interieurs met expedit kast

Hoi allen, we zijn aan het denken onze woonkamer om te gooien en er een expedit kast in te zetten, evt. met bureau. Nu ben ik heel benieuwd naar mensen die de kast hebben en hoe ze dit hebben ingedeeld/waar hij voor gebruikt worden. Het liefst met foto’s zodat we een beetje ideeën kunnen opdoen.



groet,



Louise

Wij hebben een Expedit kast in de kamer van onze oudste.

Dus geen woonkamerinspiratie, maar wel een fotootje. Misschien kan je er wat mee!

leukleukleuk! We hebben zelf bij Elise de trofast kast, maar als ik deze kast eerder gespot had, had het denk ik deze geworden in haar kamer, vind hem erg leuk namelijk! Zelf zitten we in de woonkamer dus te denken aan de berken kleur en dan met bureau eraan, maar het moet niet te kollosaal worden… We denken aan dit model maar dan omhoog. Iemand anders nog inspiratiefoto’s?



gr. Louise

Louise,



Kijk eens hier, is topic in het showforum van woonkamers, op de eerste pagina zag ik geloof ik al zo’n zwarte kast. En verderdoor op pagina 4 en 5 ook nog



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=96789



Enne, mag ik je feliciteren???

Wij hebben hem ook, in show je woonkamer in het showforum op Pagina 5 staat ie :wink:



Boven op de speelkamer hebben we ook 1 met 4 vakken en stoffen manden erin…

:mrgreen:

Ondertussen staan de boeken in de laatste kast bovenin :wink: Bleek wat meer peuterproof :mrgreen: In de kasten met zwarte deurtjes staan onze wijnglazen… In de bakken zit allemaal speelgoed :shifty:

wij hadden ‘ooit’ een expedit 5x5 kast in een kleur die inmiddels niet meer bij de IKEA te krijgen is. In de onderste 5 vakken had ik die rieten manden zitten en er boven voornamelijk veel boeken.



Alleen die kast werd te klein voor ons… wij hebben nu een kast van vloer tot plafond over de hele wand en de expedit is verkocht via MP.



Dankzij het feit dat de kleur niet meer leverbaar was hebben wij hem toen voor 15 euro minder verkocht als dat we er zelf voor hadden betaald… 3 euro per jaar heeft die ons uiteindelijk gekost :mrgreen: (en wij vonden het al mooi als we er 15 euro voor hadden gekregen, was meer dan als je hem weg doet).



Op de babykamer hebben we nu een kleintje van 2x2 in het wit staan.

chantal, jouw kamer ga ik zo even bekijken :wink:



Vicky; zit er nou een beetje veel ruimte achter zo’n deurtje? hoeveel wijnglazen kunnen er ong. in? en in de bakken? is lastig omschrijven denk ik, maar ong? ik vind het er erg netjes en kindvriendelijk :wink: uitzien…



gr. Louise

Ik heb 4 rijen van 3 glazen erin. Alleen van de grootste wijnglazen passen er minder in.



Die bakken zijn best ruim vind ik hoor :thumbup: In eentje hebben we Jayden zijn hele autoverzameling zitten. In een andere zitten 4 grote dozen playdoh en nog allemaal losse potjes klei, in weer een ander zit de complete little people boerderij met poppetjes etc…

o, dat is dan erg ruim nog wel! we willen wat babyspeelgoed in 1 bak hebben, in een andere bak de duplo ( misschien wel in 2 :wink: ) en de little people willen we er ook in, die zwerven nu in losse bakken door de woonkamer en dat ziet er zo slordig uit vind ik… maar nu we ook een pc in de kamer willen, dachten we er aan te combineren alleen is onze woonkamer niet zo groot en denk ik dat met het blad van de pc eraan, de 2 vakken onder het blad geen bakken kunnen of wel denken jullie? misschien even binnenkort langs de ikea :wink: even kijken en doen… :wink:

volgens mij passen die bakken ook gewoon in de vakken onder het tafelblad hoor :thumbup:

Het blad wordt eraan vast gemaakt met 2 metalen beugels die min of meer in de kast hangen. Dus dan zou je de onderste 4 vakken bijv. voor kinderspeelgoed of manden kunnen gebruiken en de bovenste 4 voor de iets minder voor kinderen bedoelde spullen.

denk je? ik zat er een beetje mee dat het blad dikker is dan de planken in de kast… beetje lastig uit leggen maar als de kast dan tegen de muur staaten de tafel de woonkamer in, zou je dan de bakken er gewoon uit kunnen halen bedoel ik eigenlijk… of kan dat alleen dan via de andere kant ( wat in deze opstelling niet zou kunnen omdat hij tegen de muur staat )



Ik kan er geen plaatjes van vinden, maar misschien plaatsen we de kast toch anders… blijft even lastig en puzzelen.



Zijn er ook mensen die de kast als dressoir hebben? ben ook wel benieuwd hoe zoiets er in real life uitziet… ( misschien toch ff langs de ikea zelf, daar valt het natuurlijk ook te zien… :think: )

mmmm dan zou het idd weleens een probleem kunnen worden… vanaf de andere kant idd geen probleem, omdat de kast dus tegen de zijkant hangt zeg maar.



Het makkelijkste is denk ik idd gewoon eens de ikea in.

De manden staan vlak naast de kasten, dus dan weet je het snel genoeg.

hee dietske, gewoon over je reactie heen gelezen, ja, je mag me heeeeel voorzichtig :wink: feliciteren :slight_smile: Jullie horen het zodra ik uiteraard weet of alles goed zit, maar voorlopig gaat het goed, te goed eigenlijk, nergens last van…



de kast gaan we denk ik gewoon bij de ikea bekijken want ben er nog niet uit… vind eigenlijk een bureau niet zo mooi in een kleine woonkamer maar nu op de eettafel is ook niet alles natuurlijk… :shifty:

Wij hebben de kast ook in de woonkamer met allemaal kidsspullen. 5 bakken, 2 smalle laadjes en 2 leeg (nouja, gevuld met boeken en nog wat los speelgoed :lol:



In de keuken hebben we er ook 1 neergezet. Al heel lang wilde we daar een kastje voor het koffiezetapparaat en de waterkoker. En ook wilde we iets waar al het papier en nu ook het plastic in kan.

Ben er helemaal blij mee :thumbup:



Oja. en wij hebben er gewoon pootjes onder geschoeft, zodat nog meer bij de rest van het intereur past :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wij hebben de kast nu alleen in gebruik voor het speelgoed van onze kinderen. Eerst stond hij rechtop, maar sinds een paar maanden hebben we m op zijn kant gelegd en er deurtjes bij gekocht. De doorzichtige bakken heb ik drie jaar geleden al aan de binnenkant beplakt met wit folie, zodat je het speelgoed niet kunt zien. Dat vinden wij rustiger lijken :wink:

Wij hebben een exemplaar opgehangen:



Ik heb geen foto, maar wij hebben er eentje in de woonkamer met kinderspeelgoed, eentje in de hal met schoenen, handschoenen, tassen, mutsen, sjaals, enz. Allebei bruin/zwart en 8 vakken, op z’n kant. En de oudste heeft een witte met 4 vakken op pootjes.

Beneden hebben we er zwarte en blauw/groene stoffenmanden in (in de woonkamer 4 en in de hal 8) en onze dochter heeft 4 licht roze stoffenmanden.

Ik heb er een vol met kinderspeelgoed. In die bakken zit allerlei speelgoed, past veel in! En ik vind het ook fijne bakken, zijn van stof, maar wel stevig. Dus als een kind een bak uit de kast trekt maakt het geen lawaai. Die plastic bakken zouden wel lawaai maken en zijn ook nog eens duurder :wink: