intake kraamzorg

hier alleen maar telefonische intake, of ik bv wilde geven, of ik kruiken in huis had en of mijn bed al op klossen stond.

Kunnen ze je verplichten tot het op klossen zetten van een bed ook
al is het niet mogelijk ?

ja, vanuit hun bekeken is het niet te doen voor iedereen een uitzondering te maken, bij die controles te diep moeten bukken is voor hun natuurlijk ook niks. Ze zullen je wslk dan idd niet controleren, dat wil je ook niet :think: Heb je geen bank oid die op klossen kan?

@babylover wrote:

[

Ook de controles moeten ze dan bukkend uitvoeren, weet niet of dit nu zo’n probleem is… (duurt maar eventjes en is niet dagelijks volgens mij)

gr patricia

Is wel dagelijks :wink:

Baarmoederstand moet elke dag, evt hechtingen controleren ook, polsen en tempen 2x per dag.

Borstvoeding om ongeveer de 3 uur, dus ja het is wel regelmatig.

En je moet je ook bedenken dat als iedereen er zo overdenkt, het voor de kraamverzorgende te belastend is als ze echt in elk gezin te maken krijgt met mensen die zeggen dat het kraambed verhogen niet kan.

Ben bijna 7 jaar kraamverzorgende geweest en vond het altijd wel prettig als mensen zich aan de arbo regels hielden. Sommige mensen zeiden altijd te snel dat hun bed niet op klossen kan (maar ja bierkratjes kunnen ook!), of dat er geen extra bed paste, maar ja een extra matras is wel het minste wat je voor je kraamverzorgende kan doen toch?

Op een waterbed adviseerde we altijd een deur/plank met daarop een matras zodat het toch wat stabieler ligt.

Borstvoeding op een waterbed kan zelfs helemaal niet fijn zijn, omdat je kindje er te diep in wegzakt.

Zelf hebben wij een boxspring waar ook geen klossen onderkunnen, de hoogte is 65cm dus min 5 cm te laag maar wij leggen er gewoon een extra matras op overdag zodat de kraamverzorgende me gewoon kan helpen bij de borstvoeding en controles.

Maar zodra ze weg is, gaat het matras het bed af, want dat is voor mij zelf wel makkelijker, omdat ik maar een ukkie ben, en anders met een opstapje op bed moet klimmen.

Ik moet wel zeggen dat ik toen ik mijn keizersnede had gehad ik geen extra matras heb gebruikt omdat ik anders zelf mijn bed niet meer in en uit kon :oops: . Maar we hadden het wel klaar liggen, maar in goed overleg met de kraamverzorgende mocht het matras eraf.

@miranda433 wrote:

ik lees ff mee…

ik weet namelijk niet eens of ze bij mij thuis komen bij een 2e…

Hier is het bij de 2e enkel nog telefonisch…

@Mama_jeanet wrote:

@babylover wrote:
[

Ook de controles moeten ze dan bukkend uitvoeren, weet niet of dit nu zo’n probleem is… (duurt maar eventjes en is niet dagelijks volgens mij)

gr patricia

Is wel dagelijks :wink:

.

oke, kan het me allemaal niet zo goed meer herinneren maar dan inderdaad als het zo vaak is dan is het wel nodig…

je mag niet bevallen op een waterbed!! bij mijn weten!

me collega moest em leeg laten lopen en heeft er twee gewone matrassen tijdelijk erin leggen!!

de beeb mag nl oo niet in een waterbed… waarom… geen idee

@konijn wrote:

je mag niet bevallen op een waterbed!! bij mijn weten!

me collega moest em leeg laten lopen en heeft er twee gewone matrassen tijdelijk erin leggen!!

de beeb mag nl oo niet in een waterbed… waarom… geen idee

Omdat het te warm is, en het niet in een natuurlijke houding kan liggen door de drukkracht van het bed. (maar met een matras erop heb je dat probleem niet).

Maar wat ik zeg als je perse wilt bevallen op een waterbed (natuurlijk in overleg met de vk) , of als de bevalling zo snel gaat dat je niet meer naar het ziekenhuis kan dan moet je een deur uit de post halen :wink: en dat op je bed leggen en een extra matras.

zelf dachten we dat et bed op 70 cm moet… maar onze kraamzorg wil 80 cm… :frowning:

Je hebt het over 3 kamers, zijn dat slappkamers?

Mss past het bed anders in de woonkamer? daar komt die van mij ook.

Gr yvonne

we hebben besloten dat we gaan proberen een bed in de babykamer

te plaatsen. We hebben nog geen meubels gekocht.

Nu de zonnebank weg is die er stond en nog een kast eruit gaat

lijkt de ruimte gelijk veel groter :slight_smile:

Volgens mijn man moet het dan best wel passen, het is niet ideaal

maar goed de beste oplossing.

En als je zelf maar klein bent, op een zolderkamer met schuin dak slaapt, hoe zit het dan met de hoogte?

Als het bed op klossen staat, kan ik er zelf niet meer in… :?

Kun je dan in overleg niet een paar centimeter lager, zodat ik er tenminste wel in kan komen?

Kan je met een brancard naar boven?? (naar de zolder)

Kan dat niet dan mag je daar al niet bevallen. .

Want mocht er dan wat gebeuren, dan kunnen ze je daar niet weg halen.

(Dit geldt trouwens ook als je op de 1e verdieping slaapt)

Maar even antwoord op je vraag…mocht het om een paar cm gaan, dan kun je natuurlijk altijd even overleggen. Misschien vinden ze dat dan geen probleem.

De bevalling zal poliklinisch zijn (medische redenen). En voor daarna zou een brancard naar boven kunnen (normale trap).

Ik heb een beetje zitten meten en ik denk dat als het bed een hoogte heeft van 65 cm dat het dan nog net gaat…

Ik zou het even overleggen.

Je wilt het wel verhogen, maar dat lukt niet. Ik denk dat ze er dan geen probleem van maken. Maar gewoon ff vragen :smiley: :smiley:

Gr yvonne

Hier hetzelfde; een waterbed, geen plek voor apart bed in babykamer of in slaapkamer, dus ik doe er een matras bovenop leggen als ze me moet controleren, daarna smijt ik em weer aan de kant…

Maar waarom willen ze eigenlijk weten of je huisdieren hebt? Ze doen er toch niets voor.

@Samama wrote:

Maar waarom willen ze eigenlijk weten of je huisdieren hebt? Ze doen er toch niets voor.

Je wilt toch geen kraamverzorgende in huis die allergisch is voor honden/katten :wink: dan moet ze jullie gelijk weer verlaten… en krijg je wisseling van kraamverzorgende en dat is dus makkelijk te voorkomen als ze het van te voren weten.

En sommige kraamverzorgende zijn echt bang van honden en die worden dan niet in een gezin geplaatst waar ze een hond hebben.

Ook ik heb een bed die ik niet kan verhogen, maar omdat je idd een verhoogd bed moet hebben doe ik in de lege slaapkamer een bed op klossen, maar dit is alleen omdat je het moet hebben.

Ik ga namelijk in het zh bevallen, als ik bevallen ben dan ga ik toch echt in me eigen bed liggen.

hier wordt er een kraambed gehuurd via de thuiszorg , ons eigen bed staat in een nis en kan dus niet verhoogd , manlief pleegt een foontje naar het uitleenbureau een dag voor ik naar huis mag en dan plaatsen ze het ding maar een weekje in de woonkamer … tis niet anders en ik maak er niet zo’n probleem van…

verder heeft ze hier nog wel even rondgekeken of alles er was en ze vroeg of ik nog speciefieke wensen had , en verder hebben wij nog even lekker gekletst en koffie geleut dus ik vond de intake :thumbup: