Is hij nou echt te zwaar/dik?

Is dit niks voor jullie:



http://www.borstvoeding.com/boeken/eten-voor-de-kleintjes.html

Nog een mooi voordeel van de BV… :wink:



http://www.borstvoeding.com/aanverwant/overgewicht/borstvoeding-en-obesitas-hoe-zit-het-nu.html





Mijn kids drinken soms 3x per dag en soms wel 10 keer… dat gaat goed, ze krijgen verder niet teveel snoep en koek, en geen sapjes en zo… als ik zou merken dat er sprake is van overgewicht, zou ik gaan letten op wat ik op de boterham smeer bijvoorbeeld… geef je sap of cola… dat soort dingen… toetjes enz… ik geloof gewoon niet dat al geef jij hem nog 4x daags BV, dat hij daar dik van wordt… ter vervanging van de BV wilt hij nl iets anders te drinken… :angel: komen er ook weer calorieen binnen…

eergisteren met hem naar het cb geweest,hij was weer afgevallen.



weegt nu 14450 gram bij 87,2 cm.



Zijn gewicht zakt nu naar beneden,maar nog vinden ze hem te zwaar.



Zijn voedingsschema ligt het dus niet aan zeiden ze,ze vinden zelfs dat hij meer zou mogen eten,want echt veel krijgt hij niet.



Nu kijken ze 20 oktober weer naar zijn groei,maar hij moet dan wel 500 gram afgevallen zijn of niet bijgekomen.

Ze willen hem dan ook laten prikken op schildklierfunctie en stofwisseling.



Mijn oudste zoon was met zijn 1ste jaar ook te dik,nu is hij weer te licht,en die had dezelfde bouw als Mika.



Hij loopt en rent nu heel veel en is veel in beweging,ik zet mijn kind dus niet op dieet,ik laat hem gewoon veel bewegen.



Geen banaan meer want daar worden ze ook dik van.



Ik wacht nu 20 oktober af,Mika ziet er wel iets dunner uit nu,vooral in zijn gezicht,ziet er goed uit.

Faizaa,



hij krijgt normaal water of een beetje roosvicee te drinken,geen andere troep.

en op brood smeer ik wat margarine en magere smeerleverworst of wat appelstroop of smeerkaas.



Ze vonden op het cb met wat hij eet niets raars,

ik ben zelf te dik en manlief is ook geen lichtgewichtje.



Hij was na 6 maanden alleen bv ook al 10,5 kilo.

dus in de volgende 6 maandjes is hij 4 kilo bij gekomen.



vind ik zelf netjes,maar de kindjes moeten volgens het cb altijd volgens het boekje zijn.





Dit zijn zijn curves.

vind hem zelf wel in verhouding.

Ik zou er in elk geval geen punt van maken, een kind dat vnaf het allereerste begin het gevoel heeft te dik te zijn en altijd te horen krijgt (van consultatie bureau bijvoorbeeld) dat hij op moet passen wat hij eet heeft volgens mij kans zo’n geobsedeerd kindje te worden en volgens mij werken dat soort dingen redelijk averrechts…

Ik zou je gewoon door laten verwijzen naar een kinderarts. Een CB die zegt dat een kind af moet vallen vind ik idioot. Ik heb zelf twee stevige kids en ik let goed op wat ze krijgen. Ik luister alleen niet meer naar het CB, maar naar mijn eigen gevoel!



Sterkte :-*

@ troi,



Mika woog met 6 maandjes op alleen borstvoeding al 10,5 kilo.

Hij en ik kan hier dus niets aan doen,en hij voelt zich echt niet te dik hoor,hij rent en doet voor 2 hihi.



Hij weegt nu trouwens bijna 14 kilo,dus ik ben erg tevreden,Mika heeft Astma en heeft nu medicijnen,de arts vind dat ik Mika dus niet op dieet moet zetten,en neemt contact met het cb op,dat ze zulke adviezen dus niet meer mogen geven.



groetjes Bianca

inmiddels is Mika al 14 maandjes oud,weegt nu 14580 gram en is 90,5 cm lang.



En nu is hij helemaal in verhouding volgens het cb en de kinderarts :smiley: .



Hoeft nu niet meer extra te komen wegen.



Hij was 3 weken terug zelgs naar de 14155 gram gegaan.

Dus was genoeg afgevallen.



Ik ben nu blij dat ze hem in verhouding vinden,dat vinden wij namelijk ook,en mensen om ons heen zeggen ook van jee is hij ineens een stuk slanker zeg haha :lol:



Ik hoeft dus niet meer bang te zijn dat ze hem nog te dik vinden.



Bedankt allemaal voor jullie tips en berichtjes.



even ter vergelijking.



de eerste foto was mika net 1 jaar oud.







en de 2de foto is mika nu.















al een heel verschil zoals je ziet.



groetjes Bianca

ik vind het een heel mooi mannetje en ik houd wel van wat stevigere baby’s

wat een mooi vrolijk kindje heb jij

Hij is niet te dik hoor!

Kindjes horen wat meer vlees te hebben!

Dat is gezond!

dank jullie wel,



hij is nu inmiddels 18 maanden oud,weegt nu 15,8 kilo bij 93,7 cm lang,is nog steeds net iets te zwaar maar niet veel meer.



Het is een mooi ventje met een goed karaktertje en zit geen moment stil hihi.



groetjes Bianca

dik is die niet

maar wel stevig gebouwd

mooie zoon heb je



mijn dochter 1 1/2 jaar oud en ze woog 10 kilo en was 72 cm groot

nu is ze 5 jaar en 4 maanden oud 17.5 en 110 cm lang

ze is een smal meisje