Als mathijsje een meisje was geweest had ik echt wel al speldjes in de haartjes gedaan, en mooie roze jasje en heel veel mooie jurkjes of rokjes of broekjes maar dan in roze of rood of donker paars.
zelfs dan vroegen er aan mij (toen met Yara) nog genoeg. Mevrouw is het een meisje of een jongetje.
Ik zei dan altijd maar doodleuk een jongetje! :lol: :lol:
Ik heb me er eigelijk nooit zo aan gestoord.
Ik denk dat je je er niet aan moet storen, leuk is natuurlijk anders maar elke moeder heeft een fase dat ze haar kids een dochter of zoontje noemen die tijd gaat vanzelf voorbij…
Moet je eerlijk zeggen, dat ik het ook verschrikkelijk vind die verkleiningen… En niet boos worden, maar Matthijs klinkt een stuk stoerder dan Matthijsje… :oops:
Moet je eerlijk zeggen, dat ik het ook verschrikkelijk vind die verkleiningen… En niet boos worden, maar Matthijs klinkt een stuk stoerder dan Matthijsje… :oops:
En wie weet wordt er daardoor ook wle gedacht dat het een meisje is,net als Keesje is dan ook een meisjes naam en Dirkje.
Zelf heb ik heel bewust voor namen gekozen die niet te verkleinen zijn vind het ook niets Meesje dat staat toch niet.
Maarja daar ging dit topic natuurlijk niet over.
Mathijs heeft een mooi koppie hoor maar het is niet uitgesproken ene jongentje maar dat komt vanzelf als hij een peuter wordt.Dan gaat het babyachtige eraf.
Waarom ik altijd mathijsje schrijf, ja dat gaat automatisch denk ik, en ook omdat hij nog klein is denk ik, als ik zijn naam zeg, zeg ik gewoon mathijs hoor.
En ik vind dat iedereen gewoon moet zeggen wat die gene wil, voor mij hoef je niets stil te houden hoor, ik wil gewoon graag dat mensen eerlijk zijn tegen mij, dan weet je toch ook waar je aan toe bent, of het nou lullig over komt of niet dan had je het niet moeten zeggen, dus kom maar op met wat je zeggen wou, je hebt toch al gezegt dat je het niet lullig bedoelde toch dus dan maakt het niets uit hoor.
Iedereen is verschillend maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen mijn zoontje voor meisje aan zien, ik word ook niet boos op die mensen maar meer op de situatie dat er weer iemand is die dochtertje of meisje zegt, en ik vind zelf dat mathijs geen meisjes gezicht heeft, ik zie er echt wel een jongen in, al heeft hij mischien ook niet echt een jongenskoppie.
Ik heb het zelf ook wel eens hoor dat ik niet kan zien of het een jongen of meisje is, laatst bij het zwembad nog kwam een moeder aan met een kindje, ik raakte met haar aan de praat en ze zei tegen mij van hoe oud is hij, dus die vrouw kon duidelijk zien dat mathijs een jongen was, ik zag niet of haar kindje nu een jongen of meisje was, dus ik keek eens heel goed naar het kindje had alleen een zwembroekje aan, we zaten allemaal in het water dus dan zie je het ook minder goed, maar zag in eens dat het kindje een roze zwembroekje aan had met allemaal roezeltjes er aan, ik dacht toen dat moet een meisje zijn een jongen trek je volgens mij niet zo’n zwembroekje aan, dus ik vroeg toch wel iets voorzichtig en hoe oud is zij, dat was dus goed omdat die vrouw zelf ook in zij vorm praatte.
het is nou eenmaal zo … heeft je kind HAAR dan is het een meisje en heeft het GEEN haar is het jongen…
ZO OOK BIJ ONZE PRACHTIGE MEID MEID MEID…
khad zondag nog een verjaardag, wat een leuk kereltje… hihi roze trui roze broek roze maillot… DAS TOCH GEWELDIG!!! Wat maakt het nou uit… !!
Tis een leuk ventje!! Met langer haar, en dan zeggen mensen gauw wat een leuke meid!! Dus of je niet irriteren… of met een tondeuse zn PRACHTIGE BLONDE LOKKEN eraf halen… WAT IK NIET ZOU DOEN!!! PRACHTIG…
Mijn neefje HAD ook lang haar … prachtig… tot mijn zus zich idd ook irriteerde aan die mensen die altijd zeiden wat een mooie meid… dus de tondeuse… KEP STAAN JANKEN!! zonde zonde… maarja ben je wel van het gezeur af
nogmaals IK Zou het niet doen maar irriteren is ook niet fijn
Ik vind dat Mathijsje lief klinkt! En dat je zoon niet op een meisje lijkt! En anders…wat maakt het uit! Als jij maar weet dat Mathijsje een jongen is, en als hij dat zelf ook maar weet, dan komt het heus goed voor zijn 30ste! Haha!
Ik heb me de laatste maanden overigens rotgelachen op straat.
Was het bij Delta (in roze bugaboo, roze jasje enz.) nog heel vaak “wat een schattig jongetje”, nu ligt King (ik zeg ook heel vaak Kingetje) indezelfde roze bug, (weliswaar geen roze jasje) aan en nu zegt men vaak “wat een mooi meisje” of “wat heb jij een lief zusje”.
En het interesseert me helemaal niets.
Ik hoor “… mooi …” en “… lief …” en ik bedank de mensen voor het compliment :thumbup:
je hebt een heerlijk ventje echt waar , maar ik denk eerlijk gezegd ook dat het aan zijn haar ligt , hij heeft zo’n mooi blond koppie , dat verward nog wel eens , ik zou er ook een stoer kort koppie van laten maken en dan wat gel er in dan denk ik dat je dat niet meer zo snel gaat krijgen
maar bij mijn dochter wat ik toch altijd ook ene echte meid heb gevonden met alles altijd knalroze kleertjes en zo aan en nog vragen is het ene jongen of ene meisje , maar iok zei dan meestal een beetje bot als ik een zoon had gehad dan deed ik hem geen knalroze jurk aan , en dan snapte ze het meestal wel :roll:
maar meid je bent dus niet de enige die het niet leuk vind om zoiets te horen maar het komt heel veel voor meestal in het eerste jaar , maar ze vroegen me het pas nog over mijn oudste en dat is toch zeker een hele meid al dus laat ze maar
ik vind je manneke in ieder geval een heerlijk schatje :inlove: :inlove:
Thomas wordt vaak meisje genoemt, komt omdat hij langer haar heeft, nogal fijntjes is en niet altijd typische jongenskleren draagt.
Als mensen tegenwoordig meisje zeggen zegt hij er zelf iets van :lol: .
Bij Sarah Louise denken ze vaak dat het een jongen is (draagt veel kleren van haar broer)…
Of ze zeggen “wat een lieve zusjes!”. Of ze zeggen tegen Thomas; “wat heb jij een lief broertje!”. :lol:
Ik trek me er niet zoveel van aan, het zijn meestal oude mensen en die zien dat gewoon niet.
Mijn kids zijn gewoon wie ze zijn… ik voed ze niet typisch jongens/meisjes-achtig op… Thomas speelt ook graag met de poppenbuggy, of het speelgoed schoonmaaksetje en Sarah Louise zit vaak met de speelgoedboormachine of de autotjes van haar broer te spelen. Ook wou Thomas laatst even een staartje in zijn haar.
Ik vind dat Matthijs een prachtige naam heeft en ook nog eens een onwijs mooi koppie! :inlove: