Interaktie tussen twee kinderen, horendol wordt je ervan!!

Zucht…



Ze maken me waanzinnig, ze slurpen me leeg en maken het slechtste in me los

TIemen en Ruben samen.

Echt horendol wordt je van ze. Meestal begint Tiemen, Ruben doet dan mee. Ze kunnen geen tel uit je vizier want dan beginnen ze elkaar te bekogelen, trekken haren, slaan, schoppen…

En als je erbij bent, dan ouwehoeren ze vooral, maken ontiegelijk veel lawaai.

TIemen verveelt zich enorm, is honds maar dan ook hondsbrutaal. Wat je hem ook aanbiedt, hij wil niks

Dit ging dus ook zo in Italie, was echt niet leuk. Oke, het is niet leuk als je weinig vriendjes treft op vakantie, maar voor de rest, strand, zee, zwembad. Het was er toch allemaal? Maar nee hoor, meer meer meer meer.

Ik zie weinig leuks mee van ze helaas en daar baal ik enorm van.

Als ik een van twee straf geef, dan heeft het totaal geen effect, Tiemen is nog het ergste, hij lacht je regelrecht in je gezicht uit. Het einde van het liedje heeft hij me over de rooie, ben ik ziedend en Tiemen heel verdrietig. Dan praten we, snapt hij het volledig, maar een uur later is het weer hetzelfde liedje. Ik bereik hem gewoonweg niet.



Een paar keer per dag is het prima hoor, dan ziet hij het licht en speelt leuk, terwijl ik hem dan de hemel in prijs en gezellig mee speel. Maar alles is van korte duur.



Vertel me asjeblieft, is het herkenbaar???

jahaaaaaaaaaa… heel herkenbaar… emma heeft ook zo’n periode gehad, momenteel ( gekruistevingers) gaat het weer even goed…

maar je wordt er helemaal gestoooord van…



zo ondankbaar kunnen ze dan zijn niets is goed… krijgen ze een snoepje willen ze twee… mogen ze wat uitzoeken op vakantie willen ze nog wat… mogen ze een ijsje willen ze ook patat… en krijgen ze dan iets dan zijn ze het meteen kwijt of kapot… ik heb echt wel eens gedacht hoe is dat kind zooo verwend geraakt…

maar babsje het wordt wel minder en nog drie weken en dan is er ook weer school…



ik ben overigens nog twee weken vrij je mag altijd even koffie komen drinken… mail of pb me maar… gooien we de kids in de tuin! deuren dicht en op slot!!

hee ja leuk!! Dat lijkt me wel wat.



Enne gooien we die kids in de tuin ook tijdens een storbui? :twisted:



Ik werk bijv donderdag niet, maandag niet en volgende week woensdag niet :smiley:

ik ben de hele week vrij dus u zegt het maar hahahaa. ben vandaag even op de boerderij geweest en ze redden het nog zonder me…

Mou ehm… donderdag???



Ik pb je mijn telefoonnr even

Babsje, ook hier hetzelfde. Noah is zo irritant naar zijn kleine broertje toe. Gewoon de hele tijd klieren.

En ondankbaar inderdaad ook zo herkenbaar.

En dan ook nog is geen enkel ontzag ergens voor hebben he!

Vanmiddag gaf hij mij gewoon een schop :shock:

Dus heb niet erg opvoedkundig gereageerd en hem een schop onder zijn kont gegeven (niet hard natuurlijk) en hem in de gang gezet. Maar indruk maakt het niet hoor.

Ben echt blij om te lezen dat het bij jullie dus ook al zo’n drama is. Voelde me al een hele slechte mama vanmiddag.

Nog 2 weken en dan gaat mijn zoontje voor het eerst naar school en ik ben gewoon opgelucht. Daar voel ik me wel enorm schuldig over!

hoef je je niet schuldig over te voelen… kinderen zijn er aan toe maar ouders soms ook!!

Judith, thanx voor je antwoord. Fijn om te lezen dat ik waarschijnlijk niet de enige ben die zo denkt :wink:

nee hoor ik heb alweer zin om volgende week te gaan werken… emma heeft dan nog opvang en dan begint school weer… lekker!! Emma heeft er zelf ook alweer zin in hoor… zegt het ook volgende lekker nog even een weekje met BSO en dan fijn naar school… ik vind het wel spannend groep 3 maar het is ook wel leuk!!

o trouwens Judith



WIllemijn en Ruben lopen groot risico om bij elkaar in de klas te komen he :smiley:



Goh wat vervelend, kletsen dan op het schoolplein :mrgreen:

ja die komen bij elkaar heb ik begrepen van anna… alles na november komt in tryntsje haar klas…

lea, jildau van de bengels ook… ruben dan en willemijn…

nog twee buurjongetjes en een buurmeisje ook… ik ken gewoon die halve klas al zo ongeveer hahaha

welke juf heeft thiemen volgend jaar?

