Had het zelf ook niet verzonnen, maar Brent kwam er mee toen hij mij de kerstkaarten (voor fam. & vrienden) zag schrijven. Hij noemde een specifiek kindje die hij een kaartje wilde sturen en de juf. Prima hoor. En idd wel naar het huisadres, anders moet straks nog iedereen :roll: Wordt hier ook door school gepromoot.
Dus hebben samen een kaartje uitgezocht in de winkel en hij heeft zijn ānaamā geschreven (althans een poging daartoe )
Mouse
Ik heb net met Sas een lijstje gemaakt met kinderen die ze graag zelf een kaartje wil sturen. Ze kwam op 4 namen en die kaartjes schrijft ze dan zelf (nou ja, haar naamā¦) en die sturen we naar het huisadres.
hier inderdaad ook al op de peuterspeelzaal, ik zat ook al zo van :shock:
leuk natuurlijk, maar allereerst snappen de kids nog amper wat kerst is, laat staan waar kerstkaarten voor dienen.
dus wij willen er eigenlijk ook niet aan meedoen, maar aan de andere kant dan is ze de enigste die het niet doet :S
dus nog maar ff denken, donderdag is de laatste dag van psz
Hier doen ze het op de speelzaal niet.
Morgen is er kerstontbijt, en dan mag lente van mij een kaartje aan de juf geven (ik heb er nog over, en ach het is een aardige meid).
Maar daar blijft het bij.
Ik heb het hier ook nog niet gezien gelukkig, want ik doe daar dus ook niet aan meeā¦mijn oudste heeft het ooit gedaan toen ze ouder was maar alleen aan haar vriendinnen. Dat vind ik prima (ze schrijft ze dan zelf)maar om nou al te beginnen als ze 3 jaar zijnā¦nee zie het nut er niet van in.
En nr 11 is binnen! 8)
Ik snap je Lous, maar de reden dat ik het als āhypeā zie, is dat het niet de specifieke vriendjes en vriendinnetjes zijn.
Er word aan de hĆĀ©le klas uitgedeeld.
Robin heeft ook kaartjes van kindjes die hij niet bepaald leuk vind zeg maar.
En Robin heeft ook niet zoiets van āIk wil kaartjes sturen aan de kindjes die ik lief vindā, hij vind het leuk dat hij de kaartjes krijgt, maar verder interesseert het hem ook niet.
Vandaar dat ik er zelf niet aan mee doe.
Ik vind dat ze op 3-4-5-jarige leeftijd ook nog niet echt weten wat het inhoud om een kerstkaartje te sturen.
En dat het in dit specifieke geval ook niet daarom gaat, maar gewoon om het āmeedoenā.
och hier is het ook alweer raakā¦en merlin wil ook erug schrijven :?
Ik werk op de bso en zie het hier ook allemaal gebeuren, ben er ook niet blij mee eigenlijk⦠:think: (Maar heb gelukkig nog een jaartje! )
Rick (4 jaar groep 1) heeft gister 30 x zijn naam op een kaartje zitten schrijven. hij wil kaartjes sturen prima maar dan schrijft hij ze ook zelf!!
De reden dat hij er 30 schrijft is dat als hij begint te noemen wie hij allemaal een kaartje wil sturen er misschien 3 of 4 kindjes geen kaartje krijgen dus dan is het alles of niets
Aniek krijgt ook kaartjes en roept dus al een week dat ze ook kaartjes wil schrijven.
Na elke dag dezelfde vraag, heb ik vanmorgen gevraagd of dat de bedoeling is.
Juf maakt er niet zo een punt van, die ene maand per jaar dat ze dit soort dingen kunnen doen, ze zien het hier op school als een sociaal iets waarmee ze al vroeg leren dat kerst mooie gedachtes uitdraagt en je dat dus ook aan anderen mag uitdragen.
Ze zei dat het wat anders was als dat elke week het hele jaar door gebeurde, maar wat is nou 1x per jaar dan?
Dus ik heb toch maar āmimiā kaartjes gehaald en Aniek heeft ze zojuist allemaal zitten schrijven, ze schrijft dan steeds Aniek met de e verkeerd om :inlove: en ik mag dan de naam van het kindje op de vlop schrijven en zij frommelt de kaart er ook nog zelf in.
Tja, moet ik daar dan nee tegen zeggen?
Ik ken overigens niet alle kindjes in de klas, dus we doen alleen de kindjes die zij opnoemt. :shifty:
Ik was vandaag aan het helpen in Noud zijn klas (1/2) en was erbij toen kinderen de kerstkaartjes gingen uitdelen. Inderdaad aan alle kinderenā¦in eerste instantie dacht ik ook :eh: maar toen ik die blije koppies zag, smolt ik toch wel. En natuurlijk wilde Noud vanmiddag ook kerstkaartjes voor alle kinderen āschrijvenā. Bij de zeeman een paar setjes gekocht voor 0,99 ct en hij heeft overal stickertjes met ; fijne feestdagen: opgeplakt en andere stickers en ik zijn naam. (hij kan zijn naam nog niet schrijven). toen ik zag met hoeveel zorg hij voor ieder kind een kaart uitzocht (die is leuk voor Imke, want die houdt van rose :inlove: ) en er bijpassende stickers bijplakte, vond ik dat toch wel heel erg kerst En we vinden het toch allemaal leuk om een kaartje te krijgen?? Ik wel in ieder gevalā¦(Maar als juf snap ik heeeeeeeeeeeeel goed dat je er soms gek van wordt :mrgreen: ) Ach het is maar een keer in het jaar en ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat je op school een aantal kinderen wel een kaartje geeft en een aantal niets⦠Doe dan alles of stuur ze op