Is dit raar?

Net komt de koerier van TNT hier aan de deur met een pakje voor onze buren. We hebben niet heel erg veel contact ze. Koerier vraagt of ik het pakje in ontvangst wil nemen. Geen probleem, dat wil ik wel en dan geef ik het vanavond aan de buren. Maar nu vraagt de koerier aan mij of ik ervoor wil tekenen. En dat doe ik dus niet. Ik ken de buren niet zo goed en bovendien weet ik niet wat er in het pakje zit.

Koerier keek er verder niet gek van op ofzo, zou het wel bij de andere buren proberen, maar ik vroeg me toch af of het mss niet toch een beetje overtrokken van me is dat ik niet wil tekenen voor het pakje. Wat vinden jullie?

Nee ik vind het niet raar,als jij er voor tekende en het is niet in goede orde ontvangen dan staat jou handtekening er onder…

Nee niet raar. Zou dat ook niet doen!

Ik neem ook enkel pakjes van de buren aan als er niet voor getekend hoeft te worden en ze moeten van mij dan altijd bij de buren zo’n blaadje in de bus doen, waarop staat dat hun pakje bij mij bezorgd is! :mrgreen: Weet ik zeker dat het dan niet mis kan gaan!

Ik zou het ook niet doen. Mijn (vorige) buren hebben eens getekend voor een pakje voor mij. Ik had dus helemaal niks besteld. Het was voor een vorige bewoner.

Ik heb het pakje weggezet om het op het postkantoor af te leveren als ik daar langs kwam. Na een paar dagen had ik al een bedrijf aan de lijn. Waarom ik in hemelsnaam voor het pakje had getekend, terwijl het niet van mij was. Toen ik zei dat het door de buren getekend was begon hij te vloeken. :? Ik werd verzocht zo nel mogelijk naar het postkantoor te gaan om het terug te brengen.

Nou ja zeg, als we zo gaan beginnen! :hand: Ik heb gezegd dat ik het af zou geven al ik is de stad was en anders moest hij het maar ophalen!

Laat die postbode het de volgende dag maar weer proberen hoor :wink:

Ik deed het wel altijd maar vroeg me de laatste keren ook af of het wel slim was, dus met mn hubby afgesproken dat we geen pakjes meer aannemen, ook niet waar niet voor getekend hoeft te worden, ze proberen het maar de bij andere buren :slight_smile:

Heb een keer 2 weken met een pakketje gezeten omdat de buren op vakantie waren, een mega grote doos :hand:

Nee ik vind het niet raar. Ik begrijp je gevoel wel maar de buren zullen waarschijnlijk niet eens weten dat je het geweigerd hebt. En als wel, ze zullen in jouw plaats misschien hetzelfde hebben gedaan.

Je weet niet wat in het pakje zit en plaatst wel een handtekening voor goed ontvangst. Bovendien kan iedereen iedereen pakjes sturen dus voor hetzelfde geld hebben jouw buren dit pakje niet aangevraagd.

Waarom niet tekenen?

Misschien hebben ze het wel hard nodig dat pakje en ipv een handtekening zet je gewoon een X, no big deal… :think:

@Rooike wrote:

Waarom niet tekenen?

Misschien hebben ze het wel hard nodig dat pakje en ipv een handtekening zet je gewoon een X, no big deal… :think:

Ja maar je weet t dus niet he, of ze het nodig hebben. Als ze het pakje echt hard nodig gehad zouden hebben, zouden ze waarschijnlijk van te voren wel aan de buren (dit geval; Marion) gevraagd hebben of ze een pakje voor hun in ontvangst wou nemen.

Zou het ook niet prettig vinden als buren mijn pakketjes aannemen (die waar getekend voor moet worden…)

De afzender wil graag een handtekening, wat maakt het nou uit wie dan in hemelsnaam een KRUISJE zet?

Ik zou het in elks geval wel doen, er zit toch geen bom in ofzo…

Gelukkig maar dat er meerdere mensen zo denken…

Rooike, als ze het pakje hard nodig hebben dan moeten ze gewoon thuis blijven op de dag dat het bezorgd wordt, of even de buren inlichten… Nee, das voor mij niet een reden om het dan wel aan te nemen. Je hebt tegenwoordig ook van die bezorgpunten enzo dus bij echte spoed hadden ze een andere oplossing moeten verzinnen…

@Rooike wrote:

De afzender wil graag een handtekening, wat maakt het nou uit wie dan in hemelsnaam een KRUISJE zet?

Ik zou het in elks geval wel doen, er zit toch geen bom in ofzo…
Sja Rooike, en dát weet je dus tgenwoordig niet hè? :wink:

Ow, en daarbij komt, een kruisje, dat mag dus niet hè? het is NAAM én handtekening!

Ik doe dat ook niet…wel pakjes aannemen maar niet als er getekend moet worden…

Simpelweg omdat ik er dan een soort van ‘‘verantwoording’’ voor neem,en dat doe ik dus niet!

Als ik een pakje verwacht blijf ik thuis en anders komen ze gerust nog een keer hoor!

Dus nee ik vind het niet raar… :angel:

Mijn vader is postbode bij TNT (niet van de pakketdienst) en heeft soms nog pakjes waarvoor getekend moet worden, maar de handtekening in ontvangst mag alleen van het adres komen waar het pakketje bezorgt moet worden. Dus niet eens bij de buren!!

Het bedrijf waar het pakketje vandaan komt, heeft een contract met TNT waar in staat dat TNT het pakket met handtekening in ontvangst afleverd op het juiste adres. Zodat dat bedrijf weet dat het pakketje is aangekomen, en als het bij de buren staat is de dienst dus niet goed afgeleverd!

@~Marion~ wrote:

Ow, en daarbij komt, een kruisje, dat mag dus niet hè? het is NAAM én handtekening!

Ja, dat is waar. Ze zeggen naam in blokletters zodat het goed leesbaar is!!

Als ik voor een pakketje voor ons moet tekenen, dan moet ik vaak ook een duidelijk leesbare naam zetten ipv een krabbeltje.

Een gewoon pakketje voor de buren neem ik zo aan, maar als er voor getekend moet worden dus echt niet. Ik heb dus zelf ook liever niet dat buren tekenen voor een pakketje voor mij!

Nee maar als het goed is weet je wel wát je zelf besteld hebt toch??

Anders teken ik ook niet hoor…ik wil dan eerst weten waar het vandaan komt :eh:

Als ik de mensen voor wie het pakje is niet goed zou kennen, zou ik ook niet tekenen denk ik… Buren die ik wel goed ken, tsja, dat dan weer wel…

Bij heeft trouwens een buurvrouw eens getekend met MIJN naam (kwam ik later achter anders had ze een probleem gehad)

Pakje met bestelde kleertjes,dikke tape erop met de naam van het bedrijf dus je kon zien waarvan het was…

Die gozer had het dus gegeven en zij zag mijn naam en tekende daarmee :twisted: dan spoor je toch niet!!

Ik dacht dat ze het aangepakt hadden want met de mail die ik met het bedrijf had bleek dat ze mijn huisnummer verkeerd hadden (dus ze is niet mijn naaste buurvrouw)

Dus ik erheen en van die vent van haar dat pakje gekregen…vond hem al nerveus doen én het lag in de auto :eh: snapte ik ook niet…

Maar goed ik moest de volgende dag op vakantie dus allang blij dat ik dat spul had.

Belde later die vrouw van dat winkeltje…

Ze had toch nog even nagevraagt bij de bezorger waarom hij het pakje af had geleverd terwijl mijn naam niet overeen kwam met die van haar…

Had ze dus werkelijk waar met MIJN naam getekend! :o

Raar wijf…ik was pissed!

Maar zoals gezegt ik moest op vakantie dus geen tijd om er werk van te maken,haar mazzel…want volgens mij is dat valsheid in geschrifte!

Heb wel het bedrijf en hun bezorgers de tip gegeven om naar de naam te vragen vóór ze het pakje in de handen drukken…zo kunnen ze dit vor zijn lijkt mij. :angel:

Dat is helemaal belachelijk, neem het dan niet aan…

En volgens mij is met een valse naam iets ondertekenen idd strafbaar…