Happen uit de kaas nemen, restje eten aan de honden geven, spelen in de douche als hij moet slapen, staand plassen, aan de video zitten, dingen afpakken van zijn broertje, driftbuien krijgen als hij op de trap moet zitten, schreeuwen, alles uitspoken wat niet mag en dan op het laatste moment, als het al te laat is, zeggen dat hij nu wil luisteren naar mama, en boos worden als ik daar niet in trap, stampen, gillen, schreeuwen dat hij het zat is…



Dagelijkse kost… en inderdaad niet reageren op straffen, op welke manier dan ook… :oops: Ik weet soms echt niet meer wat nu weer uit te proberen om hem te stoppen… Hij is 4… Thijmen is 2…

@Judith1 wrote:

ja die komen bij elkaar heb ik begrepen van anna… alles na november komt in tryntsje haar klas…

lea, jildau van de bengels ook… ruben dan en willemijn…

nog twee buurjongetjes en een buurmeisje ook… ik ken gewoon die halve klas al zo ongeveer hahaha

welke juf heeft thiemen volgend jaar?




Tiemen krijgt juf Alie



Wordt gezellig die klas van juf Tryntsje zo te lezen :smiley:

Komen ook nog wat van mijn zwangerschapsgymgroepje in die groep

Danja, oh zo herkenbaar! Zo te zien gaat de oudste van jou ook naar school.

Is het toen nog iets veranderd?

Toen was hij te moe om ruzie te maken denk ik… Nog eventjes en hij mag weer… :oops: Hij maakte wel ruzie, maar luisterde iets sneller, te moe om zijn zin door te drijven denk ik, maar er is nu geen land mee te bezeilen… hij zit nu ook al een half uur op de trap, iedere keer komt er geluis van de trap vandaan, en als hij stil is, na 4 minuten kom ik hem dan halen, maar als hij dat niet doet… Tja, en nu moet hij weer poepen… grrrrrrrrrrrrr…

Oh dus je bent de dagen aan het aftellen. Noah gaat 4 september voor het eerst heen en aan de ene kant zie ik er tegenop, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij. Begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik het niet heel lang meer ga trekken zeg maar. Hij is in juli 4 geworden, dus hij is er ook wel aan toe. Hij is nu even bij een vriendinnetje spelen, maar dan vind ik het weer zo stil :roll:

Nou ik hoop dat jouw manneke zich vandaag ook een beetje gaat gedragen. De dagen kunnen anders zo lang duren he!

Hier hebben we soms hele lange dagen…



Gerben is in mei 4 geworden en heeft dus al even van het schoolleven kunnen proeven en een vriendje gemaakt. Hij gaat hele dagen dus ik hoef me niet te haasten tussen de middag gelukkig. Het is inderdaad wel stil, maar ik heb er nog 1 rondlopen, dus helemaal stil is het niet. Hoewel die ook 4 september voor het eerst naar de psz gaat voor 2 ochtenden… Dan zal het stil zijn ja… Maar voorlopig even een verademing hoor… :oops:

haha ja die dagen lijken soms echt niet voorbij te gaan. Daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk dingen overdag te doen. Boodschappen, op de koffie bij iemand e.d. Wij hebben afgelopen winter iedere morgen met hem lopen knooien. Iedere morgen om 5.00 wakker en niet meer willen slapen. Gelukkig gaat het nu beter en is het rond 7.00 uur. Nou of eerder, maar hij moet op zijn kamer blijven tot ik hem kom halen dus ik hoor hem in ieder geval niet meer voor 7.00.



Ja hier ook nog een kleine rondkruipen, maar die gaat nog lang niet naar de psz. De jongste is een heel rustig vrolijk manneke dat zich nog met papiertje vermaakt zeg maar. Die hoor je niet (tenminste niet zolang zijn broer hem niet zit te treiteren :roll: ).



Maar zo te zien bezig voor een 3e? Hier kriebelt het ook nog steeds. Ondanks de heftige buien houdt me dat dus ook weer niet tegen. Raar he!

@babsje wrote:

@Judith1 wrote:
ja die komen bij elkaar heb ik begrepen van anna… alles na november komt in tryntsje haar klas…

lea, jildau van de bengels ook… ruben dan en willemijn…

nog twee buurjongetjes en een buurmeisje ook… ik ken gewoon die halve klas al zo ongeveer hahaha

welke juf heeft thiemen volgend jaar?




Tiemen krijgt juf Alie



Wordt gezellig die klas van juf Tryntsje zo te lezen :smiley:

Komen ook nog wat van mijn zwangerschapsgymgroepje in die groep




emma had juf Alie… die is super!!

Nou staat hij net weer te drinken uit de hondenbak!!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!! :wall: :wall: :wall: