is het een cadeautje?

@gerda wrote:

ik belde ooit naar vriendin R.

Haar partner nam de telefoon op.

ik groette hem en vroeg: is R. soms thuis?

Hij antwoordde: soms wel ja !

Stond enkele seconde te kijken/luisteren/denken: wat zegt ie nou?

Dan viel het kwartje pas !

:oops: :oops: :oops:

liefs

Gerda
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik belde vanmorgen m’n moeder om te vertellen dat ik vandaag thuis ben omdat Matthijs de waterpokken heeft. Is haar reactie: “Goh, zou hij dat hebben gekregen omdat hij zaterdag zo nat geregend is” :eh:

Ik was even stil en heb vervolgens heel hard gelachen :smiley:

@anne70 wrote:

Ik belde vanmorgen m’n moeder om te vertellen dat ik vandaag thuis ben omdat Matthijs de waterpokken heeft. Is haar reactie: “Goh, zou hij dat hebben gekregen omdat hij zaterdag zo nat geregend is” :eh:

Ik was even stil en heb vervolgens heel hard gelachen :smiley:

:mrgreen:

Volgens mij is dat ‘Kruidvat-gedoe’ nationaal afgesproken, soort van nieuwe Kruidvat-regel ?

Ik krijg ineens ook de laatste maanden bij de Kruidvat bij ALLES wat ik koop de vraag: bent u bekend met de gebruiksaanwijzing/het gebruik ? En geloof me, de 20 jaar hiervoor heb ik dat echt nog nooit gehad, en nu sinds een paar maanden iedere keer. Of ik nu in een kruidvat in Oegstgeest sta, Wassenaar of hier in Schagen en omgeving. Het valt gewoon op, en blijkbaar hebben jullie dat ook (te zien aan pagina 1).

Mijn moeder denkt ook nog steeds dat je verkouden wordt van kou :mrgreen:

@Selena wrote:

Volgens mij is dat ‘Kruidvat-gedoe’ nationaal afgesproken, soort van nieuwe Kruidvat-regel ?

Ik krijg ineens ook de laatste maanden bij de Kruidvat bij ALLES wat ik koop de vraag: bent u bekend met de gebruiksaanwijzing/het gebruik ? En geloof me, de 20 jaar hiervoor heb ik dat echt nog nooit gehad, en nu sinds een paar maanden iedere keer. Of ik nu in een kruidvat in Oegstgeest sta, Wassenaar of hier in Schagen en omgeving. Het valt gewoon op, en blijkbaar hebben jullie dat ook (te zien aan pagina 1).

Dat klopt idd. Een kennis van me werkt bij de kv, en ze zijn idd wettelijk verplicht om te vragen of het gebruik bekend is. Op zich ook logisch, het zijn geen snoepjes. Het is zelfs zo, als er controles zijn n het wordt niet gevraagd schijnt het zo ver te kunnen gaan dat uiteindelijk de verkoop niet meer mag van geneesmiddelen.

Maar feit blijft dat bij bepaalde producten (oa zw-test) de vraag gewoon heel dom overkomt.

Dat ze het vragen bij alles wat je in moet slikken qua geneesmiddel, vind ik niet meer dan normaal.

Maar dat dan gaat over 'genees’middelen, daar valt een test toch niet onder lijkt me :mrgreen:

uhhh ik vind het niet raar om te vragen of je weet hoe de zw. test gebruikt moet worden

geloof dat er pas nog iemand op het forum was die de test verkeerd had gebruikt :wink:

en het is niet een kruidvat regel maar een regel van drogisten in het algemeen :mrgreen:

maar voor de rest ben ik niet precies hoor :lol:

ik heb een neef en die let erop betreft dubbel vragen.

dus jij stelt een vraag en geeft meteen antwoord.

Zoals

is J. niet aanwezig…?

antwoord: Ja.

Ja. die is niet aanwezig,…

Mijn nekharen gaan dus overeind staan bij de vraag… (maar gewoon omdat ik zelf hier niet tegen kan :wink: )

ik moet die even “opbellen” het is bellen niet opbellen…

als je erop let wordt dit heeel veel gedaan… ook door bedrijven.

@Pitje27 wrote:

ik heb een neef en die let erop betreft dubbel vragen.

dus jij stelt een vraag en geeft meteen antwoord.

Zoals

is J. niet aanwezig…?

antwoord: Ja.

Ja. die is niet aanwezig,…

mijn man is heel goed in dat soort antwoorden… waardoor het antwoord dus precies anders is als hij eigenlijk bedoelt.

Hij kan er niet zo goed tegen als ik dan net als jouw neef doe :lol:

Dat doen wij hier ook maar dan met dubbele vragen…

Wil je koffie of thee? Ja…

heb je nou zaterdag vrij of moet je werken…? ja…

Is ook lastig dat soort vragen. Zelfs over het antwoord moet je even nadenken :wink:

Toen mijn zoontje 5 weken was (en dus nog in de wagenbak lag) vroeg de slager aan mij: Wil hij ook een plakje worst. Ik moest echt mijn best doen om die goede man niet in zijn gezicht uit te lachen :lol: :lol:

5 wkn… :roll: moet dan meteen aan die reclame denken dat baby een homp vlees voorgeschoteld krijgen.

maar ik ben dus tegenwoordig ook zo erg dat ik dus ook zo antwoord…

of als mijn moeder weer over opbellen heeft… dan zeg ik standaard… Mam… en zij zucht al meteen…

maar vind soms toch wel dat er vreemde vragen gesteld worden.

bv als de meiden ergens zijn en iemand vraagt

Wat moet je eten… of welk koekje moet je?

ik corrigeer dan meteen van wat lust je te eten.

heb een beetje een hekel aan het woordje MOET… en zowiezo is het een verplichting, maar vind het ook lomp klinknen

of het nu kinderen zijn of niet. vind dat je het ook netjes aan kinderen kunt vragen…

ik heb ooit aan de slager gevraagd of hij varkenspootjes had… :shifty:

hij antwoorde met JA… ik meteen… dat loopt wel moeilijkzeker… :shifty:

was mijn moeder niet blij mee… ik was toen een jaar of 6… maar moet dit nog steeds aanhoren (vooral omdat ik daar zelf nu ook nog steeds kom…)

@Cell wrote:

En zaterdag zag ik een leuke thrillertrilogie bij de boekhandel liggen. Zeg tegen de verkoopster dat ik ze als geheel wilde geven aan mijn man en of ze samen wilde inpakken.

Ik kijk nog even tussen de bladen en reken af, heeft ze ze allemaal per stuk ingepakt.

Dus ik zeg… maar ze mochten samen in 1 verpakking… zegt ze " oja, dat zei u idd, maar dit is ook leuk! kunt u hem steeds het volgende boek geven als hij er 1 uit heeft (ze dacht ws, geef er een leuke draai aan)

Zeg ik…" Dat had idd geinig geweest, maar dan was het wellicht ook handig geweest om op elk exemplaar te zetten welk deel het is" :roll:

Kijkt me aan en mompelt met rode wangen " oja…" :wall:

:mrgreen: :lol: whahahaha… Wat een geweldig leuk topic is dit!

Hier nog één, maar niet echt grappig :wall::

Een vriendin van mij was zwanger van haar 1e kindje en ging naar de Prénatal om zo’n knoopsgatenelastiekding voor als je gewone broeken niet meer dichtkunnen (om te gebruiken bij haar uniform). Staat ze bij de kassa, vraagt de verkoopster of het kind gewenst is… :shock: :roll:

@Tinkerbell wrote:

Een vriendin van mij was zwanger van haar 1e kindje en ging naar de Prénatal om zo’n knoopsgatenelastiekding voor als je gewone broeken niet meer dichtkunnen (om te gebruiken bij haar uniform). Staat ze bij de kassa, vraagt de verkoopster of het kind gewenst is… :shock: :roll:

Das gewoon aso :shock:

Wat haalt zo iemand in haar hoofd om zoiets te vragen?!?! :wall: :wall: :wall:

En hoewel ik normaliter best ad rem kan zijn zou ik echt niet weten wat ik hier zou moeten hebben antwoorden :roll:

@Tinkerbell wrote:

wat een vraag zeg… zoiets vraag je toch niet…

net zoals mensen vragen en wie is de vader (als je al 10 jaar bij elkaar bent… :roll: )

snap sommige mensen niet…

@Pitje27 wrote:

net zoals mensen vragen en wie is de vader (als je al 10 jaar bij elkaar bent… :roll: )

Doet me denken aan mijn broertje… had hem net vertelt dat ik zwanger was van de 1e… hij was echt helemaal flabbergasted… zijn zus die werd moeder… dat hij er echt heel dom uitflapte: van wie dan?

Moet die nog vaak horen :lol:

@Tinkerbell wrote:

:mrgreen: :lol: whahahaha… Wat een geweldig leuk topic is dit!

NOUJA! :shock: Dát is met recht een belachelijk vraag. Hoe haalde ze 't in dr hoofd…!!

Had net weer zo’n dom kind achter de kassa in de supermarkt.

Ik geef er 10 euro, krijg ik er 25 van d’r terug. ben nog zo eerlijk om 't te zeggen, zegt zij: ja hallo! wie is hier nou de cassiere?! :eh: jij je zin, dan hou ik dat geld toch :lol: je eigen kas-verschil…

Ik, als Drogist, heb echt een hekel aan mensen die denken dat ze grappig zijn.

Sommige mensen ken je inmiddels, of zijn echt grappig, maar die ‘ik spot met de winkel medewerkster grapjes’ (terwijl het afrekenen van medicijnen echt niet mijn dagtaak is, het hoort erbij), echt, flauw, flauw, flauw…hou maar op.

Bij de meesten kan ik een nep glimlach nog wel opbrengen (dan denken ze tenminste nog dat ze ook werkelijk leuk zijn, en om mezelf niet te laten kennen), om ze vervolgens samen met mijn collega’s gigantisch uit te lachen.

En soms kijk ik ze gewoon aan… zonder uitdrukking…dan snappen ze de boodschap ook wel, of denken dat ík het niet snap.

Wat ik vaak hoor:

‘Heeft u het zo, dit was het voor u, heeft u alles kunnen vinden?’

‘Ja, is het nog niet genoeg dan?!’

Ha…ha…haha…ha… :zzz:

Inderdaad die van de tasjes, al vind ik dat gewoon een domme opmerking.

‘Wilt u een tasje?’

‘Als je hebt?’

:eh:

Zou ik het vragen dan…!!!

Of mensen die meteen aan de toonbank komen staan om te zeggen dat ze een fles shampoo van merk XX willen.

Ja leuk voor je…

In de winkel kun je spullen pakken, kom het dan maar brengen om het af te rekenen.

Meelopen vind ik prima, mits je dat vraagt ‘weet u waar dit ligt?’, ik loop wel even mee, dus afblaffen ‘Hallooooo’, ‘Mevrouuuuuuwwwwww’, ‘HÉÉ!’ (ja echt), daar luister ik niet naar.

Ook niet als je aan de toonbank je lijstje door komt geven.

De vraag of iemand hulp of extra informatie nodig heeft bij een geneesmiddel is inderdaad verplicht, al heel erg lang overigens.

Wat mij betreft een goede zaak, je wilt niet weten hoe mensen omgaan met geneesmiddelen.

Maar hoe mensen daar dan op reageren…

‘Ja, gewoon doorslikken’ :roll:

‘Ja’ als in ‘bemoei je er niet mee’ of ‘denk je dat ik het zelf niet snap’

Oooh, als we over reacties op zwangerschappen gaan beginnen :smiley:

Was al wat ouder bij mn eerste (35) ;" is dit uw eerste of tweede leg?" :doh:

Bij het zoeken naar positiekleding: “mevrouw, de grote maten hangen aan de andere kant hoor” :roll:

Bij het inleveren van mn zwangerschapsverklaring bij PZ: “Is t wel goed met je kindje, je bent nog helemaal niet dik voor 20 weken” :shock:

En zo kan ik wel een tijdje door gaan…

@Tinkerbell wrote:

nouja zeg :shock: dat vraag je toch niet :wall: