Is striae tegenwoordig weg te smeren of niet?

Wat is striae?

Striae (ook wel zwangerschapsstriemen genoemd) zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan als iemand snel dikker wordt. Het bekendste voorbeeld is dat van striae op de buik van een vrouw tijdens een zwangerschap, wanneer de buik snel groeit om de baby de ruimte te geven. Sommige vrouwen krijgen ze ook op hun borsten of dijen als deze sneller groeien dan de huid kan bijhouden.



Het volledige artikel staat op de website



Onze vraag voortvloeiend uit het artikel;

Is striae tegenwoordig weg te smeren of niet?

Zoals je al hebt gelezen kunnen er als je groeit op je dijen en heupen zwangerschapstrepen of striae ontstaan. Tegenwoordig zijn er allerlei speciale crèmes te verkrijgen. Is het mogelijk om striae weg te smeren?

NEEEEE!!! :twisted:

Ik heb van alles gesmeerd, maar niets heeft geholpen!

Crêmes, lotions, olie, cacaoboter…noem maar op!

Toch een behoorlijk tijgervelletje!

Hier ook een hele grote NEE :roll: :mrgreen: Hier ook een mooi tijgervelletje…

Striemen smeer je niet weg… met niks…

Wel worden ze lichter na verloop van tijd…

Hier ook een dikke NEE! Ik heb gesmeerd maar het helpt niet.

Ik heb geen striemen en heb beide zwangerschappen goed gemeert met olie enzo. Daarnaast elke paar dagen mijn buik gescrubt. De doorbloeding was goed. En daarom geen stiemen vertelde mijn fysio onlangs.

Ik weet niet zeker of het echt zo is maar ik zou het iedereen aanraden. En ik ber er wel blij mee :smiley:

Geen idee of ik aanleg had, maar met Pa.mer cacao striae creme hele dikke vette met sterke toch wel lekkere geur, is het bij mij bij een paar streepjes op mijn heup gebleven, die was ik vergeten in te smeren tijdens mijn zwangerschap :mrgreen: . Ga het artikele trouwens eerst maar eens lezen, sorry misschien ben ik iets te snel geweest :oops: :mrgreen:

Nee, ik heb tijdens de zwangerschap gesmeerd en mijn hele buik staat vol… en ze zijn pas minder zichtbaar geworden nadat ik een zonnebank kuur heb gevolgd toen werden ze wit ipv blauw/paars :roll:

ik heb er gelukkig geen last van gehad maar denk dat er echt niet tegen te smeren is…

het zit in/onder je huid dus vandaar dat ik er neie in geloof…

Ik heb mijn hele zwangerschap flink gesmeerd met echt dure crème, maar gewoon flink veel striemen hoor.



Eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dat je er niet tegen kan smeren. Hoe soepel of vet je huid ook is, als hij te strak komt staan scheurt het nu eenmaal. Daar werkt echt niets tegen. :frowning:



Vooral ook als je bekijkt wie er de meeste kans hebben op strepen. Hoe jonger en sportiever je bent, hoe meer kans op strepen.



Als je gesmeerd hebt en je hebt geen strepen, heb je volgens mij gewoon geluk gehad, heeft weinig met het smeren te maken gehad.

NEE!!!



Ook hier flink gesmeerd en nu smeer ik weer netjes maar mijn tijgervelletje heb ik nog steeds en ach, ik ben er nog trots op ook :smiley:

nee, helaas…

Ik heb bij geen van mijn 4 zwangerschappen iets gedaan om striemen te

voorkomen, zo goed als nooit iets van lotion gemeerd oid. en ik heb geen

1 striem op mijn buik. Wel op mijn borsten trouwens, maar niet erg veel.



Mijn moeder heeft ook geen striemen na 3 zwangerschappen trouwens,

mijn oma na 1 ook niets.



Ook deze laatste zwangerschap zal ik niks gaan smeren en hopelijk heb

ik weer zoveel mazzel! :wink:

neeeee :naughty:

De creme die ik gebruik zegt van wel :angel:

vooralsnog nog geen striemen, van Lys ook niet…

maar goed, ik ahd het er laatst over en wellicht is het iets leeftijds gevoeligs…

jongere meiden hebben sneller last van striemen als oudere, ik ben dus ouder 8)

Ik had geen geen striemen tot mn bevalling…



goed gesmeerd, maar alsnog n lekker tijgervelletje…



Ben ook nog jong he!! whahaha :lol: (lees onder de 30 :angel: )

Doos :hand:







:mrgreen:

volgens mij zag ik gisteravond 2 heel kleine streepjes, maar weet niet of het niet straie is of niet :think:

hoe herken je dat eigenlijk?

ik zag gewoon opeens steepjes :frowning: Werden steeds groter. T valt nog mee gelukkig. valt niet tegenop te smeren hoor denk ik.

Ik heb ook lelijke littekens, van een opeartie op mn buik, t ligt gewoon aan mn huid. Ben ervoor naar een plastisch chirurg geweest, maar die zei ook, dat je er niks tegen kan doen als je aanleg heb voor littekenvorming en ook voor straie :roll: smeren kan wel iets helpen, maar echt voorkomen doe je t niet helaas

nee…



ik heb ze gelukkig niet gekregen, maar alle smeersel tegen striae werken alleen oppervlakkig, terwijl de striaeen worden veroorzaakt door het oprekken van het onderhoudsbindweefsel en er is geen creme die zo diep in de huid kan door dringen omdat tegen te gaan.

Nopes geen creme helpt, geen operatie, geen olie of smeersel. Alleen leeftijd. Hoe ouder je zwanger wordt hoe meer kans je hebt op geen streepjes. Al zou ik het niet aanraden om bv pas op je 50e zwanger te gaan worden om ze te ‘ontwijken’ want dan loop je ws wel tegen andere problemen op 8) :angel:

Ow das nog iets wat wel werkt…niet zwanger worden of snel aankomen en afvallen. Maar das mss ook niet wat je wilt of iets over te zeggen hebt.