Is jullie smaak in de jaren ook zo veranderd ?

Ik eet tegenwoordig komijnenkaas :shock: :shock:

Ik vond dat vroeger echt horrorfying, brrrrrr :sick: :sick: Vroeger moest de kaas vooral jong zijn. Maar tegenwoordig geniet ik echt van een broodje oude komijnenkaas met komkommer :drool:



Vroeger lustte ik ook geen champignons, geen kwarktaart en pizza. Onvoorstelbaar! Ik bak tegenwoordig mijn eigen pizza’s met homemade deeg, ze worden 9 van de 10 keer met champignons en gorgonzola belegd (lustte ik ook niet) en ik verzin zelf graag de lekkerste kwarktaarten. Een grote hit is een zelfgemaakte kwarktaart met citroen en sinaasappel :drool: :drool:



Ook drink ik nu liever een goede rode wijn. Vroeger moest dat perse wit zijn.

Ik maakte vroeger kauwgom van draadjesvlees en stoof nu bij het leven :smiley:

Olijven ? Gatver! En tegenwoordig zijn olijven niet meer weg te denken uit onze koelkast. Wel graag knoflookolijven 8) Ohh wat vond ik mijn oom en tante vroeger altijd vreselijk naar knoflook stinken! Ik vond ze eigenlijk alleen al daarom niet aardig. Help wat doe ik mijn neefjes en nichtjes nu dan aan ? :oops: :smiley: Ik kook echt veel met knoflook.

Je smaakt gaat net als allerlei andere zaken in cyclii van 7 jaar toch? :think:

Oh, dat wist ik niet. Dan vraag ik me af in welke cyclus van 7 jaar ik spruiten lekker zal gaan vinden… :lol:



En ik hoop dat Noah snel een smaak ‘upgrade’ krijgt. Kan ik iets anders dan Bolognese of rijst met vega worstjes voor hem koken. :roll:

Ik lust nog steeds geen groente. in 26 jaar nog niks veranderd…



Wel lust ik nu bruin brood, maar niet van harte.

@ruud wrote:

Je smaakt gaat net als allerlei andere zaken in cyclii van 7 jaar toch? :think:




Je bedoelt net als de 7 vette en de 7 magere jaren ? Dat is volgens mij voor niemand nog zo geweest :think: Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat in jaren kunt verdelen. Ook je smaak niet. Ik lust nog steeds geen koffie,ik probeer het wel eens maar het blijft bocht :sick:

Ik lustte ‘vroeger’ nooit feta, olijven, pesto en dat soort dingen. Apserges ook niet. En nu…heerlijk!!! :drool: Nou ja, olijven lust ik, ik ga er niet meer van kokhalzen zeg maar, laatst een paar gehad met van dat scherpe spul erin, best lekker, terwijl ik dat een jaar of 2 geleden echt niet at! Dus mijn smaak is wel degelijk veranderd, alleen kan het ook best door de zwangerschappen komen natuurlijk :think:

Ik vond spinazie altijd heel erg vies, maar nu maak ik het zelf best vaak.

Vind het ook wel lekker eigenlijk.



Komijnkaas vind ik echt om te kotsen.

Dat eet ik nog niet op al krijg ik er 100 euro voor… :sick:



Zit te denken, kan verder niet iets bedenken… :think:



Witlof, spruiten, erwten, koffie, dat lust ik nog steeds niet… :slight_smile:

Ik was een rampzalige eter als kind. M’n moeder heeft er nog trauma’s van :wink: En nu eet ik vrijwel alles… (Dat geeft mij wel hoop voor Bo, misschien komt het maar haar qua eten dan ook ooit wel goed!)



@Nefarious wrote:

Oh, dat wist ik niet. Dan vraag ik me af in welke cyclus van 7 jaar ik spruiten lekker zal gaan vinden… :lol:




Stiekem hoop ik dat dìe cyclus bij mij nog een heeeele tijd wegblijft. Spruiten :sick:

Ja hier ook maar dat lijkt mij ook wel logisch. Je smaakt ontwikkeld namelijk en je kan steeds meer sterkere smaken aan.



Hier ook eerst jonge kaas en nu lekkere oude.

Witte (zoete) wijn en nu rood en robuust.



etc etc.



Je begint met zachte smaken en die worden steeds heftiger…



Kijk maar naar die smaakloze baby-potjes…Die hebben smaak nog kraak, maar later komt er steeds meer bij, beetje kruiden, andere ingredienten.



En ik denk dat het ook te maken heeft met dat toen wij kind waren het nog niet makkelijk was buitenlands te eten. Nu kan je alles overal kopen dus komt het dichterbij.



Je kan je kind dus ook vanaf het begin dingen aanbieden. Mijn oudste heeft een voorkeur voor oude kaas ipv jong en mijn jongste kan kilo’s olijven eten. Etc etc.

ik ben gewend alles te eten. Smaak veranderd meer op andere gebieden. Als je een paar keer echt goede wijn heb gedronken dan raak je wel verwend :oops:

En mbt kinderen, as eet garnalen, olijven, franse kazen. Dat heeft ze gewoon geleerd en overal eet ze haar bord leeg. En wat lous al zegt, het aanbod is nu groter. Alleen doet niet iedereen daar wat mee. Als as spekkoek mee naar school krijgt wordt ze uitgelachen want haar koek is groen :doh: bij het woord turkse pizza beginnen kinderen te gillen dat het vies is.

En dat zijn dan vrij normale producten inmiddels…

mmmmmmmmmm…spekkoek!!!

Lydia, jij mag mijn lunchbox wel klaarmaken iedere dag! Als ik spekkoek en olijven en garnalen erin krijg! :drool:

Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen veel meer smaakpapillen hebben dan volwassenen, dus voor een kindje zou’t best zo kunnen zijn dat sap uit een groene beker anders smaakt dan sap uit een rode beker en dat ook de rode M&Ms een andere smaak hebben dan blauwe :wink:



Verder ben ik ervan overtuigd dat het idd afhangt van wat je gewent bent/ aangeboden krijgt als kind. Ik was 10 toen ik in zo’n vriendenboekje schreef dat mijn favoriet eten mosselen en scampi in knoflookolie was. En dat terwijl de andere kinderen spaghetti of pizza(beiden met ketchup :sick: ) kozen…

@marloes vip wrote:

@Nefarious wrote:
mmmmmmmmmm…spekkoek!!!

Lydia, jij mag mijn lunchbox wel klaarmaken iedere dag! Als ik spekkoek en olijven en garnalen erin krijg! :drool:




als ik dit lees schiet mijn bmi al omhoog zeg :shock:


Oh en dan heb ik het niet eens over de gevulde koeken en frikandellen en kroketten en bitterballen en ontbijtkoek en drop en hagelslag (zonder brood, uiteraard, ik giet het wel zo in mijn mond) en rookworst en nieuwe haring en Remia mayonaise. EN dat is dan de lunchbox voor maandag.



Nu even bedenken wat er in moet de rest van de week.









Hoe is je ‘bmi’ nu?

:angel:

@Karin2 wrote:

@ruud wrote:
Je smaakt gaat net als allerlei andere zaken in cyclii van 7 jaar toch? :think:




Je bedoelt net als de 7 vette en de 7 magere jaren ? Dat is volgens mij voor niemand nog zo geweest :think: Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat in jaren kunt verdelen. Ook je smaak niet. Ik lust nog steeds geen koffie,ik probeer het wel eens maar het blijft bocht :sick:




Ik meen wel eens gelezen te hebben dat je leven sowieso opgebouwd is in cyclii van 7 jaar dus vandaar mijn gedachte. :wink:

mijn smaak is heel erg veranderd “helaas” :wink:



vroeger luste ik zo goed als niets van de snackbar ja een goede vlees kroket maar patat frikadellen, hamburgers enz enz konden mij gestolen worden

zelfs met de mac donalds deden ze mij geen plezier 8)

pizza luste ik ook zo goed als niet



nu lust ik dat dus allemaal wel :roll:



groentes ben ik iets makkelijker mee geworden maar ik heb nu dat m’n galblaas tegen de meeste groentes niet kan dus dat houd ook al snel op



maar aan de ene kant is het wel makkelijk dat ik nu zoveel meer lust en aan de andere kant zeer slecht voor de lijn hahahahahahaha



mijn smaak is ook heel erg veranderd in de zwangerschap van Luna

@Angel & Luna wrote:

mijn smaak is heel erg veranderd “helaas” :wink:



vroeger luste ik zo goed als niets van de snackbar ja een goede vlees kroket maar patat frikadellen, hamburgers enz enz konden mij gestolen worden

zelfs met de mac donalds deden ze mij geen plezier 8)

pizza luste ik ook zo goed als niet



nu lust ik dat dus allemaal wel :roll:



groentes ben ik iets makkelijker mee geworden maar ik heb nu dat m’n galblaas tegen de meeste groentes niet kan dus dat houd ook al snel op



maar aan de ene kant is het wel makkelijk dat ik nu zoveel meer lust en aan de andere kant zeer slecht voor de lijn hahahahahahaha



mijn smaak is ook heel erg veranderd in de zwangerschap van Luna




Ik ben nu echt zo blij dat mijn galblaas eruit gewipt is. Vreselijk, als je met angst en beven iets zit te eten waarop je de ene keer wel en de andere keer niet reageert. Ik kon jarenlang havermout eten, kreeg een galaanval van boter, en viola…ik kon geen havermout meer eten. De laatste keer VOOR de operatie dat ik het had belandde ik in het ziekenhuis met een heftige altvleesklier ontsteking en jaundice (lever was geblokkeerd en ik werd helemaal geel)

Sorry…ff off topic. :oops:

@Nefarious wrote:

@Angel & Luna wrote:
mijn smaak is heel erg veranderd “helaas” :wink:



vroeger luste ik zo goed als niets van de snackbar ja een goede vlees kroket maar patat frikadellen, hamburgers enz enz konden mij gestolen worden

zelfs met de mac donalds deden ze mij geen plezier 8)

pizza luste ik ook zo goed als niet



nu lust ik dat dus allemaal wel :roll:



groentes ben ik iets makkelijker mee geworden maar ik heb nu dat m’n galblaas tegen de meeste groentes niet kan dus dat houd ook al snel op



maar aan de ene kant is het wel makkelijk dat ik nu zoveel meer lust en aan de andere kant zeer slecht voor de lijn hahahahahahaha



mijn smaak is ook heel erg veranderd in de zwangerschap van Luna




Ik ben nu echt zo blij dat mijn galblaas eruit gewipt is. Vreselijk, als je met angst en beven iets zit te eten waarop je de ene keer wel en de andere keer niet reageert. Ik kon jarenlang havermout eten, kreeg een galaanval van boter, en viola…ik kon geen havermout meer eten. De laatste keer VOOR de operatie dat ik het had belandde ik in het ziekenhuis met een heftige altvleesklier ontsteking en jaundice (lever was geblokkeerd en ik werd helemaal geel)

Sorry…ff off topic. :oops:




ja ik heb nu ongeveer wel uitgevonden wat ik wel en niet kan eten gelukkig :wink: (moet alleen wel uitkijken als ze weer fijn het recept ergens van hebben aangepast zucht zal dan vast allemaal beter zijn maar ik lig dan 's nachts te vergaan van de pijn :?) moet alleen nog steeds weer een afspraak maken voor operatie :oops: :oops:

ik lustte nooit rode bieten… heb ik ook nooit hoeven eten van mijn moeder. maar sinds we kids hebben, maak ik elke week wel keer rode bieten :drool:

@ruud wrote:

@Karin2 wrote:
@ruud wrote:
Je smaakt gaat net als allerlei andere zaken in cyclii van 7 jaar toch? :think:




Je bedoelt net als de 7 vette en de 7 magere jaren ? Dat is volgens mij voor niemand nog zo geweest :think: Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat in jaren kunt verdelen. Ook je smaak niet. Ik lust nog steeds geen koffie,ik probeer het wel eens maar het blijft bocht :sick:




Ik meen wel eens gelezen te hebben dat je leven sowieso opgebouwd is in cyclii van 7 jaar dus vandaar mijn gedachte. :wink:




Was het niet zo dat je hele lichaam er 7 jaar over deed om zich helemaal te vernieuwen ofzo??vandaar de cyclus van 7 jaar :think:



Mijn smaak is ook veranderd, 10 jaar geleden luste ik echt geen wijn.

Ik begon toen met een heel zoet wit wijntje, rode wijn vond ik helemaal niet te zuipen.

En tegenwoordig vindt ik een rood wijntje ook lekker.

Kaas, vroeger enkel jonge kaas, en langzamerhand gaat ik steeds meer soorten kaas lekker vinden.

@eisblume wrote:

Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen veel meer smaakpapillen hebben dan volwassenen, dus voor een kindje zou’t best zo kunnen zijn dat sap uit een groene beker anders smaakt dan sap uit een rode beker en dat ook de rode M&Ms een andere smaak hebben dan blauwe :wink:







Eisblume die smaken ook anders!! De oranje zit een zweempje wortellig in echt ik zweer ut! Ik vind de rode het lekkerste en de bruine.

Net als bij de Nib it sjips daar zit smaakverschil tussen de rode en gele. 8) Maareuh mijn smaak is ook ‘verbeterd’ waar ik als baby ALLES at van zoute haring tot grapefruit at ik een paar jaar later amper nog wat. Dat is nu weer wat beter geworden al lust ik nog steeds niet alles. Spruitjes bv wordt ik al beroerd van de lucht… :sick: asperges mag je me voor wakker maken zeker als het volgens recept van mijn is met eitjes, ham, boter… :drool: