopt met groeien en dus niet zo lang zal worden.Alleen nu groeit ze dus ontzettend hard.

Mijn zoontje was veel kleiner op die leeftijd.

Mijn kleine man is van half november…hij is nu dus ook goed 2… Hij heeft maat 92 van broeken aan en gaat naar maat 98 voor zijn bevenlijf… Hij is echt stevig…Hij weegt nu 17/18 kilogram schoon aan de haak…