intocht sinterklaas

Ik heb hem alleen langs zien lopen op zijn paard :mrgreen:

Morgrn de uitzending nog maar eens bekijken.

Wij hebben eerst de intocht op tv gezien.

Om 14uur kwam hij hier. En wat een verrassing, we mochten de hele middag gratis in Sprookjeshof spelen :dance: .

@Tamma wrote:

Nou, het viel mij ook behoorlijk mee. Hij deed het echt wel goed.

Moet wel zeggen dat de sint ineens behoorlijk vitaal was :wink: .

Ik moet eerlijk gezegd nog érg wennen hoor. Ik irriteerde me aan zijn “dag hoor” en “halloooooo” (dat klonk als Holle Bolle Gijs uit de Efteling :think: ) Zelfs Indy ging hem op een gegeven moment nadoen…En hij was wel érg kwiek ineens. Sinterklaas is voor mij echt een oude statige man, niet iemand die overenthousiast gaat zwaaien en er flink de pas in heeft met lopen. Nou ja, het zal best wel wennen de komende jaren, maar zoals gezegd, ik vind het nu nog even niks.

@mama van anne wrote:

Hopenlijk mag ik hier even inspringen met mijn vraag:

Weet iemand of er morgen ook een herhaling opkomt van de intocht?

Anne moet paardrijden tussen 12-13uur en we zijn pas om 13:30uur thuis, dus ziet ze er niks van. We hebben geen recorder in huis, dus ik kan het niet opnemen. Hopenlijk kan iemand met zekerheid zeggen dat het nog op internet te zien is of zo??? :pray: :pray: :pray:

Morgenavond werd ie op tv herhaald toch?? Of morgenmiddag, wat zei dievertje ook alweer :think: :mrgreen:

Die sint was echt geweldig haha, wat een enthousiasme :inlove:

en hoe is het in reallife geweest? Op tv was het errug leuk! Wij gaan woensdag in het winkelcentrum, mandy: haarlem is idd erg leuk, maar ben bang veel te druk voor onze jongedame en nog 2 kleintjes erbij ( en in mijn eentje ) zie dat niet echt zitten, dan maar winkelcentrum…

Maar op tv oogde het geweldig…

Bij ons komt hij morgenmiddag pas aan…

Dus wij gaan morgen pas lekker kijken!

Jason’s eerste ontmoeting met Sint en Pietjes!!! :inlove:

@Zeemeermin wrote:

Ik vind de nieuwe sint zijn rol heeeeeel goed vervullen. Ik geloof in de nieuwe sint :thumbup: !!

Hij moet alleen wel even oefenen met het opzetten van zijn mijter. Die stond namelijk tijdens de intocht verkeerd om op zijn hoofd :roll:. Die versiering in het kruis hoort volgens mij aan de voorkant en niet aan de achterkant :shifty:.

Oh whaha, dat zou een blunder zijn.

Fleur, ik moet er lachen om je Hollebollegijs :lol: :lol: . Maar ik moet je gelijk geven. Ik zat me op een gegeven moment ook wel af te vragen of de vorige sint ook met zo’n hete aardappel in z’n keel gedag zei.

Wij zijn naar de intocht hier in Den Helder geweest.

Was erg leuk.

Daarna de intocht nog op tv gezien, hij doet het goed! Ik geloof in hem.

(Schreef net nog een stuk op mijn blog over de intocht hier in DH.0

**

*

Sinterklaas Kapoentje…

Geplaatst op 12 november 2011

Daar is hij dan, helemaal uit Spanje is hij naar Nederland komen varen.

Eerst helemaal alleen maar de pieten zijn in hun eigen bootjes ook mee gekomen. En stiekem, heel stiekem zijn er een paar voor dat ze de kade bereikten, en voor ze daadwerkelijk aankwamen, overgestapt bij Sinterklaas!

Kinderen zwaaien met hun vlaggetjes, en mijn kind was daar één van.

Uitbundig zongen de kinderen mee â€? Zie ginds….â€? ik dwaal af…

Mijn kind was ook daar eentje van, die uitbundig tegen het hek stond, eingelijk geduwd, het valt mij mee dat hij geen strepen over zijn gezicht had, hij wist dat hij geen andere optie had, of daar staan, of niets zien, hij koos eieren voor zijn geld, zou ik ook gedaan hebben.

Juichend word de man met baard binnen gehaald, kinderen zingen, zwaaien, dansen, schreeuwen oorverdovend mee, ik hoor valse stemmetjes ‘Sinterklaas kapoentje!!’…

Ik vraag mij af, vond ik het ook zo leuk vroeger?

Sinterklaas laat zich helpen naar zijn Paard, hij is uiteraard wit. En heet Ameriko, Ameriko heeft zijn vriendje bij zich, een zwart klein shetlandertje met oordoppen die roze zijn op… leuk gezicht…

Wij lopen terug, zoon nog vol van het hele gebeuren over de brug heen waar ik altijd bang voor ben. Smalle bruggetjes, tas in mijn hand die ik stevig klem tegen mijn lichaam en tegen mijn jaszak, ik ben buiten het feit dat mijn zoon te water kan vallen ook bang dat ik mijn sleutels verlies, dan is het � Bye Bye, Zwaai Zwaai huis, fiets,schuur en brievenbus sleutel� En ik weet als dat gebeurd ik wanhopig Roy zal bellen omdat ik niet terug naar huis wil lopen.

Op de fiets installeer ik kind op het achterzitje, verhit stap ik op, draai aan mijn stuur de weg op, en besef al rijdend dat auto’s om mij heen gaan, en ik op de weg fiets, en niet op die ene fietspad aan de overkant, waar ik rustig naar toe stuur, het stoepje wil pakken en vakkundig bijna op � mijn smoel ga�. commentaar � Oh mama! Doe je goed!!�… en bedankt.

We rijden, stoppen ik sta stil… komt de meneer met baard aan en we gaan tussen in de stoet wandelen. Omringd door 200!!! pieten!

Het is gezellig, en ik besef als we de stad half door zijn, dat we helemaal omgelopen zijn. Ik scheld wat binnenmonds, en houd in mijn hoofd � Hij loopt 2x hier, omdat de rest het ook wil zien… adem in…adem uit en lopen!�

Riley heeft ondertussen al 8 handjes pepernoten gehad , en danst vrolijk mee….

We stoppen, we lopen, we stoppen ik zet mijn fiets weg, we lopen, en we zien …. niks! Héél veel kinderen! maar dat vind ik niet erg, het ergste vind ik misschien wel…… dat alle papa en mama’s opa en oma’s er ook voor staan en mijn kind achter een container beland en niks ziet dan schoenen van de meneer met baard…… leuk!

Ik beloof hem dat hij als hij groter is, hij meer zal zien.

Wel heeft hij nog als goedmakertje, een snoep zakje gehad bij Oma, daar stond haar gips voet, Sinterklaas was stiekem daar al geweest. En dacht dat Riley daar woonden… Beetje vergeetachtig denk ik.

Ook mocht hij als vervanging van de man met baard, met de donkere mannen, krullend haar, die zichzelf allemaal � Zwarte Piet� noemen, op de foto… dat was wel weer een hele goede goedmaker….

Dank u Sinterklaas… voor het aankomen in Nederland, en dat mijn zoon u schoenen heeft mogen bewonderen!

@Sennapen wrote:

@mama van anne wrote:
Hopenlijk mag ik hier even inspringen met mijn vraag:

Weet iemand of er morgen ook een herhaling opkomt van de intocht?

Anne moet paardrijden tussen 12-13uur en we zijn pas om 13:30uur thuis, dus ziet ze er niks van. We hebben geen recorder in huis, dus ik kan het niet opnemen. Hopenlijk kan iemand met zekerheid zeggen dat het nog op internet te zien is of zo??? :pray: :pray: :pray:

Morgenavond werd ie op tv herhaald toch?? Of morgenmiddag, wat zei dievertje ook alweer :think: :mrgreen:

Die sint was echt geweldig haha, wat een enthousiasme :inlove:

Dievertje? Die kennen we niet :stuck_out_tongue: ze heet diewertje :wink:

Jammer dat zon intocht als die van gister zo voorbij is. De sint reed vond ik veel te snel voorbij. Hij had best wat meer tijd daaraan mogen besteden door soms even te stoppen en desnoods wat kinderen een handje geven. En misschien heeft hij dat wel gedaan maar dan precies niet bij ons.

Nou, dat ging soepel. Kwamen om 10.20 in de stad,vlak bij de haven. Hebben daarna nog even rustig een bak koffie gedaan op een bijna LEEG Groot Hoofd. Daarna plekje gezocht bij de mond van de Wolwevershaven met voldoende uitwijkplekken (als het echt te druk werd,dan konden we vanaf het terras de kids op een paal zetten om ze over de koppen heen te laten kijken.

Tot zeker 11.15 bleef het echt rustig (zijn ongeveer 10.50 gaan staan). Hadden makkelijk nog dichterbij kunnen gaan staan,maar dan raak je al gauw ingesloten. Nu was er nog uitweg. Stonden dus om 11.00 uur netjes als eerste aan de kade (op die plek) met vol uitzicht op open water om hem aan te zien komen. De jongens hebben daar (ben zo verbaasd) tot 12.30 zonder zeuren stik gestaan en staan wachten. Mijn moeder op haar scootmobiel er achter en jongens op 1 knie. Op haar stoel achter haar rug is een andere jongen neerzet om over haar heen te kunnen kijken.

Het was gaaf dus. De boot met Sint kwam zo dichtbij! Wij stonden precies op het draaipunt dus alle boten lagen best lang stil voor ons neus. gaaf. Kids helemaal happy!

Daarna met een omweg naar de V&D (scheffersplein wilde ik niet eens proberen, al ligt de V&D er wel aan). Daar een broodje gedaan en via de andere kant de stad uit. Sint was al weg,maar podium was nog gezellig.

Onderweg nog wat pieten tegen het lijf gelopen en toen zaten de kids echt wel stuk,maar helemaal gelukkig.

Gekke was wel dat wij vanaf die plek totaal niets mee hebben gekregen van de TV gekte. Achteraf de uitzending terug gezien en zat toch wel grappig in elkaar,maar duidelijk onwennig (burgermeester mocht ook wel een training krijgen zeg).

Toch, allemaal de moeite waard. De jongens geprezen dat ze zo lang,zonder zeuren hebben gewacht. Af en toe wel druk en uitzinnig,maar bleven staan. Ik werd naar achter gedrukt,dus ben bovenop een oude geparkeerde fietswrak gaan zitten achter de jongens. Konden er meer kids voor me staan,maar ik wel overzicht houden op de jongens.

En het weer was super!

Leukleukleuk… Denk dat veel mensen in dordrecht zelf de tv-hype hebben gemist hoor… En vond de burgemeester idd erg uhhh… Apart. Maar goed, die doen dit dan ook niet elke dag…

Wij gaan hier woensdag kijken, ben benieuwd elise is nu al helemaal door het dolle!

@mlk1982 wrote:

Leukleukleuk… Denk dat veel mensen in dordrecht zelf de tv-hype hebben gemist hoor… En vond de burgemeester idd erg uhhh… Apart. Maar goed, die doen dit dan ook niet elke dag…

Wij gaan hier woensdag kijken, ben benieuwd elise is nu al helemaal door het dolle!

Hihi, tja, hele bijzonder man. Maar inderdaad, hebben vanaf die plek weinig meegekregen hoor van de TV. Uiteraard wel de camera’s opgesteld zien staan,maar op de plek waar wij stonden was er niet veel te horen,van wat er aan het Vlak gebeurde (ook de liedjes niet gehoord). Vorig jaar stonden we daar wel.

Dit was leuk om mee te maken en later de herkenning die de jongens hadden toen ze de beelden terug zagen. Allemaal de moeite waard. De heren miste wel de pieten. Vorig jaar liepen de pieten na aankomst de hele tijd op en neer langs de kade, nu waar wij stonden was dat niet zo. Gelukkig zijn we in de stad wat loslopende pieten tegen gekomen.

Zag later wel dat er wel beelden uitgezonden zijn van de plek waar wij stonden,maar allemaal zo ver weg en zo snel,kon ons er niet uit halen.

Wij waren er ook bij. Het was erg druk, maar wel heel gezellig! Na de aankomst wilden we naar het Scheffersplein, maar daar was het vol en mochten we niet naar toe. Uiteindelijk na wat gedronken en gegeten te hebben bij V&D toch nog op het Scheffersplein gestaan, bij zumba gekeken bij het stadhuis. Lotte zit sinds kort op korfbal, dus ook nog even naar de Grotekerk, maar daar waren ze alweer aan het opruimen…

Ik ben trouwens benieuwd waar jullie in Dordt wonen. Willen jullie mij de wijk Pb-en?

Ik woon in Sterrenburg, ik denk 2…

@Viragootje wrote:

Wij waren er ook bij. Het was erg druk, maar wel heel gezellig! Na de aankomst wilden we naar het Scheffersplein, maar daar was het vol en mochten we niet naar toe. Uiteindelijk na wat gedronken en gegeten te hebben bij V&D toch nog op het Scheffersplein gestaan, bij zumba gekeken bij het stadhuis. Lotte zit sinds kort op korfbal, dus ook nog even naar de Grotekerk, maar daar waren ze alweer aan het opruimen…

Ik ben trouwens benieuwd waar jullie in Dordt wonen. Willen jullie mij de wijk Pb-en?

Ik woon in Sterrenburg, ik denk 2…

Ik wil het best PB’en hoor,maar ik woon niet in Dordt,dus kan het hier rustig plaatsen. Woon in Hoofddorp.

Heb voorheen wel in de Torenstraat gewoond alleen (meen dat dat Blijenhoek is of Centrum Noord-Flank). Heeel vroeger toen ik nog een heel klein meiske was, ook Centrum en Bosboom Tousaintestraat.

Mijn ouders wonen wel in Sterrenburg nu,maar vraag me niet welk nummer. Dat heb ik nooit begrepen. Ze wonen in ieder geval op 5 minuten lopen van het WC Sterrenburg.

Grappig trouwens, denk dat we tegelijk in de V&D waren dan. Meteen na aankomst zijn we via voorstraat (vanaf Bellevue) naar het Scheffers gelopen.

Ik woon ook niet in Dordt maar in Zwijndrecht.

Hier komt sinterklaas aanstaande zaterdag aan.

Zondag is hij hier aangekomen. Anne kon haar geluk niet op. Zij werd door de Pieten gekozen als degene die het beste kon zingen en als dank mocht ze de staf van de sint vasthouden (een half uur lang!) :lol: …Ze vond het super, maar had wel pijn aan haar handen gekregen.

Ach, de zak snoep met een heerlijk grote manderijn maakte dat weer goed :inlove:

Ik vind de nieuwe sint zijn rol heeeeeel goed vervullen. Ik geloof in de nieuwe sint :thumbup: !!

@Tamma wrote:

Nou, het viel mij ook behoorlijk mee. Hij deed het echt wel goed.

Moet wel zeggen dat de sint ineens behoorlijk vitaal was :wink: .

Hahaha, idd… een vitale sint!!