Is het een jongetje of een meisje....

Ik moet gewoon even wat kwijt iets wat ik niet leuk vind.

Ik hoor regelmatig mensen iets zeggen over mathijsje(wel positief maar oohh zo fout :twisted: als ik ergens ben bv in de stad of in de winkel bij het zwembad, in het park(je) nou ja waar dan ook.

En dan zeggen ze dus oohh wat een mooi meisje :twisted: of wat heeft u dochtertje :twisted: mooie blauwe ogen en wat heeft ze :twisted: mooi blonde haartjes ze noemen mathijsje allemaal een meisje :twisted:

Nu heeft mathijsje als we weg gaan een rood jasje aan wat hem echt super mooi en schattig staat, mathijsje heeft zijn haartjes nu ook iets langer, ja het groeit de laatste tijd als kool, maar super korte haartjes krijgt mathijsje niet want dat staat en past niet bij hem, en mathijsje heeft nu nooit iets in zijn haartjes iets van baby gel of haarlotion omdat mathijsje zijn helmpje nog steeds op heeft, anders worden zijn haartjes erg vet, maar mathijsje lijkt toch niet op een meisje :twisted: mathijsje is toch een echte super stoere mooie jongen.

Als mathijsje een meisje was geweest had ik echt wel al speldjes in de haartjes gedaan, en mooie roze jasje en heel veel mooie jurkjes of rokjes of broekjes maar dan in roze of rood of donker paars.

Oohh ik kan daar niet tegen he, mathijsje is geen meisje :twisted: mathijsje heeft ook altijd super stoere en mooie jongens broekjes aan, en in de winkel sta ik bij de jongenskleding te kijken en nog zeggen mensen dat het een meisje is :twisted:

Of vinden jullie mathijsje ook op een meisje lijken…of kijken de mensen die dit zeggen gewoon niet goed, ik word er gewoon boos en verdrietig van, mathijsje is een super mooie en stoere jongen en geen meisje hoor.

Horen jullie dit ook wel eens over jullie kids dat het een jongen is en dat andere mensen zeggen dat het een meisje is, of juist anders om dat het een meisje is en dat andere mensen zeggen dat het een jongen is, dat is als moeder zijnde toch echt niet leuk om te horen, je probeerd toch je zoontje zo stoer mogelijk te kleden als een echte jongen, of een meisje te kleden als een echt schattig meisje.

Horen jullie dit ook wel eens over jullie kids dat het een jongen is en dat andere mensen zeggen dat het een meisje is, of juist anders om dat het een meisje is en dat andere mensen zeggen dat het een jongen is,

jup, nano wordt ook zijn hele leven al 50% van de keren aangezien voor een meisje....ik word er niet boos over, maar ben vaak wel verbaasd.

je probeerd toch je zoontje zo stoer mogelijk te kleden als een echte jongen

uh nee :eh: ik vind stoere kleren namelijk vaak niet leuk en helemaal niet tekenend voor ' een echte jongen'. een echte jongen is iemand toch omdat ie een piemeltje heeft?

(och arm schaapje, misschien heeft nano het dus helemaal aan zijn moeder te danken dat sommige mensen hem een meisje noemen....hoewel, ook als ie helemaal in het blauw gekleed gaat wordt ie vaak nog meisje genoemd...)

@nette wrote:

Als mathijsje een meisje was geweest had ik echt wel al speldjes in de haartjes gedaan, en mooie roze jasje en heel veel mooie jurkjes of rokjes of broekjes maar dan in roze of rood of donker paars.

Nou ja niet iedere moeder doet dat bij haar dochter hoor....
Ik ken er genoeg die hun meisje stoere kleren aandoen en
echt niet met speltjes, elastiekjes en roze kleertjes en rokjes
in de weer gaan.

Net zoals ik bijvoorbeeld 'stoere' bruine, blauwe en bruine kleding
niet typerend vind voor een jongen omdat anderen dat wel
vinden dat dat hoort bij een jochie.

Maar dat moet ieder voor zich weten....

Ik vind jou zoon een lieve stoere knul, maar mag ik heel eerlijk zeggen
dat dat verspreken waar jij zo boos om bent mij ook zou kunnen
gebeuren :oops:

Probeer je er niets van aan te trekken of probeer er grappig of adrem
op te reageren als mensen dit zeggen. Mensen zullen jou door dat te zeggen toch
ook niet expres willen beledigen (tja zo denk ik dan weer..... :shifty: )

Uhhhmmm nou Mathijsje heeft niet echt een jongensgezicht, vind ik :oops:

Dat is niet negatief bedoeld en Mathijs is een prachtig kindje :inlove:

Bij Sophie kunnen ze het ook niet altijd zien hoor :wink:

en zelfs als ze alles roze aan heeft, zeggen ze nog wat een schattig jochie :shifty: :think:

Als je niet weet dat het een jongen is zie ik er eerlijk gezegd ook een meisje in… :oops:

Het merendeel van de mensen denken ook over mijn jongste zoontje dat hij een meisje is maar eerlijk gezegd maak ik me daar zo druk niet in hoor…

Ze zien er gewoon héél schattig en lief uit! :lol: :inlove:

Je hebt een heel mooi zoontje! 8) :inlove:

eh… :oops:

Het is dat je het weet, maar hij heeft een heel “zacht” gezichtje en niet uitgesproken jongensachtig.

Ik zou, niet wetend dat het een jongen is, ook die vergissing kunnen maken.

Kleding zegt niet zo veel meer tegenwoordig, ons Peter loopt ook in roze polo’s en paarse shirts. En ons Niek loopt rustig in grijs of bruin.

Dus ik kan het me best voorstellen.

Iedereen maar gewoon relaxed corrigeren en erbij lachen en zeggen “goh, misschien moet ik HEM toch eens een tattoe doen of een bordje op zijn hoofd met BOY, want iedereen denkt dat hij een meisje is” :mrgreen:

Peter heeft echt altijd uitgesproken een jongenshoofd gehad, dus ik herken het niet zo, maar bij Aniek hadden wij een blauwe wagen en toen dacht dus iedereen dat het een jongetje was.

Ik heb er altijd maar om gelachen.

Er komt een tijd, dan is het overduidelijk :wink:

Oh ja, en over die stoere kledij, mijn zoontje zat laatst poedelnaakt op de weegschaal op het cb en nóg noemden ze hem een meisje! :think:

Volgens mij hangt er toch echt een piemeltje hoor :mrgreen:, maar zelfs dat merken sommigen dus niet eens op! :lol: :mrgreen: :wink:

Hij is prachtig hoor!!! En ik zie echt een jongetje!!!

Niets van aantrekken , Fenna heb ik wel eens roze mutsje en broekje aan en dan zeggen mensen ook wel een s, wat een lief jochie!!!

Moet wel even lachen om je ‘matthijs JE’ 300x in de tekst :mrgreen: Maar nee, ik vind em geen echt typpisch jongens gezicht hebben… dat hoeft toch ook niet? Vaak is het toch moeilijker te zien als ze klein zijn… als ie straks wat ouder is zie je het vanzelf… :thumbup:

Hier een meisje… en die heeft meer jongens kleren aan dan wat anders :oops: :oops: :oops:

oke ik ga ook vallen over het tje achter zijn naam …(waarom doe je dat in vredesnaam?)

maar goed dat even buiten beschouwing gelaten onze dochter heeft en knalroze muts met bloemetjes en zelfs als ze die op heeft vragen mensen nog is het een jongen of een meisje en meestal zeg ik dan maar toch vreemd een jochie met een roze muts en bloemetjes vind je niet?

en meestal reageren ze dan :oops: en ik :mrgreen:

@jacsansil wrote:

oke ik ga ook vallen over het tje achter zijn naam …(waarom doe je dat in vredesnaam?)

maar goed dat even buiten beschouwing gelaten onze dochter heeft en knalroze muts met bloemetjes en zelfs als ze die op heeft vragen mensen nog is het een jongen of een meisje en meestal zeg ik dan maar toch vreemd een jochie met een roze muts en bloemetjes vind je niet?

en meestal reageren ze dan :oops: en ik :mrgreen:

Jaaaa joh… dan denk ik ook wel es… ik had dat met Sanae, had ze roze speldje in haar haar en dan nog vragen: is het een jochie… :wall: Hahaha… gek is dat he… :wall:

Sasja had een knal roze jas, én oorbellen en werd nog als jongen aangesproken…

mensen letten gewoon niet zo goed op!

Hieke in het zwembad, 4 maanden oud in een echt knalroze badpak met franjes alles erop en eraan… “wat een lekker ventje” :wall: :doh: :thumbdown: Bedoel, ben best modern hoor maar als ik een zoon had gehad dan kreeg hij geen knalroze badpak.

Kinderachtig he? :mrgreen:

Anne was eigenlijk altijd wel roze aangekleed. Ze had geen uitgesproken meisjes gezicht en werd dus geregeld voor jongen aangezien. Een keer kwam een oudere man en zei: wat een leuk zoontje heb je. Ik zeg: tis een meisje. Hij zegt: weet je dat zeker? :eh: :think: Tja dan zakt toch echt mn broek af. Dus of gewoon negeren of er iets op zeggen zodat hun een rood gezicht kunnen krijgen. Ik let voortaan erg op en vraag als ik het niet zeker weet of het een jongen of een meisje is.

( :oops: Dat je zoooo vaak Mathijsje schrijft viel me al op in eerdere post en ook ik krijg daar een beetje de bibbers van en vraag me af waarom je dat doet?)(moet je trouwens zelf weten…tis geen verwijt)

Tsja, ik moet ook toegeven dat ik bij Matthijs zo de vergissing zou maken :oops: :oops: en ik bedoel dat echt niet negatief hoor!! Het is een schatje en hij is prachtig, maar niet uitgesproken jongen. Dat maakt ook helemaal niets uit!! Ik vind veel kinderen niet uitgesproken jongen of uitgesproken meisje.

Ik heb met beide meiden meegemaakt dat ze helemaal in het roze in de wagen zaten, met zelfs een roze deken en nog was de vraag: Is het een jongetje??

Ik vind het allang leuk dat mensen positief op mijn kinderen reageren, want daarom reageren ze!

Maar…ik heb me er met Kim wel aan geïrriteerd. Ik heb 1 keer gezegd: Ja, het is een jongetje, maar ik had zo graag een meisje gehad, vandaar de roze kleertjes :shifty: :shifty:

Ik geloof dat die mevrouw dacht dat ik de waarheid sprak… :roll: :roll:

Ik denk dat dit bij ieder kind gebeurd!!

(en dat van Mathijsje was mij ook al opgevallen en ben ook wel nieuwsgierig!!)

Er schiet me echt iets heeeeeeeeeeel flauws te binnen…

…nee, dat zeg ik niet. Want dat komt zo l#llig over en zo bedoel ik dat helemaal niet…

@Joepie! wrote:

…nee, dat zeg ik niet. Want dat komt zo l#llig over en zo bedoel ik dat helemaal niet…

Nu gaan mensen juist vragen wat je wilde zeggen en ga je het zeer waarschijnlijk alsnog wel een keer zeggen. Zeg het dan maar meteen of zeg helemaal niks. :silenced:

@Sis wrote:

@Joepie! wrote:

Nu gaan mensen juist vragen wat je wilde zeggen en ga je het zeer waarschijnlijk alsnog wel een keer zeggen. Zeg het dan maar meteen of zeg helemaal niks. :silenced:

Nee hoor, ik ga het helemaal niet alsnog zeggen, dat zeg ik toch :? ik open een bericht en daar zet ik iets in…vervolgens denk ik, nee, dat moet ik niet zeggen, dus haal ik het laatste deel weg en vervang het…that’s all!

Heb jij dat nooit in het dagelijks leven, dat je iets zegt wat je beter niet had kunnen zeggen, of iets begint en halverwege denkt: laat maar :think: :think:

Ik zie niet wat hier verkeerd aan is!!

rustig lieve meisjes :wink:

geen ruzie maken! :naughty:

@Joepie! wrote:

Heb jij dat nooit in het dagelijks leven, dat je iets zegt wat je beter niet had kunnen zeggen, of iets begint en halverwege denkt: laat maar :think: :think:

Oh jawel, maar vaak is het dan te laat. Ik ben nogal een flapuit, eerst zeggen dan denken en dan op de minder subtiele manier. Misschien had ik in dit geval mijn mond ook wel moeten houden omdat het OT is. Maar dat kan ik dan weer niet laten… my bad.

Ik vind, en dat is in het dagelijks leven niet anders dan op internet, dat wanneer je zegt dat had willen zeggen maar het toch maar niet doet omdat -vul reden in- dat je dan beter of helemaal niks kan zeggen. Of het gewoon moet zeggen. Maar niet van: ik denk iets maar ik zeg het lekker toch niet. Ik vind dat zooo flauw. En als je hier op het forum begint aan een bericht of je plaatst te snel, kan je het altijd aanpassen , verwijderen als er nog niet gereageerd is of het desnoods leegmaken en een mod vragen het te verwijderen voor je.