Is dit weer een nieuwe hype?

Robin zit sinds dit jaar op de basisschool, en dit is zijn eerste kerst die hij viert sinds hij op school zit.

Nu heeft hij gisteren en vandaag al een stuk of 10 hele kleine kerstkaartjes verzameld van kindjes uit zijn klas.

Heel zijn rugzak zat vol met mini envelopjes, snapte er al niks van.

Toen mijn man thuiskwam had hij ook al zoiets van… :doh:

En dat wij daar echt niet aan mee gaan doen.

Maar is dat gebruikelijk dat 4- en 5- jarigen elkaar al kerstkaartjes geven?

Of is dat weer iets nieuws?

Heb ze ook nog nooit gezien, in dat kleine formaat.

Vind het eerlijk gezegd, een beetje, uhm… overdreven…

Op de middelbare school deed ik dat ook met vriendinnen, maar in de kleuterklas? :eh:

Hier doen ze dat dus ook. Ik stond er ook van te kijken van de week, maar vandaag gebeurde het zelfs op de psz bij Aniek. :roll: Femke wil wel heel graag, mede omdat ze haar naam nu goed zelf kan schrijven, dus vooruit dan maar. Maar bij Aniek dus echt nog niet.

Hier doen ze dat ook. Zelf zou ik het ook liever overslaan, maar Noah vroeg of hij ook kaartjes terug kon geven. Dus gewoon hele snot goedkope kaartjes gekocht en meneer mag zelf 33 kaartjes ondertekenen, in de flop steken, en de namen op de flop schrijven. Eens kijken of hij dat volgend jaar WEER wil doen dan! HAH! :lol:

we hebben het ook een keer gehad, bij de kleuters.

Ik hoop dat het dit jaar over wordt geslagen door ehm iedereen :mrgreen:

Mijn zoon zit in groep 1 is gisteren net 5 jaar geworden en ja…ook hier al 2 van die kleine kaartjes in zijn rugzakje.

Ik sta ook te twijfelen of ik hier wel in mee wil gaan. Die kleine kaartjes heb ik wel zien liggen bij de Action, maar niet meegenomen. Ik weet het nog niet of ik ze wel ga halen…zit er nog even over na te denken.

Haha!

Een aantal zijn inderdaad zelf geschreven, maar de meeste door mam’s aan het handschrift te lezen.

Als hij zelf kon schrijven dan zou het misschien wat anders zijn.

Maar ik ga echt geen 20 kaartjes schrijven.

En sowieso, hij is 4!

Alles begint echt steeds vroeger tegenwoordig.

Zelfs vriendenboekjes zijn er al.

Die heeft Robin ook eentje, maar dat vind ik nog wel grappig. Kan hij later kijken wie er allemaal in zijn klas zaten.

Op de PSZ is wel héél vroeg :shock: .

Robin heeft wel altijd op het KDV gezeten, en daar had ik het ook nog niet gezien.

Beetje dezelfde leeftijdsgroep.

Ik heb ook al 3 dezelfde, dus veel verschillende zijn er nog niet denk ik. :mrgreen:

Sharon schrijft ook ieder jaar zo’n 30 kerstkaartjes voor klasgenootjes vriendjes en meesters en juffen.

Dit jaar wil ze het ook gaan doen maar dan niet voor iedereen in de klas.

Wij versturen zelf nooit kaartjes, maar van mij mag ze hoor.

Als ze dat leuk vind.

De meeste kerstkaartjes die hier binnenkomen zijn dan ook aan Sharon gericht.

Bij Indy in de klas doen ze het ook (wel gewoon formaat kaarten). Ze mag ook kerstkaarten geven maar dan schrijft ze ze maar mooi zelf :wink:

Luca zit net een paar weken op de kleuterschool en had er ook al een paar ontvangen. :roll:

Ik doe er niet aan mee,…zie de meerwaarde er niet van aangezien ze allemaal door de ouders geschreven zijn.

Kinderen krijgen die dan in hun handen gedrukt dat ze die maar moeten uitdelen.

Luca vraagt er zelf gelukkig ook niet naar om ze te geven.

Hij wilde wel heel graag zelf een kaartje voor de juf maken en heeft hier dus zelf aan geknutseld en gekleurd en was heel trots op zijn eigen werk :inlove:

Kijk dat vind ik dan wel leuk maar verder sla ik dit circus ff over :wink:

E.va en C.hristan kregen er ook eentje gisteren op de peuterspeelzaal!!

Ze zijn 2 & 3 jaar, ze kunnen nog niet eens een kaartje terug schrijven. Ik heb er over gedacht om er eentje terug te geven maar dat doe ik niet. Ik zal nog wel even hartelijk bedanken. :eh:

Hier doen ze het ook elkaar kaartjes geven op de basisschool, en ach, voor 72 cent heb je 20 kleine kaartjes bij de Action. En de kids vinden het leuk om te doen!

Is toch leuk??

Wij sturen ook kaarten aan mensen die wij lief hebben dus waarom zouden mijn kinderen dit niet mogen doen naar kindjes die hun vriendjes zijn???

Wij kregen de schoolbrief gisteren met daarin het verzoek om, wanneer er kerstkaarten naar kinderen uit de klas gestuurd ‘moesten’ worden gestuurd deze naar thuisadres gestuurd dienden te worden. Juffen worden gek van de kerstkaarten ruik in de klas. School heeft hierin dus ‘ingegrepen’ en dit verzoek bij de ouders ingediend. Ergens snap ik dat prima. Sascha mag natuurlijk kerstkaarten sturen aan haar klasgenoten. Maar dan pak ik de adressenlijst en dan sturen we ze gewoon naar het huisadres. Dan hoef je niet meteen de hele klas te doen en stoot je ook niemand voor het hoofd…

@Madre wrote:

Is toch leuk??

Wij sturen ook kaarten aan mensen die wij lief hebben dus waarom zouden mijn kinderen dit niet mogen doen naar kindjes die hun vriendjes zijn???

Op de basisschool vind ik dat prima mits ons kind dat zelf wil. Op de peuterspeelzaal is het een initiatief van de ouders. Lijkt me niet dat kinderen van 2 en 3 dat zelf bedenken.

@Karin2 wrote:

@Madre wrote:
Is toch leuk??

Op de basisschool vind ik dat prima mits ons kind dat zelf wil. Op de peuterspeelzaal is het een initiatief van de ouders. Lijkt me niet dat kinderen van 2 en 3 dat zelf bedenken.

Snap je, maar ik weet van mijn kinderen precies wie hun vriendjes zijn en met wie ze het meeste spelen. Dan is het een initiatief van de ouders, maakt toch niets uit?? M&M zijn gek op de kaarten die wij nu thuis krijgen en als het daar om gaat is het toch prima…Je kan best uitleggen dat je een kaartje mag sturen met kerst aan mensen die je lief vind?

Zie niet zo goed wat leeftijd er mee te maken heeft.

Als ik aan Micah (2 jaar) vraag voor wie hij een tekening wil maken en hij antwoord … en zegt daarna dat die lief is, lijkt mij duidelijk dat je best een kadootje/kaartje mag geven omdat ze iemand lief vind.

Bottomline voor mij is dat ik mij er echt niet druk over zou kunnen maken.

Wij doen het ook, kindjes mogen wat mij betreft ook. Of ze nu 1 of 15 zijn…

@~Marion~ wrote:

Wij kregen de schoolbrief gisteren met daarin het verzoek om, wanneer er kerstkaarten naar kinderen uit de klas gestuurd ‘moesten’ worden gestuurd deze naar thuisadres gestuurd dienden te worden. Juffen worden gek van de kerstkaarten ruik in de klas. School heeft hierin dus ‘ingegrepen’ en dit verzoek bij de ouders ingediend. Ergens snap ik dat prima. Sascha mag natuurlijk kerstkaarten sturen aan haar klasgenoten. Maar dan pak ik de adressenlijst en dan sturen we ze gewoon naar het huisadres. Dan hoef je niet meteen de hele klas te doen en stoot je ook niemand voor het hoofd…

Ik zit zelf in het onderwijs en wij hebben ook graag dat de kinderen het naar het thuisadres sturen of brengen. Zeker in de kleuterklas, dan moet je een half uur voor tijd stoppen om alles uit te delen.

Mijn oudste vroeg er gisteren ook om, maar ik begin er niet aan…onzin! Als ze nou wat ouder zijn okee, maar groep1/2. :naughty: Ze heeft een kaartje aan de juf geschreven en kreeg er net eentje terug en verder is het klaar.

Ik vind het ook erg leuk om kaartjes te krijgen dus ik ga er vanuit dat andere dat ook vinden :stuck_out_tongue: , wij doen er ook aan mee op school Lucas is steeds erg blij als hij een kaartje heeft gekregen van een klasgenootje :smiley: .

Dus ik heb gisteren ook kaartjes geschreven voor alle kindjes uit de klas. Kreeg al van een paar mama’s te horen dat ze dat erg leuk vonden. Hun kindjes voelde zich ook speciaal :slight_smile: waren helemaal gelukkig dus wat maken die "paar"kaartjes dan toch uit.

Ik had toch veel te veel kaartjes gekocht dus het maakte me niets uit.

Kan me overigens wel voorstellen dat hij niet van al die kindjes een kaartje terug krijgt, maar dat maakt toch ook niets uit?

Maar als hij er wel terug krijgt dan is hij weer dolgelukkig :inlove:

Hier ook al op de psz… De kaartjes zijn geschreven door de ouders en worden uitgedeeld door de ouders. Wij doen er niet aan mee. Op de basisschool mogen ze idd zelf kaartjes gaan schrijven, als ze die behoefte hebben ('t pakje kaarten dat mijn zoon vorig jaar wilde schrijven voor klasgenoten, ligt hier nog steeds ongeopend :mrgreen: ).

Ben zelf trouwens ook niet zo van het versturen van kerstkaarten 8)