Is hij nou echt te zwaar/dik?

Mijn zoontje is 16 augustus 1 jaar oud geworden,2 dagen daarna is hij gemeten en gewogen,hij weegt 15 kilo bij 86 cm.(met opgetrokken beentjes gemeten)

Nu vinden ze hem op het cb nog steeds te zwaar.

Ikzelf vind het wel weer mee vallen.



Zijn lengte is voor een kindje van bijna 2 jaar en zijn gewicht voor een kindje van 2,5 jaar.



Hij krijgt nog steeds borstvoeding en groente,fruit en een tussendoortje.

Ook een boterhammetje overdags,maar soms eet hij er sochtends 3 weg.



Ik moet dus bij gaan houden wat hij eet en drinkt en dat weer doorgeven,ze vonden toen ik eerder had doorgegeven wat hij eet en drinkt dat hij niet veel krijgt.



Ze spreken elkaar echter wel tegen vind ik op het cb.



De ene arts vind hem stevig,en de andere arts hem weer te dik :?



jullie kunnen ook op zijn website zien hoe hij eruit ziet.


http://www.mikadani.dreumessite.nl

Vinden jullie hem nou echt te dik of moet iki de cb maar lekker laten kletsen.

Ben soms onzeker erdoor.

Groetjes van Bianca mv 2

vind hem op de foto niet echt te dik lijken.



Maar ja als je dan weer kijkt dat mijn zoontje 3 is en net 13 kilo weegt bij zon 98 cm denk ik!



maar ja hij is het andere uiterste, zit altijd net op of onder de lijn!



ach als je kind maar goed te pas is en zich lekker in zn vel voelt, als moeder zelf merk je dat wel en kun je denk ik ook wel zien of je kind te dik is!!!





Ik hoor op het CB altijd dat mijn kids te licht/ mager zijn.



Tara was met 7 en halve maand 6990 gram!

Tja…Hij is wel flink. Maar loopt ie al enzo? Meestal lost t zich vanzelf op. Zou me nog geen zorgen maken hoor. :smiley:

Mijn damian was net zo ongeveer

En nu is hij 100cm en 19 kilo :thumbup:

ik vind 'm niet dik, wel een stevige knul

Hoe is ie als kind? Beweeglijk?



Ach hij is 1 jaar oud. Volgens mij kun je nog niet zeggen of hij daadwerkelijk dik is of niet. Ik denk dat het goed is om het in de gaten te houden, maar ik zou het zelf een slecht idee vinden om te gaan dieten.

Dieten zou ik zeker niet doen

Zou kijken of hij niet teveel eet.

En afwachten tot hij gaat lopen.

dan vliegen de rolletjes er vaak af :wink:

Merijn is net 3 en die weegt 15,8 kilo en is 100,5cm en die is gemiddeld. Dus qua gewicht zit je zoontje wel aan de hoge kant denk ik. Als ik het vergelijk.

Mijn jongste is net 1 geworden en die is ongeveer 10 kilo denk ik. Ik moet over 2 weken pas weer naar het CB.

Bij Kimberly zaten ze ook te mekkeren. Ach, toen ze eenmaal ging lopen was dat babyvet snel verdwenen.



Ik was als baby ook lekker mollig en nu ben ik bij een diëtist om aan te komen, dus het zegt helemaal niks hoor. Lekker laten kletsen daar! :hug:



Hier wat foto’s van onze dochter, die zat ook altijd met dr gewicht boven gemiddeld en haar lengte net op gemiddeld. Maar dat is oo khelemaal goed gekomen:

dank jullie wel,



Mika loopt nu al 9 dagen goed los,en begint ook al te rennen.



Mijn oudste was met net 1 jaar 93 cm bij 16 kilo,en die is nu lang en dun.

Daar zaten ze toen ook zo bij te mekkeren dat hij te zwaar was,en nu is hij weer te licht hihi.



Op dieet zetten doe ik zeker niet,dat is echt slecht.



Maar het cb zei ook dat de borstvoeding heel vet kon zijn,daar was hij de eerste 6 maanden al 7 kilo van aangekomen,toen woog hij al 10,5 kilo.



Hij kreeg toen alleen nog maar bv,ben ook pas begonnen met bijvoeden na 6 maanden.

Je zegt het zelf al; jij weet zelf ook heel goed wat goed is voor je kids. En als zijn broer hetzelfde had en nu mooi op gewicht etc is, dan kun je daarnaar verwijzen bij het cb. Hopelijk houden ze dan op met zeuren…

vind het wel gek dat ze hem met opgetrokken beentjes meten… hoe kan dat nou?



Verder: Ja ik denk wel dat hij zwaarder is dan de gemiddelde kinders. Maar dat lees ik dan af aan de groeigrafieken etc. en ik kijk naar Wessel’s gewicht enz. op die leeftijd. En natuurlijk is het ene kind anders dan het andere etc…



Op zich vind ik het niet raar dat ze het opvallend vinden en als de oorzaak niet in de voeding zit (want volgens mij ben je niet extreem bezig toch?), zou het kunnen dat er iets in de stofwisseling niet helemaal goed zit. Ik weet niet hoe ze het gebracht hebben, maar misschien moet je proberen je niet “aangevallen” te voelen, maar het te zien als een signaal.

Als het vervelend gebracht is, zou ik daar iets van zeggen de volgende keer… en ook misschien vragen waarvan het kan komen volgens hun? (misschien hebben ze iets in gedachten?).



Succes en lekker genieten van en met jullie manneke…

Hoi Preggie,



Mika wou niet helemaal met zijn beentjes recht gaan liggen,had geen zin blijkbaar,hihi.



Ik vind zelf ook dat hij niet veel eet,

nu zijn zijn vader en ik allebei niet slank,dat telt denk ik ook wel,vroeger was ik wel erg mager,dat is niet meer te zien.

Ik heb zelf 15 kilo overgewicht,maar mijn schildklieren werken niet helemaal goed.



Binnenkort kaart ik het ook bij de dokter aan om te kijken wat hij zegt.



De meeste mensen vinden hem ook niet dik,maar wel een beetje mollig,dit is babyvet zeggen ze dan,dus ik denk dat ik me idd maar minder zorgen/druk moet maken.



groetjes van Bianca

Ik vind hem best redelijk zwaar, maar aan zijn voeding ligt het ook niet volgens mij.

Hij krijgt niet overdreven veel binnen.



Stein was met 1 jaar 87 cm en 12.200

Stein was met 3 jaar 103cm en 14.600

Mja hij oogt in onze ogen heel stevig (maar dat is vast omdat wij gewend zijn aan 81 centimeter en 10 kg, gemiddeld zeg maar). Als ik jou was, zou ik inderdaad niet echt zorgen maken omdat ze altijd zeggen dat het “eruit groeit”.



Maar ik zou ook het advies van het cb niet meteen in de wind slaan. Even meegaan met wat zij willen weten en kijken wat daar voor advies uitkomt. Samen met inderdaad even checken bij je huisarts wat je wil weten. Daarna kun je altijd zien wat je met de adviezen doet.

eh… inmiddels weten veel wel dat ik niet zo ben van het roepen “hij loopt het er wel af” want dat is echt niet altijd zo.



Heel eerlijk, ik schrok wel toen ik de foto’s zag. Vind hem wel meer dan “stevig”

Ons Peter is “stevig” die weegt bijna 17 kilo met bijna 3 jaar en een lengte van 94 cm. Broeken zakken af, maar hij heeft brede schouders (loopt echt taps naar beneden toe) en heeft enorm veel kracht.

Ook heeft hij een vrij fors hoofd, net als papa.



15! kilo bij 1 jaar vind ik dus echt veel, sorry.

Men denkt gauw… och wat is nu 2 kilo meer of minder… maar als je even rekent in procenten, dan is het verschil wel behoorlijk he.



Als Peter nu 1,5 kilo zwaarder zou worden, dan is dat direct 10% extra gewicht.

Als een gemiddelde 1 jarige tussen de 10 en 12 kilo weegt, dan is 15 kilo meteen 30% meer. Dat vind ik nogal wat hoor.



Je schrijft dat het niet aan zijn voeding ligt, maar hoevaak geef je nog borstvoeding dan? Want borstvoeding kan een bijna complete maaltijd zijn he, ook op deze leeftijd. Je hebt geen zicht op hoeveel hij naar binnen werkt.

Dan ook nog groente/fruit, brood en tussendoor…

en 3 boterhammen, das echt veel hoor, zeker voor een kindje wat net/of nog maar amper loopt.

Hier zetten we bewust de stop erop na 2 boterhammen… liever na 1 uurtje nog een appeltje of een plak ontbijtkoek, dan in 1 keer 3 boterhammen naar binnen.



Sorry als ik hard overkom, maar overgewicht bij jonge kinderen is echt een groot en groter wordend probleem en zolang iedereen nog blijft roepen… ze lopen het er wel af, veranderen we niet zoveel he.



Als hij met name in hoeveelheid per maaltijd, dus niet in zijn totaal, te veel volume binnen krijgt, rekt zijn maag op en zal zijn honger toenemen. Immers, zijn maag gaat pas hormoon afgeven naar de hersenen met voldaan als er een bepaald volume is bereikt.

Dus liever meerdere keren per dag, kleine porties dan een paar keer per dag grote porties.

Ik ben gisteren opnieuw naar de cb geweest,meneertje is 450 gram afgevallen,weegt nu nog 14 kilo 550 gram bij een lengte van 87 cm.



Ze vonden het nu gelukkig wat meer in verhouding.



Ze kijken nu niet naar het gemiddelde,maar wat hij met zijn lengte moet zijn,bij 87 cm is een kilo of 13 tot 13,5 goed.

Dus nu nog dik 1 kilo eraf en hij is prima. :smiley:



Ik geef alleen savonds nog 1 borstvoeding en sochtends krijgt hij een pyama papje,en hij eet sochtends gewoon 1 boterhammetje maar dat is pas rond 10 uur,en papje krijgt hij om 7 uur.



Ze waren nu wel tevreden,ik moet 11 september weer terug komen,dan gaan ze kijken of hij een beetje stabiel blijft met zijn gewicht,en niet weer snel aan is gekomen.



Mijn oudste zoon was ook altijd te dik,tot zijn 2de,maar daarna vlogen de kilootjes eraf.



Nu is hij weer te licht.



Dus ik weet gewoon zeker dat het goed komt,en als hij wat krijgt krijgt hij het met mate,cb was tevreden over de voedingsschema.



Mocht zo door gaan.



Ik zie het 11 september wel hoe het verder gaat met zijn gewicht.

Fijn dat het nu beter was! Het hangt ook van 't buro af denk ik. Mijn dochter vonden ze laatst ook te dik en die was toen 13 kilo en 88cm. Ze was toen 2 jaar en 2 maanden…

Van BV.com:





Wanneer de curve van je kindje teveel omhoog schiet kan het zijn dat je kindje te veel eet. Krijgt hij uitsluitend borstvoeding, dan hoef je niets te doen. Met borstvoeding kan je kind zich normaal niet overeten, tenzij hij erg vaak en veel bij je drinkt omdat hij de borst als pijnstiller gebruikt. Vaak willen drinken is op zich uiteraard niet slecht, maar soms kan een samenloop van omstandigheden ervoor zorgen, dat je in een vicieuze cirkel terecht komt en dat je baby toch meer drinkt dan goed voor hem is. Ben je bezorgd hierover, neem dan contact op met een borstvoedingsdeskundige. Deze mensen zijn ervaren en kunnen je helpen uit te zoeken of er iets aan de hand is en hoe je een mogelijk probleem kunt oplossen.



Is je kindje ouder dan zes maanden en krijgt hij ook bijvoeding, dan krijgt hij van sommige dingen misschien toch te veel. Kijk daar eens naar, misschien eet hij ongemerkt toch veel zuivelproducten, grote stukken vlees of een te vette voeding.

Als jouw menneke een paar keer per dag BV krijgt zal het daar echt niet aan liggen… dat is gewoon een normaal patroon… BV is sowieso geen dikmaker, het maakt ook geen nieuwe vetcellen aan, wat KV bijvoorbeeld wel doet… Je overvoedt hem niet, lees ik… Dus laat binkie lekker aan de boob hoor, en goed voor em die vitamientjes… Ikzelf zou me focussen op de rest van zijn eten… :angel:

Vind hem trouwens wel een flinkerd maar goed, niet dik… 8)