intake kraamzorg

Hallo

Waarschijnlijk is er al een topic over (geweest), maar ik kan het zo gauw niet vinden…

Volgende week komt er iemand van de kraamzorg voor een intake-gesprek.

Wat komt zo iemand eigenlijk doen??? Moet ik ergens voor zorgen, of ergens op letten…

Verwarrend hoor, zwanger zijn… 8)

Maar zooooo bijzonder! :inlove:

het verschilt volgens mij per bureau.

hier checkten ze niet eens het kamertje, alleen een flauw praatje over hoeveel uur ik zou krijgen en of je huisdieren hebt. :?

en zeggen dat je bed op klossen moet…

ik lees ff mee…

ik weet namelijk niet eens of ze bij mij thuis komen bij een 2e…

IK kreeg per telefoon een intake gesprek voor de kraamzorg. Ze vroegen alleen of ik mijn bed op klossen had, kruiken in huis had en nog wat basis vragen. het gesprek was met 10 min af gelopen

anita

en bijmij kost een telefonische intake 12 euro en als ze aan h uis komen… bepalen ze zelf… 52…

zitten daar tegenwoordig kosten aanverbonden?

neem aan dat die vergoed worden toch?

bijmij stond in de folder dat ze me bellen dan bekijken of ze thuis willen komen

Ik ben ook wel benieuwd of er kosten aan verbonden zitten. Je betaald toch al voor de kraamzorg?

Moet je bed trouwens ook op klossen als je in het ziekenhuis gaat bevallen?

Liefs Moirah

Je bed moet ook op klossen als je in het ziekenhuis bevalt. Als je namelijk weer thuis bent, wordt je namelijk nog een paar keer door de verloskundige en de kraamhulp gecontroleerd en dat gebeurt meestal op bed. Bij mij werden bij de intake een aantal vragen gesteld en werd me verteld op hoeveel uren ik in principe recht zou hebben. Ook kreeg ik een lijstje waarop stond wat ik allemaal in huis moet hebben. Ook zei ze dat het bed minstens 70 cm hoog moest zijn. Het kamertje heeft ze wel bekeken, maar meer uit belangstelling dan om te controleren. Bij een tweede kind doen ze bij het kraamburo waar ik bij zat telefonisch.

Ze zijn vorige week bij mij geweest.

Ze heeft wat vragen gesteld, uitgelegd wat ik klaar moet leggen/zetten enz. Maar ze heeft verder niks bekeken.

Gr yvonne

Bij mij ging het telefonisch omdat mn kraamhulpbureau een beetje uit de buurt zat (ging vanuit de zorgverzekeraar :roll: ) Ze vroeg inderdaad alleen of ik het bed op klossen had en of er huisdieren waren. En ze vroeg ook of ik nog speciale wensen had mbt het schoonmaken enz…

Verder niet veel… Over de uren, maar daar kwam toch niets van terecht Owja, en ze vroeg of ik het erg vond als er een stagiare was tijdens mijn (toen nog in de planning) thuisbevalling.

liefs

daffie

hier hebben ze gebeld.

kan me niet herinneren dat er kosten aan verbonden waren

(maar misschien was dat met de verzekering geregeld ofzo?)

ik was trouwens alsnog niet voorbereid

want Tyg kwam te vroeg

dus we hebben alles alsnog moeten halen toen hij er al was

(maar zoveel was dat niet, idd kruikje, bed op klossen)

:mrgreen:

ik lees hier verschillende keren dat je bed op klossen moet

ook als je dus in het ziekenhuis bevalt.

Wij hebben thuis een waterbed, met een litertje of 900 aan

water. Dat is dus niet op klossen te zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Je kunt een kraambed lenen bij de thuiszorg.

Wordt bij mij volledig vergoed.

Gr yvonne

ik heb geen plaats voor een ander bed :frowning:

In de babykamer tijdelijk een ander bedje voor jezelf zetten? Zoiets?

zo groot is de babykamer niet dat zoiets past :frowning:

we hebben 3 kamers.

1 slaapkamer waar absoluut niets meer in past

babykamer

de andere kamer staat een grote kast, bureau, slaapbankje

en nog het een en ander wat we niet weg kunnen doen.

Ik zal dan maar eens gaan overleggen hoe dat ik zoiets moet oplossen.

Kunnen ze je verplichten tot het op klossen zetten van een bed ook

al is het niet mogelijk ?

een extra matras op je bed leggen, heb ik ook al eens voorbij zien komen als optie.

even overleggen maar?

@sterretje wrote:

zo groot is de babykamer niet dat zoiets past :frowning:

we hebben 3 kamers.

1 slaapkamer waar absoluut niets meer in past

babykamer

de andere kamer staat een grote kast, bureau, slaapbankje

en nog het een en ander wat we niet weg kunnen doen.

Ik zal dan maar eens gaan overleggen hoe dat ik zoiets moet oplossen.

Kunnen ze je verplichten tot het op klossen zetten van een bed ook

al is het niet mogelijk ?

het is nogal belastend voor de rug van een kraamverzorgende als het bed niet op klossen staat…

Ik heb weleens gehoord dat als je het bed niet op klossen hebt staan ze je bed niet verschonen…

Ook is het helpen met borstvoeding geven een heel stuk moeilijker…

Ook de controles moeten ze dan bukkend uitvoeren, weet niet of dit nu zo’n probleem is… (duurt maar eventjes en is niet dagelijks volgens mij)

gr patricia

Hier ook kort gesprek gehad thuis , kwam ook even kijken in t kamertje en idd voor de klossen

Ze gaf hier duidelijk aan dat ze je niet verschoont of helpt als t niet verhoogd is .

En idd een extra matras zou al een oplossing kunnen zijn

Ciao