intocht sinterklaas

Welke kokkers gaan er nog meer naar de intocht in Dordt?

T zal wel gezellig druk zijn, dus wij willen rond tien uur al met de waterbus va Zwijndrecht over varen om ergens een leuk plekje te bemachtigen. Of, voor degene die wel eens naar de landelijke intocht zijn geweest, ben ik dan voor het mooie al te laat?

ojaa het is in dordt dit jaar…

ik ben eenmaal geweest met landelijke intocht. echt enorm druk…

weet niet meer hoelaat we aankwamen maar geloof niet heel vroeg hoor.

Was toen met mn werk.

totaal niet handig met kids met een rugzakje die niet zoveel prikkels kunnen hebben meestal… niet zo slim bedacht van mn baas.

maar jaa… de kinderen wisten het natuurlijk eerder dan wij…

Na afloop waren er op diverse plekken nog wat optredens e.d.

daar konden de kinderen lekker dansen en gek doen.

dat was het leukste… want de sint gaat voorbij en that’s it vond ik

have fun!

Omdat wij in maart naar Dordt verhuizen :shifty: was ik van plan met de kinderen vanavond er heen te gaan en daar ergens te slapen, om morgen de intocht mee te maken.

Maar we wonen in Drenthe nu en daar is het vanavond Sint Maarten en dat wil ik ze natuurlijk niet afnemen he :mrgreen:

dus we kijken gewoon lekker tv morgen :thumbup:

Ja, dat kan je ze natuurlijk niet aan doen he :wink: tradities moet je in ere houden :thumbup:

En de intocht op de tv zien is minstens zo leuk.

dus het was gelukt met een huis! Welke wijk is het uiteindelijk geworden?

lekker offtopic maar

we hebben nog helemaal geen huis :shifty:

manlief heeft enkel een baan vanaf maart. Ik word er helemaal gek van 8)

@aapie wrote:

Welke kokkers gaan er nog meer naar de intocht in Dordt?

T zal wel gezellig druk zijn, dus wij willen rond tien uur al met de waterbus va Zwijndrecht over varen om ergens een leuk plekje te bemachtigen. Of, voor degene die wel eens naar de landelijke intocht zijn geweest, ben ik dan voor het mooie al te laat?

Wij! Het idee van de pont vanaf Z’drecht of P’drecht hebben wij ook achter de hand. Mijn moeder heeft een gehandicaptenkaart (en ook nodig hoor),maar hebben daar vorig jaar wel voordeel aan gehad.

Ik denk niet wat we net zo goed staan als vorig jaar (kort voor aankomst was het nog erg rustig),maar hou rekening met een plek ver,ver,ver aan de overkant van de haven. Lukt het allemaal niet,dan lopen wij naar het Scheffersplein en wachten hem daar op.

Hopenlijk mag ik hier even inspringen met mijn vraag:

Weet iemand of er morgen ook een herhaling opkomt van de intocht?

Anne moet paardrijden tussen 12-13uur en we zijn pas om 13:30uur thuis, dus ziet ze er niks van. We hebben geen recorder in huis, dus ik kan het niet opnemen. Hopenlijk kan iemand met zekerheid zeggen dat het nog op internet te zien is of zo??? :pray: :pray: :pray:

@lydia wrote:

lekker offtopic maar

druk aan het zoeken dus nog. Hopelijk vinden jullie wat voor die tijd :thumbup: :thumbdown:

@Mandy. Wij wonen in zdre ht dus de pont is voor ons de meest handige manier om in Dordt te komen.

Wij zullen als het lukt bij het stadhuisplein gaan staan mits het te druk is, lopen we ook door naar het scheffersplein.

Heb wel gezien dat ze tal van leuke activiteiten her en der te doen hebben.

@Anne. Ik weet niet of het wordt herhaald. Misschien de gids raadplegen :wink: ?

@mama van anne wrote:

Anne moet paardrijden tussen 12-13uur en we zijn pas om 13:30uur thuis, dus ziet ze er niks van. We hebben geen recorder in huis, dus ik kan het niet opnemen. Hopenlijk kan iemand met zekerheid zeggen dat het nog op internet te zien is of zo??? :pray: :pray: :pray:

ik kan die van vorig jaar nu nog terugzien op internet, dus ik neem aan dat ie dan dit jaar ook gewoon later te zien is!

@klavertje4 wrote:

@mama van anne wrote:

ik kan die van vorig jaar nu nog terugzien op internet, dus ik neem aan dat ie dan dit jaar ook gewoon later te zien is!

Ja, ik zie nu net ook dat ik die van vorig jaar kan zien…nu maar hopen dat die van dit jaar er ook zaterdag meteen opstaat…bedankt

@aapie wrote:

@lydia wrote:
lekker offtopic maar

druk aan het zoeken dus nog. Hopelijk vinden jullie wat voor die tijd :thumbup: :thumbdown:

@Mandy. Wij wonen in zdre ht dus de pont is voor ons de meest handige manier om in Dordt te komen.

Wij zullen als het lukt bij het stadhuisplein gaan staan mits het te druk is, lopen we ook door naar het scheffersplein.

Heb wel gezien dat ze tal van leuke activiteiten her en der te doen hebben.

Hoorde ook van een grote parkeerplaats met pendelbusjes. Als het echt met,dan weet ik rond het centrum echt wel plekken te bedenken die wel even flink lopen zijn (bijv. mijn vaders werk e.d.),maar mijn moeder is in de stadswinkel gaan vragen waar ze mogelijk met haar kaart nog wel kan komen. Ik vind het niet erg om een flink stuk te lopen, de kids kunnen bij mijn moeder op de scootmobiel staan. We komen er wel.

Desnoods idd via Z’drecht.

Ik probeer ook erg vroeg in de stad te zijn,dan gaan we eerst een bakkie doen ergens. Ik ga alleen niet al heel vroeg aan de haven staan. Dan maar een plek verder weg.

Kan wel dicht bij gaan staan,maar wil niet ingebouwd raken (kids kunnen daar ook niet tegen). Als we wat verder gaan staan en de jongens kunnen net als vorig jaar op de scoot van mijn moeder boven de mensen uit kijken,dan komt het ook goed.

Mijn broer kent diverse mensen in de media en techniek wereld (dwz mensen die technische ondersteuning doen),dus die zou ook even kijken wat hij te weten zou komen.

Las wel al dat de Sint een krappe route gaat doen naar het plein en daar niet veel mensen bij kunnen (smalle straten). Er zouden 4 schermen komen te hangen,zodat iedereen alles kan volgen.

Ach, het blijft als het goed is droog. Komt vast goed.

Kids zijn al met weinig tevreden…

Hebben jullie dan in je eigen woonplaats geen intocht?

Hier is het heel klein, knus en kneuterig :inlove: ze kunnen vrijwel altijd sint wel even een hand geven. Ik zou er dus echtniet over peinzen ergens anders heen te gaan.

@Lune wrote:

Hier is het heel klein, knus en kneuterig :inlove: ze kunnen vrijwel altijd sint wel even een hand geven. Ik zou er dus echtniet over peinzen ergens anders heen te gaan.

Oh jawel hoor, maar als de echte sint in de buurt komt is het toch ook wel erg leuk om dat een keer mee te maken.

De intocht in zeewolde is pas volgende week. We gaan dus morgen lekker voor de tv zitten, en dan volgende week het dorp in.

@Lune wrote:

Zat, elke week wel ergens anders,maar Dordt is min of meer ook “mijn” stad. Ik logeer regelmatig met de kids een weekeind in Dordt bij mijn ouders. Aangezien mijn man nu het hele weekeind werkt en wij 2 weken terug ook niet bij mijn vaders verjaardag konden zijn, leek me dit wel een mooie gelegenheid er weer heen te gaan. En als we er dan toch zijn…

Vorig jaar idem. Het was een mooi weekeind om bij mijn ouders te gaan zitten en zag de kans ook naar de intocht te gaan. Dat hij dit jaar nationaal aankomt, is wel een beetje de drijfveer geweest. Nu geloven ze nog en hebben ze echt de leeftijd er helemaal in te zitten.

Hier in het dorp komt hij aan op winkelcentra’s e.d. Daar vind ik gewoon weinig charme in zitten. Haarlem e.d. is wel een echte intocht,maar de nationale pakt toch net wat meer uit.

ik zou niet eens weten waar Dordt ligt :oops: :oops: :oops: :oops:

Wij gaan naar de plaatselijke intocht. Overigens vind ik het ook altijd leuk om tv te kijken (zelfs nu ik volwassen ben:oops: )

@meisje1974 wrote:

ik zou niet eens weten waar Dordt ligt :oops: :oops: :oops: :oops:

Wij gaan naar de plaatselijke intocht. Overigens vind ik het ook altijd leuk om tv te kijken (zelfs nu ik volwassen ben:oops: )

Dordt=Dordrecht=Zuid Holland, tussen Rotterdam en Breda :wink:

Ik wilde hier naar de intocht in de buurt gaan, zegt Bart ineens: Maar dat is een nep-sint hoor mam want de echte komt op dezelfde tijd aan in Dordrecht… :lol: Ik denk dus dat we voor de tv zitten.

Nou, het viel mij ook behoorlijk mee. Hij deed het echt wel goed.

Moet wel zeggen dat de sint ineens behoorlijk vitaal was :wink: .